Silverheart schreef:180 per maand!?
Ik denk dat je nog geen ervaring met honden hebt haha.
Niet gemeen bedoeld maar nogal veel dingen zijn overbodig. Zoals de dagopvang en uitlaatservice, als jullie niet vaak thuis zijn kan je beter een 'alleen'hond kopen of geen hond nemen. Een hond wordt er niet beter op als er steeds andere mensen zijn, het wordt waarschijnlijk dan ook moeilijker om een goede band met je hond te scheppen. Voor onze hond die allergisch is voor ongeveer alles kost het nog geen 180 in de maand + pilletjes, speciaal voer en druppels kost het echt ongeveer 150 pm. Ik zou toch echt de overbodige dingen weglaten.
Geen ervaring met een eigen hond, wel opgegroeid met ihonden. En een duidelijke mening over wat ik wil. Zoals je had kunnen lezen zijn wij twee dagen in de week niet thuis overdag. Is dat "niet vaak thuis"? Verder roep je twee keer de term overbodig, maar wat is dan overbodig? Dat benoem je niet, behalve de opvang, die ik niet per definitie overbodig noem, maar die eventueel ook anders kan. Ik begrijp dat ik mogelijkerwijs met snacks en speelgoed aan de hoge kant zit, maar ik wil dan ook gebruik maken van snacks die veel vlees bevatten en geen kunstmatige toevoegingen, bijvoorbeeld zoals die van Orijen. Die zijn duurder. Ik wil de snacks (kleine stukjes 'vlees') gebruiken voor training en reken liever wat te hoog, dan te laag.
Ik heb geen ervaring met een eigen hond. Dat schreef ik ook. Vandaar dit topic. Ik begrijp nu dat enten mogelijk goedkoper kan (maar moet me daar nog meer over inlezen, want ent je dan niet tegen kennelhoest of rabies, zit dat niet in de cocktail?) en dat ontwormen op basis van ontlasting onderzoek kan (maar is dat waterdicht? Hoe duur is dat dan?) en dat ontvlooien niet (zo vaak) hoeft.
@Mjetterd: de smilie komt een beetje vreemd op me over. Waarom een "bons je hoofd tegen de muur" smilie bij 180 euro aan schatting? Ik begrijp dat je het hoog vindt, maar zelfs zonder "overbodigdheden" zoals snacks, opvang en met een goedkopere enting kom ik nooit op 35 euro per maand. Alleen aan voer ben ik, geschat, al een kleine 50 euro per maand kwijt.