Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Nimfee schreef:Leffroi schreef:
Wat, omdat je het niet kan 'winnen'? Omdat niet iedereen het eens is met jouw mening? Dat is jammer.
Hoop dat je zelf ook wel inziet dat een huisdier anders is dan vee, productiedieren. Natuurlijk, het zijn 'tenslotte maar' dieren. Maar met een frikandel speciaal heb ik geen band (hoewel ik er wel van houd) maar met mijn hond wel.
Ik geef een DA groot gelijk dat ze de hond toendertijd niet had willen laten inslapen (ook als ze het wel had willen doen, in dit geval), maar ik verwacht dat diezelfde DA er met dit verhaal misschien ook wel een andere mening over vormt. Daarbij komt, de hond heeft nog een prachtig leven gehad, een kans. Hond is nu niet meer betrouwbaar. Het blijft een lastige keus, als je hem maar niet te laat maakt.
Wauw, jij bepaalt dus even dat een hond belangrijker is dan een veedier omdat een hond een huisdier is. Labeltje dus. Fijn ben jij.
Laibadji schreef:Bedankt allemaal om mee te denken.
Wat ok al ga doen is de hond een muilkorf aandoen als mijn zoontje er is.
Ook ga ik zoontje en hond zoveel mogelijk scheiden.
Maandag neem ik contact met de DA ivm nut steriliseren / castreren. En bespreek ik de keuze al dan niet laten inslapen.
Ik hou jullie op de hoogte!
Zoolgangster schreef:Nog even over de invloed op het gedrag van de teef na sterilisatie (dus in feite castratie): op het hondenforum hebben ze eens een poll gehouden: 50% van de teven was hetzelfde gebleven, 27% was feller geworden, en 11% was gemakkelijker geworden... (64 eigenaren hadden gestemd)
Wat laat zien dat er echt meer nodig danhuppetee de eierstokken eruit= hondje braaf.
En wat al eerder genoemd is: de hond is al zo gevoelig en gestressed... en dan ook nog een muilkorf om de bek, wat ik in zo'n geval ook zou doen zolang de hond in huis is hoor, want zonder muilkorf is het niet verantwoord naar het kind toe, maar wat doet het met de hond?k
Dus zowel sterilisatie als muilkorf zijn niet de echte oplossing... muilkorf is noodgreep, maar er is een drastischer oplossing nodig.
smurffie schreef:Sterilisatie en castratie is wel heel wat anders. Zeker bij een teef als het hormoon gerelateerd is. Dus echt betrouwbaar zijn die uitslagen niet omdat veel mensen denken dat dat verschil niet uit maakt.
Laibadji schreef:Ik ...
Eergisteren liep mijn zoontje van 15 maanden in de stal en loopt de hond hem voorbij. Mijn zoontje wil hem aaien en uit het niets gromt ze en schiet naar hem uit. We stonden er gelukkig bij (zoon is nooit alleen met de honden). Mijn vriend heeft direct ingegrepen.
Echter baart het mij zorgen... De andere hond heeft dit vermogen niet...
KellyDV schreef:_Alarm_wlkp schreef:Ik word gewoon kriegel van mensen die als ze kind of kinderen krijgen altijd ellende hebben met de honden
en de honden moeten vertrekken of ingeslapen worden!
Waar zit het verantwoordelijkheidsgevoel naar de hond toe dan?!
Ik denk dat ik het hier eigenlijks wel mee eens ben.
Laibadji schreef:Bedankt allemaal om mee te denken.
Wat ok al ga doen is de hond een muilkorf aandoen als mijn zoontje er is.
Ook ga ik zoontje en hond zoveel mogelijk scheiden.
Maandag neem ik contact met de DA ivm nut steriliseren / castreren. En bespreek ik de keuze al dan niet laten inslapen.
Ik hou jullie op de hoogte!
xMaxxiee schreef:Ik zou toch een herplaatsing overwegen. Ik herken het gedrag van je hond ten opzichte van je kind heel erg bij mijn hond. Kinderen negeert ze volkomen, totdat ze geluid maken of naar haar toe komen. Bij geluid schiet ze volkomen in de stress en als ze aan haar komen vliegt ze ze aan.
Met de tijd is dit minder geworden, je moet de hond vooral de ruimte geven om aan het kindje te wennen (zoals je gedaan hebt). En het is vooral belangrijk dat je je kindje leert dat hij niet aan de hond moet komen als die dat niet wil. Sommige honden hebben nou eenmaal niks met kinderen en die ruimte moeten ze ook kunnen hebben. En als je zoontje dit toch op blijft zoeken (wat ik volkomen begrijp voor zo'n jong kereltje) dan is herplaatsing misschien de beste optie.
Castratie en muilkorf geven haar alleen maar meer stress, ik denk niet dat haar gedrag daar positief van gaat veranderen.