Wij staan voor een raadsel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Miranda95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-16 14:44

Mioux schreef:
Zaterdag is er altijd een dierenarts open, dus dat geloof ik niet ;) En ja ook ik ben zaterdagen langs dierenarts geweest toen het met 1 van mijn dieren niet goed ging. Overigens moest ik soms 15 min langer rijden maar je hebt dieren he dus dan moet je het er ook voor over hebben.

Of gaat het om de kosten wederom ? Want vind dat nogmaals geen excuus. Medische zorg ontnemen mag gewoonweg niet. En je kan in termijnen betalen. Dus het is een kwestie van rondbellen, riem om en gaan?

Moet je wel een auto hebben

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 14:46

Miranda95 schreef:
girlyggirl schreef:
Zucht... ik heb ook weinig budget maar als een dier een arts nodig heeft ga je!! Er is altijd mogelijkheid om het in termijnen te betalen en als het betekent dat ik maand droog brood eet, so be it..

Het is de hond van me oma en der vriend werkt via uitzendbureau dus het geld is er niet anders waren we er al geweest

Uitzendbureau betaalt gewoon salaris uit hoor.

Gewoon naar de dierenarts. Hoe vervelend ook, maar vang geen hond van een ander op als je er niet goed voor kunt zorgen.

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 14:47

Ik geef het op, dit is werkelijk misselijkmakend. Arme hond... Maandag zal het volgende smoesje wel weer naar boven komen...

Miranda95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-16 14:48

Goof schreef:
Het is niet direct een noodgeval, dus ik zou geen weekendarts benaderen, dan betaal je al bijna het dubbele tarief. Als je van plan bent te bellen (wat ik niet denk na dit topic) kun je dat ook op maandagochtend doen.

TS, als je hond het pas een paar dagen doet kan het ook gewoon een virusje zijn, hond is niet lekker, kan het niet ophouden.
Als het langer duurt is het wijs om toch langs de DA te gaan voor een onderzoek of om toch over te stappen op ander voer. Dat hoeft niet perse heel duur te zijn, maar er is vast iets beters te vinden dan Bonzo. Mijn hond krijgt ook gewoon een goedkoop merk voer, maar wordt bijna 12 en is werkelijk topfit.
Als je beiden niet wil doen zou ik een flinke stapel keukenrol en schoonmaakdoekjes kopen, want dan blijft het opruimen geblazen tot hij dood is.

Wij willen het eerst ook even aankijken en het echt niet altijd zo is geweest alleen laatste paar dagen
En omdat je soms gerommel hoort in zn maag denken we gewoon aan een griepje maar als het echt te lang aanhoud gaan we echt wel na de dierenarts ma waarom zou je na 2 dagen al na dierenarts gaan het is geen noodgeval dus gaan we zeker geen weekendtarief betalen

Willemina_L

Re: Wij staan voor een raadsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 14:52

(Slaat verbaasd een hand voor de mond) Dus is er nu ineens budget gevonden ergens onder het matras? Wauw... er is nog hoop! :?

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 14:54

Wat gaat mijn bloed toch altijd iets koken als ik zulke topics lees. Je neemt, zoals eerder al genoemd is, een hond voor altijd. Je moet ervoor zorgen, komen daar kosten bij dam zij het zo. Dat is het risico van een hond te nemen.
Je hebt geen auto, dan fiks je toch een auto van iemand anders.
Je hebt geen geld, dan kan je toch altijd een regeling treffen. Misschien iemand anders het kan voorschieten.
Je wil het eerst aankijken, terwijl het al een paar dagen aan de gang is. Hoe lang moet je het dan nog aankijken?
Hondenvoer kam voor iedere hond verschillend zijn. Wij zijn met onze huidige hond 3 maanden bezig geweest met zoeken en hebben nu eindelijk een zak gevonden die perfect bij haar past. Weliswaar eentje van €100,-, maar als je hond er goed op doet waarom niet?!
Ik heb eerlijk gezegd het idee dat je dit topic hebt geopend voor aandacht oid, want je bent oud genoeg om voor je eigen centjes te zorgen. En aangezien je al een beslissing hebt genomen wat je wilt gaan doen, wat verwacht je dan van ons? Dat wij je tips gaan geven, dat doen we. En op de vorige drie bladzijdes heb je die in de wind gegooid.
Arme hond, hopelijk komt hij er snel van af. Maar ik vrees met jullie houding van niet.
Laatst bijgewerkt door Justme_Lisaa op 25-06-16 14:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Miranda95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-16 14:55

Willemina_L schreef:
(Slaat verbaasd een hand voor de mond) Dus is er nu ineens budget gevonden ergens onder het matras? Wauw... er is nog hoop! :?

Ik heb niet gezegd dat t geld er is

Tycho

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 14:56

bonzo zit vol granen, dus poept een hond veel. Een iets betere brok zou al kunnen helpen. Voer dan gewoon 2 x per dag een beetje en je zal al verschil merken in hoeveelheid ontlasting. Mijn jack poept 2 x per dag max een duim grote drol. succes !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 14:58

Ik snap wel dat er heftige reacties op komen, het is ook sneu, maar ten eerste is het hondje niet van TS zelf en ten tweede is het hondje een erfenis van een familielid.
Dus het hondje is uit een goed hart opgevangen, maar dat wil niet zeggen dat er ook daadwerkelijk geld voor is.
Ik snap ook dat zo'n dier dan sentimentele waarde heeft en dat je hem dan liever niet weg doet naar mensen die er beter voor kunnen zorgen of dat die belofte is gedaan.

En ik ben het ermee eens dat er iets moet gebeuren, maar vind sommige reacties erg ver gaan. :o

Miranda95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-16 14:58

Tycho schreef:
bonzo zit vol granen, dus poept een hond veel. Een iets betere brok zou al kunnen helpen. Voer dan gewoon 2 x per dag een beetje en je zal al verschil merken in hoeveelheid ontlasting. Mijn jack poept 2 x per dag max een duim grote drol. succes !

Hij krijgt t 1 x per dag en dan nog niet eens een volle bak maar hij doet t dus tussen 5 en 8 en nog niet eens elke dag dus vind het raar

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 15:00

KoudbloedKim schreef:
Ik snap wel dat er heftige reacties op komen, het is ook sneu, maar ten eerste is het hondje niet van TS zelf en ten tweede is het hondje een erfenis van een familielid.
Dus het hondje is uit een goed hart opgevangen, maar dat wil niet zeggen dat er ook daadwerkelijk geld voor is.
Ik snap ook dat zo'n dier dan sentimentele waarde heeft en dat je hem dan liever niet weg doet naar mensen die er beter voor kunnen zorgen of dat die belofte is gedaan.

En ik ben het ermee eens dat er iets moet gebeuren, maar vind sommige reacties erg ver gaan. :o

Ben ik het er mee eens. Maar van te voren weet je al of je het financieel red om voor zo'n beestje te zorgen. Hoe moeilijk het dan ook is, moet je uiteindelijk voor het beste van de hond kiezen en misschien denken aan een ander huisje. Hoe dubbel dat dan ook is. :)

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 15:00

Succes verder TS.
Laatst bijgewerkt door Willemina_L op 25-06-16 15:03, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 15:02

Justme_Lisaa schreef:
[naam] schreef:

Ben ik het er mee eens. Maar van te voren weet je al of je het financieel red om voor zo'n beestje te zorgen. Hoe moeilijk het dan ook is, moet je uiteindelijk voor het beste van de hond kiezen en misschien denken aan een ander huisje. Hoe dubbel dat dan ook is. :)
Klopt hoor, ben ik het ook mee eens, soms strijden gevoel en verstand met elkaar.

Hoe dan ook kun je gewoon met respect naar iemand toe blijven reageren, ook al ben je het niet eens met zijn/haar beslissingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 15:03

Willemina_L schreef:
verwijderde quote
TS heeft niet voor deze hond gekozen, de hond is niet van haar, dus waarom op haar inhakken?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-06-16 15:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 15:04

Ik heb het al verwijderd.

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 15:05

Sorry.. maar als je het dier niet kan betalen waarom hebben jullie het dier dan meegenomen ipv iemand anders?

Dat jullie het niet kunnen betalen moet niet het probleem zijn van het dier..

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 15:05

Om te beginnen: nee, dit lijkt me geen spoed. En een spoedconsult is duurder dan een normaal consult, dus wachten tot maandag kan ook.
Ten tweede: gebruik de tijd tot maandag om een aantal prijzen van dierartsen in de buurt te vergelijken. Er is absoluut wel eentje die geen 40 euro kost.
Ten derde: Bonzo was funest voor onze hond, hij kreeg dat in het asiel en ben er eventjes mee doorgegaan toen hij net bij ons was (om de overgang niet te groot te maken). Pas toen ik overstapte op ander voer ging het goed met zijn spijsvertering. Hij staat nu zijn hele leven bij ons Selection croc, van Royal Canin, geloof ik. En ja, er zijn ook mensen die dat slecht voer vinden, maar never change a winning team. En vijf keer per dag poepen is echt niet normaal!!

En verder denk ik ook dat je oom niet alleen een natje, droogje en een wandeling zou wensen voor zijn hond, maar ook noodzakelijke medische zorg.

Ten slotte is het naar de dierenarts in plaats van na de dierenarts en ook is het 'maar' in plaats van 'ma'.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 15:08

Beestje heeft in iedergeval iets aan zijn maag/darmen. Als je niet naar de DA wil is het minste wat je er aan kan doen om dat te verzachten is gekookte rijst geven en gekookte kipfilet. Aantal porties per dag en dan maandag naar de DA als het nog steeds in huis poept en de buik nog onrustig is.
Hoe vaak wordt het hondje uitgelaten?

De bonzo zo ik direct in de clico gooien! Heb je wel eens referenties gezocht over dat voer? Zo'n Oude hond heeft senior voer nodig..
Sterkte met het diertje

(In Deventer colmschate zit een goedkope dierenarts)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 15:13

schandalig gewoon. Als je het geld er niet aan wil uitgeven haal het dier dan niet in huis maar zoek een familie die voor het beestje zorg of breng het naar het asiel zodat het ten minste medische zorgen krijgt. Dit is gewoon pure verwaarlozing. zulke mensen... :r :r :r

Tycho

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 15:13

Miranda95 schreef:
Tycho schreef:

Hij krijgt t 1 x per dag en dan nog niet eens een volle bak maar hij doet t dus tussen 5 en 8 en nog niet eens elke dag dus vind het raar

1 x per dag een bak vol onverteerbare rotzooi die er ook weer uit moet, ik zeg je precies wat er gebeurd en dan zeg jij.. ik snap het niet. Ik snap niet dat jij het niet snapt. Zijn buik rommelt omdat er 1 x per dag troep binnenkomt en als dat dan eindelijk verwerkt is er een berg stront uit moet en het maar de vraag is of hij voldoende voedingsstoffen binnen heeft. Dus geef je ipv wat je nu doet 2 x per dag hoogwaardig verteerbaar voer dan heeft hij en voldoende voedingsstoffen en minder afval om kwijt te moeten. Dat hij het altijd goed heeft gedaan en nu niet kan leeftijd zijn. vreet jij vanaf nu lekker fastfood dan gaat dat jaren goed tot je op een dag dood ligt door een hartaanval denk je dan echt dat de rest vd wereld niet snapt wat jij fout deed?

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 15:21

Kom op mensen er is niks ernstigs met de hond aan de hand.

En ik zou voor dit zeer zeker niet in het weekend langs een da gaan.

Ts

Je geeft aan dat de hond om 5 uur uitgelaten word en dan niks, doet en rond ca 8 uur weer. En dan vind je een drolletje.

Het zou kunnen zijn omdat de hond al 12 jaar is dat hij begint te dementeren. Maar wat ook kan zijn is dat je de hond een half uur voor hij uitgelaten word eten moet geven waardoor ze wel gaat poepen.

Wat betreft knorrende maag darm is opzich niks ernstigs. Het kan ook gasvorming zijn of dat ze te weinig gegeten heeft.

Wel zou ik overstappen op een ander brok. Bonzo is namelijk een slechte brok waar veel zout in verwerkt zit. En ook hebben ze van bonzo veel ontlasting.

Onze 2 Jack russels en 7 rottweilers staan om belcando. En de rottweiler pup op Canex. De volwassen honden poepen 1 a 2 keer per dag en de Jack russels ook.

Zelf zou ik voor een ander voer gaan kijken. Let wel een goed kwalitatief voer is wat duurder, maar daar eten ze ook veel minder van.

Tycho

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 15:33

Een beetje in huis kakken is geen spoed dus in het weekend naar een dierenarts rennen is inderdaad zonde van het geld. Maar een paard leasen en roepen dat je geen geld hebt voor een paar tientjes dierenarts (of goed voer) gaan mijn nekharen wel van overeind. Mijn neiging is die hond bij jullie weghalen maar tegen zoveel domheid ben ik niet opgewassen.

Some people just need a high five... in the face with a chair

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 15:44

Miranda95 schreef:
Mioux schreef:
Zaterdag is er altijd een dierenarts open, dus dat geloof ik niet ;) En ja ook ik ben zaterdagen langs dierenarts geweest toen het met 1 van mijn dieren niet goed ging. Overigens moest ik soms 15 min langer rijden maar je hebt dieren he dus dan moet je het er ook voor over hebben.

Of gaat het om de kosten wederom ? Want vind dat nogmaals geen excuus. Medische zorg ontnemen mag gewoonweg niet. En je kan in termijnen betalen. Dus het is een kwestie van rondbellen, riem om en gaan?

Moet je wel een auto hebben

wederom slap excuus? Er rijden bussen....

kijk voor voer eens op zooplus.nl als tip. Vaak kortingen en goedkoper als in de dierenwinkel. Bonzo is gewoon 1 en al granen en zout... als je al eens kijkt naar een ander voer, dan zou het mogelijk al schelen.
Zie je ook meer malen over gerommel in de buik, kan dus ook ergens poliep zijn of verstopping of ontsteking. Maar ook dat sluit je pas uit bij een DA Maandag zou ik dus als eerste op de stoep zijn bij de DA.
Laatst bijgewerkt door Mioux op 25-06-16 15:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Floortz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 15:46

Miranda95 schreef:
Tycho schreef:

Zo raar is het niet hoor.
De hond wordt ouder, beweegt minder, en poept blijkbaar meer, óf kan het gewoon niet meer zo lang ophouden omdat hij ouder is.
Ik zou stoppen met het bonzo voer (wat anderen ook al hebben gezegd; het is niet zulk best voer) en een ander, beter merk voeren.
Prins, Carocroc, Cavom zijn best goede brokken, en omdat je maar een klein beetje hoeft te voeren omdat de voedingswaarde hoger is, krijgt hij voldoende voedingsstoffen, en heeft minder ontlasting.

Eigenlijk is het een beetje pesten door hem Bonzo te blijven voeren. Daar zitten heel veel vul- en afvalstoffen in, die hij wel uit moet poepen, en dat hij het niet zo lang meer kan ophouden, daar kan hij zelf niets aan doen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 15:52

Ik adviseer je om de hond smorgens en savonds Smuldier te geven.
Smulders is vlees, bij de supermarkt te koop en helemaal niet duur. Iets van 70 cent per bakje. Het is verpakt in kuipjes van 400 gram en ligt in de diepvries. Vaak komt de maag en de darmen tot rust na het eten van (vers) vlees. Dat geeft je in hef weekend even tijd en kan je maandag weer verder kijken. Omdat zijn maag en darmen nu geïrriteerd zijn is het belangrijk dit vlees op kamertemperatuur te geven, niet te koud dus.