Buren voeren katten uit de buurt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KellyDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 00:14

Lastige situatie.. Als ze daadwerkelijk de zwerfkatten voeren, is dat natuurlijk super.
Dat doen wij ook, en daar kopen wij ook geen dure brokken voor die onze eigen katten krijgen (Royal Canin)
die krijgen gewoon van de Aldi eigenmerk of Jumbo.
Als ze dus eten voor de "zwerfkatten" hebben staan, kunnen ze moeilijk jou kat wegjagen. 9 van de 10x zien ze dit niet natuurlijk.
Ik vind wel, dat als jij dit hebt gemeld dat ze niet met zin eten voor jou kat neer moeten zetten.
Ik denk wel, dat oudere'n dit niet echt begrijpen. Tenslotte konden alle katten vroeger (bijna) overal over natuurlijk.

Wij hebben onze katten alleen in de tuin, deze is afgeschermd zodat ze er niet uit kunnen. Is dit ook geen optie voor jullie?
Ik wil ze niet buiten hebben met dat gestoorde volk wat er rond loopt en gekke dingen uit haalt.
Je kan tenslotte niet verbieden dat ze in hun eigen tuin voer neerzetten.
Laatst bijgewerkt door KellyDV op 13-06-16 00:16, in het totaal 3 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 00:15

Waarom zou de buur vrouw geen dieren mogen voeren die in haar tuin komen? Het is haar tuin.

Je kan eerder afvragen van wat doet jouw kat in de tuin van de buren?

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 00:18

@VickyS: het moge duidelijk zijn dat jij een groot kattenliefhebber bent. Niets mis mee! Maar katten hebben niet alle rechten van de wereld. In eigen huis/tuin mag je doen wat je wilt. Dus ook kattenvoer neerzetten.
Als de eigenaar van de kat dit vervelend vindt moet hij er dus zelf voor zorgen dat de kat niet in de buurt van de tuin met kattenvoer komt.

En zelfs op de openbare weg waar iedereen kan en mag komen kan zat gebeuren. De verantwoording ligt bij de eigenaar die het dier los laat lopen.

Is het zo duidelijk? :)

060606

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 00:22

Oh daar zeg je wat!! Ik heb ook zulke buren. 16 katten hebben ze in huis die komen niet buiten. Echte kattenliefhebbers. Maar daarnaast zetten ze buiten voor de deur Felix en melk neer... Vinden de katten natuurlijk hardstikke lekker. Mijn kat vind het lekkerder dan haar verse gezonde voer. Nu komt ze ook nooit meer thuis dus ik heb eigenlijk geen kat meer. Ze zit hele dagen op de auto van de overburen te wachten tot hun eten voor de deur leggen samen met nog een aantal buurt katten van deze straat en straten veel verder. Ik heb haar een paar keer gepakt en binnen gehouden maar er is altijd wel een moment vroeg of laat dat ze weer naar buiten slipt omdat het aan de overkant toch lekkerder is. Ik heb mij er maar bij neergelegd dat ze daar gelukkig is anders zou ze wel hier komen. Ik hoef iig geen (buiten) kat meer op deze manier. Ook al scheelt het mij behoorlijk want voer hoef ik niet meer te halen!

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 00:24

VickyS schreef:
Je begrijpt het blijkbaar niet hé.Waar zeg ik dat paarden mogen los lopen?
Dus jij zou het niet erg vinden als iedereen die langs je weide passeert je paard zou voederen met een hoop wat absoluut niet goed voor ze is,voor geen enkel paard trouwens?

Iedereen heeft hier blijkbaar weides aan huis.
Waar zeg ik ergens dat mijn pony's niet veilig staan?Op Bokt kan je meer dan genoeg verhalen lezen hierover.Niemand die er dan ook maar aan denkt in de aanval te gaan tegen de eigenaar.Integendeel,
oproepen om de daders te vinden worden dan massaal gedeeld.

Het verschil is dat mensen op mijn wei niks te zoeken hebben en ik in mijn tuin mag doen wat ik wil. Dus als ik daar een paradijs van kattenbrokjes neer wil leggen, is dat mijn probleem. Als jouw kat dat opeet, is dat jouw probleem, aangezien jouw kat dan op mijn terrein loopt.
Daarnaast kan ik op mijn wei de mensen die daar niks te zoeken hebben, toegang ontzeggen.
Het grote verschil is dan ook dat de paarden op je eigen grond staan (of die van een stalhouder, maar dus niet van de voerder) en de katten gevoerd worden op grond van de voerder (waar jouw kat dus in principe net zoveel te zoeken heeft als de persoon die bij de wei de paarden staat te voeren...niets dus). Het is dus appels met peren vergelijken, aangezien je verhaal pas opgaat als de buurman jouw tuin in komt om jouw kat te voeren...

kelseyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 00:34

Kat misschien aan touwtje ergens vastmaken in de tuin? Dat ie toch buiten is maar niet weg kan

KellyDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 00:36

kelseyclover schreef:
Kat misschien aan touwtje ergens vastmaken in de tuin? Dat ie toch buiten is maar niet weg kan

Dat is levensgevaarlijk want dan kunnen ze zichzelf ophangen. Tuin gewoon afsluiten! Zeker niet onmogelijk.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 00:51

Tja euh de buren doen in hun eigen tuin toch echt nog wel steeds wat ze zelf wensen te doen dus als zij daar wensen borden vol voer en melk neer te zetten, dan doen ze dat toch gewoon?!
Jouw kat gaat in hun tuin, zij komen niet met het voer in jouw kat zijn tuin het je kat aanbieden hé!
De wereld op zijn kop zeg, omdat jouw kat iets niet mag, dan moeten je buren maar niet meer in hun tuin doen wat zij wensen te doen... nee als jij wil dat je kat geen ander voer binnen krijgt, dan hou je je kat binnen!

Ik word horendol van al die mensen die katten willen en er geen verantwoording voor nemen, hondeneigenaars worden overal en nergens op aangekeken en aangesproken maar katten mogen zich alles believen!
En jawel, we hebben zelf ook katten gehad en zien graag katten maar gingen ook nooit een ander opzadelen met last of zorg over onze kat of geboden waar ze zich dienden aan te houden.
De buren voeren niet jouw kat, ze voeren katten in het algemeen, die van jullie schuift gewoon zelf mee aan het buffet.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 02:31

KellyDV schreef:
Lastige situatie.. Als ze daadwerkelijk de zwerfkatten voeren, is dat natuurlijk super.
Dat doen wij ook, en daar kopen wij ook geen dure brokken voor die onze eigen katten krijgen (Royal Canin)
die krijgen gewoon van de Aldi eigenmerk of Jumbo.
.

Wat is er zo "super" aan het onderhouden van een populatie zwerfkatten?

Catnip

Re: Buren voeren katten uit de buurt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 04:39

Kuggur, omdat iemand liever geen dieren laat doodhongeren, terwijl het een kleine moeite is om er iets aan te doen, misschien?

Maar goed, dit gaat offtopic volgens mij :)

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 04:53

Misplaatste dierenliefde.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 06:05

Ik snap best dat die mensen die katten voeren hoor, als ze toch al je tuin volschijten en concerten geven onder je raam en zo, kun je er maar beter ook wat lol van hebben...

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 06:57

Saskia9 schreef:
Nee,een ander moet gewoon met de poten van andermans dieren afblijven. Neem zelf een kat dan.

Nee een ander kan ook gewoon ervoor zorgen dat hij binnen blijft( ook tuin/balkon bedoel ik daarmee). Ik hoef geen overlast van jouw kat te hebben.

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 07:15

Kuggur schreef:
Misplaatste dierenliefde.

Heb je ook argumenten bij je kreet?

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 07:54

Catnip schreef:
Kuggur, omdat iemand liever geen dieren laat doodhongeren, terwijl het een kleine moeite is om er iets aan te doen, misschien?

Maar goed, dit gaat offtopic volgens mij :)

Als diezelfde mensen er nou ook voor zorgen, dat de zwerfkatten gecastreerd en gesteriliseerd worden, vind ik het geen rare gewoonte. Maar dat kost dan weer net teveel geld en nee, dan moet je ze ook niet voeren.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 07:55

Het probleem is dat de katteneigenaren hun katten gewoon op straat laten lopen zodat je uiteindelijk niet meer weet wie nou wel of niet een zwerfkat is := :+
Ik vind het frappant dat zoveel eigenaren de schuld graag op een ander afschuiven terwijl het hun eigen verantwoordelijkheid is.

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 08:01

Ik heb mijn kattenbeesten binnen. Oa omdat mijn andere 2 Helaas naar de andere wereld geholpen zijn met gif.
En omdat ik zelf al helemaal gek word van andermans poep in mijn tuin. Dan is het een beetje hypocriet om mijn beestjes lekker bij andere in de tuin te laten kakken.
En als je kat een voedselallergie heeft dan is buiten lopen eigenlijk geen optie.
Idd van je balkon een ren maken dan kan ze daar buiten kijken.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 08:20

Cayenne schreef:
Het probleem is dat de katteneigenaren hun katten gewoon op straat laten lopen zodat je uiteindelijk niet meer weet wie nou wel of niet een zwerfkat is := :+
Ik vind het frappant dat zoveel eigenaren de schuld graag op een ander afschuiven terwijl het hun eigen verantwoordelijkheid is.

Zeker moeten katteneigenaren zelf verantwoordelijkheid nemen voor hun dier. Maar dat betekend toch niet dat het opeens normaal is om andermans dieren te gaan voeren?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 08:37

Ik vind het niet netjes om andermans katten te voeren maar het is jouw dier dus jouw verantwoordelijkheid, als je niet wil dat hij mee eet bij de buren zul je hem dus binnen moeten houden of weg moeten doen.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 08:45

Wanneer je een hond los hebt lopen zonder zicht in t bos. Kan hij ook vergiftigd raken.
Wanneer n kat losloopt en bij andere mensen in de tuin kan dit ook.
En voorbeeld daarvan zijn onwetende mensen die goed denken te doen.

Mijn advies? Binnenhouden en feliway proberen. Balkon afzetten.
Lukt dat niet... dan moet je keuzes maken.
Of loslopen met gevolgen van dien. Of n baasje zoeken en als je zo graag n kat wilt.N binnenkat zoeken.

Ook ik vind t nogsteeds zo... dieren met n eigenaar behoren achter n omheining van grond eigenaar te lopen.
Katten moeilijk achter omheinig te plaatsen is achterhaald en vooral n mening gebasseerd op gevoelens...

Mensen die zwerfkatten voeren? Walgelijk.
Vangen... asiel... checken... 14 dagen wachtregeling voor melden eigenaar voor er stappen ondernomen mag worden.
Castreren. Nieuw baasje zoeken of weer gecastreerd vrij laten.

En wil je echt zo goed zijn voor zwerffieren... aanmelden bij dierenbescherming en overleg voor castratie op asielprijs.

Anders blijven er nesten komen...

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 09:20

Maartje1990 schreef:
Cayenne schreef:

Zeker moeten katteneigenaren zelf verantwoordelijkheid nemen voor hun dier. Maar dat betekend toch niet dat het opeens normaal is om andermans dieren te gaan voeren?

Nee dat is niet normaal. Zo, daar heb je gelijk in gekregen. En nu? Is daarmee het probleem opgelost? Nee. Dat kan alleen als TS haar verantwoordelijkheid neemt en haar eigen dier (die overal kan eten, niet alleen bij deze buurvrouw) in haar eigen huis houdt.

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 09:23

Even ter verduidelijking;mijn buren zetten geen eten buiten maar namen mijn poes binnen om haar te laten eten en lieten haar af en toe 's nachts niet terug naar buiten.
Dat doe je niet.

Waar heb ik vermeld dat je geen eten buiten mag zetten op eigen terrein?Nergens.
Sommigen verdraaien mijn woorden hier.
Ik weet zelf ook wel wat mag of niet.

De kat van TS krijgt zowel binnen als buiten eten.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 09:25

Binnen houden mag niet, maar is alleen te voorkomen door je kat op je eigen terrein te houden.

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 09:39

lor1_1984 schreef:
Binnen houden mag niet, maar is alleen te voorkomen door je kat op je eigen terrein te houden.

Natuurlijk is dit zo.Maar het zijn toch weer altijd de baasjes,van gelijk welk dier,die de dupe zijn van mensen die het nodig achtten dieren wat aan te doen,in gelijk welke situatie.
Dat is het punt wat ik wou verduidelijken.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 09:42

Dat lijkt me niet meer dan normaal VickyS je kiest toch voor dieren.

Tja en loslopende katten blijft een lastig punt. Als eigenaar zul je dan toch je verantwoordelijkheid moeten nemen en zorgen dat de kat niet meer bij de buren kan komen.