[VOLG] Rottweiler X Rottweiler/Bernersennen pups

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-16 22:32

Wij zijn onderhand thuis. Het is nog even spannend omdat mama dr tandvlees een beetje geel is en de DA zei dat er een kans is op zwangerschapsvergiftiging. Dit houden wij goed in de gaten.

Breezer liep al een aantal dagen te kloten qwa gedrag, het zette maar niet door. Vanavond hebben wij besloten om haar door de DA te laten beoordelen. Deze heeft haar opgevoeld en constateerde dat er geen enkele baarmoeder activiteit was. Wat daar de reden voor was is niet duidelijk.Na het spuiten van een wee opwekker en een kwartier later nog een keer opvoelen was er niks veranderd. We hebben toen besloten om een keizersnede te laten doen. Er zijn 11 gezonde pups geboren 4 teefjes en 7 reutjes. Breezer had wat onder temp na de operatie 36.1. Nadat ze even onder het solarium had gelegen bij de DA was haar temp beter. Ze is nog erg wankelig en heeft een spuitje tegen de misselijkheid gehad. Alle pups liggen lekker te drinken.

Afbeelding

Jorinda

Re: [VOLG] Rottweiler X Rottweiler/Bernersennen pups

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 23:16

Wat heftig nog! Maar wel gefeliciteerd met de 11 pups en beterschap voor de mams!

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 23:30

Wauw gefeliciteerd zeg !

Op een snel herstel, ben benieuwd hoe de pups zich gaan ontwikkelen.

Anoukloves_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 23:36

Lijkt me heerlijk om zo'n nestje te hebben. Beterschap voor mama!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 23:48

Misschien heb ik er overheen gelezen, maar hoe lang was ze drachtig?

Groot nest zeg! Onze teef had de laatste keer 15 pups, dat was een hoop werk. Gaan jullie ook bijvoeren?

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-16 23:58

Diablo schreef:
Misschien heb ik er overheen gelezen, maar hoe lang was ze drachtig?

Groot nest zeg! Onze teef had de laatste keer 15 pups, dat was een hoop werk. Gaan jullie ook bijvoeren?

22 juni was ze eigenlijk uitgerekend. Maar vanaf vorige week donderdag was ze al aan het zoeken en leek ze een beetje te vorderen jn de bevalling. Het zette gewoon net niet door. Wij gaan in eerste instantie niet bijvoeren. Alles dagelijks wegen en soms de kleinere pups extra aanleggen. Als we merken dat breezer het te zwaar krijgt of de pups niet genoeg aankomen dan gaan we natuurlijk wel bijvoeren.

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 00:01

Gossie meis wat heftig voor jullie allen!!!
Ik hoop dat alles snel goed komt met mams en de pups natuurlijk!
Het ziet er heel schattig uit!
Het is dat ik geen 2e hond kan hebben! Maar spannend hoor!!
Sterkte en ik volg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 00:05

Wat heftig , van harte sowieso!

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 00:19

Jeetje 11 kleine! Daar ben je wel even zoet mee
Vervelend voor jullie en voor haaar dat het met een keizersnede heeft moeten gebeuren, hopelijk snapt ze het allemaal en neemt ze zich in de moederrol :) fijne nacht!

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 06:28

Wat een schatjes <3
En beterschap voor moeder!

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 06:32

Ach gut, kijk het kleine grut daar liggen. Wat jammer dat de bevalling niet doorzette. Hopelijk knapt mama snel op van de keizersnede en groeien de pups goed. Succes!

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-16 11:50

Wij komen net weer van de dierenarts. 1 pup wou maar niet drinken en is in 1 dag 35 gram afgevallen. Alles is bij de geboorte gechecked op een open gehemelte maar toen ik de bek van de pup open deed om hem toch proberen te laten drinken zag ik dat hij wel een open gehemelte had. Normaal zit dit achter in, maar hij had het voorin. Na overleg met de dierenarts is de pup ingeslapen. Nu zo met de rest naar de DA om te checken of niemand anders een open gehemelte heeft. Met breezer gaat alles super. Ze nam de pups meteen aan en is een super mama.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 11:58

Fijn dat het goed gaat met Breezer en de pups! Jammer van die ene pup, hopen dat de andere pups door de keuring heen komen.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 12:36

Hoe kan het nou dat een DA dat over het hoofd ziet? Wat een controle dan...

Hopelijk zijn de overige pups in orde en gaat het vanaf nu enkel opwaarts!

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-16 12:36

De rest is net volledig goed gekeurd

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 12:40

En was de DA het deze keer wel absoluut zeker? Aangezien hij de vorige keer ook alle pups goedkeurde, dus ook de "foute" pup?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 12:40

Ik weet niet of je het al doet, maar ik zou de komende twee weken er 's nachts bijslapen om er zeker van te zijn dat alle pups genoeg tijd krijgen om te drinken.

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-16 12:46

Little_Gift schreef:
Hoe kan het nou dat een DA dat over het hoofd ziet? Wat een controle dan...

Hopelijk zijn de overige pups in orde en gaat het vanaf nu enkel opwaarts!

Terwijl ze met de keizersnede bezig waren kwam er een hond binnen die er heel erg slecht aan toe was. Ze waren net zn 4en met breezer bezig, 2 artsen en 2 stagieres. De ene arts hield zich met breezer bezig, de anderen met de pups. Door al het gedoe kan het gebeuren dat een assistente snel checked en door gaat naar de volgende. De arts heeft zich verontschuldigd en we nemen haar niks kwalijk.

Amandavd schreef:
Ik weet niet of je het al doet, maar ik zou de komende twee weken er 's nachts bijslapen om er zeker van te zijn dat alle pups genoeg tijd krijgen om te drinken.

Er slaapt steeds iemand beneden die de kleinere pup wat vaker aanlegd

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 22:51

Jammer van de pup.. Fijn dat jullie (hoe ik het zo lees) het goed opvatten dat de dierenarts iets over het hoofd heeft gezien, zeker in zo'n klein bekje en in een stress situatie.
Foto momentje? :D

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-16 23:34

casperzazoe schreef:
Jammer van de pup.. Fijn dat jullie (hoe ik het zo lees) het goed opvatten dat de dierenarts iets over het hoofd heeft gezien, zeker in zo'n klein bekje en in een stress situatie.
Foto momentje? :D

Natuurlijk is het een grote fout die ze hebben gemaakt, maar het is niet zo dat de pup gered had kunnen worden. Ja, het pupje had niet nog 2 dagen moeten leven bij een overlevingskans van 0.0%, hij had meteen ingeslapen moeten worden. Het is niet zo dat wij het geen grote fout vinden, het had voorkomen kunnen worden. Hij was al gechecked door een van de stagiares. En wij kunnen ons best voor stellen hoe spannend een spoed keizersnede op de maandag avond zal zijn voor zo'n meid. Normaal wordt alles wat door de stagiares gedaan wordt dubbel gecheckt, bij deze stress situatie is er nou eenmaal een pup door heen geglipt. Zoals ik al zei kwam er ondertussen een spoedje aan en moest de 2e dierenarts snel daar heen. Ze waren toen nog met 3/4 mensen in de OK. 1 arts en 2/3 stagiaires. Wij vinden het vreselijk dat het pupje niet eerder is ingeslapen, maar er is nu niks meer aan te doen, je kunt wel helemaal gaan lopen tieren bij de praktijk, maar daar schiet niemand wat mee op. De stagiaire zal vast al een praatje hebben gemaakt met de dierenarts zelf. Dan moet je, vinden wij, haar niet nog meer een schuldgevoel aan praten. Wat we wel hopen is dat alles vanaf nu nog beter gecheckt wordt om dit soort dingen in de toekomst te voorkomen.

Ik zal morgen even een paar foto's neer zetten. De meeste pups zijn al ongeveer 50 gram aangekomen! OOK doet moeders het super. Ze bloed nog een beetje van de keizersnede, maar dat wordt snel minder

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 07:29

Het is niet voor niks een stagiaire, het had gewoon gecontroleerd moeten worden.

Waren jullie er zelf niet bij? In de kliniek waar ik gewerkt heb waren de eigenaren 9/10 keer ook in de OK.

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-16 09:15

Amandavd schreef:
Het is niet voor niks een stagiaire, het had gewoon gecontroleerd moeten worden.

Waren jullie er zelf niet bij? In de kliniek waar ik gewerkt heb waren de eigenaren 9/10 keer ook in de OK.

Nee, we waren er zelf niet bij. En natuurlijk had het nog gecontroleerd moeten worden.

Foto moment!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ze zijn zo leuk geworden, bijna alles heeft of een wit voetje, of een grote bles op de borst. Er is er 1 die een dunne kleine schuinlopende witte streep over zijn hoofdje heeft. Ook zijn er 2 die gewoon de aftekening van een rottie hebben.

*voet in beeld, oeps :D

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 09:29

Ohw wat een zoetjes, daar smelt je toch gewoon van <3

Hoe gaat het met Breezer?

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 09:33

Ze zijn leuk!

Ik ben benieuwd of die witte streep op de kop blijft. Wij hadden destijds ook een pupje met een best wel grote witte streep op zijn kop. Hij is nu drie en je ziet er niks meer van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 12:18

Aww zo lief <3