Thesserd schreef:@ Wilawander
Demodex is dmv huidschraapsel (tot bloedens toe) inderdaad uitgesloten.
Prednison gaan we nu wel proberen, mocht het inderdaad niet helpen of verergeren, dan zijn we weer wijzer geworden. Vorige keer gaf de kuur geen problemen
Probiotica voor de darmflora, op wat voor manier zou dat kunnen helpen? Ze lijkt overigens geen problemen met haar darmen te hebben
Onderste twee tips lijken me sowieso goed, kunnen ook geen kwaad. Al houdt ze totaal niet van gewassen worden.
Huidproblemen komen zowiezo extra vaak voor bij verminderde weerstand. En een heel groot deel van je weerstand wordt bepaald door je darmen en de flora en fauna die daar leeft. Vandaar ook Yakult waarmee je de goede bacteriën in de darmen bevordert..
En medicijnen zijn echt een aanslag op de bacteriën in de darmen dus dan doe je er zowiezo goed aan om deze te ondersteunen met probiotica!!

) waar ze eventueel allergisch voor kan zijn, van welke diersoort dan ook. Hier hadden we ook erg onze hoop op gevestigd. Maar was 't helaas ook niet...
Mijn hond reageerde op allergeen voer nog steeds of zelfs heftiger. Ook bij andere merken daarvan. Uiteindelijk werkte bij hem vers vlees wel weer. Bij ons zei de DA ook dat het niet kon, dus dat het iets anders dan een voedselallergie moest zijn, maar het is nu wel voor 99% over, tenzij hij ergens iets vindt waar hij niet tegen kan. Alleen ziet het er bij hem anders uit.
supplementen ben ik sowieso wel voor, die krijgt ze nu dan wel maar misschien niet de juiste. Het zou mij niks verbazen als het een samenkomst van dingen is. Het is alleen zo lastig dat het nogal gissen is en er altijd weken overheen gaan voordat je weer iets kan testen en uitsluiten. Ze zit nu bijv aan dr prednison (net 1 dag) dus ik wil op dit moment geen andere dingen veranderen omdat je dan weer niet weet wat de prednison wel of niet doet.