Welk kattengrit gebruiken jullie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 20:08

Billy1979, het grit dat wij gebruiken is ook zo fijn. Het maakt direct een klont van urine, het raakt de bodem niet eens, dus geen vieze klei laag in de bak. En de klonten vallen ook absoluut niet uit elkaar met uitscheppen.

Billy1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 20:47

Ik vind zelf dat hele fijne grit erg prettig, ook omdat van dat hele grove spul van Sanicat, de bio, soms gewoon steentjes tussen de teentjes van de katten bleven zitten. Maar ik was overgestapt omdat ik met de ultra vaak van die plak kluiten had die je dan van de bodem moest bikken, ondanks voldoende laagdikte in de bak.

De zakken Sanicat die ik nu koop kosten trouwens 9,99 per zak van 15 kilo dus ook qua prijs nog goed te doen. Maar ik kan me wel voorstellen dat sommigen de uitloop van het fijnere spul weer minder vinden hoor.

Houtkorrel heb ik ook ooit een tijd geprobeerd maar vond ik nogal een kledderboel worden en lastig met uitscheppen. Nadat ik ooit eens was overgestapt naar klontvormend grit ben ik daar eigenlijk nooit meer van afgestapt, ik vind het ideaal en als ik eens een dagje vergeten ben te scheppen is het ook niet gelijk zo'n knoeiboel.

Ik ben trouwens zeer slecht bezig met maar 1 mega bak en drie katten :D

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 21:04

Ik gebruik tygerino chrystal. Silicone korrels. Echt superspul. Heb al heel wat geprobeerd maar vind dexe nog het beste. Ik koop ze bij zooplus. Die hebben vaak een uitprobeer actievan een paar zakjes kopen en 1 gratis. Prijs zit dan rond 4 nog wat per zakje. Ik doe met 1 zakje van 5 liter ongeveer 3 weken met 2katten. Dagelijks de drollen eruit en omscheppen. De mijne krijgen wel vers vlees.voer is echt xe grootste oorzaak van stank. Als ik die van mij brok of blik geef dan meurf het hier echt verschrikkelijk. Ze drinken meer en plassen dus ook meer. De stsnk is vaak van de onnodige rotzooi wat in de brok zit.
Het vlees wilde ze eerst niet eten. Heeft wel 1,5 week geduurt. Eerste dsgen kon ik het weg gooien. Ze liepen er met een grote boog omheen. Daarna brokjes weg gehaald. Na een dagje kregen ze wel honger. Met laaaange tanden het neer binnen gewerkt en nu gaan ze door het lint als ze het vlees zien/ruiken. Ze drinken minder dus minder plas en er zit geen onnodige rotzooi in wat toch weer uitgepoept wordt.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 22:05

Wij hebben klontergrit Schep & Schoon 3-voudige hygiëne van AH, maar ondanks dat die mooi klontert en inderdaad de urinelucht onderdrukt loopt het wel behoorlijk uit buiten de bak (2 katten: Bengaal en Cyper). Het ligt over de hele vloer. Las op de eerste pagina over klontergrit van Lidl, dus ik denk dat ik daar maar eens een pak van ga proberen. We hebben ooit bij onze vorige katten eens houtkorrel gehad, maar dat pak heb ik uiteindelijk weggedaan: de urinelucht was niet prettig, ondanks dagelijks de bak 'uitmesten' en regelmatig de bak schoonmaken.

Drifter

Re: Welk kattengrit gebruiken jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 22:29

Ik gebruik klontergrit van de Lidl. Ik heb niet zo veel keuze, zodra ik iets anders gebruik gaat de ene steevast op de mat piesen, en poept voor de badkamerdeur in protest.
Verder wel goed grit, alleen vind ik dat het erg stuift, maar goed dat is alleen met het vullen.. en volgens madam is het het beste grit in de wereld, blijkbaar.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 22:40

Jumbo eigen merk, hygiëne-variant. Wit met blauwe korreltjes. Klontert super, stinkt niet en gaat hartstikke fijn lang mee zonder viezig te worden.

Ruby1995

Re: Welk kattengrit gebruiken jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 22:44

Ik gebruik Catsan. Kan je bijna overal krijgen.
Heb ook fijne korrels gehad maar die bleven in de vacht plakken (langhaar). En deze zijn lekker grof :)

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 23:54

Rena100 schreef:
Dus hevonen, jij haalt elke dag de hele bak leeg en maakt hem schoon en dan vul je weer bij, dan zul je wel veel kattengrit gebruiken denk ik. .

Klopt, alleen nu geen grit meer maar, zoals ik schreef, hennepvezel. Bevalt echt heel goed.

Citaat:
Wij hebben lang houtkorrels gebruikt (ziet er uit als paardenbrokjes, maar dan van hout) maar gebruiken nu hennepvezel. Een van onze jonge katten wilde niet op de houtkorrels. De hennepvezel stond er nog van de rattenhokken en die dus maar geprobeerd. Het bevalt goed. Het neemt goed geur en urine op en drollen worden helemaal 'gepaneerd'. Het enige is dat het lastig is om de drollen eruit te vissen, want ze vallen niet erg op
.