SandraVerl schreef:princequillo schreef:Nou zeg, zonder enig onderzoek een dier in laten slapen... Ik zou als eigenaar eerst alles willen uitsluiten voor ik een besluit kon nemen over een diers leven..
Ik ken nochtans honden, die op aanraden van de dierenarts, om die reden ingeslapen zijn. Een collega had een golden retriever die plots agressie begon te vertonen naar de kinderen en mijn collega zwaar heeft gebeten (moest gehecht worden) en een familielid van me belande in het ziekenhuis nadat ze door een chowchow werd aangevallen. Beide honden vertoonden vanuit het niets plots agressie tegenover hun eigen gezin of mensen die ze dagelijks zagen.
TS moet zelf beslissen wat voor haar en haar hond het beste is. Zelf zou ik niet weten wat ik zou doen, maar mensen die hun hond hierdoor laten inslapen kan ik best begrijpen.
Ik begrijp heus wel dat er honden voor worden ingeslapen, daar ging het mij niet om. Dit zou ik toch echt niet doen zonder te weten wat er mis met mijn hond is. De hond draagt al een muilkorf en TS zit er duidelijk heel erg mee, lijkt mij niet dat je dan zomaar je hond zonder enig onderzoek in kan laten slapen... Dan zou ik minstens willen weten wat er achter zou kunnen zitten, voor jezelf en voor de hond. Je gaat toch beslissen over een leven. Zou jij dan niet meer willen weten, voor je de knoop doorhakt? Zeker weten dat er niets aan te doen valt?