Eigen hond bijt mij..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 18:15

SandraVerl schreef:
princequillo schreef:
Nou zeg, zonder enig onderzoek een dier in laten slapen... Ik zou als eigenaar eerst alles willen uitsluiten voor ik een besluit kon nemen over een diers leven..

Ik ken nochtans honden, die op aanraden van de dierenarts, om die reden ingeslapen zijn. Een collega had een golden retriever die plots agressie begon te vertonen naar de kinderen en mijn collega zwaar heeft gebeten (moest gehecht worden) en een familielid van me belande in het ziekenhuis nadat ze door een chowchow werd aangevallen. Beide honden vertoonden vanuit het niets plots agressie tegenover hun eigen gezin of mensen die ze dagelijks zagen.
TS moet zelf beslissen wat voor haar en haar hond het beste is. Zelf zou ik niet weten wat ik zou doen, maar mensen die hun hond hierdoor laten inslapen kan ik best begrijpen.

Ik begrijp heus wel dat er honden voor worden ingeslapen, daar ging het mij niet om. Dit zou ik toch echt niet doen zonder te weten wat er mis met mijn hond is. De hond draagt al een muilkorf en TS zit er duidelijk heel erg mee, lijkt mij niet dat je dan zomaar je hond zonder enig onderzoek in kan laten slapen... Dan zou ik minstens willen weten wat er achter zou kunnen zitten, voor jezelf en voor de hond. Je gaat toch beslissen over een leven. Zou jij dan niet meer willen weten, voor je de knoop doorhakt? Zeker weten dat er niets aan te doen valt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 18:19

Nimfee schreef:
Ann99 schreef:
Hey je heb echt goed gereageerd hoor! had je hem niet in zijn nek geslagen dan had hij je waarschijnlijk gewoon doorgebeten. Nu is hij bang, maar dan moest hij niet bijten.
Ik zou ook voor je eigen veiligheid en die voor andere mensen hem laten inslapen. (maar ik weet niet hoe dat zit op medisch gebied, vind het zelf nogal apart dat een hond zo zou reageren omdat hij een tumor in zijn kop heeft?)
Bokt niet ontploffen, dat laatste is gewoon een vraag

Een tumor drukt op bepaalde gebieden in de hersenen waardoor jij, of een huisdier, compleet anders kan reageren. Daarom zou je om die reden nooit zomaar moeten laten inslapen maar eerst moeten kijken wat het is, wellicht is het te behandelen.

Bij mensen zijn de meeste hersentumoren moeilijk tot niet te behandelen, waardoor het grootste deel vroeg of laat aan de tumor overlijd. Zelfs goedaardige tumoren zijn dodelijk aangezien de schedel een gesloten doos is en hersenweefsel zo'n weke massa is dat niet tegen druk kan. Daarnaast is een ingreep enorm risicovol. Neem je niet de ganse massa weg, dan komt het ding gewoon terug, neem je te veel weg, dan zit je met hersenschade. Ik zou zelf nooit een tumor uit mijn hoofd laten halen om die redenen en dus voor mezelf de euthanasierichting inslaan, laat staan dat ik een dier aan dergelijke ingreep zou onderwerpen.

Anoniem

Re: Eigen hond bijt mij..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 18:21

Ik kan je geen advies geven, heb daarvoor te weinig verstand van honden, maar wil je wel even een virtuele knuffel geven en hoop dat je jezelf geen verwijten gaat maken. :(:)
Hopelijk kom je achter de oorzaak van het gedrag en is er een oplossing voor het probleem.

annibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 18:22

Wat heftig..
Ik heb eerst een tijd meegelezen maar wilde toch even reageren.
Ik zou ook zo snel mogelijk, het liefste vandaag nog, een goede gedragstherapeut bellen. Ze kunnen je nu al wat advies geven hoe je het beste met de hond om kan gaan.. Dan kan je als nog van de week bijv een afspraak maken zodat ze komen kijken.
Niet te snel opgeven hoor! Misschien komt alles nog goed, als je er zelf voor open staat!
Heel veel sterkte!

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 18:23

Oei wat naar... ik denk dat niemand het jou kwalijk neemt hoor dat je van je af gebeten hebt, de veiligheid van een persoon is imo echt altijd belangrijker dan die van een dier. Maar wat zul jij je rot voelen zeg, sterkte!

De dieren die ik heb gehad die zo om sloegen daar was in alle gevallen helaas iets niet in orde, van pijnlijke ontstekingen tot ongeneeslijke aandoeningen. Ik hoop voor je dat de dierenarts er achter kan komen wat het is en dat er nog wat aan te doen is :(:)

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 18:25

SandraVerl schreef:
Nimfee schreef:
Een tumor drukt op bepaalde gebieden in de hersenen waardoor jij, of een huisdier, compleet anders kan reageren. Daarom zou je om die reden nooit zomaar moeten laten inslapen maar eerst moeten kijken wat het is, wellicht is het te behandelen.

Bij mensen zijn de meeste hersentumoren moeilijk tot niet te behandelen, waardoor het grootste deel vroeg of laat aan de tumor overlijd. Zelfs goedaardige tumoren zijn dodelijk aangezien de schedel een gesloten doos is en hersenweefsel zo'n weke massa is dat niet tegen druk kan. Daarnaast is een ingreep enorm risicovol. Neem je niet de ganse massa weg, dan komt het ding gewoon terug, neem je te veel weg, dan zit je met hersenschade. Ik zou zelf nooit een tumor uit mijn hoofd laten halen om die redenen en dus voor mezelf de euthanasierichting inslaan, laat staan dat ik een dier aan dergelijke ingreep zou onderwerpen.

Ik bedoel dat je eerst kijkt wat er aan de hand is en of het te behandelen is. Een hersentumor zou ik niet meer behandelen, maar blijkt het te gaan om iets wat goed te behandelen is, zou ik daar zeker voor gaan.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 18:26

Honden worden normaal juist beschermend als je zwanger zou zijn, niet agressief!
Ik ben nu zwanger voor de 2e keer en als ik de honden uitlaat lopen ze als bodyguards om me heen. En de reu van m'n vriend stalked me juist heel de dag, waar ik ben is hij ook, terwijl ie normaal meer mijn vriend zijn hond is. We hebben er 4 en ze gedragen zich allemaal positief naar me. Dat idee lijkt me dus sterk. Eng idee ook hoor zo'n type hond in huis die je alleen mAar wil aanvallen. Ik heb onze honden ook weleens flink bij hun oren gepakt of een schop verkocht als er onderling ruzie is of als ze weer eens lomp zijn. Zijn ze na nog geen 10 minuten wel overheen hoor. Ik zou eerst medisch kijken, maar er wel vaart achter zetten voordat ie je toch nog te pakken heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 18:27

De chow was de hond van mijn ouders, mijn speelvriendje, hij verdedigde gewoon zijn tuin. Mijn familielid dacht dat mijn ma thuis was en kwam op bezoek, zoals alle dagen. Hond lag diep te slapen, schrok en viel aan. De hond was de zomer ervoor door buurtkinderen gepest geweest en is toen door een glasraam gesprongen, toen had hij niet gebeten. Maar niemand wilde het risico nemen dat hij zich vroeg of laat tegen mij of mijn broer zou keren.

De golden was een herplaatser zonder papieren, daar vermoede de DA dat de hond afkomstig was van broodfok en blijkbaar kunnen goldens vanuit die sector rond hun 2de vanuit het niets agressief worden. Die hond was 2,5. Collega heeft nadien een golden bij een erkende fokker gekocht en zei na 2 weken al dat de nieuwe hond veel stabieler was als degene die haar gebeten had.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 18:36

Cayenne schreef:
Nou, zo'n lieve schat is het dus blijkbaar niet :=
Lijkt mij een gedrags/communicatieprobleem tussen jullie. Hoe heb je hem benaderd?

Dat een hond ergens een reactie op plaatst maakt hem niet gelijk vals, dat even terzijde. (Heb niet alles gelezen dus is verder geen oordeel)

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 20:10

Op de foto's vind ik hem er wel leuk uitzien. Hoop voor je dat het goed komt.

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 20:21

anjali schreef:
Als deze hond medisch in orde zou zijn,dan is het wel een geval voor Cesar Milan. Laat je het ons weten hoe het verder gaat?

Laat Cesar Milan hier maar buiten, die helpt het waarschijnlijk nog meer om zeep... Als het niks medisch is, kan TS beter een goede gedragstherapeut zoeken, en geen zogenaamde therapeut die honden nog banger maakt dan ze al zijn...

violafan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 20:24

ik zou deze hond nooit maar dan ook nooit meer in huis willen hebben. Klinkt hard maar ik zou er een eind aan breien. Hoe kun je deze hond ooit nog vertrouwen? Er zijn zoveel leuke gezellige honden die dit nooit zouden doen. Lekker daarvoor kiezen, eigen veiligheid eerst. Eens een bijter altijd een bijter

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 20:25

tess_84 schreef:
anjali schreef:
Als deze hond medisch in orde zou zijn,dan is het wel een geval voor Cesar Milan. Laat je het ons weten hoe het verder gaat?

Laat Cesar Milan hier maar buiten, die helpt het waarschijnlijk nog meer om zeep... Als het niks medisch is, kan TS beter een goede gedragstherapeut zoeken, en geen zogenaamde therapeut die honden nog banger maakt dan ze al zijn...

Daar verschillen de meningen dan over, ik vind hem altijd gewoon respectvol naar de hond en goed inspelen op het individu.

Wat enorm naar TS, ik zou zelf kiezen voor inslapen of herplaatsen bij een adres wat ik echt vertrouw. Zo'n hond zou ik zelf niet meer kunnen vertrouwen vrees ik.

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 20:30

Duidelijk, Azmay ;-) Ik vind hem helemaal niet vriendelijk naar de honden toe en vraag me echt oprecht af hoe de baasjes het dan klaarspelen zonder hem, maar goed.

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 20:41

Azmay schreef:
Wat enorm naar TS, ik zou zelf kiezen voor inslapen of herplaatsen bij een adres wat ik echt vertrouw. Zo'n hond zou ik zelf niet meer kunnen vertrouwen vrees ik.

Ik zou het dier ook niet meer kunnen vertrouwen. Herplaatsen zou ik zelfs niet willen doen aangezien ik mij dan ongerust zou maken om mijn medemens. Veiligheid van de "mens" staat wat mij betreft altijd op de eerste plaats. Uiteraard weet ik dat er mensen zijn die met dergelijke honden (indien ze niets medisch mankeren) om kunnen maar ik zou geen risico willen nemen. Mensen kunnen zichzelf ook overschatten.

Uiteraard ben ik wel voorstander om de dierenarts te raadplegen en dat doet deze TS ook :-).

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 20:46

tess_84 schreef:
Duidelijk, Azmay ;-) Ik vind hem helemaal niet vriendelijk naar de honden toe en vraag me echt oprecht af hoe de baasjes het dan klaarspelen zonder hem, maar goed.

Ik vind hem altijd vriendelijk doen tegen de honden. De honden hebben niks aan ''poepie schatje'' maar die moet je aanpakken met lichaamstaal, als hij ze wegduwt of stuurt heeft dat een reden. Persoonlijke ruimte opeisen, als je dat niet doet wordt de hond de baas, net zo met paarden. Ik vind dat hij het goed doet met de lichaamstaal.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 20:49

Zullen we de ceasar discussie elders voeren? Daar gaat dit topic niet over, en heeft de TS ook niks aan. Daarbij heeft ervaring ons al weten te leren dat het zeer interessante discussies zijn, maar niet goed passen in een topic dat daar niet voor bedoeld is :)

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 20:49

TerraHowrse schreef:
tess_84 schreef:

Ik vind hem altijd vriendelijk doen tegen de honden. De honden hebben niks aan ''poepie schatje'' maar die moet je aanpakken met lichaamstaal, als hij ze wegduwt of stuurt heeft dat een reden. Persoonlijke ruimte opeisen, als je dat niet doet wordt de hond de baas, net zo met paarden. Ik vind dat hij het goed doet met de lichaamstaal.

Ik vind Cesar inderdaad helemaal niet zo gek! Hij doet volgens mij niet raar/boos tegen die honden, of zie ik iets over het hoofd?

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 20:50

Tigress schreef:
Zullen we de ceasar discussie elders voeren? Daar gaat dit topic niet over, en heeft de TS ook niks aan. Daarbij heeft ervaring ons al weten te leren dat het zeer interessante discussies zijn, maar niet goed passen in een topic dat daar niet voor bedoeld is :)

Ja sorry, je hebt gelijk.

TS: Sterkte, ik hoop oprecht voor je dat het goedkomt.

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 20:52

TS, wat moet dit afschuwelijk zijn.. Je maatje, je beste vriend die dan zo'n uitbarsting heeft waar hij niet meer uit lijkt te komen.. Ik wil je vooral een dikke knuffel geven, want wat moet jij je machteloos voelen.. :(:) :(:)

Vind overigens dat veel mensen direct voor inslapen zouden kiezen.. Begrijp ik ook wel, maar is dat dan vóórdat er überhaupt medisch een bevestiging is van een probleem in de kop? Ik zou juist mijn hond volledig door de molen halen en alles in mijn macht doen om erachter te komen wat het probleem is (en kijken of dit ook opgelost kan worden, ondanks misschien kleine kans), juist omdat ik weet dat dit niet iets zou zijn wat zij normaal gesproken zou doen. En wat ik zo hoor, geldt hetzelfde voor de hond van TS. Dit is een acute gedragsverandering. Daar moet toch bijna iets medisch achter liggen....
Enige wat de hond behoorlijk tegenwerkt is het ras. Bij een geflipte teckel hoef je niet echt te vrezen, maar een geflipte dogXstaff is een ander verhaal....

TS, sterkte! Ik hoop van harte dat je een juiste oplossing vindt. Want met een situatie zoals deze nu is, zijn er geen winnaars, alleen maar verliezers..

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 20:53

Ook een teckel die onvoorspelbaar bijt zou bij mij niet blijven hoor MalaQ, ik wil me veilig voelen in mijn eigen huis :o

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 20:55

Azmay schreef:
Ook een teckel die onvoorspelbaar bijt zou bij mij niet blijven hoor MalaQ, ik wil me veilig voelen in mijn eigen huis :o

Maar zou jij daar dan direct de spuit in zetten?
Want ik zou éérst, voordat ik ook maar zou denken aan een spuit, naar een goede DA racen voor een scan/volledig onderzoek.. Juist omdat het zo ontzettend afwijkend gedrag is als het zo plots ontstaat zonder aanleiding.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 20:57

MalaQ schreef:
Azmay schreef:

Maar zou jij daar dan direct de spuit in zetten?
Want ik zou éérst, voordat ik ook maar zou denken aan een spuit, naar een goede DA racen voor een scan/volledig onderzoek.. Juist omdat het zo ontzettend afwijkend gedrag is als het zo plots ontstaat zonder aanleiding.

Dergelijke aandoeningen zitten vrijwel altijd in de hersenen en gezien dat onbetaalbaar is om op te lossen als die optie er uberhaupt al is zou ik daar ook niet naar gaan zoeken.

Als de hond bijt met aanleiding of als ik er niet bij ben is het natuurlijk anders, dan wil ik eerst weten wat er precies gebeurt. Maar een hond die me aanvliegt zonder enige indicatie, daar kan ik niets mee.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 21:01

Ts, was je vlak voor je bij het bedrijf van je vriend aankwam toevallig ergens geweest waar ook een hond om je benen liep?? Ik vind het heel sneu voor je maar ik krijg wel de kriebels wanneer jij verteld dat je je vaak verlaagt tot een niveau waarbij de hond gevoelsmatig boven je staat. namelijk dat je languit bij hem op de grond gaat liggen. Het kon misschien tot nu toe maar waarschijnlijk heeft de hond al lang het gevoel dat de rangorde zo is, eerst man, dan hond en dan de rest. Hij loopt op het bedrijf van je man en zal daar de boel beschermen indien er zich een situatie voordoet. Waarom hij je gepakt heeft is een raadsel, van de ene kant mag je hopen op iets medisch want anders moet je de komende tijd met een goede therapeut naast je heel sterk in je schoenen staan. Ik hoop voor je dat het goed komt.

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 21:03

Azmay schreef:
Dergelijke aandoeningen zitten vrijwel altijd in de hersenen en gezien dat onbetaalbaar is om op te lossen als die optie er uberhaupt al is zou ik daar ook niet naar gaan zoeken.

Als de hond bijt met aanleiding of als ik er niet bij ben is het natuurlijk anders, dan wil ik eerst weten wat er precies gebeurt. Maar een hond die me aanvliegt zonder enige indicatie, daar kan ik niets mee.

Dat zou ik persoonlijk dus niet kunnen.. Ik zou geen genoegen kunnen nemen met 'vrijwel altijd'.. Ik zou eerst zeker willen weten of er iets aan gedaan had kunnen worden, en zo nee, gaat de spuit er alsnog in.

Maar dat is natuurlijk voor ieder verschillend, juist daarom was ik even benieuwd :)