Vandaar die drive ook.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xSlvna schreef:Fokkers zouden me persoonlijk niet boeien. Een Stafford/pitbull heeft een vergrote kans op baarmoeder ontsteking (helaas meegemaakt) als geen puppys werpen. Ieder normaal gezin met zo een vrouwtje zal haar dus eens dekken of steriliseren. Of beide uiteindelijk.
Wij hebben een 12 jarige Am. staf/pitbull kruising. Zo een geweldig dier, het hele nest overigens (is binnen bekende kringen gebleven, ook de andere nestjes. Pap was van een vriend, mam van andere bekenden.) Pap was een grote brede Pitbull, echt een beest maar zóóó lief en sociaal!Mam was een gewone stafford, ook vriendelijk.
Bij de nestjes moet je er op letten dat je bij de moeder mag komen. Moeder moet gewoon sociaal en vrolijk zijn, al moet je natuurlijk rekening houden met vermoeiende pups. Als paps in de buurt is en je deze kunt zien zou dat natuurlijk super fijn zijn! Ik merk vooral dat de pups het karakter van ouders echt overnemen. Heb zulke honden gehad en gekend die écht met een ketting aan de verwarming lagen snachts. Vreten je zelfs de houten schoten van de muur af (waarschijnlijk gewoon een gebrek aan kennis en kunnen van de eigenaren, onvoldoende uitdaging bieden). Maar mijn huidige is zó lief, zo lief... Volgens mij bijt die nog niet als je er op staat.![]()
Dus kijk naar de ouders, kijk naar de baasjes. Een leuk gezinnetje (met kind, andere huisdieren) zal niet gauw agressieve of rare hond hebben. Dieren kopen blijf altijd een gok, maar zou niet persee naar fokkers kijken.
Ik zal trouwens zelf nooit een ander ras kopen. Ze zijn energiek en toch chil. Kunnen knuffelen maar staan voor je klaar wanneer het moet. Voel me 's nachts met pitbull wat veiliger dan met een labrador. Zo een hond gaat voor je door het vuur, als je hem wat liefde geeft.
Mizora schreef:Een Pitbull Terriër is geen molosser, het is een terriër. Dus inderdaad sterk, eigenwijs, zelfstandig en heel gedreven.
Ook een Jack Russell Terriër is een pittig hondje, ontzettend ondergewaardeerd en daardoor gaat het er ook zo vaak mee mis (eigenlijk net zo als bij de pitbull-achtigen). Een Jack Russell moet namelijk gewoon 1.5 uur per dag lopen en minimaal eens per week trainen. Het is een hondje dat als een rat zijn oog eruit bijt, hij de rat nog steeds moet afmaken. Zie je de vergelijk met een Pitbull al? En dan zie je ook direct waarom er zo veel Jack Hussells naast de Pitbull-achtigen in het asiel zitten. Als je daar dan ook nog pittige herders (Hollandse, Belgische en Duitse herders+kruisingen) bij zet, heb je het leeuwendeel van de gezonde/niet oude asielhonden te pakken.
Overigens is niet alleen de APBT een terrier. Ook de American Staffordshire Terriër (amstaff), Staffordshire bull terrier (engelse stafford) en de bull terriër (viel ook onder de RAD) vallen hieronder. De American bulldog valt wel onder de doggen en dus de molossers.
Even een interessant rijtje over de twee soorten staffords geschreven door een engelse stafford-eigenaar:
- de engelse is de kleuter, de amerikaan volwassen
- engelsen kunnen vaker niet met honden dan amerikanen
- amerikanen zijn rustiger dan engelsen. vooral relaxter
- engelsen zijn vaak meer hyperhondjes wat door kan slaan naar stress.
- engelsen zijn opener (allemansvriend) naar vreemde mensen toe dan amerikanen
Sammyoo schreef:En voor ze dat doen moeten ze ook nadenken wat ze zoeken in een hond, en welk type hond bij hen past. Daar heeft TS duidelijk nog niet over nagedacht. Op de vraag waarom ze zo'n type hond zoekt, komt ze niet verder dan dat het ras haar aanspreekt.
briitje schreef:Wat een onzin. Om maar geen ras te nemen omdat ze zoveel bijtincident en hebben. Weet je hoe dat komt ? Omdat men deze honden maar aanschaffen zonder 1. In te verdiepen in de oorsprong. 2. Een goede opvoeding te geven en het gedrag van hun hond te lezen en 3. Omdat ze maar willen/verwachten dat alles maar sociaal met elkaar moet spelen. En ook om die redenen zit het asiel vol.
Men zou eens moeten erkennen waarvoor ze vroeger zijn gebruikt en daarop anticiperen.
Heb het idee nav hoe je reageert dat je nog niet helemaal weet hoe en wat mbt deze rassen
shaddiefan schreef:Degene die het niet weten. Ik ben 16 en ik ga er voorlopig geen aanschaffen maar dit is wel het doel. Hij komt dus niet in een gezinnetje ik sport graag etc. Dit gebeurd ook alleen als ik de ruimte heb anders geen hond.
Dus geen discussies daarover of waarom ik zo'n hond wil. Ik was opzoek naar ervaringen en foto's van mensen die er een hebben. Graag het daar ook bij laten.
geerke schreef:o.k....16 jaar,geen ervaring met honden.Maar de pit komt er.Succes!
Sammyoo schreef:shaddiefan schreef:Degene die het niet weten. Ik ben 16 en ik ga er voorlopig geen aanschaffen maar dit is wel het doel. Hij komt dus niet in een gezinnetje ik sport graag etc. Dit gebeurd ook alleen als ik de ruimte heb anders geen hond.
Dus geen discussies daarover of waarom ik zo'n hond wil. Ik was opzoek naar ervaringen en foto's van mensen die er een hebben. Graag het daar ook bij laten.
Waarom mag daar geen discussie over komen? Het is verstandig om na te denken over wat je zoekt in een hond en niet alleen een ras op basis van zijn uiterlijk uit te kiezen. Niet alleen voor jezelf, maar nog meer voor de hond in kwestie. Als je graag met je hond wil gaan sporten, zijn er heel veel geschikte rassen. Rassen waarbij je je geen zorgen hoeft te maken over de gevolgen van agressie.
Als je geen discussie wilt, had je beter een ITP topic kunnen openen voor foto's van Pitbull's.
shaddiefan schreef:geerke schreef:o.k....16 jaar,geen ervaring met honden.Maar de pit komt er.Succes!
Waar basseer jij mijn geen ervaring met honden op?beetje raar want daar heb ik het nooit over gehad. En als je beter zou lezen zou je weten dat ik er NU nog GEEN zou AANSCHAFFEN. Dus voor je oordeeld zou ik je aanraden om bijvoorbeeld te vrgaen naar ervaring en beter te lezen.
Succes!
geerke schreef:ik heb gevraagt of je ervaring had....nooit een antwoord op gekregen