herplaatsers: succesverhalen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 14:30

Ah ik word echt heel gelukkig van dit topic! waarom zou niet iedereen een hond of kat uit 't asiel halen? :D Er zijn er zoooo veel die wachten op een baasje <3

Wij hebben ook een geweldig lieve hond uit het asiel mogen halen. Dat was echt de beste keuze van mijn leven, want we hebben zo veel plezier van hem! Niemand haalt zo'n opaatje op, met staar aan één oog en 0,0 energie en speelsheid. Want hoe een hond in het asiel is geeft zo'n goed beeld van hoe hij echt is.. not :roll: toen ik Appie ging bekijken was hij inderdaad nogal bleu, heeeeel rustig en had nogal een ingezakte rug. Maar nu! Nu speelt hij rond als een pupje en is z'n rug weer helemaal stevig, ja hij heeft één raar oogje door de staar, maar na jaren als zwerfhond te hebben geleefd heb je gewoon je krasjes en littekens. So what. :)

Ik ben erg gelukkig met Appie en zou altijd weer terug naar het asiel gaan, zo veel dankbaarheid en liefde krijg ik van deze hond. <3

Afbeelding
Lekker op de veluwe

Afbeelding
Nog in het asiel...

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 17:15

leeneliefje schreef:
Ah ik word echt heel gelukkig van dit topic! waarom zou niet iedereen een hond of kat uit 't asiel halen? :D Er zijn er zoooo veel die wachten op een baasje <3

Wij hebben ook een geweldig lieve hond uit het asiel mogen halen. Dat was echt de beste keuze van mijn leven, want we hebben zo veel plezier van hem! Niemand haalt zo'n opaatje op, met staar aan één oog en 0,0 energie en speelsheid. Want hoe een hond in het asiel is geeft zo'n goed beeld van hoe hij echt is.. not :roll: toen ik Appie ging bekijken was hij inderdaad nogal bleu, heeeeel rustig en had nogal een ingezakte rug. Maar nu! Nu speelt hij rond als een pupje en is z'n rug weer helemaal stevig, ja hij heeft één raar oogje door de staar, maar na jaren als zwerfhond te hebben geleefd heb je gewoon je krasjes en littekens. So what. :)

Ik ben erg gelukkig met Appie en zou altijd weer terug naar het asiel gaan, zo veel dankbaarheid en liefde krijg ik van deze hond. <3

[ [url=m/k8AmaE.jpg]Afbeelding[/url] ]
Lekker op de veluwe

[ [url=m/gTG6u7.jpg]Afbeelding[/url] ]
Nog in het asiel...

Zo was het met onze kleine vriend ook. Oud, maar één oog, eigenwijs, mager en aan één oor doof... Dat komt lastig aan een leuk huisje natuurlijk. In het asiel dachten we nog van joh, die geven we een paar laatste leuke maanden. Maar nu... Hij is aangekomen en iedereen vraagt hoe groot hij wordt :') Als ik ze dan vertel dat hij bijna 13 is kijken ze me altijd een beetje ongeloofwaardig aan :D Die gaat nog wel een paar jaar mee.

Echt een knapperd van een hond heb je trouwens!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 22:03

Als iedereen een dier uit het asiel of een opvang zou halen zouden deze leeg zijn en opgedoekt kunnen worden. :P
Ik support geen pretnestjes en broodfok en er zullen wsl altijd wel herplaatsers rondlopen maar ik wil ook graag raskatten tzt.
Kwestie van goed uitpluizen hoe de fokker is of via kittentekoop.nl een volwassen herplaatser halen van een bepaald ras, keuze genoeg daar iig. :)

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 22:42

lor1_1984 schreef:
Als iedereen een dier uit het asiel of een opvang zou halen zouden deze leeg zijn en opgedoekt kunnen worden. :P
Ik support geen pretnestjes en broodfok en er zullen wsl altijd wel herplaatsers rondlopen maar ik wil ook graag raskatten tzt.
Kwestie van goed uitpluizen hoe de fokker is of via kittentekoop.nl een volwassen herplaatser halen van een bepaald ras, keuze genoeg daar iig. :)

Ik let niet op ras maar op karakter! En als asielen niet meer nodig zijn dan is dat alleen maar goed :D
Is toch op basis van schenkingen en subsidies, dus niemand lijdt eraan als het niet meer hoeft!
*\o/*

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: herplaatsers: succesverhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 22:52

Ik heb ook een herplaatser. Heerlijke hond, makkelijk, heel sociaal en leergierig.

Van niks naar gevorderden gehoorzaamheid en actief in behendigheid en jachttraining.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 23:04

leeneliefje schreef:
lor1_1984 schreef:

Ik let niet op ras maar op karakter! En als asielen niet meer nodig zijn dan is dat alleen maar goed :D
Is toch op basis van schenkingen en subsidies, dus niemand lijdt eraan als het niet meer hoeft!
*\o/*

Ik ben zelf verliefd op de Siamees (bij voorkeur de Thai), OKH en de Brits Korthaar en zou deze rassen graag zelf willen hebben over een x aantal jaar.
Deze liefde is overigens ook gebaseerd op de karakters en veel minder op het uiterlijk. :)
Maar ik ben geen kittenmens dus zullen wsl volwassen herplaatsers worden dan en raskatten zijn gewoon bijna niet te vinden in asielen en opvangen of iig veel minder dan HTK.
Daarnaast zal er wsl altijd wel minimaal 1 rasloze kat bij lopen, welke ook als volwassen herplaatser zal komen. :)

En zou idd mooi zijn als asielen etc op den duur niet of nauwelijks meer nodig zijn, maar realistisch bekeken zal dat wsl pas gebeuren als Pasen en Pinksteren op 1 dag vallen.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 23:32

Ik zocht een leuke hond die mee naar de paarden kon,maar ook lekker thuis kon blijven. Op marktplaats een oproepje gedaan en daar Spikey uitgekozen. Bijna 1,5 was hij,kruising labrador x boerenfox,uiterlijk klopt niet helemaal,hond was veeeeeeel te dik. Maar wat een toppertje! Ging mee naar de paarden,bleef bij paarden uit de buurt,bleef zelf wachten in mijn zadelkamer tot ik terug was. Kon los mee op bosritjes. Maar ook een dag binnen blijven en alleen de nodige plasjes doen trok hij goed. Inmiddels 7 jaar verder,2 kids rijker. De goedzak hem zelf,kids kunnen hem aankleden bij wijze van. Sociaal geen tophond naar andere honden,bewaakt het huis goed. Maar wat een goedzak,dit jaar wordt hij 9 en ik hoop dat ie heeeeeel oud mag worden hier <3

CxKenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 23:40

Sinds een half jaar heb ik een Chinese naakthond powderpuff van 2 jaar. Ze was zwaar verwaarloosd in beslaggenomen met nog 200 andere hondjes van een broodfokker. Ze heeft altijd in een klein hokje gezeten en alleen oud brood gehad die ze overal bij bakkers haalden. Daarom wist ze echt niet wat ze met brokjes moest in het begin toen ze bij ons kwam. Eelt op haar voetjes had ze niet omdat ze altijd opgesloten zat, vreselijk ontstoken oren en helemaal onder de klitten en viezigheid. En natuurlijk doodsbang van mensen, vooral voor mannen.

Intussen is ze bijna niet terug te kennen. Enorm knuffel hondje die altijd enthousiast is. Wel erg eenkennig dus ze zit het liefs altijd dicht tegen mij aan maar gelukkig gaat dat steeds beter. En spelen snapt ze niks van, alleen bij mij wil ze in een jolige bui mijn hand proberen te pakken, dus dat nieuwe flos touwtje ligt daar nieuw te zijn en is mijn hand de sjaak :') Voor anderen honden blijft ze helaas erg bang, gelukkig is onze 10 jaar oude sint bernard zo'n sul dat dat wel goed gaat!

Echt super mensen in dit topic die een hond vaak door de mens zijn toedoen nog een prachtig leven bieden! +:)+

Voor

Afbeelding

Na

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door CxKenzo op 05-06-16 23:46, in het totaal 1 keer bewerkt

lianne304

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 23:43

Vroeger hebben we meerdere honden uit het asiel gehaald die bij ons ook hun laatste lootje hebben mogen leggen.
2 jaar geleden hebben we een probleem huksy (shadow) opgehaald. Hij was erg agresief naar andere honden elke hond kat of zo viel hij dan ook direct aan dit was ons nooit verteld en hij dat dus thuis gelijk onze sintbernard te pakken. Eerste keer er me te wandelen lagen mijn handen open van het trekken aan de lijn en er konden geen andere honden bij zijn eten komen want dan had hij ze te pakken.
Tegenwoordig is hij nog steeds niet de makkelijkste met andere honden maar in onze roedel gaat het super en zou hier ook geen 1 aanvallen honden die hij niet kent is nog altijd moeilijk. Hij kan nu naast lopen en netjes zitten en zelf op sommige veldjes laten we hem en de rest los vliegen en we hebben de hele dag onbepert brok staan en hij eet er samen met de kleine hondjes uit. En ze de kinderen kunnen heerlijk met hem knuffelen.
Hij blijft hier tot de dood ons scheidt. Zou hem ook niet meer weg kunnen denken.

Als de foto het doet.
Shadow links
Shasta rechts

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 00:11

@lor ja vind bijvoorbeeld een mail coon geweldig! Maar toch ga ik liever naar t asiel. Niks mis met een raskat hoor!
Nee realistisch zal t helaas niet zijn.. Genoeg sukkels die een hond of kat nemen en denken ohnee toch niet :roll:

@c kenzo : wat een snoesje!! Echt geweldig hoe die er nu uit ziet <3

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 00:12

lianne304 schreef:
Vroeger hebben we meerdere honden uit het asiel gehaald die bij ons ook hun laatste lootje hebben mogen leggen.
2 jaar geleden hebben we een probleem huksy (shadow) opgehaald. Hij was erg agresief naar andere honden elke hond kat of zo viel hij dan ook direct aan dit was ons nooit verteld en hij dat dus thuis gelijk onze sintbernard te pakken. Eerste keer er me te wandelen lagen mijn handen open van het trekken aan de lijn en er konden geen andere honden bij zijn eten komen want dan had hij ze te pakken.
Tegenwoordig is hij nog steeds niet de makkelijkste met andere honden maar in onze roedel gaat het super en zou hier ook geen 1 aanvallen honden die hij niet kent is nog altijd moeilijk. Hij kan nu naast lopen en netjes zitten en zelf op sommige veldjes laten we hem en de rest los vliegen en we hebben de hele dag onbepert brok staan en hij eet er samen met de kleine hondjes uit. En ze de kinderen kunnen heerlijk met hem knuffelen.
Hij blijft hier tot de dood ons scheidt. Zou hem ook niet meer weg kunnen denken.

Als de foto het doet.
Shadow links
Shasta rechts

Wat een geluk heeft ie met jou dan!
Foto doet t helaas niet :(

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 00:52

leeneliefje schreef:
@lor ja vind bijvoorbeeld een mail coon geweldig! Maar toch ga ik liever naar t asiel. Niks mis met een raskat hoor!

Maine Coon bedoel je denk ik. :)
Zoals ik al zei zullen er wsl altijd wel HTK rondlopen hier, alleen wil ik daarnaast tzt nog een raskat en allen zullen volwassen herplaatsers zijn dus niets wordt speciaal voor mij gefokt en ze zullen wsl ook niet van impulsieve mensen af komen.
Citaat:
Nee realistisch zal t helaas niet zijn.. Genoeg sukkels die een hond of kat nemen en denken ohnee toch niet :roll:

Mijn zusje valt helaas onder die sukkels en nadat we samen een groep ratten hadden waar ik uiteindelijk compleet voor opdraaide, ik 2 katten heb overgenomen van haar en eens ruim 2 maanden op haar konijn heb gepast die 3 weken bij mij zou zijn heb ik gezegd 'en nu is het klaar, zoek zelf maar een oplossing voor je beesten'.
Het doet me pijn dat de dieren hier de dupe van worden, maar ik weiger nog langer om haar gedrag in stand te houden door het makkelijk te maken en haar huisdieren over te nemen.
Sterker nog, ik neem helemaal niks meer in huis van mijn naaste familie, de enige die hier nog voor vakanties enzo welkom is is het hondje van m'n moeder maar zodra die overlijdt houdt het daar ook bij op.

Wel ben ik noodopvanggezin voor een kattenopvang en heb ik onlangs een kat in de opvang gehad die eigenlijk opvanger zou blijven maar die ik toch zelf heb geadopteerd omdat hij zo goed matchte met mijn eigen kat.
Ik wist dat ik er spijt van zou krijgen als hij weg zou gaan, ondanks dat ik zelf (nog?) niet dé klik heb met hem en ik heb dan ook geen spijt van de adoptie.
Hij was trouwens ook vrijwel kansloos want zwart (enkel een paar witte ouderdomshaartjes), 13 jaar en het kittenseizoen... -O-
En dat terwijl hij ontzettend lief is, heerlijk stabiel in gedrag en met andere katten, behandeld mijn andere kat met ontzettend veel respect maar als ze te ver gaat is hij ook even heel duidelijk: *pets* en nu klaar. >;)
Men wil het liefst een kitten en geen compleet zwarte (even algemeen gesproken, uitzonderingen zijn er natuurlijk altijd).

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 01:12

Wij hebben 4 beestjes uit het asiel hier rond lopen.
3 katten die eigenlijk niet te plaatsen waren. Wij wilden katten als muizenvangers dus of we ze dan wel of niet konden aanraken zou niet uit maken.
2 van de 3 zijn geweldig opgedroogd, 1 Niet helaas, maar die was ook verschrikkelijk mishandeld.

Tevens hebben wij onze stoere rottweiler Kay uithet asiel gehaald. Omdat we al een hond van 9 hadden die niet alle honden even leuk vind vonden we een volwassen hond beter dan een pup.
Eenmaal in het asiel mocht onze hond dus kiezen. We wilde er een grote hond bij omdat we nu op een boerderij wonen.
Kay is 4, geweldig beest! Lief, trouw, prima opgevoed. Maar hij moet wel de ruimte hebben. Na 3 dagen regen (dus veel binnen) merk je dat hij wat "vervelender" wordt.
Hij woonde in een.flatje, ik begrijp heel goed dat het daar een verschrikkelijke hond was.
Hij moet zijn ei kwijt, maar pas geweldig binnen ons gezin!

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 22:40

Wat een gave verhalen allemaal! Erg leuk om te lezen. :D

Wij hebben sinds september 2015 een 7-jarige Labrador reu. In het begin absoluut geen succesverhaal. Hij trok bij het uitlaten nog net niet je arm uit de kom. Zat een flink karakter in. Inmiddels is het een geweldige gezinshond. Het is echt een allemansvriend dus iedereen is gek op hem. Hij laat vrijwel alles toe is echt altijd te porren voor wat dan ook, zolang jij er maar bij bent. Ik reis zelfs weleens met de trein met hem, gewoon voor de lol. Inmiddels is het ook een volleerd model. Hij blijft keurig zitten en kijkt af en toe mijn camera nog in ook. :Y)

Afbeelding

Ik vind het wel ongelooflijk dat wij gewoon al de 4e eigenaar zijn. Hij kan lastig zijn, maar ik zou er echt niet aan moeten denken om hem weg te doen!

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 23:29

Wij hebben door de jaren heen 3 honden gehad, dit waren alle 3 herplaatsers. 1 ervan had echt een gebruiks aanwijzing, de andere 2 waren vrij makkelijk.

Met de katten hebben we ook verschillende herplaatsers gehad, maar ook kittens. In totaal 3 katten uit het asiel gehaald door de jaren heen en 1 raskat die herplaatst moest worden.

We hebben op dit moment 4 katten. 2 raskatten die we als kitten bij een fokker hebben gekocht. En 2 htk broertjes die als kleine kittens gedumpt zijn. Deze hebben we ook via een organisatie die zwerfkatten opvangt en castreerd en herplaatsen of uitzetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 23:41

Ik heb een kat uit de bosjes gehaald terwijl ze lag te bevallen in de regen telt dat ook :') die mauwde smorgens om 6u al voor de beneden deur maar ik dacht dat is n krolse kat... En ze was niet dik te noemen maar ook niet mager.

Zien we smiddags haar toch liggen in de bosjes!
Met netgeboren kitten in een doos in de badkamer gezet, verwarming aan, kleintje warm gewreven.. Moederpoes lag gewoon te spinnen en kopjes te geven!
Toen hadden we dus ineens 4 katten in ons appartement!
Gezocht naar evt eigenaar maar nee.
Inmiddels zijn de kittens alweer 6. 2 bij mijn zus en 1 plus moederpoes bij ons :)
Lievere poes bestaat niet, het is mn schaduw :+:

Afbeelding

Afbeelding

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 00:28

VivaLaVida schreef:
Ik heb een kat uit de bosjes gehaald terwijl ze lag te bevallen in de regen telt dat ook :') die mauwde smorgens om 6u al voor de beneden deur maar ik dacht dat is n krolse kat... En ze was niet dik te noemen maar ook niet mager.

Zien we smiddags haar toch liggen in de bosjes!
Met netgeboren kitten in een doos in de badkamer gezet, verwarming aan, kleintje warm gewreven.. Moederpoes lag gewoon te spinnen en kopjes te geven!
Toen hadden we dus ineens 4 katten in ons appartement!
Gezocht naar evt eigenaar maar nee.
Inmiddels zijn de kittens alweer 6. 2 bij mijn zus en 1 plus moederpoes bij ons :)
Lievere poes bestaat niet, het is mn schaduw :+:

Ach wat lief <3 mooi verhaal! Je was een reddende engel op precies het goede moment!

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 07:10

Wat een mooi verhaal VivaLaVida!

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 07:51

Wat grappig eigenlijk dat we een volwassen hond of kat die we van iemand anders hebben overgenomen (of gekregen) herplaatsers of opvangers noemen, terwijl de meeste paardeneigenaren hun paard ook via die weg verkregen hebben, en niet van veulen af aan bij de fokker vandaan hebben. En dit noemen we dan geen herplaatsers :p

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 08:08

Onze Mimi kwamen we in het asiel tegen. Niet de meest aanhalige maar ze zat constant in de wasbak en ging je er naar toe stopte ze maar niet mer kopjes geven. Heel angstig was ze, we konden een half jaar tot jaar bijna niet knuffelen. Wel lag ze de eerste avond samen met mij bij de krabpaal, een uur lang. <3
Stapje voor stapje ging alles, maanden lang en nu na zeker 3 jaar komt ze bij je op de bank.

Voor.
Afbeelding

Na.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Edit:
Als je het over de duivel hebt...

Afbeelding

Afbeelding

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 08:17

CxKenzo schreef:
Sinds een half jaar heb ik een Chinese naakthond powderpuff van 2 jaar. Ze was zwaar verwaarloosd in beslaggenomen met nog 200 andere hondjes van een broodfokker. Ze heeft altijd in een klein hokje gezeten en alleen oud brood gehad die ze overal bij bakkers haalden. Daarom wist ze echt niet wat ze met brokjes moest in het begin toen ze bij ons kwam. Eelt op haar voetjes had ze niet omdat ze altijd opgesloten zat, vreselijk ontstoken oren en helemaal onder de klitten en viezigheid. En natuurlijk doodsbang van mensen, vooral voor mannen.

Intussen is ze bijna niet terug te kennen. Enorm knuffel hondje die altijd enthousiast is. Wel erg eenkennig dus ze zit het liefs altijd dicht tegen mij aan maar gelukkig gaat dat steeds beter. En spelen snapt ze niks van, alleen bij mij wil ze in een jolige bui mijn hand proberen te pakken, dus dat nieuwe flos touwtje ligt daar nieuw te zijn en is mijn hand de sjaak :') Voor anderen honden blijft ze helaas erg bang, gelukkig is onze 10 jaar oude sint bernard zo'n sul dat dat wel goed gaat!

Echt super mensen in dit topic die een hond vaak door de mens zijn toedoen nog een prachtig leven bieden! +:)+

Voor

[ [url=m/viC5c3.jpg]Afbeelding[/url] ]

Na

[ [url=m/27xYmi.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een leuk powderpuffje ze lijkt echt totaal in niks op de mijne haha
Herken wel het speelgedrag dat doet de onze ook :)
En inderdaad speelgoed laat hij hier ook lniks liggen :)

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 08:53

samen met mijn vriend hebben we inmiddels twee katten. Ik zal bij de eerste beginnen.

Kater 1: Vino..
Samen met zijn zusjes op een landweggetje gedumpt, gelukkig gevonden door mensen die ze in huis hebben genomen.
Ik raakt toevallig met haar in gesprek toen ik haar aan het helpen was als klant voor de winkel waar ik toentertijd werkte. Een paar weken later hebben we Vino opgehaald. Een bang katertje dat wegkroop bij elk geluidje. Heeft een week of twee geduurt, voordat hij genoeg vertrouwen in ons had. Is nu de meest lieve en gekke kater die ik ken. Vindt spelen heel erg leuk en apporteerd ook. Hij komt altijd vragen voor aandacht en vindt knuffelen geweldig. Vino was nog makkelijk.

Kater 2: Charlie
We merkte dat Vino behoefte had aan een vriendje/stoei kameraad.
Vino was inmiddels 11maanden.
Zo gingen we opzoek naar een tweede, we wilde het liefste een kitten erbij maar kwamen uit bij Charlie..... net een jaar geworden en niet gecastreerd.
Hij kwam uit een ongewenst nest en is als jong katje naar het asiel gebracht. Hier is hij meegenomen door iemand, maar die kon hem niet houden... dus verhuist naar nieuwe mensen, maar hier bleek de zoon allergische reactie te geven.
Hij werd wel verzorgd maar verder aan zijn lot overgelaten.
Geen knuffelen, geen spelen etc.
Charlie bleek wat problemen te hebben. Hij was onbetrouwbaar, beet uit het niets, wilde niet geaaid worden of haalde uit.

Ook het samenvoegen van Vino en Charlie verliep niet soepel en regelmatig lagen de haren door de kamer.

uiteindelijk is het gelukkig goed gekomen en zijn het nu echt dikke vriendjes die afentoe heerlijk kunnen stoeien.

Om eerlijk te zijn zouden mijn vriend en ik het anders hebben gedaan. We hebben met tranen in de ogen gezeten en met de handen in het haar wat betreft Charlie.
Maar wij zouden het nu niet meer over ons hart kunnen verkrijgen om hem weg te doen.
Hij heeft nog een lange weg te gaan maar is echt een hele leuke en fijne kater geworden.

onze katten zijn trouwens beide gecastreerd.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 09:10

We hadden 2 zwerfkatten van de zwerfkattenopvang.Na heel veel geduld en tijd zijn ze redelijk tam geworden en kon ik met 1 vinger over hun kopje aaien.Ze waren geen binnenkatten en sliepen gewoon op het deel.Maar zelfs met min 5 lagen ze nog in het hooi te slapen.1 kat is van ouderdom gestorven en kat 2 werd ziek en is ingeslapen.Later nog een plaspoes van een kennis,poes plaste in huis en had een nierdieet.Ze heeft 1 keer op het deel geplast,maar toen ze contact kreeg met de andere poesen ging ze op de bak.Na 6 weken naar buiten en nooit meer een plas gevonden binnen.

mystica11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 12:22

Wat leuk al die verhalen. Tot twee weken geleden was ik wel een voorstander van het opnemen van dieren uit een Nederlands asiel. Onder het mom van: 'er zitten hier genoeg zielige dieren, waarom dan uit het buitenland?: Maar nu ik bij toeval tegen een Spaanse hond ben opgelopen, ben ik helemaal om. Waarschijnlijk heeft hij langere tijd op straat geleefd en is uiteindelijk doodziek gevonden. Wat heeft dit beestje een liefde nodig en wat een verrijking van de roedel. Hij is zo vrolijk en blij met alles wat hij aangereikt krijgt. Natuurlijk heeft hij ook zijn gebruiksaanwijzing maar die is niet ingewikkelder dan bij de andere herplaatsers van ons. En Mischa er zit natuurlijk wel een verschil tussen een 'tweedehands' paard en een gedumpte kat/hond. Een paard wordt toch ook gekocht nadat hij is doorgereden/uitgebracht of eerst naar de keuringen is geweest. Of door omstandigheden weg moet. Er worden er weinig gevonden, vastgebonden aan een boom of in de bosjes.....

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 12:53

Wat een mooie verhalen allemaal! :)

Mijn mooie Havanna hebben we september 2011 in huis gehaald. Spaanse schone met een gigantische rugzak. ik wilde een ongecompliceerde hond en viel uiteraard als een blok voor de volgens mij meest gecompliceerde hond die ik vinden kon :') bang voor alles wat bewoog en ook voor alles wat niet bewoog. God mag weten wat ze met dat lieve dier uit hebben gespookt om haar zó bang te krijgen ;(
Net een week bij ons:
Afbeelding

Paar weken terug:
Afbeelding
De grootste vrijdoos die er bestaat is t nu, altijd knuffels halen :D
Afbeelding

Blijft een aparte, altijd wat voorzichtig in nieuwe situaties en in nieuwe omgeving klapt ze eerst even dicht en gaat een half uur speuren naar hoe ze weg kan. Durf haar dus niet overal los te laten, maar thuis op t veld en op goed omheind terrein gaat het gelukkig prima. Vorige week hadden we even pech en moesten naar de dierenarts en die zei dat je kon merken dat ze veel vertrouwen had in mensen en dat ze zo ontzettend goed kalm bleef onder de omstandigheden... :=
Euhhh.....
Dus gewoon hartstikke vrij van trauma's nu, alleen een beetje voorzichtig soms. Zo trots op hoe ver we zijn gekomen! Mijn mooie lieve meid, had haar echt nooit willen missen <3

Afbeelding