Vastgebonden hond in wandelgebied, hoe lang verantwoord?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 19:34

easygoing schreef:
@elines het is een feit dat er toch met regelmaat honden meegenomen worden om in het vecht circuit ingezet te worden dus ja mijn mening is een feit PUNT

Klopt. Ik ben er via de vereniging, hondenschool en Facebookgroep ook voor gewaarschuwd :).

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 19:35

magda_90 schreef:
Onder welke steen heb jij geleefd de afgelopen maanden?
Eerste hit op Google: http://bernersennenhond.nl/wordpress/ho ... gevechten/. Er wordt al maanden gewaarschuwd hiervoor namelijk.

Hier in de omgeving nog niks van gehoord, hoor. En ik heb helemaal niet onder een steen geleefd :=

magda_90

Re: Vastgebonden hond in wandelgebied, hoe lang verantwoord?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 19:38

Deel het voort zou ik zeggen. :j

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 19:38

Hoe lang? 0,002 seconden. Niet dus. Wat een debiele actie van die mensen zeg.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 19:45

easygoing schreef:
@elines het is een feit dat er toch met regelmaat honden meegenomen worden om in het vecht circuit ingezet te worden dus ja mijn mening is een feit PUNT

Eh nee. Dan weet je niet wat feiten en meningen zijn. Het is dan misschien wel een feit dat er honden gestoken worden en ingezet in het vechtcircuit. Het blijft een mening dat je het onverantwoord vind om je hond buiten te laten.

Mijn hond is niet bepaald geschikt als vrchthond dus ik ben er niet zo bang voor

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 19:47

ElineS schreef:
easygoing schreef:

Eh nee. Dan weet je niet wat feiten en meningen zijn. Het is dan misschien wel een feit dat er honden gestoken worden en ingezet in het vechtcircuit. Het blijft een mening dat je het onverantwoord vind om je hond buiten te laten.

Mijn hond is niet bepaald geschikt als vrchthond dus ik ben er niet zo bang voor

Haha, ze gaan niet alleen voor de vechthond. Ook voor de prooihond. De hond om hondagressie op te trainen.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 19:49

En ongecastreerde teven voor broedmachines, dito voor de reuen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 19:52

Mag die van alle kanten zeer kinderachtig gevoerde offtopic discussie elders?

Goed gedaan TS!
Het blijft wel raar dat ze perse dat stuk in moesten terwijl ze een hond mee hadden, maar ja, mensen doen wel vaker bijzondere dingen hé?

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 20:06

ElineS schreef:
easygoing schreef:

Niet als vechthond maar wel als traininghond.
Als je zo makkelijk je hond achter laat ben je gewoon onverantwoordelijk punt uit.

Je baby laat je toch ook niet onbeheerd achter!!!
Of je telefoon of je tas of je ... nou ja vul zelf maar in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 20:13

easygoing schreef:

Hoax

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 20:14

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 20:14

Bron? :roll:

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 20:15

MariekeB schreef:
easygoing schreef:

Hoax

Oh ja nou kom maar op met jouw bron dan.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 20:18

Ricie schreef:
Uiteindelijk kwamen de eigenaren na ongeveer 3 kwartier het park uit en zijn met de hond weg gegaan.

Dus toch dat spannende :?

Had ts na een minuut of 20 de hond los moeten laten. "Zoek baas" }>
Lekker natte hondenneus erbij terwijl ze nèt even ....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 20:43

easygoing schreef:
MariekeB schreef:
Hoax

Oh ja nou kom maar op met jouw bron dan.

Ik was trouwens niet degen die jou om een bron vroeg

Ga naar hoaxmelding op facebook. Een van hun eerste berichten gaat hierover met daarbij een bron of 6 gelinkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 20:44

Goed gedaan TS, ontzettend verantwoordelijk van je dat je bent blijven wachten.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 20:47

Ik zei ook niet dat jij dat was.
Hoaxmeldingen op fb zijn nou niet altijd even betrouwbaar. Ik snap echt niet dat mensen dit maar blijven ontkennen.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 21:00

Inderdaad, ik heb van meerdere dierenartsen vernomen dat er toch wel verdachte honden via de dierenbescherming zijn binnengebracht namelijk.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 21:02

Verhalen genoeg van honden die uit tuinen of uit huizen gestolen worden. Zoek maar eens naar de gestolen hond kaykay om zomaar een voorbeeld te geven.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 21:04

Goed TS dat je het in de gaten hebt gehouden. Een kennis van mij was ook zo 'makkelijk' ... mooie cane corso en die is gestolen voor de supermarkt. Enkele weken later gedumpt terug gevonden in rotterdam... dood en helemaal onder de grote scheur en bijtwonden. Waarschijnlijk gebruikt voor honden gevechten... welke steeds meer populariteit lijken te hebben in en om de randstad. Er is ook een onderzoeksteam voor opgericht vertelde ze aan haar. Niet alleen 'vechthonden' worden gestolen... maar ook andere rassen of katten als oefen honden. Daarom ook extra voorzichtigheid wanneer je een dier gratis weg doet... ik heb al verschillende meldingen van politie haaglanden voorbij zien komen van mensen die met hun hond buiten wandelen en worden aangesproken of gevolgd.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 21:04

Ben ik dan de enige die het absoluut niet vind kunnen dat dat beest daar aan een paaltje wordt gebonden, in de volle zon, zonder water? En dan rustig 3 kwartier afwachten? Had deze mensen toch vriendelijk verzocht heel rap hun hond op te komen halen, anders hadden ze hem bij het asiel op kunnen halen.

En vergeliijken met als je naar de winkel gaat? Wat een onzin. En met een beetje mazzel laat je je hond daar ook niet in de volle zon zitten. Mag het toch niet hopen.

Heb je echt 3 kwartier zitten wachten?!?!

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 21:57

easygoing schreef:
ElineS schreef:

Niet als vechthond maar wel als traininghond.
Als je zo makkelijk je hond achter laat ben je gewoon onverantwoordelijk punt uit.

Je baby laat je toch ook niet onbeheerd achter!!!
Of je telefoon of je tas of je ... nou ja vul zelf maar in.

Dit topic gaat niet om deze discussie vechthonden/bij de supermarkt laten zoals Tica ook juist aangeeft, dus ik houd ermee op. Als je nog wat te zeggen hebt over dat hele vechthonden gebeuren staat mijn pb box open.

Drie kwartier vind ik ook niet kunnen, in de zon, zonder water. Goed dat je even gewacht hebt om te kijken hoe of wat, maar het is wel belachelijk van die baasjes. Het hoort niet te kunnen.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 22:06

eigenaars uit zicht vind ik al niet kunnen, laat staan 3 kwartier weg zijn

eigenaars hebben er dus niets van meegekregen dat dit niet normaal is, dus doen het volgende week wanneer het wel 26/30 kan worden dus gewoon weer en miss wel langer want moeten ze tussendoor miss zelf nog even uitpuffen van de warmte en een slokje drinken nemen...

en wie let er dan op die hond??

dom dat je nu niet gelijk hebt ingegrepen, er gelijk wat van zeggen terwijl ze weglopen of als je dat niet ziet zitten 114 bellen dat je een hond aan het hek gevonden hebt in het bos...

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 22:12

Lekker makkelijk eline. Je kan een ander ook gewoon gelijk geven.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 22:15

Deze eigenaren hebben geluk dat ik aan het werk was. Had met m'n blonde brein gelijk gedacht; niet goed, dierenambulance bellen! Hond zonder baas in de buurt is vragen om problemen.