Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Leffroi schreef:More brok. Waarom? Gemakzucht, mijn hond doet het er super op, en de prijs valt ook reuze mee. Meer dan tevreden.
En toch wil ik eens kijken of we inderdaad niet ook 50/50 kunnen doen. En dan met smuldier. Iemand daar ervaring mee?
sanso schreef:Ik voerde mijn hond ook altijd KVV en BARF maar aangezien hij allergisch is voor rundvlees en het assortiment dan niet breed genoeg is (vaak kip en vis) zijn we overgestapt op Prins lamb and rice hypoallergic brokken. Met maar 15% graan. Super tevreden over deze brok en hij poept voor het eerst in zijn leven normaal (en is daardoor ook mooi aangekomen) en zijn vacht is een stuk beter. Ik zou niet meer anders willen.
A3a1 schreef:sanso schreef:Ik voerde mijn hond ook altijd KVV en BARF maar aangezien hij allergisch is voor rundvlees en het assortiment dan niet breed genoeg is (vaak kip en vis) zijn we overgestapt op Prins lamb and rice hypoallergic brokken. Met maar 15% graan. Super tevreden over deze brok en hij poept voor het eerst in zijn leven normaal (en is daardoor ook mooi aangekomen) en zijn vacht is een stuk beter. Ik zou niet meer anders willen.
Ik moet hier erg om lachen.
Je stap over vanwege de beperking vaak kip en vis.
Nu krijgt hij brok met alleen lam en van rijst.
Ik zie toch erg veel konijn, wild, paard, kvv langskomen. Als je dat aanvulde met zo nu en dan lams of geitenpenslappen voor de tanden.
Dan heb je toch snel 5 soorten vlees.
Met mijn lastige barfer haalde ik niet zoveel soorten.
Jenkins schreef:Ik lees dat veel mensen brok en kvv combineren? ik had begrepen dat brok heel anders verteerd moet worden en je dit dus niet samen met vlees kan geven?
petitparis schreef:A3a1 schreef:
Ik zie toch erg veel konijn, wild, paard, kvv langskomen. Als je dat aanvulde met zo nu en dan lams of geitenpenslappen voor de tanden.
Idd de mijne heeft kip-allergie en vind dit bij veel merken veel meer beperkend dan rund. Veel merken gebruiken kip of ander gevogelte als "bot"fractie, ook al kies je voor konijn, wild, vis,...
Sonja_vR schreef:Ik heb dus ook 1 hond met kipallergie, maar juist kvv en barf is ontzettend makkelijk qua het mijden van kip... ik heb kan hem als ik wil 10+diersoorten geven zonder ook maar een grammetje kip er in
Juist brok vind ik dramatisch om kipvrij te vinden welke dan ook nog eens gegeten word
Maar er zijn flink wat merken die gewoon kip en rundvrije kvv hebben , dus ook qua bot geen kip ... no problem.
Citaat:Gebit
Risico op tandsteen, doordat het zetmeel in de brok en slechte blikvoeding achterblijft op de tanden. Zeker bij blikvoer een groot risico op tandsteen. Bij het voeren van vlees als er geen graan in de voeding zit is er minder kans op tandsteen, zeker wanneer hele vleesbotten worden gevoerd.
petitparis schreef:Sonja_vR schreef:Ik heb dus ook 1 hond met kipallergie, maar juist kvv en barf is ontzettend makkelijk qua het mijden van kip... ik heb kan hem als ik wil 10+diersoorten geven zonder ook maar een grammetje kip er in
Juist brok vind ik dramatisch om kipvrij te vinden welke dan ook nog eens gegeten word
Maar er zijn flink wat merken die gewoon kip en rundvrije kvv hebben , dus ook qua bot geen kip ... no problem.
Welke merken voer jij dan? Ik voer nu Naturis (Rund, Lam, haas, Kangoeroe, geit en konijn) en zalm van Kiezbrink, omdat bij andere merken heel vaak toch een klein percentage kip, kalkoen of eend gebruiken... Nu ja ik klaag niet hoor. En gelukkig eet mijn probleemgeval wel goed zijn brok (helaas wel een geëxtrudeerde, maar ja, ik ga na 2 jaar proberen en puzzelen niet meer veranderen)
A3a1 schreef:sanso schreef:Ik voerde mijn hond ook altijd KVV en BARF maar aangezien hij allergisch is voor rundvlees en het assortiment dan niet breed genoeg is (vaak kip en vis) zijn we overgestapt op Prins lamb and rice hypoallergic brokken. Met maar 15% graan. Super tevreden over deze brok en hij poept voor het eerst in zijn leven normaal (en is daardoor ook mooi aangekomen) en zijn vacht is een stuk beter. Ik zou niet meer anders willen.
petitparis schreef:@Sonja: idd kalkoen, kwartel, fazant en eend geef ik bewust in samenspraak met mijn DA ook niet. We hebben lang genoeg aangemodderd... Mss dan toch iets vaker Kiezebrink nemen als afwisseling.