[WIP] (Natuurlijk) Hamster Terrarium

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-16 11:31

lianne304 schreef:
ik volg.

heb net een syrische hamster en ben nu opzoek naar een terarrium, waar ik voor hem een mooi plekje kan maken.

kun je trouwens ook een gedeelte vullen met modder en daar graszaad in doen zodat ze een soort van gras veldje krijgen?

Nou, ik kwam laatst in de dierenwinkel wel een bakje tegen met knaagdierengras dat je kon laten groeien, maar weet niet of dat in een terra ook werkt. In principe, als het genoeg water en zonlicht zou krijgen zou het moeten kunnen. Misschien vinden Hammies dat wel leuk inderdaad!
Maar of het heel blijft xD
Laatst bijgewerkt door StormMilagro op 21-04-16 11:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Melissaaxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 11:31

lianne304 schreef:
ik volg.

heb net een syrische hamster en ben nu opzoek naar een terarrium, waar ik voor hem een mooi plekje kan maken.

kun je trouwens ook een gedeelte vullen met modder en daar graszaad in doen zodat ze een soort van gras veldje krijgen?

Ik zou niet zomaar wat modder in je terrarium doen. Ik heb wel eens een potje met kattengras bij mn syr gehad maar dat was geen succes.. Na 1 nacht was het al helemaal omgespit :+

Vero

Re: [WIP] (Natuurlijk) Hamster Terrarium

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 11:44

wat een leuk topic! :D

ik heb dan wel geen hamster maar vind het hok er erg leuk uitzien!

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-16 11:46

Bedankt! :D

lianne304

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 11:47

Melissaaxo schreef:
lianne304 schreef:
ik volg.

Ik zou niet zomaar wat modder in je terrarium doen. Ik heb wel eens een potje met kattengras bij mn syr gehad maar dat was geen succes.. Na 1 nacht was het al helemaal omgespit :+

haha was inderdaad niet van plan om een stukgras uit de tuin te halen ofzo, maar dacht dat als je bijvoorbeeld een bakje eerst goed laat groeien bij het raam en dan in het hokje zet dat ze het bijvoorbeeld kunnen eten of in het modder kunnen graven.

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 17:02

Modder of zand zou ik niet gebruiken als bodembedekking. Dat wordt vies, vochtig en gaat schimmelen.

lianne304

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 20:35

ook niet een klein stukje met chinchilla zand?

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 21:46

Een stukje met chinchillazand kan wel! Je hebt ook nog andere zandsoorten en die zijn weer minder geschikt.

lianne304

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 22:16

Oke, bedankt dan weet ik dat k niet iets verkeerds of giftigs vooor hem maak

Mayra9148

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 13:47

lianne304 schreef:
Oke, bedankt dan weet ik dat k niet iets verkeerds of giftigs vooor hem maak

Een normale hamster zou het HEERLIJK vinden om in chincillazand te rollen, ja idd normale hamsters wel en dan zie je mijn Thunder een geel-wildkleurig roodoog rusje die der alleen in graaft :+ :+ :')

lianne304

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 11:34

Had net een grotere kooi en het plekje was net klaar en nu is Men hamster net dood gebeten door men husky.
Ze was in huis in haar loop bal aan het wandelen toen k even snel wat ophaalde is me husky binne in huis gekomen en heeft de bal kapot gemaakt en de hamster dood gebeten.

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-16 11:51

lianne304 schreef:
Had net een grotere kooi en het plekje was net klaar en nu is Men hamster net dood gebeten door men husky.
Ze was in huis in haar loop bal aan het wandelen toen k even snel wat ophaalde is me husky binne in huis gekomen en heeft de bal kapot gemaakt en de hamster dood gebeten.

He bah wat naar zeg! Heel veel sterkte!

lianne304

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 11:52

StormMilagro schreef:
lianne304 schreef:

He bah wat naar zeg! Heel veel sterkte!

bedankt

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 13:42

Wat naar zeg... Hoe kan je hond d e hamster doodgebeten hebben terwijl je hamster in de bal zat?

lianne304

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 18:59

AlwaysH schreef:
Wat naar zeg... Hoe kan je hond d e hamster doodgebeten hebben terwijl je hamster in de bal zat?

de hond heeft de bal open gekregen ofzo mischien dat ik hem zelf niet goed dicht gedaan heb en dat de hond er tegenaa drukte dat ie open vloog.
ik weet het niet ik kam de kamer in lopen en dag dat hj de hamster in zijn bek had dus hem hem afgepakt.
de hamster is in zijn hoofdgebeten en was voorzover ik het kan weten opslag dood.