Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
safina schreef:- een hedendaagse hond is geen wolf meer
- het vlees dat een wolf in het wild vangt en eet is niet hetzelfde als vlees dat wij opfokken, slachten en bewaren (grootschalig opfokken levert grotere infectiedruk op, vlees gaat door veel handen en langs veel plekken wat ook zorgt voor meer infectierisico, antibioticaresistentie)
- wie zegt dat er geen wilde wolvenpups overlijden aan infecties?
.safina schreef:Dat stuk van Barfplaats: 12.000 mensen op het forum en in de 13 jaar dat het bestaat is er geen mens, hond of kat ziek geweest? Zijn er serieus mensen die dat geloven?
8nnemiek schreef:Het is echt niet zo dat in elke brok giftige antioxidanten zitten.
Het voer wat mijn hond krijgt is zelfs geschikt voor menselijke consumptie.. Er bestaan ook genoeg natuurlijke antioxidanten. Daarnaast heeft een goed gedroogde brok maar heel weinig aan conserveringsmiddelen nodig.
Zoolgangster schreef:wat jij voert heeft inderdaad vitamine E als anti oxydant...dat is al veel minder slecht.Ik weet niet welke je voert maar de senior heeft 20procent vlees;is ook al meer dan de supermarkt brok van 4procent...dit is dus zeker de betere brok...of minder slechte.Het goedkoopste voer uit de supermarkt is vaak rotzooi, ik heb zelf goede ervaringen met nutro choice...
Wat iemand al noemde, de giardia parasiet, dat zou wel eens een belangrijke oorzaak voor voedsel "allergie" kunnen zijn...
Bij ons werden honden die met brokken gevoerd werden, zo'n 16 jaar oud... geen dierenartskneusjes verder. Wel ouderdomskwalen bij 1 hond, die voordat hij bij ons kwam, met allerlei zooi (goedkope brok) gevoerd werd... was ook nog eens de hond die het vertikte brokken te eten, als hij wist dat er ook rauw voer of pens in huis was... hij wachtte de hele dag met een volle voerbak, tot hij het lekkere voer kreeg.
Nutro Choice vond hij wel lekker trouwens en hij knapte er zienderogen van op.
geerke schreef:ik begrijp wel waarom een dierenarts tegen vers vleesvoeding is....dan verkopen ze minder speciale anti-jeuk/blaasproblemen/senioren brokjes
essiesilly schreef:Daarnaast zegt het toch genoeg dat barfplaats alleen al 12.000 leden heeft waarvan de dieren het geweldig goed doen, geen mens word ooit ziek van het bereiden van het eten voor hun dier, dieren worden over het geheel gewoon veel minder ziek (hogere weerstand) en zijn zelfs van heel ziek naar super gezond gegaan.
Verder boeit de hele discussie me weer voor geen ene meter.. Er word weer flink geschreeuwd hoe slecht het allemaal is bla bla bla
. Bovendien kan een DA toch ook gewoon ipv of naast je brokkenschap een diepvries in de wachtkamer zetten, daar is ook prima mee te verdienen want die dingen staan ook gewoon in de welkoop en de petsplace als je als DA dus wel degelijk heel enthousiast bent over versvlees hoeft dat je verdienmodel niet perce negatief te beinvloeden lijkt me? 
geerke schreef:Wel grappig dat de voorstanders van brok zich niet realiseren wat voor giftige anti oxydant er in brokken word gedaan.En wat betreft brok zonder granen...kijk maar eens wat er dan inzit,dat is of aardappel of bietenpulp.En ook ben ik benieuwd wat voor verschil er inwendig zit tussen een wolf en een hond...aangezien ik er van binnen ook net zo uitzie als een neanderthaler van 6 miljoen jaar geleden
geerke schreef:8nnemiek schreef:Het is echt niet zo dat in elke brok giftige antioxidanten zitten.
Het voer wat mijn hond krijgt is zelfs geschikt voor menselijke consumptie.. Er bestaan ook genoeg natuurlijke antioxidanten. Daarnaast heeft een goed gedroogde brok maar heel weinig aan conserveringsmiddelen nodig.
In veel brokken zitten wel giftige anti oxydanten...behalve de brokken waarbij vitamine E gebruikt word als anti oxydant,die zijn erg duur
Tessa_93 schreef:Edit: stukje van Barfplaats was al geplaatst..
Toch wel bijzonder dat kvv ''zo slecht is'' maar mijn hond er aanzienlijk van is opgeknapt, veel beter in zijn vel zit en nooit kwaaltjes heeft
En hoe lang duurt een ''hype''? ik ken iemand die het al 18(!) jaar geeft.. honden hebben nóóit wat..
Het word meer gegeven omdat mensen inzien dat ze het daar veel beter op doen.. de brokkenmaffia begint m nu te knijpen door de verminderde inkomsten dus word er maar negatief over gepraat..
De dieren die door vers vlees bij de dierenarts komen zijn de mensen die zich totaal niet ingelezen hebben..
liedje89 schreef:essiesilly schreef:Daarnaast zegt het toch genoeg dat barfplaats alleen al 12.000 leden heeft waarvan de dieren het geweldig goed doen, geen mens word ooit ziek van het bereiden van het eten voor hun dier, dieren worden over het geheel gewoon veel minder ziek (hogere weerstand) en zijn zelfs van heel ziek naar super gezond gegaan.
Verder boeit de hele discussie me weer voor geen ene meter.. Er word weer flink geschreeuwd hoe slecht het allemaal is bla bla bla
Maar een forum als BARFplaats is toch ook wel gewoon een forum voor mensen die zowel positief zijn over vers vlees als mensen die ook gemotiveerd zijn om zich daarin te verdiepen. Mensen die vers vlees proberen en daarover niet enthousiast zijn gaan waarschijnlijk niet snel echt actief zo'n forum gebruiken en mensen die wel enthousiast zijn over vers vlees maar zich er niet in verdiepen en daardoor fouten maken zullen er waarschijnlijk ook niet actief zijn.
Ik vind het argument dat een dierenarts brokken wil verkopen trouwens een beetje onzin. Alsof dierenartsen alleen maar een winstoogmerk hebben en het juist heel leuk vinden als je je hond zo veel mogelijk mishandeld zodat ze hem weer mogen hechten. Bovendien kan een DA toch ook gewoon ipv of naast je brokkenschap een diepvries in de wachtkamer zetten, daar is ook prima mee te verdienen want die dingen staan ook gewoon in de welkoop en de petsplace als je als DA dus wel degelijk heel enthousiast bent over versvlees hoeft dat je verdienmodel niet perce negatief te beinvloeden lijkt me?