Veel moeten ze ook leren eten, het zijn niet kinderen. Wat ze niet kennen eten ze niet

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Delphi schreef:Ze ziet er wel zwanger uit inderdaad. Ik zou de opvang eens een berichtje sturen of bellen en vragen wanneer precies het beertje is gecastreerd en dan uitrekenen hoeveel er tussen de castratie zit en het moment dat hij bij jouw zeug is gekomen.
Shanna schreef:Ik heb ooit ook een cavia gehad met zo'n buik. Misschien nog wel dikker dan die van jou! Haar zusje was gewoon een slank model, maar de ene was echt een peer. Ze had er ook geen last van dus ik ben er nooit mee naar de dierenarts geweest. Dacht dat het wel normaal was haha, ze is ook ruim 8 geworden.
Temeraire schreef:Delphi schreef:Ze ziet er wel zwanger uit inderdaad. Ik zou de opvang eens een berichtje sturen of bellen en vragen wanneer precies het beertje is gecastreerd en dan uitrekenen hoeveel er tussen de castratie zit en het moment dat hij bij jouw zeug is gekomen.
TS heeft inmiddels aangegeven dat dit zeugje niet bij de opvang maar bij een fokker vandaan komt, dus naar alle waarschijnlijkheid is het bij de fokker gebeurd. Dus geen zorgen meer over de castraat.
LukieBradley schreef:Ze ziet er wel drachtig uit voor die leeftijd.
Dat word afwachten en regelmatig controleren.
Bij mijn 2 dump nestjes zaten ze gewoon bij elkaar en hielpen ze elkaar met schoon likken Enzo
Zelfs mijn castraat.
Is dus ff afwachten hoe de rest reageert maar ik zou me geen zorgen maken en lekker bij elkaar laten
Dat van de gasvorming bij kool soorten is trouwens niet waar.
Dat is allang achterhaald.
melody7 schreef:Sorry LukieBradley maar dat is toch echt niet waar, Ik heb er meer dan eens met gasbuikjes gehad.
Of dat nou echt door die groentes kan gebeuren weet ik natuurlijk niet zeker, die geef ik ze niet. Maar ik test het ook liever niet uit.
melody7 schreef:Jawel ik geef wel groente, maar geen koolsoorten. Hooguit eens een klein stukje.
Ja dat ziet er ook zo rond uit, maar dan zijn de buikjes heel hard en pijnlijk dus dan kun je het echt niet gewoon induwen. Het voelt dan echt aan als een ballon, en ik zag ook duidelijk dat ze pijn hadden.
Maar goed, ik zou zelf voor de zekerheid even naar de dierenarts gaan denk ik, of misschien kun je vragen of Rozan even naar haar wil kijken? Zij voelt waarschijnlijk ook meteen of het dik of drachtig is.