Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
simodi schreef:TS ik denk dat jullie een goede keuze maken met inslapen, ondanks je grote verdriet. Je kunt het risico niet nemen, en als andermans dier of erger nig, kind, gebeten wordt vergeef je het jezelf nooit.
En wil je altijd zelf met die stress en angst leven en haar continu in de gaten houden? Dar is voor jullie niet te doen. En die spanning breng je ook weer over op de hond.
Dus ik denk ook dat er maar 1 optie is. Ze heeft een fijn leven gehad en is zich niet bewust dat het eindigt, misschien helpt het als je daaraan denkt.
Carliijn schreef:Ik krijg de indruk dat er wordt gedacht dat molly een keer een knauw of hap heeft gekregen. Het 'een fikse botsing' effect. Dat is dus niet het geval.
De rechterkant van haar gezichtje is verminkt. Ik heb er niet naar kunnen kijken..heb haar zo niet willen herinneren. Waar ik wel naar heb moeten kijken is het plasje bloed en de stukken vlees die door de kamer lagen (excuse my language)
Ik vind het enerzijds moeilijk te denken aan euthanasie maar zie anderzijds de stukken van haar gezichtje nog voor me liggen. Ik hoop dat daar begrip voor is..
Edit: ik kan daarnaast ook ontkrachten dat zij een zenuwachtige hond is. Ze is,tot ze op straat onbekende honden tegenkomt, absoluut niet gestressed.
VivaLaVida schreef:Hoe is de moeder van penny eigenlijk dan TS? Gewoon uit nieuwsgierigheid, ze is bij jullie geboren toch?
Ik snap beide keuzes goed, inslapen of niet. je lijkt mij sowieso iemand die gek is met haar dieren en daardoor overwogen keuzes maakt. Heel veel wijsheid toegewenst!
luuntje schreef:Ts heel veel sterkte met dit verlies.
Wat jullie moeten doen, geen idee.
Praat erover met elkaar als gezin.
Hoe zien jullie de toekomst met deze hond?
Maartje1990 schreef:Ik heb die indruk niet. Een klein hondje is veel teerder dan een grote, een grote (zeker rottweilers) kunnen heel hard bijten.
Om even een vergelijking te maken. 2 mini paardjes in de wei, geven elkaar een trap. Geen probleem. 1 minipaardjes en een belgisch trekpaard, dat trekpaard deelt een trap uit en de gevolgen zullen veel erger zijn (als het raak is). Maakt niet opeens dat paard wreed, maar dikke pecg dat die belg sterker was dan die mini.
Desalniettemin ben ik van mening dat jullie een probleem hebben met jullie hond dat jullie moeten oplossen als jullie haar laten leven. Want dat ze zo heftig op (andere) honden reageert is niet normaal en is niet acceptabel.
Ragdollcat schreef:Sterkte, het is erg naar.
Het is niet zo gek, want teven onderling in 1 huis................dat is vechten.
Molly was veel kleiner dan de rottweiler en ja dan is het ongelijk en is het snel gedaan, anders had je continu 2 vechtende honden die elkaar naar het leven staan.
Er hoeft maar iets heel kleins te gebeuren en dan wordt de ene woedend op de andere.........zelfs oogcontact is al voldoende..........
Komt helaas heel vaak voor bij de teven onderling in 1 huis.
janderegelaa schreef:Hoofdprobleem is natuurlijk dat de hond niet meer te vertrouwen is. Niet naar de andere honden maar ook niet naar jou of een klein kindje. Mijn beslissing zou ik 100% zeker weten. Ik wens je veel sterkte met de jouwe.
Lisitano schreef:Hondagressie is toch iets wat bij dit ras redelijk bekend staat? Laat de dierenarts de spuiten maar klaar zetten want er zullen een hoop honden afgemaakt kunnen worden.
Ik zou met deze hond aan de slag gaan. Op een leuke hondenschool waar je elkaar beter leert begrijpen en haar signalen eerder gaat herkennen. Ik zou de teef ook alleen met een leuke, zelfverzekerde reu houden en niet meer met meerderen. Als dat niet kan kun je kijken of je haar af kunt staan. Niet de hond faalt hier. Dit was een mogelijkheid vanaf dag 1, verdiep je maar in het ras.
Ik lees dan ook met verbazing dat er een hond is ingeslapen die bij elke nieuwe pup schreeuwde dat ze het niks vond en de eigenaar er effe leuk tóch 3 bij haalde. Arme hond, nooit naar geluisterd en uiteindelijk moeten hemelen na een waardeloos leven. Thuis moet veilig voelen toch? Mijn bek valt open.
noor14 schreef:Ragdollcat schreef:Sterkte, het is erg naar.
Het is niet zo gek, want teven onderling in 1 huis................dat is vechten.
Molly was veel kleiner dan de rottweiler en ja dan is het ongelijk en is het snel gedaan, anders had je continu 2 vechtende honden die elkaar naar het leven staan.
Er hoeft maar iets heel kleins te gebeuren en dan wordt de ene woedend op de andere.........zelfs oogcontact is al voldoende..........
Komt helaas heel vaak voor bij de teven onderling in 1 huis.
Dit is echt niet waar.
Wij hebben al ons hele leven teven die gewoon samen zijn.
Hier is helaas toch iets mis gegaan in de opvoeding waarschijnlijk.
Ik wens je veel sterkte met de beslissing
Lisitano schreef:Een Rottweiler is nog steeds een schat als ze helaas hondagressief zijn. Is ook helemaal niet vreemd. Ik ken een aantal Rottweilers en er is er maar een tolerant, toevallig een reu. Het zit in het ras, logisch ook want het is een waker dus ze moeten hun territorium wel willen beschermen. Dat ze zich tegen een eigen roedellid keren is wel extreem, heb je dus nooit een reu gehad?
Als herplaatsen geen optie is en jullie niet bereid zijn iets te willen veranderen weet ik het ook niet. Een hond bijt niet zomaar een roedellid dood, er is iets met haar. En als je zo om die hond geeft zou ik er vooral veel aan doen te begrijpen wat.
Waar woon je? En wat doen jullie normaal met haar? Moe maken helpt al de scherpe randen eraf te halen. Mijn Husky doodt dan geen honden maar wel ongeveer al het andere en dat voorkom ik door hem heel veel te doen te geven.