Onbevattelijk verdriet

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

luuntje

Re: Onbevattelijk verdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 08:32

Ts heel veel sterkte met dit verlies.
Wat jullie moeten doen, geen idee.
Praat erover met elkaar als gezin.
Hoe zien jullie de toekomst met deze hond?

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 08:51

simodi schreef:
TS ik denk dat jullie een goede keuze maken met inslapen, ondanks je grote verdriet. Je kunt het risico niet nemen, en als andermans dier of erger nig, kind, gebeten wordt vergeef je het jezelf nooit.
En wil je altijd zelf met die stress en angst leven en haar continu in de gaten houden? Dar is voor jullie niet te doen. En die spanning breng je ook weer over op de hond.
Dus ik denk ook dat er maar 1 optie is. Ze heeft een fijn leven gehad en is zich niet bewust dat het eindigt, misschien helpt het als je daaraan denkt.

Ik ben eigenlijk het meeste akkoord met deze post, als je de hond niet meer gaat vertrouwen, dan gaat dat andere gevolgen hebben denk ik. De hond gaat voelen dat er iets mis is, en gaat zich misschien nog defensiever opstellen.

Veel sterkte in ieder geval met het allemaal, het verwerken zal helemaal niet makkelijk zijn

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 09:01

Wij hebben in zo'n soort zelfde situatie gezeten. Hond viel mens en dier aan. Was maar 1,5 jaar en bleek een tumor te hebben in zijn hoofd. We hebben het een tijd aangekeken totdat die zelfs mij wilde aanvallen. We hebben hem toen laten inslapen ookal was het een enorme lieverd op heldere momenten.

Heel veel sterkte voor het verlies van je kleine hondje. :(

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 09:07

Ik heb niet alles doorgelezen, maar als ik jou was zou ik hulp zoeken voor jou en deze hond. Inslapen zou voor mij niet zo snel een optie zijn, maar ik zou wel een goede hondenschool of trainer inschakelen. Misschien doe jij wel iets verkeerd waardoor de hond zo reageert? Het lijkt mij namelijk een dominantie probleem en dat zou ik echt niet tolereren.
Misschien is het ook een idee om de hond te laten controleren bij de dierenarts? Soms worden honden agressief wanneer ze een tumor in hun hoofd hebben.

Heel veel sterkte, ik snap je pijn. Ik zou ook echt ontroostbaar zijn mocht mijn hond dood gaan.. :+:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 09:10

Hoe is de moeder van penny eigenlijk dan TS? Gewoon uit nieuwsgierigheid, ze is bij jullie geboren toch?
Ik snap beide keuzes goed, inslapen of niet. je lijkt mij sowieso iemand die gek is met haar dieren en daardoor overwogen keuzes maakt. Heel veel wijsheid toegewenst!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 09:23

Carliijn schreef:
Ik krijg de indruk dat er wordt gedacht dat molly een keer een knauw of hap heeft gekregen. Het 'een fikse botsing' effect. Dat is dus niet het geval.

De rechterkant van haar gezichtje is verminkt. Ik heb er niet naar kunnen kijken..heb haar zo niet willen herinneren. Waar ik wel naar heb moeten kijken is het plasje bloed en de stukken vlees die door de kamer lagen (excuse my language)

Ik vind het enerzijds moeilijk te denken aan euthanasie maar zie anderzijds de stukken van haar gezichtje nog voor me liggen. Ik hoop dat daar begrip voor is..

Edit: ik kan daarnaast ook ontkrachten dat zij een zenuwachtige hond is. Ze is,tot ze op straat onbekende honden tegenkomt, absoluut niet gestressed.

Ik heb die indruk niet. Een klein hondje is veel teerder dan een grote, een grote (zeker rottweilers) kunnen heel hard bijten.

Om even een vergelijking te maken. 2 mini paardjes in de wei, geven elkaar een trap. Geen probleem. 1 minipaardjes en een belgisch trekpaard, dat trekpaard deelt een trap uit en de gevolgen zullen veel erger zijn (als het raak is). Maakt niet opeens dat paard wreed, maar dikke pecg dat die belg sterker was dan die mini.

Desalniettemin ben ik van mening dat jullie een probleem hebben met jullie hond dat jullie moeten oplossen als jullie haar laten leven. Want dat ze zo heftig op (andere) honden reageert is niet normaal en is niet acceptabel.

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-16 09:31

VivaLaVida schreef:
Hoe is de moeder van penny eigenlijk dan TS? Gewoon uit nieuwsgierigheid, ze is bij jullie geboren toch?
Ik snap beide keuzes goed, inslapen of niet. je lijkt mij sowieso iemand die gek is met haar dieren en daardoor overwogen keuzes maakt. Heel veel wijsheid toegewenst!

Haar moeder is een grote goedzak, die doet geen vlieg kwaad. Een heel relaxte hond.

Dankjewel

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-16 09:39

luuntje schreef:
Ts heel veel sterkte met dit verlies.
Wat jullie moeten doen, geen idee.
Praat erover met elkaar als gezin.
Hoe zien jullie de toekomst met deze hond?

Dat doen we veel. Mama en ik, we zijn gehecht aan haar. We kunnen ons niet indenken een gezonde hond te moeten inslapen. Mijn vader is van huis, met hem overleggen we vanavond. Ik hoop dat hij voor enige reden vatbaar is en we met een gedegen plan kunnen komen.

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-16 09:43

Maartje1990 schreef:
Ik heb die indruk niet. Een klein hondje is veel teerder dan een grote, een grote (zeker rottweilers) kunnen heel hard bijten.

Om even een vergelijking te maken. 2 mini paardjes in de wei, geven elkaar een trap. Geen probleem. 1 minipaardjes en een belgisch trekpaard, dat trekpaard deelt een trap uit en de gevolgen zullen veel erger zijn (als het raak is). Maakt niet opeens dat paard wreed, maar dikke pecg dat die belg sterker was dan die mini.

Desalniettemin ben ik van mening dat jullie een probleem hebben met jullie hond dat jullie moeten oplossen als jullie haar laten leven. Want dat ze zo heftig op (andere) honden reageert is niet normaal en is niet acceptabel.

Ik snap wat je bedoeld, rottjes hebben natuurlijk een enorme bijtkracht.

Dat we een probleem hebben mag gezegd worden. Hoe nu verder is de vraag..

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 10:04

Wauw, ik verbaas me echt over de goedpraat verhalen hier.
Teefje heeft schuld, hond dacht dat er er gevaar dreigde....

Wat is het toch dat we boos worden als mensen een pup uit het buitenland halen we vinden dat er hier henoeg zijn en dat die ook een kans verdienen, maar we graag onbetrouwbare honden houden koste wat het kost. We een paard met wat problemen absoluut niet kunnen doorverkopen, want stel ie voor dat...en dat bij een hond heet: hij kan prima bij een andere baas als die maar aan deze en die voorwaarden voldoet?

Vanuit mijn werk enkele verhalen:

Hondsagressief niet mensagressief is im dott soort gevallen weleens een banketstaaf.Het probleem zit hem namelijk weldegelijk in het feit dat een klein kind voor zo'n hond wel ddegelijk lager in rang is en bij verkeerde benadering ook kan rekenen op 'aandacht' Onlangs nog een gevalletje eigen kind gezien. Ook die hond had eerdere andere honden aangevallen
En zo ken ik er meer.

Een hond als deze wehdoen is zoiets als je paard van 20 vol atrose wegsturen imo..ja natuurlijk kan re nieuwe eigenaar een topper zijn, maat de kans is net zo groot van niet.
Dus dan wordt het houden, en of je dat incl. alle risico's wilt is het tweede.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 10:08

ik zeg overigens niet dat alle honden die agressief reageren op soortgenoten ook direct agressief naar mensen zijn, maar er zijn genoeg gevallen waarin het probleem wel degelijk naar kleine kinderen reikt. Oudere kinderen heb ik eigenlijk nauwelijks gezien.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 10:15

Jeetje TS, wat een heftig gebeuren, sterkte met de situatie in ieder geval.

Ik zeg altijd dat als mijn hond 'zomaar' een andere hond doodt of iemand schade toebrengt, de spuit erin gaat. Zij heeft niet het recht om te bijten, grijpen, doden.
Uiteraard kan een confrontatie plaatsvinden met een andere hond, ze klikt simpelweg niet met alle honden wat ook logisch is, maar meer dan dat mag het niet zijn.
Aan de andere kant zou ik me niet kunnen voorstellen hoe het moet zijn als het echt gebeurt en ik echt mijn hond moet wegbrengen.
Toch vind ik dat niet alles maar gered moet worden en in leven gehouden moet worden. Je kan de hond herplaatsen, wellicht met alle gevolgen van dien. Je kan de hond houden, wellicht met alle gevolgen van dien. Je weet nooit of het nogmaals gaat gebeuren. Een gedragstherapeut kan misschien wat uithalen.

Succes met de situatie.

noor14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 10:18

Ragdollcat schreef:
Sterkte, het is erg naar.

Het is niet zo gek, want teven onderling in 1 huis................dat is vechten.

Molly was veel kleiner dan de rottweiler en ja dan is het ongelijk en is het snel gedaan, anders had je continu 2 vechtende honden die elkaar naar het leven staan.

Er hoeft maar iets heel kleins te gebeuren en dan wordt de ene woedend op de andere.........zelfs oogcontact is al voldoende..........

Komt helaas heel vaak voor bij de teven onderling in 1 huis.

Dit is echt niet waar.
Wij hebben al ons hele leven teven die gewoon samen zijn.

Hier is helaas toch iets mis gegaan in de opvoeding waarschijnlijk.
Ik wens je veel sterkte met de beslissing

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 10:19

janderegelaa schreef:
Hoofdprobleem is natuurlijk dat de hond niet meer te vertrouwen is. Niet naar de andere honden maar ook niet naar jou of een klein kindje. Mijn beslissing zou ik 100% zeker weten. Ik wens je veel sterkte met de jouwe.

Een hond bijten is iets heel anders dan een mens. Dat zijn 2 verschillende soorten agressie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 10:24

Wij hebben ooit, 20 jaar geleden hetzelfde meegemaakt( beet andermans hond dood, met 1x bijten)op advies van de dierenarts de hond niet laten inslapen. Die gaf aan dat er ook zoiets als pech bestaat.
Wij hebben wel de hond altijd een muilkorf omgedaan buiten en bij kinderen, voor de zekerheid. Maar er is daarna nooit meer een incident geweest.

Gezien de opvoed kritiek hier: dit was een hond uit het asiel die al 8 was toen hij bij ons kwam en kruising herder bouvier.

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-16 10:33

We gaan de schuldsanering in en kunnen nu geen gedragstherapeut betalen. Ik zou niet weten waar ik het vandaan moet halen. In laten slapen voelt zo onjuist en zoals verteld is herplaatsen voor ons geen optie. Ik heb het gevoel met mijn rug tegen de muur te staan.

Ik wil een goede beslissing maken, de juiste, maar heb geen benul meer van wat dat is.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 10:34

Hondagressie is toch iets wat bij dit ras redelijk bekend staat? Laat de dierenarts de spuiten maar klaar zetten want er zullen een hoop honden afgemaakt kunnen worden.

Ik zou met deze hond aan de slag gaan. Op een leuke hondenschool waar je elkaar beter leert begrijpen en haar signalen eerder gaat herkennen. Ik zou de teef ook alleen met een leuke, zelfverzekerde reu houden en niet meer met meerderen. Als dat niet kan kun je kijken of je haar af kunt staan. Niet de hond faalt hier. Dit was een mogelijkheid vanaf dag 1, verdiep je maar in het ras.

Ik lees dan ook met verbazing dat er een hond is ingeslapen die bij elke nieuwe pup schreeuwde dat ze het niks vond en de eigenaar er effe leuk tóch 3 bij haalde. Arme hond, nooit naar geluisterd en uiteindelijk moeten hemelen na een waardeloos leven. Thuis moet veilig voelen toch? Mijn bek valt open.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 10:37

Ocharm jij, wat een drama. Alvast veel sterkte bij het verlies van je kleine hondje!

Geen idee wat wijsheid is. Waarom exact de rottweiler gebeten heeft, zal je nooit weten. En zijn pech is dat hij veel sterker was dan het kleintje. Anders had je mss een 'gewoon' bijtincident. Ik denk dat zulk incident zich kan herhalen naar dieren toe maar of hij nou meteen mensen of kinderen gaat aanvallen, dat denk ik niet. Maar neem je dat risico? Wat een moeilijke beslissing is dit. Sterkte nogmaals!

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-16 10:40

Lisitano schreef:
Hondagressie is toch iets wat bij dit ras redelijk bekend staat? Laat de dierenarts de spuiten maar klaar zetten want er zullen een hoop honden afgemaakt kunnen worden.

Ik zou met deze hond aan de slag gaan. Op een leuke hondenschool waar je elkaar beter leert begrijpen en haar signalen eerder gaat herkennen. Ik zou de teef ook alleen met een leuke, zelfverzekerde reu houden en niet meer met meerderen. Als dat niet kan kun je kijken of je haar af kunt staan. Niet de hond faalt hier. Dit was een mogelijkheid vanaf dag 1, verdiep je maar in het ras.

Ik lees dan ook met verbazing dat er een hond is ingeslapen die bij elke nieuwe pup schreeuwde dat ze het niks vond en de eigenaar er effe leuk tóch 3 bij haalde. Arme hond, nooit naar geluisterd en uiteindelijk moeten hemelen na een waardeloos leven. Thuis moet veilig voelen toch? Mijn bek valt open.

Mijn ouders hebben altijd rottweilers gehad en dat zijn schatten van beesten geweest. Dit is de eerste hond waarbij we ons afvragen wat er in hemelsnaam mis is gegaan.

Om haar met een reu te houden is hartstikke leuk bedacht, zou het niet dat we al twee andere teefjes hebben. Mijn vader vind herplaatsen geen optie. Dan kan ik op de kop gaan staan..

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 10:46

Een Rottweiler is nog steeds een schat als ze helaas hondagressief zijn. Is ook helemaal niet vreemd. Ik ken een aantal Rottweilers en er is er maar een tolerant, toevallig een reu. Het zit in het ras, logisch ook want het is een waker dus ze moeten hun territorium wel willen beschermen. Dat ze zich tegen een eigen roedellid keren is wel extreem, heb je dus nooit een reu gehad?

Als herplaatsen geen optie is en jullie niet bereid zijn iets te willen veranderen weet ik het ook niet. Een hond bijt niet zomaar een roedellid dood, er is iets met haar. En als je zo om die hond geeft zou ik er vooral veel aan doen te begrijpen wat.
Waar woon je? En wat doen jullie normaal met haar? Moe maken helpt al de scherpe randen eraf te halen. Mijn Husky doodt dan geen honden maar wel ongeveer al het andere en dat voorkom ik door hem heel veel te doen te geven.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 10:52

Gevoel en verstand gaan nooit in hand, maar in dit geval denk ik dat je het best naar je verstand kunt luisteren...

Succes met je beslissing.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 10:54

Ik vind het wel apart om te lezen hoe hier allemaal redenen en uitvluchten worden gezocht waarom een hond zoiets doet en dat je naar een gedragstherapeut moet etc. Lijkt mij allemaal totaal niet relevant eigenlijk.
Herplaatsen zou ik nooit doen, je zadelt een ander niet met problemen op en wie weet hoe slecht het dan met de hond afloopt. Ik zou me geen moment schuldig voelen om zo'n hond die andere honden doodbijt in te laten slapen. Verantwoordelijkheid nemen noem ik dat. Tuurlijk ben je verdrietig maar dan is het ook afgesloten en loop je geen risico dat je weer verdriet hebt omdat er iets dergelijks gebeurt, of een schuldgevoel omdat een ander verdriet heeft nadat jouw hond iemand anders zijn geliefde hond doodbijt.

Dat teven altijd vechten wat een onzin. Wij hebben 3 teefjes van 3, 7 en 12 jaar en die eten, slapen, leven in harmonie samen

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 11:04

Wat triest ts, heel veel sterkte.
Dit is een situatie waarin je met het gezin tot een beslissing moet komen.
Er zijn verschillende meningen over deze (en soortgelijke) situatie en wat nu te doen, maar het is jullie hond en jullie verantwoordelijkheid.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 11:04

noor14 schreef:
Ragdollcat schreef:
Sterkte, het is erg naar.

Het is niet zo gek, want teven onderling in 1 huis................dat is vechten.

Molly was veel kleiner dan de rottweiler en ja dan is het ongelijk en is het snel gedaan, anders had je continu 2 vechtende honden die elkaar naar het leven staan.

Er hoeft maar iets heel kleins te gebeuren en dan wordt de ene woedend op de andere.........zelfs oogcontact is al voldoende..........

Komt helaas heel vaak voor bij de teven onderling in 1 huis.

Dit is echt niet waar.
Wij hebben al ons hele leven teven die gewoon samen zijn.

Hier is helaas toch iets mis gegaan in de opvoeding waarschijnlijk.
Ik wens je veel sterkte met de beslissing

Dit is wel waar. Ik weet niet wat voor honden jullie hebben, maar teven van een bepaald kaliber en rond dezelfde leeftijd gaat heel vaak fout. Wij hebben vier chihuahuateefjes, die prima gaan met elkaar. Nooit ruzie. Maar ze zijn ook niet te vergelijken met onze 4 Cane Corso's, waarvan twee er teefjes zijn en die kunnen niet met elkaar leven. En dat is geen uitzondering. Heeft ook niets met opvoeding te maken trouwens.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 11:09

Lisitano schreef:
Een Rottweiler is nog steeds een schat als ze helaas hondagressief zijn. Is ook helemaal niet vreemd. Ik ken een aantal Rottweilers en er is er maar een tolerant, toevallig een reu. Het zit in het ras, logisch ook want het is een waker dus ze moeten hun territorium wel willen beschermen. Dat ze zich tegen een eigen roedellid keren is wel extreem, heb je dus nooit een reu gehad?

Als herplaatsen geen optie is en jullie niet bereid zijn iets te willen veranderen weet ik het ook niet. Een hond bijt niet zomaar een roedellid dood, er is iets met haar. En als je zo om die hond geeft zou ik er vooral veel aan doen te begrijpen wat.
Waar woon je? En wat doen jullie normaal met haar? Moe maken helpt al de scherpe randen eraf te halen. Mijn Husky doodt dan geen honden maar wel ongeveer al het andere en dat voorkom ik door hem heel veel te doen te geven.

Wat hier is mis gegaan, kan ik niet zeggen. Maar dat een hond een lid van de roedel dood bijt, is echt niet zo vreemd. Vooral als het om twee teven gaat. Die vechten zo anders dan reuen. Reuen hebben een flinke knokpartij en dan is het meestal wel klaar. Teven niet, die gaan door, als het moet tot de dood. En als het niet tot de dood gaat, blijft er meestal een vete bestaan waardoor je ogen in je achterhoofd moet hebben, want ze zullen elkaar steeds eer in de haren vliegen tot het wel verkeerd afloopt.