Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Dimphyl schreef:Leuk TS, ben benieuwd naar je pup!
Heb toch mijn hart aan dit ras verloren, jammergenoeg is mijn eigen hond bij scheiding van mijn ouders mee verhuisd, en ben ik zelf niet in staat nu een hond te houden anders had ik die teef zelf al uit het asiel gehaald (was van een kennis)
Ik snap zeker jouw overwegingen voor een pup, maar snap ook de vooroordelen van andere bokkers. Jammer dat er zo op door gegaan moet worden.
Hopelijk komt het allemaal op zijn pootjes terecht, ben iniedergeval zeer benieuwd naar de pup die je hebt gevonden!
Kimbers schreef:Als kersverse moeder van een redelijk zoet kindje vind ik de ts wat naïef.
Onderschat het moederschap niet. Hier ziet een hond van 8 jaar die het met heel wat aandacht minder moet doen.
Je krijgt met een baby echt de kans niet om er 10x op een dag met een pup uit te gaan. Baby kan je niet alleen thuis laten en meenemen is vaak ook geen optie, want wat als de baby slaapt of ergens last van heeft of voeding moet of juist eindelijk gewoon een keer lekker aan het spelen is.
In de nacht zul je vaak wakker worden van je baby en ook van je pup. Naast dat jij geen seconde rust gaat krijgen (die je heel hard nodig hebt!) Benadeel je ook je kind en/of je pup.
.
Bedoel dit niet betweterig.. maar zorgt misschien voor nieuwe inzichten. Een kindje verzorgen is echt een zware drukke (fantastische) baan die al je aandacht opslokt, vergis je er niet in.
UnicoLover schreef:Kimbers schreef:Als kersverse moeder van een redelijk zoet kindje vind ik de ts wat naïef.
Onderschat het moederschap niet. Hier ziet een hond van 8 jaar die het met heel wat aandacht minder moet doen.
Je krijgt met een baby echt de kans niet om er 10x op een dag met een pup uit te gaan. Baby kan je niet alleen thuis laten en meenemen is vaak ook geen optie, want wat als de baby slaapt of ergens last van heeft of voeding moet of juist eindelijk gewoon een keer lekker aan het spelen is.
In de nacht zul je vaak wakker worden van je baby en ook van je pup. Naast dat jij geen seconde rust gaat krijgen (die je heel hard nodig hebt!) Benadeel je ook je kind en/of je
Bedoel dit niet betweterig.. maar zorgt misschien voor nieuwe inzichten. Een kindje verzorgen is echt een zware drukke (fantastische) baan die al je aandacht opslokt, vergis je er niet in.
Bedankt voor je bezorgdheid. Wij zijn met twee dus de baby zullen we zeker niet alleen thuislaten :p
anjali schreef:Het zijn leuke foto's en je hebt een leuk kindje en geluk met een zo te zien brave hond. Maar ik ben het wel eens met de bovenstaande Bokkers dat het toch een risico is. De hond hoeft het ook helemaal niet slecht te bedoelen,maar als hij wil spwelen met je kind,die hij mogelijk als een nestgenootje ziet,dan kan hij haar toch flink verwonden. Veel jonge honden gaan toch speels hun gebit uitproberen,ze bijten dan niet echt door maar zelfs als volwassene vind ik dat dan onprettig!Wat dat betreft zou ikzelf alleen een zeer lieve oude teef bij mijn baby laten,als ik die zou hebben!
Mizora schreef:Tja, dit soort foto's met de baby's tegen honden (ja, met alle honden) aan veroordeel ik al. Er hoeft nauwelijks iets te gebeuren en je beschadigt het kind voor het leven. Op het moment dat dingen als killer gebruikt worden in de tekst haak ik ook af. Fijn dat het goed gegaan is, maar onverantwoordelijk blijf ik het vinden. Het bevestigt het beeld over je eerder dan dat het het afzwakt.
tyleysmiley schreef:[ [url=m/i7STU2.jpg]Afbeelding[/url] ] wat een vooroordelen weer.. Hier ook een 'verguisd' ras, en voor de kinderen zouden we geen liever hond kunnen hebben, de jongste en de hond schelen net 1 jaar, en het gaat meer dan perfect zelfs... Om zulke foto's eng te noemen, vind ik zwaar overdreven.
anjali schreef:Nou ja,dit geval heeft natuurlijk 2 kanten.Het is heel goed en fijn om kinderen samen met dieren te laten opgroeien. Maar helaas stikt het in de asielen van de HR-honden die ook zo leuk begonnen zijn maar tenslotte toch een kind, ook uit het eigen gezin, gebeten hebben.En dan uiteraard wegmoeten.
Mizora schreef:Tja, dit soort foto's met de baby's tegen honden (ja, met alle honden) aan veroordeel ik al. Er hoeft nauwelijks iets te gebeuren en je beschadigt het kind voor het leven. Op het moment dat dingen als killer gebruikt worden in de tekst haak ik ook af. Fijn dat het goed gegaan is, maar onverantwoordelijk blijf ik het vinden. Het bevestigt het beeld over je eerder dan dat het het afzwakt.
Sclimpre schreef:Mizora schreef:Tja, dit soort foto's met de baby's tegen honden (ja, met alle honden) aan veroordeel ik al. Er hoeft nauwelijks iets te gebeuren en je beschadigt het kind voor het leven. Op het moment dat dingen als killer gebruikt worden in de tekst haak ik ook af. Fijn dat het goed gegaan is, maar onverantwoordelijk blijf ik het vinden. Het bevestigt het beeld over je eerder dan dat het het afzwakt.
Helemaal mee eens. Net de honden die toch een iets groter risico vormen schijnen persé op de foto te moeten met een klein kind. Meestal in houdingen die niet zo verstandig zijn. Wat wil die fotograaf nu bewijzen??
Nog een geluk dat de hond geen dom petje of een zonnebril op heeft