Staffordshire bull terriër of Engelse Stafford.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eoweyn_x

Re: Staffordshire bull terriër of Engelse Stafford.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 21:49

Ik hoop dat de pup hier niet de dupe van is straks. En het ras dus ook niet.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 22:02

Als kersverse moeder van een redelijk zoet kindje vind ik de ts wat naïef.

Onderschat het moederschap niet. Hier ziet een hond van 8 jaar die het met heel wat aandacht minder moet doen.

Je krijgt met een baby echt de kans niet om er 10x op een dag met een pup uit te gaan. Baby kan je niet alleen thuis laten en meenemen is vaak ook geen optie, want wat als de baby slaapt of ergens last van heeft of voeding moet of juist eindelijk gewoon een keer lekker aan het spelen is.

In de nacht zul je vaak wakker worden van je baby en ook van je pup. Naast dat jij geen seconde rust gaat krijgen (die je heel hard nodig hebt!) Benadeel je ook je kind en/of je pup.

Bedoel dit niet betweterig.. maar zorgt misschien voor nieuwe inzichten. Een kindje verzorgen is echt een zware drukke (fantastische) baan die al je aandacht opslokt, vergis je er niet in.

UnicoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-16 22:29

Dimphyl schreef:
Leuk TS, ben benieuwd naar je pup!

Heb toch mijn hart aan dit ras verloren, jammergenoeg is mijn eigen hond bij scheiding van mijn ouders mee verhuisd, en ben ik zelf niet in staat nu een hond te houden anders had ik die teef zelf al uit het asiel gehaald (was van een kennis)

Ik snap zeker jouw overwegingen voor een pup, maar snap ook de vooroordelen van andere bokkers. Jammer dat er zo op door gegaan moet worden.

Hopelijk komt het allemaal op zijn pootjes terecht, ben iniedergeval zeer benieuwd naar de pup die je hebt gevonden!

We hebben dankzij de link van bokkers die op dit topic reageerden twee fokkers gevonden die beried zijn ons een pup te verkopen, waarvan 1 met "terugnamen" indien problemen. Ik snap de andere bokkers ook zoals ik al zei in eerdere reacties maar ik ben niets met die commentaar van hun spijtig genoeg. Ik weet hoe zwaar het is een kind (3 zelfs!) en een hond samen op te voeden maar wij zouden onze hond nooit dumpen of iets dergelijks. Als mijn baby uit de pamper komt wil ik niet weer kaka gaan kuisen door de pup dan pas aan t eschaffen. Liever net zoals toen de korte pijn en even afzie. :p

UnicoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-16 22:30

Kimbers schreef:

Onderschat het moederschap niet. Hier ziet een hond van 8 jaar die het met heel wat aandacht minder moet doen.

Je krijgt met een baby echt de kans niet om er 10x op een dag met een pup uit te gaan. Baby kan je niet alleen thuis laten en meenemen is vaak ook geen optie, want wat als de baby slaapt of ergens last van heeft of voeding moet of juist eindelijk gewoon een keer lekker aan het spelen is.

In de nacht zul je vaak wakker worden van je baby en ook van je pup. Naast dat jij geen seconde rust gaat krijgen (die je heel hard nodig hebt!) Benadeel je ook je kind en/of je pup.
.
Bedoel dit niet betweterig.. maar zorgt misschien voor nieuwe inzichten. Een kindje verzorgen is echt een zware drukke (fantastische) baan die al je aandacht opslokt, vergis je er niet in.

UnicoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-16 22:30

UnicoLover schreef:
Kimbers schreef:

In de nacht zul je vaak wakker worden van je baby en ook van je pup. Naast dat jij geen seconde rust gaat krijgen (die je heel hard nodig hebt!) Benadeel je ook je kind en/of je

Bedankt voor je bezorgdheid. Wij zijn met twee dus de baby zullen we zeker niet alleen thuislaten :p

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 22:35

Niemand werkt? :P

UnicoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-19 11:57

voor alle mensen die mij toen veroordeelden,

onze lieve pitbull is nu 4 maand ouder da mijn dochter, welke ondertussen ook 2,9 maanden is.
ze doen het super samen, en hoewel ik volgens jullie echt niet wist waar ik aan begon, zijn hond en kind onafscheidelijk, en beiden zeer netjes opgevoed.. *\o/*

nog wat foto's zodat jullie ook kunnen meegenieten :+

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 12:12

Tja, dit soort foto's met de baby's tegen honden (ja, met alle honden) aan veroordeel ik al. Er hoeft nauwelijks iets te gebeuren en je beschadigt het kind voor het leven. Op het moment dat dingen als killer gebruikt worden in de tekst haak ik ook af. Fijn dat het goed gegaan is, maar onverantwoordelijk blijf ik het vinden. Het bevestigt het beeld over je eerder dan dat het het afzwakt.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 12:42

Reacties teruggetrokken.
Laatst bijgewerkt door Boras op 06-03-19 13:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 12:48

--

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 13:02

Mooi dat het allemaal goed is gegaan, hopen dat het zo blijft.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 13:04

Ik vind de foto's een beetje eng als ik eerlijk ben...

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 13:08

Het zijn leuke foto's en je hebt een leuk kindje en geluk met een zo te zien brave hond. Maar ik ben het wel eens met de bovenstaande Bokkers dat het toch een risico is. De hond hoeft het ook helemaal niet slecht te bedoelen,maar als hij wil spwelen met je kind,die hij mogelijk als een nestgenootje ziet,dan kan hij haar toch flink verwonden. Veel jonge honden gaan toch speels hun gebit uitproberen,ze bijten dan niet echt door maar zelfs als volwassene vind ik dat dan onprettig!Wat dat betreft zou ikzelf alleen een zeer lieve oude teef bij mijn baby laten,als ik die zou hebben!

UnicoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-19 13:09

Es_ther schreef:
Ik vind de foto's een beetje eng als ik eerlijk ben...

hoezo eng? een lachend kind en een blije hond?

UnicoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-19 13:10

anjali schreef:
Het zijn leuke foto's en je hebt een leuk kindje en geluk met een zo te zien brave hond. Maar ik ben het wel eens met de bovenstaande Bokkers dat het toch een risico is. De hond hoeft het ook helemaal niet slecht te bedoelen,maar als hij wil spwelen met je kind,die hij mogelijk als een nestgenootje ziet,dan kan hij haar toch flink verwonden. Veel jonge honden gaan toch speels hun gebit uitproberen,ze bijten dan niet echt door maar zelfs als volwassene vind ik dat dan onprettig!Wat dat betreft zou ikzelf alleen een zeer lieve oude teef bij mijn baby laten,als ik die zou hebben!

dit is natuurlijk bij elk gezin met kinderen zo,onze hond zal dan ook nooit alleen zijn met ons kind :) en onze oude hond kan niet bij haar, want door ouderdom kwaaltjes durft die al eens grellig doen, terwijl die 15 jaar nooit heeft gegromd of wat dan ook.. volgens de da ligt het aan haar leeftijd dat ze wat morrig is, maar ik denk dat ons kind gewoon wat te druk voor haar is, en zij het liever wat rustiger aan heeft..

UnicoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-19 13:13

Mizora schreef:
Tja, dit soort foto's met de baby's tegen honden (ja, met alle honden) aan veroordeel ik al. Er hoeft nauwelijks iets te gebeuren en je beschadigt het kind voor het leven. Op het moment dat dingen als killer gebruikt worden in de tekst haak ik ook af. Fijn dat het goed gegaan is, maar onverantwoordelijk blijf ik het vinden. Het bevestigt het beeld over je eerder dan dat het het afzwakt.

hoe bedoel je als killer gebruikt? die "serial killer" is bedoeld zoals de andere foto's.. m.a.w. zijn reacti op een "serial killer", zijn reactie op "de deurbel"...
er hoeft idd nauwelijks iets te gebeuren, als ik ga paardrijden ook. risico's in het leven achja.
gelukkig is onze hond goed opgevoed, en dochter ook. en is er dus nog niets gebeurd, hoewel dat nog steeds kan. ik élk gezin, met élk dier. achja.

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 13:17

Afbeelding wat een vooroordelen weer.. Hier ook een 'verguisd' ras, en voor de kinderen zouden we geen liever hond kunnen hebben, de jongste en de hond schelen net 1 jaar, en het gaat meer dan perfect zelfs... Om zulke foto's eng te noemen, vind ik zwaar overdreven.

mamamika

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 13:33

Jeetje wat kunnen sommige mensen overdreven reageren.
Ik heb zelf ook een hond die neer wordt gezet als niet zo vriendelijk.

Mijn mening is altijd het ligt aan de opvoeding van de hond en het gezin hoe er mee wordt omgegaan.
En aan jouw fotos te zien gaat dat prima, dus ga lekker zo door en geniet van je mooie gezin met je honden.

UnicoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-19 13:41

tyleysmiley schreef:
[ [url=m/i7STU2.jpg]Afbeelding[/url] ] wat een vooroordelen weer.. Hier ook een 'verguisd' ras, en voor de kinderen zouden we geen liever hond kunnen hebben, de jongste en de hond schelen net 1 jaar, en het gaat meer dan perfect zelfs... Om zulke foto's eng te noemen, vind ik zwaar overdreven.

Heel erg bedankt! Het is inderdaad hoe verantwoord je er mee omgaat enz. ‍♀️ Hele leuke foto!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 13:42

Nou ja,dit geval heeft natuurlijk 2 kanten.Het is heel goed en fijn om kinderen samen met dieren te laten opgroeien. Maar helaas stikt het in de asielen van de HR-honden die ook zo leuk begonnen zijn maar tenslotte toch een kind, ook uit het eigen gezin, gebeten hebben.En dan uiteraard wegmoeten.

UnicoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-19 13:44

anjali schreef:
Nou ja,dit geval heeft natuurlijk 2 kanten.Het is heel goed en fijn om kinderen samen met dieren te laten opgroeien. Maar helaas stikt het in de asielen van de HR-honden die ook zo leuk begonnen zijn maar tenslotte toch een kind, ook uit het eigen gezin, gebeten hebben.En dan uiteraard wegmoeten.

Gelukkig zal onze hond niet wegmoeten als hij ons kind bijt, maar zullen wij dan eerder proberen achterhalen waaro mhij dit deed, en dat voorkomen in de toekomst :) ons kind gaat ook niet weg als het de muur beschilderd hoor :)

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 13:45

Mizora schreef:

Helemaal mee eens. Net de honden die toch een iets groter risico vormen schijnen persé op de foto te moeten met een klein kind. Meestal in houdingen die niet zo verstandig zijn. Wat wil die fotograaf nu bewijzen??
Nog een geluk dat de hond geen dom petje of een zonnebril op heeft :(

UnicoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-19 13:49

Sclimpre schreef:
Mizora schreef:

Helemaal mee eens. Net de honden die toch een iets groter risico vormen schijnen persé op de foto te moeten met een klein kind. Meestal in houdingen die niet zo verstandig zijn. Wat wil die fotograaf nu bewijzen??
Nog een geluk dat de hond geen dom petje of een zonnebril op heeft :(

Een stafford vormt geen groter risico, in conmbinatie met andere honden ja, en ze hebben ook nooit op de
Foto gemoeten hoor. Ee stond in de houding die ze staan en zo hebben we de foto genomen. Natuurlijk en aan hond zijn lichaamstaal te zien elemaal niet dom. Nooit stress signalen of lichaamstaal getoont dat ie wat niet leuk vind en zo wel is juist reageren de boodschap :) alleen maar commentaar, ik begrijp niet waarom? Het is een leuk kind, een leuke hond, en leuke fotos. :)

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 14:38

Het engste is vooral dat wanneer het kindje de vingers ergens verkeerd inprikt, De hond natuurlijk van zich af zal bijten, das logisch en dat het gezichtje dan meteen hee dicht bij zit. Je kan zelf nooit zo snel zijn om dat voor te wezen.
Je hebt een mooie hond en een mooi dochtertje, als denk ik dat ze wat ouder is dan 2,9 mnd :) Ik vondt opeens alle honden doodeng toen mn kinderen deze lichaamslengte hadden. Kinderen zijn meer onberekenbaar dan honden.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 14:46

Mizora schreef:

Ik ga hier in mee. Als je kind goed opgevoed was, zat deze niet bij de hond in de mand. Dat is de plek van de hond. Net als een bench. Daar hoort een kind niet. iedere hond hoort een plek te hebben waar hij of zij zich terug kan trekken. Je gaat een moment hebben dat je hond niet zo lekker in zn vel zit of even rust wil of what ever. En als je kind zo bij hem in de mand zit is dat verre van verantwoord helaas. En dan hoop ik dat de foto's met handje bij/in de bek een moment opnamen van iets totaal anders is, want dat vind ik ook niet de bedoeling.

Maarja iedereen bepaald het zelf natuurlijk.