[Volg] Kittens van Anushka

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Melissaaxo

Re: [Volg] Kittens van Anushka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 11:05

Oh wauw wat bijzonder mooi om te zien dat ze elkaar helpen <3

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 12:08

Wat lief zeg! En bijzonder die samenwerking!

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 12:08

Wat bijzonder om te zien dit <3

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-16 16:29

Grote stapel baby's <3

Afbeelding

Op dit moment zijn beide tabby's uit anushka d'r nest gereserveerd, en Waarschijnlijkheid ook 1 zwarte. Ik heb volgens mij 3 zwarte dames en 1 zwarte heer.
Voor de rushes heb ik al onwijs veel interesse, via de eigenaar van de kater al heel wat mail ontvangen. Dus moet even gaan denken hoe ik dat ga doen, heb maar 3 baby's en volgens mij wel een stuk of 6 mensen met interesse :)

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 17:19

De katjes in tweeën splitsen! :D

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 17:25

co-kat-schap :D

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-16 17:13

Ben van het zaterdag namiddag ook nog even met de goede camera in de weer geweest, maar was eigenlijk al te laat op de dag voor mooi licht. Van de week nog eens maar dan meer overdag :) Desondanks wel leuke plaatjes :)

1. Een stapel kittens. 11 dagen verschil, zo zie je eigenlijk pas goed hoe hard ze groeien :wow:
Afbeelding

2. Een knappe zwarte poezel met open oogjes <3
Afbeelding

3. De donkere tabby, met moeder op de achtergrond die hem wilde komen halen :+
Afbeelding

4. De Silver tabby
Afbeelding

5. Een kleine baby die niet wilde wat ik wilde :P
Afbeelding

6. *mieuw!* Hop, 2 moeders paraat om kind te redden :)) Ik mag de baby's best vasthouden, maar ergens neerzetten/leggen is echt not-done!
Afbeelding

7. Net een dag oud...
Afbeelding

8. En nog even geluk met mooi binnenvallend slaglicht <3
Afbeelding

9. Happy Family
Afbeelding

10. De nieuw geborenen
Afbeelding

11. Een kleine dappere dodo bovenop z'n half-ooms en tantes ;)
Afbeelding

12. En nog een telefoonfoto, ik wilde zondagochtend kittens gaan wegen en toen ik deze oppakte bleef hij gewoon slapen <3 Dus maar even een foto van gemaakt. Kon het niet over mijn hard verkrijgen om hem zo slapend op de koude weegschaal te leggen, maar uiteraard werd 'ie bij het terug leggen in de doos toch ook wakker, dus ging 'ie toch nog op de weegschaal :D
Afbeelding

Melissaaxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 18:24

Ahw zo lief! Is dat op hun pootjes nagelak?

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-16 18:31

Ja, goed gezien :) Makkelijker uit elkaar te houden zo :)

Uska

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 20:55

Awh, wat lief! <3

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-16 12:39

Hoe innig tevreden, deze moeders <3

https://www.youtube.com/watch?v=S4p9FPmmZ4M

Zo leuk, nu de oogjes open gaan gaan ze je herkennen en dan gaan ze ook contact maken. De silver tabby vind het bijvoorbeeld heerlijk om onder haar kinnetje geaaid te worden, een zwart meisje geniet erg van kriebels over haar buik, het zwarte kereltje vind eigenlijk alles wel gezellig en de donkere tabby heeft al 2 x naar me gemieuwd, zo schattig <3 Volop genieten hier!

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-16 10:13

En nog een filmpje, van de eerste, wankele, stapjes <3

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-16 13:28

En weer foto's gemaakt, ze groeien zo hard!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En nog een filmpje :)

hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 14:01

Ah gossie toch ❤️

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 14:07

Wat een heerlijke stapel <3

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 15:44

Ahhh wat een dotjes! Die schele oogjes <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 15:47

Ooooooh die zwarte op deze foto:
Afbeelding

<3

Die heb ik even onder manlief zijn neus gesmeerd _O-

Uska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 23:16

Awh <3

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 23:18

Ahwwww die grijze met dat Whiskas printje <3 Hebben!!!<3

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 23:26

Aaawwww!! Wat een heerlijkheid!

Die blik van "die van Jansie".. :')

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-16 13:04

Ze zijn leuk he <3 En nu ook zo gezellig! Als ik bij de doos kom en "poesjes!" roep waggelen ze allemaal luid mieuwend naar me toe <3 <3 <3

Maar god, wat kan ik mezelf wel voor het hoofd slaan joh, durf het eigenlijk niet te vertellen :\ Maar wellicht dat er nog goede tips/reacties langs komen waar ik iets mee kan. Ik heb een kattenluik en ik weet dat poezen tijdens de zoogperiode krols kunnen worden, dus ik hield Anushka wel al in de gaten. Baby's zijn tenslotte al dik 3 weken oud dus als ze straks ook hapjes gaan eten zou ze zomaar krols kunnen worden. Maar ze vinden het ook heerlijk om even bij de baby's weg te zijn en in het vroege lentezonnetje een frisse neus te halen. Kiska gaat ook erg graag naar buiten, maandag ochtend voor ik naar mijn werk ging (11.30 u) had ik haar nog gewoon binnen gezien. Maandag avond toen ik thuis kwam was ze er niet en toen ik naar bed ging nog steeds niet :oo Rondje door de buurt leverde niets op. Echt, ik snapte er niets van, ze blijft wel eens 1,5 uur weg, maar ze was nu al vanaf dat ik thuis was (18.30 uur) zeker, en waarschijnlijk al langer weg... Heb dus ook vooral in de bosjes enzo gezocht. Nu woon ik in een hofje in een 30 km wijk waar alleen bestemmingsverkeer komt, de eerste drukke weg is echt een eind verderop, maar goed, het komt toch als eerste in je op als een poes niet terug naar haar kittens komt... De volgende ochtend (5.45 uur de wekker) direct uit bed gesprongen, geen Kiska (had 's nachts ook al een keer gekeken) dus aankleden en eerst buiten toch in het eerste ochtend licht nog eens gaan zoeken. Poes Fleur liep gezellig mee. Op enig moment, niet heel ver uit de buurt, zag ik 2 katten bij een auto zitten, bllik onder de auto, met telefoonzaklamp toonde me een grijs poesje onder de auto! Thank god ze leeft!!!! *\%/* *\%/* *\%/* En dit zijn katers :? -O- -O- -O- De enige andere reden dat ze niet naar huis komt (buiten dus dood of gewond langs de kant van de weg liggend) is een krolse poes... Met kittens van net een dikke week oud... Het is dat Anushka de zorg volledig over genomen heeft, en anders had ik dat natuurlijk gedaan, maar ik snap het echt niet. Hoezo nieuwe kittens gaan maken en de oude laten creeperen? Uiteraard kreeg ik haar niet te pakken onder de auto. Ze was ook aan het blazen naar de katers, dus meer met hun dan met mij bezig. Terwijl ik een kater weg probeerde te jagen vloog Kiska er weer vandoor en was weer verdwenen en ik moest naar mijn werk toe. Op dit moment was er niet veel wat ik kon doen. Als ze zich niet wil laten pakken krijg ik haar in mijn eentje echt niet gevangen, de kittens waren onder de goede zorgen van Anushka en Kiska was verder niet dood of gewond, alleen dus krols.

Ik heb direct contact met de dierenkliniek opgenomen voor sterillisatie, maar dan zit je dus ineens met een boel problemen. De dierenarts belde 's middags terug (Kiska was toen nog steeds niet thuis...) Door de opgezette melkklieren is het op dit moment, met zogende kittens die de melk nodig hebben, eigenlijk geen doen om haar te sterilliseren. Een morning after pil voor katten bestaat, maar mocht niet kort na een bevalling gegeven worden, had iets met de uitgerekte baarmoeder te maken, precies weet ik niet meer, voornaamste voor mij is dat het dus geen optie is. Hij vertelde dat de kans dat deze dekkingen slagen niet zo heel groot is omdat ze net bevallen is. Daar hoop ik dus heel hard op. sterillisatie kan eigenlijk pas als er een week lang niet gedronken is bij haar, en max bij 4 weken dracht, daarna sterilliseert hij niet meer, en terecht, ik wil geen abortus waarbij de kittens al bijna levensvatbaar zijn. Maar over 4 weken zijn de kittens 5,5 week en dan zouden ze dus al een week lang niet meer bij haar mogen drinken. Dat kan natuurlijk niet. Anushka doet haar uiterste best, maar ze heeft niet genoeg melk voor 9 kittens, ze waren van dinsdag op maandag bijna allemaal stil blijven staan in gewicht of maar een heel klein beetje aangekomen. Dierenarts zegt dus, beste voor moeders en huidige baby's is, wanneer ze dekking geslaagd is, kittens gewoon laten komen...

Gisteren avond was Kiska nog niet thuis, dus toch nog eens een poging ondernomen om te zoeken. Ze bleek veel dichterbij dan ik had gedacht, zat iets verderop tegenover mijn huis, met nog steeds de 2 katers bij haar in de buurt. De ene was zich duidelijk op een dekking aan het voorbereiden, Kiska was dan ook in haar echt krolse bui, helemaal zen, blij, kroelerig en sletterig klef. Al rammelend met snoepjes, die vooral de kater weg joegen... liep ik op haar af, rozig keek ze me aan en ik kon haar nu dan ook gelukkig gewoon zo oppakken, totally in love met de hele wereld drukte ze zich in haar typisch krolse houding tegen me aan en heb ik haar mee terug naar huis gesjouwd, normaal houdt ze niet van vast gehouden worden, maar in deze bui vind ze alles prachtig. Ze stonk natuurlijk vreselijk naar de katers, die sproeien gewoon over hun meisje heen :r

Ze was ruim 24 uur weg geweest dus ik was heel benieuwd of ze haar kittens nog wel zou kennen, maar dat ging prima. Alleen Anushka vond die naar vreemde kat stinkende poes helemaal niets! Wat moest dat bij háár baby's!!! -:(- Eerst Anushka haar baby's in een aparte doos in een aparte kamer, beide kamers dicht, maar Anushka wist dondersgoed dat er nog baby's bij die vreemde indringster achter gebleven waren en kan blijkbaar deuren openspringen.... Dus ik ben heel druk geweest om met een trui van mij Kiska te wrijven, Die trui aan Anushka te laten ruiken en weer wrijven over Anushka en die weer over Kiska enz. Dat hielp wel al iets, uiteindelijk weer bij elkaar en er gewoon een tijd bij gebleven, als Anushka naar Kis blies of wilde aanvallen daar haar tegen gehouden en Kiska deed natuurlijk of er niets gebeurt was, dus toen Anush uiteindelijk gewoon lag is ze er gewoon tegenaan gaan liggen. En zolang Anushka niet aan haar rook ging alles prima :') Gelukkig ging het in de loop van de avond steeds beter, met nog een paar keer Kiska opwrijven leek de geur uiteindelijk een heel eind weg getrokken en vannacht hebben ze weer heel vertrouwd samen gevoed en baby's verzorgt.

Vanaf nu blijft het kattenluik dicht, Alleen de gesterilliseerde katten mogen buiten luchtjes scheppen, voor de rest zet ik het raam wel af en toe op een kier. En ja, ik wist dat katten krols kunnen worden in de zoogperiode, maar ik had echt niet verwacht dat dat zou gebeuren in de eerste weken. Dat ze in deze kritieke fase hun kinders zomaar een paar dagen alleen zouden laten. In de natuur was het huidige nestje natuurlijk gewoon dood gegaan, vind dat echt zo onwerkelijk.

Kritiek kan ik nu natuurlijk verwachten, maar geloof me, ik kan mezelf wel wat aan doen, vind het echt zo onvoorstelbaar dom, stom, onbenullig en weet ik veel wat nog meer. Ik zou vooral graag nog ideeen horen of er wellicht toch nog wel een manier is om een tweede nestje te voorkomen, wellicht iets waar de dierenarts niet aan gedacht heeft. En anders graag heel veel duimen dat deze dekking inderdaad niet gepakt heeft...

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-16 18:17

Second opinion bij andere dierenarts geeft dezelfde conclusie, laten komen als het gepakt heeft is het beste....

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 18:29

Wat een cuties! <3
Maar hoe zit dat met die oogjes? Het lijkt wel of ze allemaal staar hebben.
Is dat gewoon normaal als de oogjes net open zijn? Ik heb niet zoveel verstand van kittens :=
Sorry als het al eens is gezegd, ik heb niet heel het topic gelezen!

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 18:47

Wat een schatjes k volg stilletjes mee

AmkeVH, Alle oogjes van kittens zijn blauw en verkleuren later

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 18:51

Amable schreef:
Second opinion bij andere dierenarts geeft dezelfde conclusie, laten komen als het gepakt heeft is het beste....

Waarom dat dan?
Lijkt me ook niet dat je op NOG een ongewenst nestje zit te wachten, er staan al zoveel gratis katten op marktplaats -O-