Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Wel eens een nichtje, dan ging ik 's ochtends weg, sliep ik 's nachts bij mijn ouders en de dag erna kwam ik weer terug. Zodat ze wel elke dag vers water, verse groente (in de zomer rot groente gauw!) en hooi etc kregen. Ik woon drie hoog, dus ik zeulde 2x per week de kooi naar beneden om de boel te verschonen. Cavia's plassen nogal
en ik wilde absoluut niet dat mijn huis teveel naar cavia zou gaan ruiken. 
een Ragdoll. Hartstikke gezellig, en ze kan goed een nachtje alleen blijven. Ik heb een appartement van 90m2, als ik er ben en het weer laat het toe kan ze ook op het balkon.
Ik heb te weinig verstand van katten om te kunnen zeggen of ze een weekend alleen kunnen zijn met voldoende voer + water...
Daar ben ik dus heel zuinig op, want ik wil echt niet dat er iets met ze gebeurd.
Tazzey schreef:Desiree, als je in een ouder pand woont wat erg gehorig is dan kun je het niet maken. Of dat nu aan het baasje of de hond ligt boeit me niet zoveel. Ik wil geen overlast hebben van anderen en ik wil zeker niet dat anderen overlast van mij hebben. Geen hond dus, gelukkig denken de buren en de VVE er nu ook zo over. Ik ga hier ook geen discussie over aan.
Desiree schreef:Tazzey schreef:Desiree, als je in een ouder pand woont wat erg gehorig is dan kun je het niet maken. Of dat nu aan het baasje of de hond ligt boeit me niet zoveel. Ik wil geen overlast hebben van anderen en ik wil zeker niet dat anderen overlast van mij hebben. Geen hond dus, gelukkig denken de buren en de VVE er nu ook zo over. Ik ga hier ook geen discussie over aan.
Dan zou je in zo´n ouder pand dus ook niet aan kinderen moeten beginnen want die zijn nog veel luidruchtiger. Weet wel wat je een ander afneemt.
Tazzey schreef:Desiree, als je in een ouder pand woont wat erg gehorig is dan kun je het niet maken. Of dat nu aan het baasje of de hond ligt boeit me niet zoveel. Ik wil geen overlast hebben van anderen en ik wil zeker niet dat anderen overlast van mij hebben. Geen hond dus, gelukkig denken de buren en de VVE er nu ook zo over. Ik ga hier ook geen discussie over aan.
Sowieso het constante gebabbel, ze zijn echt wel een stuk prateriger dan de doorsnee HTK-kat is mijn ervaring. Ook 's ochtends vroeg
Mizora schreef:Groenvoer wordt in Nederland als noodzakelijk gezien door sommige groepen en in Duitsland juist veel minder, daar vinden ze veel meer dat groenvoer beperkt moet worden omdat je daarmee het dieet uit balans haalt.
Wat een rare gedachtegang van die Duitsers. Mizora schreef:In het wild eten cavia's waarschijnlijk geen bergen groenten en al helemaal nauwelijks fruit (zeer seizoensgebonden), voornamelijk grassen en kruiden en daar dan wel weer heel veel variatie in. Daarnaast is hooi ook niet natuurlijk en brokjes ook niet, maar hooi en brokjes samen kunnen wel weer een zeer gebalanceerd dieet vormen (en SS heeft hier inderdaad voor gezorgd).
Mijn mannen krijgen gewoon volop groen en fruit. Ze vinden het heerlijk dus waarom niet. Verder krijgen ze onbeperkt hooi en Science Selective brokjes. Tot nu toe worden ze er allemaal oud én (niet onbelangrijk) happy mee.

Dood gaan ze inderdaad niet als ze het maar af en toe krijgen, of zelfs nooit, maar het kan niet goed voor ze zijn. Ik vind het ook erg zonde om door een of andere studie of principe cavia's dagelijks groente te ontnemen, als ze er zó van genieten en het alleen maar gezonder kan zijn
Maargoed, ieder z'n ding.