[VOLG] FIP-poesje Winnie in haar forever home

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-16 12:31

Winnie zal op zeer korte termijn ingeslapen moeten worden Y;(

Ze gaat nu echt achteruit vind ik. Gisteren bij de DA geweest, hij bevestigde mijn angst.

Maar het is zo moeilijk, er zijn namelijk ook nog momenten dat ze zo heerlijk met me kroelt en ze gelukkig is ;( of wanneer ze 'menseneten' ruikt, gisteren heeft ze een heel stuk vis van mijn bord gestolen en wat genoot ze daarvan :+:

Maar er zijn ook momenten dat ze voor zich uit ligt te kijken... en dat ik me afvraag hoe ze zich voelt. Op die momenten ziet ze er niet gelukkig uit.

Dit is moeilijker dan ik had gedacht. Ik wil niet dat ze gaat lijden, maar ik wil haar ook geen gelukkige momenten ontnemen, die heeft ze toch al zo weinig gehad in haar leven...
Kon ze maar praten, mijn lieve meisje.

Selina

Re: [VOLG] FIP-poesje Winnie in haar forever home

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 12:33

Ah gos :( Snap dat het moeilijk is.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 12:34

Pfff, snap je gevoel zo goed ;(

Zeker deze hele dankbare, maar zo zieke diertjes wens je gewoon meer tijd om te genieten van een gouden mandje. Wij vonden het ook zo vreselijk oneerlijk dat onze Huch maar drie jaar bij ons heeft mogen blijven voor al die rottige ziektes het wonnen...

Verwen haar nog maar goed, je zal vanzelf wel merken wanneer het écht "op" is. :(:)

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 12:39

Heel veel sterkte!

Wij hadden een superlieve schat van een zwerfkater, altijd vrolijk en zo blij dat hij een fijn huis had. Een van de liefste, knuffeligste en grappigste katten die we ooit hebben gehad. Helaas werd hij plotseling ziek. Geen eetlust meer en ondertemperatuur. Meteen bloed laten afnemen. Alles wees op FIP. Binnen een week hebben we hem moeten laten inslapen. Zo jammer, we hebben hem vanaf de doodsbange kat die hij in het begin was, tot de gelukkige kater die hij later was, maar anderhalf jaar gehad.
Wat een rotziekte!

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 13:17

:(:)

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 13:21

Wat ontzettend triest..... heel erg verl sterkte. Maar wat heeft ze een goed huisje bij jou zeg, respect!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 13:41

Bah wat naar.
Lieve winnie eindelijk in de hemel op aarde, geeft haar lijfje op.
Je bent goud waard ts, niet vergeten!
Winnie heeft zoveel liefde nu, dat is niet in waarde uit te drukken.

Heel veel sterkte.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 13:43

Jeetje, wat gaat ze dan hard achteruit! Op de foto's vind ik haar er nog best goed uitzien.
Heel veel sterkte! Ze heeft een vijfsterren leventje bij je gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 15:04

he gatsie.....wat ontzettend poedersuiker voor je.
Ik veeg er een traantje om weg nu op mijn werk.
Voor Winnie gun je haar natuurlijk nog zoveel mogelijk mooie momentjes, maar ik denk dat ze het allermooiste van je gehad heeft wat ze maar had kunnen krijgen: een gouden mandje en je liefde.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 15:09

Oh Catnip, ik snap zo goed wat je bedoelt. Het is zo'n rotsituatie, want je wilt het beste voor zo'n diertje maar wanneer is genoeg, genoeg? Ik heb ooit Olivier opgevangen, een pers van toen 18. Hij is uiteindelijk 20 geworden, ik heb hem laten inslapen en hoewel ik weet dat dat het beste was, want zijn niertjes waren verschrompeld, was het nog zo'n vechtertje en een intense knuffelkat. Maar hij was wel echt ziek, ik heb uiteindelijk met mijn ogen dicht de beslissing genomen. Ik wilde niet afwachten tot hij een hoopje niks was.

Sterkte met Winnie.

horselover22

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 15:24

pffff het hele topic ff door gelezen maar heel veel sterkte deze komende tijd en probeer maar zo veel mogelijk te genieten van haar zolang ze er nog is

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 15:28

Catnip schreef:
Winnie zal op zeer korte termijn ingeslapen moeten worden Y;(

Ze gaat nu echt achteruit vind ik. Gisteren bij de DA geweest, hij bevestigde mijn angst.

Maar het is zo moeilijk, er zijn namelijk ook nog momenten dat ze zo heerlijk met me kroelt en ze gelukkig is ;( of wanneer ze 'menseneten' ruikt, gisteren heeft ze een heel stuk vis van mijn bord gestolen en wat genoot ze daarvan :+:

Maar er zijn ook momenten dat ze voor zich uit ligt te kijken... en dat ik me afvraag hoe ze zich voelt. Op die momenten ziet ze er niet gelukkig uit.

Dit is moeilijker dan ik had gedacht. Ik wil niet dat ze gaat lijden, maar ik wil haar ook geen gelukkige momenten ontnemen, die heeft ze toch al zo weinig gehad in haar leven...
Kon ze maar praten, mijn lieve meisje.

Dit klinkt misschien wat cru, maar zo bedoel ik het niet. Die mooie momenten zijn natuurlijk vooral voor jezelf en niet voor Winnie.
Winnie heeft daar na het inslapen niets meer aan en leeft ook niet op die manier. Ze heeft geen weet van de situatie. Dat is vermenselijkt gedrag ;)
Het inslapen kan voor een ziek dier nooit te vroeg komen, wel te laat.

Nogmaals, sterkte!

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 15:29

ah meisje. Wat heb jij Winnie nog een mooie laatste tijd bezorgd. Zo jammer dat ze zo snel achteruit gaat. Dikke knuffel. :(:)

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 16:02

Dikke knuffel TS! :(:)

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-16 16:31

Bedankt iedereen :(:)

Ik had "gehoopt" dat de bloeduitslag van haar nieren en lever zouden bevestigen dat ze op is. Maar haar nieren zijn prima in orde, en haar lever is stukken beter dan eerst (nog maar 1 verhoogde waarde, de rest prima).

Dit maakt het nog moeilijker, haar organen zijn nog verre van "op". Dus voelt ze zich nu zo slecht vanwege een secundaire infectie als gevolg van de cortisone? En als AB die infectie dan kan oplossen, heeft ze dan nog goede weken voor de boeg?
Zo verdomd moeilijk dit. Ik word zo meteen teruggebeld door de DA om het verder te bespreken.

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 16:42

knuf voor jou en je kat, wat een rottijd :( :(:)

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 16:46

hmm dat maakt het maken van een beslissing niet eenvoudiger nee. Maar goed, hopelijk is het dan inderdaad een secundaire infectie en kan ze nog zich nog even happy voelen. Zo niet, dan houdt het op en dan heb je alles geprobeerd.
Wat afmaken betreft ben ik, vrees ik, vrij pragmatisch. De kat heeft er zelf namelijk nauwelijks last van. Zeker deze kat, zal een dierenarts bezoek wel gewend zijn. Dat geeft dus niet zo heel veel stress. Dan is het spuitje zo gegeven en zijn wij er veel verdrietiger over dan de kat zelf.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 16:47

Catnip schreef:
Bedankt iedereen :(:)

Ik had "gehoopt" dat de bloeduitslag van haar nieren en lever zouden bevestigen dat ze op is. Maar haar nieren zijn prima in orde, en haar lever is stukken beter dan eerst (nog maar 1 verhoogde waarde, de rest prima).

Dit maakt het nog moeilijker, haar organen zijn nog verre van "op". Dus voelt ze zich nu zo slecht vanwege een secundaire infectie als gevolg van de cortisone? En als AB die infectie dan kan oplossen, heeft ze dan nog goede weken voor de boeg?
Zo verdomd moeilijk dit. Ik word zo meteen teruggebeld door de DA om het verder te bespreken.

Waaraan merk je dat ze zich niet goed voelt, buiten dan het slechte eten?

Ons poesje bij mijn vader heeft ineens epilepsie gekregen. Soms kreeg ze echt heel veel aanvallen achter elkaar, maar met één pilletje per dag perfect onder controle. Maar ze ziet er niet uit, best een mager scharminkel geworden en soms wat tranende ogen. Echter voelt ze zich wel ok! Ze ligt lekker te slapen, kachelt rond tussen onze grote honden, springt de zetel op, kortom: ze voelt zich echt prima. Goed, ze ziet er niet erg fris en fruitig uit, maar daar heeft ze zelf geen last van.

Als het dus enkel gewicht is, zou 'k haar niet meteen afschrijven... maar moet wel redelijk blijven natuurlijk :) geen zich voortslepend skeletje maar dat snap je zelf ook wel :)

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-16 16:57

Winnie ervaart juist wel veel stress van autoritten en DA bezoeken. Ik heb haar gisteren in de auto beloofd dat het de allerlaatste keer was.

Ik heb dan ook met de stichting afgesproken dat ik de DA naar mijn thuis laat komen, en dat ik het verschil bijleg. Dan kan ze vredig hier in bed inslapen. Dat vind ik een veel fijner idee dan dat ze haar laatste halfuur in de auto in een kooitje moet doorbrengen.

Solleke_Noah, ze heeft koorts ondanks de Loxicom. Daarom voelt ze zich ook zo lamlendig. Ik dacht dat het kwam doordat haar organen het aan het begeven waren, maar nu die het goed blijken te doen is die koorts volgens mij de enige oorzaak. Wat het ook weer moeilijker maakt!

Ze weegt slechts 2,5 kilo maar dat was een maand geleden ook al zo.

En tja, het eten. Er is geen peil op te trekken. Soms valt ze aan als een hongerige wolf, soms trekt ze haar neus op. Ik heb een heel arsenaal aan soorten en smaken staan, wat ze wel en niet wil en op welk moment is heel wisselvallig. Dus ik heb nu een soort lopend buffet gaande hier :=

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 17:48

Catnip schreef:
Winnie ervaart juist wel veel stress van autoritten en DA bezoeken. Ik heb haar gisteren in de auto beloofd dat het de allerlaatste keer was.

Ik heb dan ook met de stichting afgesproken dat ik de DA naar mijn thuis laat komen, en dat ik het verschil bijleg. Dan kan ze vredig hier in bed inslapen. Dat vind ik een veel fijner idee dan dat ze haar laatste halfuur in de auto in een kooitje moet doorbrengen :=

Dat is een super oplossing! Heerlijk als dierenartsen daar aan mee willen werken. Gelukkig worden dat er steeds meer.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 17:51

Ach wat verdrietig nou...ik hoop dat het een troost voor je zal zijn dat ze bij jou een heerlijke laatste maand heeft gekregen TS!

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-16 18:35

Winnie speelt 'n beetje met m'n voeten >;)
(grapje natuurlijk!)

Maar ze voelt zich nu weer een stuk beter, haar temperatuur is ook lager nu. Ze heeft ook flink gegeten.

DA zegt ook dat ze zich enorm lamlendig kunnen voelen met koorts, dus ik hoop dat ik die onder controle kan houden.

We zullen het zien.

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-16 01:08

Winnie is een halfuurtje geleden ingeslapen, vredig in 'haar' grote bed...

Ik ga haar zo missen ;(

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 01:24

acht wat een hoopie

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 01:52

Och winnie.. :(
Heel veel sterkte.