jiperdepip schreef:kiwiwitje schreef:Veel (ras)kattenfokkers voeren ook RC. Dus dat wil niet veel zeggen..
tot dat je ze wijst op de ingrediënten lijst van RC want dat zegt namelijk genoeg
Duurde even voor het kwartje viel hier..

Er zijn er helaas nog genoeg die er bij zweren. Veel dierenartsen staan er ook nog steeds volledig achter. RC is niks meer dan een supermarkt merk. Alleen is er veel geld gaan zitten in de marketing. Er is natuurlijk ook een reden dat het ontwikkeld is. En dat het ''goedkoop'' zou zijn is daar niet echt een standpunt van. Maar er is een verschil tussen Barfen en RC. Als voorbeeld, onze dierenarts staat volledig achter mijn gedachtengang en voerbeleid(dus kvv, Orijen en dan gewoon snack/extraatje in de vorm van goedkoop supermarktspul)
Alleen wat hij zegt geef ik ook wel weer een punt: Sinds de hype van het barf en kvv en dergelijke is gekomen, zien ze bij veel honden en katten problemen terug komen, waaronder botproblemen. Dit heeft o.a. te maken met de samenstelling van het voer wat ze krijgen. Zoiets als barf is niet voor iedereen weggelegd. Ook gewoon simpele rollen kvv kun je niet veilig altijd het zelfde van voeren, tenzij je een compleet variant hebt. En dan nog is niet elk merk even betrouwbaar. Dat zijn dingen, die in een merk als bijv RC wel goed zitten, al dan niet op een synthetische wijze. Ook slaan er mensen door in barf en kvv. Het idee is geen onnodige zooi te voeren. En zelfs kadavers te voeren waar in veel gevallen zelfs de huid en ingewanden uitgehaald zijn. Dat hebben ze in de natuur ook niet. Als ze daar een muis eten, of een vogeltje, dan eten ze heel dat ding. Vacht, botjes en ingewanden waaronder de maaginhoud. Wat eten vogels en muisjes; Granen, zaden fruit,groentes kruiden. Die krijgen ze dus ook binnen. Wel in kleine hoeveelheden, maar ze krijgen ze binnen. Dat is iets wat bij veel mensen overgeslagen word. als je namelijk puur kvv voert, zit er vaak echt alleen bot, spiervlees en orgaanvlees in. Alleen wel schoon vlees.. Dan mis je naar mijn inzicht iets. In dat opzicht ben ik het er weer mee eens, dat iets zoals RC niet slecht is. Dit is juist ontwikkeld vanwege de problemen die vroeger kwamen. Wij verwachten ook hele andere dingen van een kat dan van een wild beest. Alleen ben ik ook van mening dat supermarkt merken en RC ook niet in alle opzichten goed zijn, want door dit soort voer komen o.a. blaas en nier problemen veel vaker voor. Dus ik denk dat het meer is dat je een middenweg ''moet'' zoeken.