gribaldi schreef:Hier ook een DH!
[ [url=m/MiDw7I.jpg]Afbeelding[/url] ]
Van wat een prachtige hond heb jij zeg!
Na het zien van de wolfhond ben ik verkocht, helaas thuis niet en vinden ze 1 gestoorde DH al meer dan genoeg
Een wolfhond is super. Maar je moet echt wel rekening houden met het niet gemakkelijke karakter, en, vooral, het moeilijk alleen blijven.
Helaas moeten wij ook gewoon werken, maar hier moet ze overdag in een buitenkennel die onderzan verhard is, overkapt, en met schrikdraad aan de binnenkant wegens ontsnappen en sloopgedrag.
Daarnaast gaat ze een dag per week naar mijn moeder, en komt mijn schoonmoeder ook iedere woensdag een paar uur, en de donderdag een paar uur bij de poetsvrouw. En ik werk bewust maar 32 uur om de tijd dat ze alleen is zoveel mogelijk in te perken.
Ze zijn over het algemeen vrij dominant, alles is een spelletje en ze raken nooit uitgepuberd, hebben enorm veel jachtinstinct, dus loslopen kan vaak ook niet. En dan heb je als je pech hebt nog een die heel snel in de stress schiet en je er niks kunt mee aanvangen op die momenten,en zijn ze vaak bang van vreemden. Dit kan zich uiten in weglopen of agressie...
Hier is het zover gekomen dat, als we savonds wegmoeten en ze kan niet mee, we een dogsit zoeken ervoor

)