Bokkers met een herder!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 18:38

gribaldi schreef:
Hier ook een DH!

[ [url=m/MiDw7I.jpg]Afbeelding[/url] ]

Van wat een prachtige hond heb jij zeg!
Na het zien van de wolfhond ben ik verkocht, helaas thuis niet en vinden ze 1 gestoorde DH al meer dan genoeg :')

Een wolfhond is super. Maar je moet echt wel rekening houden met het niet gemakkelijke karakter, en, vooral, het moeilijk alleen blijven.
Helaas moeten wij ook gewoon werken, maar hier moet ze overdag in een buitenkennel die onderzan verhard is, overkapt, en met schrikdraad aan de binnenkant wegens ontsnappen en sloopgedrag.
Daarnaast gaat ze een dag per week naar mijn moeder, en komt mijn schoonmoeder ook iedere woensdag een paar uur, en de donderdag een paar uur bij de poetsvrouw. En ik werk bewust maar 32 uur om de tijd dat ze alleen is zoveel mogelijk in te perken.
Ze zijn over het algemeen vrij dominant, alles is een spelletje en ze raken nooit uitgepuberd, hebben enorm veel jachtinstinct, dus loslopen kan vaak ook niet. En dan heb je als je pech hebt nog een die heel snel in de stress schiet en je er niks kunt mee aanvangen op die momenten,en zijn ze vaak bang van vreemden. Dit kan zich uiten in weglopen of agressie...
Hier is het zover gekomen dat, als we savonds wegmoeten en ze kan niet mee, we een dogsit zoeken ervoor :D

shoes

Re: Bokkers met een herder!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 18:55

Ongeveer 17 jaar geleden hadden wij een Canadese herder (nog voordat het als ras erkend was), of hoe ze nu bekend staan als de Zwitserse herder. Wij wilden toen ook nog een tweede hond erbij, een wolfhond. Uiteindelijk niet gedaan daar ons Canadees erg gevoelig was en de wolfhonden die wij kenden erg terughoudend waren. Dit vonden wij qua karakters niet bij elkaar passen.

lien_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 19:16

Duhelo schreef:
gribaldi schreef:
Hier ook een DH!

Na het zien van de wolfhond ben ik verkocht, helaas thuis niet en vinden ze 1 gestoorde DH al meer dan genoeg :')

Een wolfhond is super. Maar je moet echt wel rekening houden met het niet gemakkelijke karakter, en, vooral, het moeilijk alleen blijven.
Helaas moeten wij ook gewoon werken, maar hier moet ze overdag in een buitenkennel die onderzan verhard is, overkapt, en met schrikdraad aan de binnenkant wegens ontsnappen en sloopgedrag.
Daarnaast gaat ze een dag per week naar mijn moeder, en komt mijn schoonmoeder ook iedere woensdag een paar uur, en de donderdag een paar uur bij de poetsvrouw. En ik werk bewust maar 32 uur om de tijd dat ze alleen is zoveel mogelijk in te perken.
Ze zijn over het algemeen vrij dominant, alles is een spelletje en ze raken nooit uitgepuberd, hebben enorm veel jachtinstinct, dus loslopen kan vaak ook niet. En dan heb je als je pech hebt nog een die heel snel in de stress schiet en je er niks kunt mee aanvangen op die momenten,en zijn ze vaak bang van vreemden. Dit kan zich uiten in weglopen of agressie...
Hier is het zover gekomen dat, als we savonds wegmoeten en ze kan niet mee, we een dogsit zoeken ervoor :D

Tegenwoordig zit er wel veel meer nuance in de wolfhonden hoor Duhelo. Bij de Tsjechen heb ik er dan niet zo veel verstand van maar bij de Saarlozen zijn er zeker ook veel lijnen waarbij al deze 'slechte' eigenschappen toch minder sterk voorkomen. Ik ken eigenlijk geen een Saarloos die echt niet los kan lopen en het vreselijke terughoudende is ook zeker niet bij elke hond aanwezig.

Volwassen worden ze ook echt wel maar dit ziet er anders uit dan bij een labrador...

Stress zorgt zeker bij de Saarloos absoluut niet voor agressie, het vluchtgedrag is altijd sterker. Natuurlijk zijn er ook exemplaren die helaas een heleboel mindere kwaliteiten hebben...

Dat je je moet aanpassen ben ik zeker met je eens..

misz_blont

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 19:31

Wij hebben een laekenseherder thuis.. Hoort ook bij de Belgische herders thuis alleen zie je niet zo vaak

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 21:05

lien_87 schreef:
Duhelo schreef:
gribaldi schreef:
Hier ook een DH!

Tegenwoordig zit er wel veel meer nuance in de wolfhonden hoor Duhelo. Bij de Tsjechen heb ik er dan niet zo veel verstand van maar bij de Saarlozen zijn er zeker ook veel lijnen waarbij al deze 'slechte' eigenschappen toch minder sterk voorkomen. Ik ken eigenlijk geen een Saarloos die echt niet los kan lopen en het vreselijke terughoudende is ook zeker niet bij elke hond aanwezig.

Volwassen worden ze ook echt wel maar dit ziet er anders uit dan bij een labrador...

Stress zorgt zeker bij de Saarloos absoluut niet voor agressie, het vluchtgedrag is altijd sterker. Natuurlijk zijn er ook exemplaren die helaas een heleboel mindere kwaliteiten hebben...

Dat je je moet aanpassen ben ik zeker met je eens..

tuurlijk. iedere lijn is anders en ieder individu is anders.
bij de tsjechen zien we vooral de jonge honden en de gemakkelijkere exemplaren loslopen. eenmaal ouder of als je een vasthebt zoals de onze die een behoorlijk stresspercentage en idem vluchtgedrag. dan gaan die niet los idd.
ik weet een aantal nestgenoten die behoorlijk gemakkelijk zijn. maar een drietal zijn toch erg pittig. (waaronder de onze). een ervan.is inmiddels al teruggegaan nr de fokker en herplaatst...
je moet ook wat geluk hebben...

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 21:08

mag ik een kruising met herder ook plaatse ? :D

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 21:09

Ik wil ook mijn heder plaatsen.

Kaulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 21:12

Afbeelding

Duitse herder x border collie!

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 21:14

Je kunt de Saarlozen en Tsjechen eigenlijk ook niet met elkaar vergelijken, zijn totaal andere honden.
Het grootste gedeelte van de wolfhonden die herplaatst worden zijn Tsjechen

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 21:27

Ik meld me hier ook even!
Wij hebben inmiddels onze 3e herder na dat de andere overleden zijn
Eerst hadden we Duitse herders met stokhaar
Nou hebben we een langharige herder x oud Duitse herder

Dit is Astar :)
Een 8 jarige reu
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier ligt hij samen met ons andere hondje (zijn "grote" vriend ;) )
Afbeelding

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 21:46

Hier ook een duitse herder.

Beer, reu van bijna 3:
Afbeelding
Afbeelding

Larissajulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 22:02

Mijn oud Duitse herder reu Abe :D ik heb hem 'gekregen' op m'n 12e verjaardag, hij wordt dit jaar 5. Super karakter! Doen ook vaak shows met hem, tot nu toe heeft hij alleen nog maar uitmuntend's gekregen :D hij is trouwens ook dekreu

Op een show
Afbeelding

Afbeelding

Hier de voorste
Afbeelding

En als pup
Afbeelding

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 11:35

Lief <3

CoolHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 11:39

Hier Nora, een Oud-Duitse herder (op de foto 2 jaar oud, nu 3) :)

Afbeelding

IndyPascalle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 11:45

Afbeelding
Hier een mechelse herder en een kruising Duitse herder X Tamaskan

Larissajulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 13:17

Die kruising Tamaskan is mooi zeg!

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 13:26

Ik meld me hier dan ook maar!
Wij hebben een Picardische herder genaamd Gitou, ras komt niet zo heel veel voor in nederland maar valt wel onder de herders! Hebben hem genomen toen ik 10 was, onder het argument: "Papa, mama wordt 40 en ik wordt 10 dat is samen 50, een jubileum dus, wij willen die hond!" Hij is nu 5, hebben een tijdje shows gelopen maar zijn daarmee gestopt.

Afbeelding

Afbeelding

Ook een duitse herder gehad, Cha Cha, maar die is helaas in april afgelopen jaar overleden aan schildklierproblemen

Afbeelding

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 13:41

Wat een leuke foto's komen hier voorbij <3

Ik heb een duitse herder reu van 8,5 jaar oud, Nestor :

Afbeelding

Afbeelding

kiolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 14:02

Hier een Schotse herder, beter bekent als Schotse collie . Foppe is zijn naam en is onze vierde Schotse collie
Ik heb ze nog niet langs zien komen hier.

Krijg de foto's niet geplaatst met mobiel

Fink

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 14:09

-
Laatst bijgewerkt door Fink op 17-01-26 16:18, in het totaal 1 keer bewerkt

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 14:26

Hier een bijna 5 jaar oude Duitse herder

Afbeelding

En waarom een Duitse herder? Tja, voor mijn man was er maar 1 ras, de Duitse herder. Viel niks tegen in te brengen :+
Maar ik ben wel heel blij met mijn herdertje hoor :j

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 14:27

Leuk topic, hoop wolfhonden eigenaren bij elkaar dus ook.

Hier ook een dh en een tjech.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 14:37

Ik heb een Zwitserse Witte;

Afbeelding

Dient ook wel als kussen voor mijn Chi..
Afbeelding

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 20:03

Leuk topic!
Ik heb 3 beaucerons (een van de Franse herders)
Chip word 9, Jolie word 6 (2 nesten mee gefokt, HD A nederlands kampioen, MAG test, SHH) bisou (hdA MAG test, Nederland jeugd kamp, Nederlands kamp) is de dochter van Jolie en die word 3
Met bisou werk ik actief bij de schapen (heb ook m'n eigen schaapjes) beaucerons zijn vooral gemaakt om de grens te lopen ( filmpje van een heel goed grenslopende hond: https://m.youtube.com/watch?v=o1n2MbocRiY ) zodat je geen hek/net nodig hebt terwijl de schapen op een bepaalde plek grazen. Dat kan op een veld zijn maar ook zeker langs de weg, zodat er veilig auto s langs de kudde kunnen, de hond zorgt er dan voor dat de schapen niet voor de auto springen ;)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Een Beauceron maakt hem bijzonder door zijn eigenzinnigheid, het mysterieuze, het je best moeten doen om een band te krijgen waardoor je perfect door 1 deur kan en dus met hem kan lezen en schrijven, het niet kado krijgen, het niet slaafse, dingen vooral doen als zij er het nut van in zien (en ja dat is heel veel maar zien ze het nut niet doe het dan maar lekker zelf) een grote zwarte stoere hond met een klein hartje.. Wil je een hond die je kan drillen of met een harde hand opvoeden neem dan géén Beauceron!
Maar daarnaast, als je de goede manier voor het opvoeden van een Beauceron hebt gevonden kom je er nooit meer van af, ze gaan verder dan door het vuur door je!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 21:24

6 en 3 alweer, Esther? Man... Okee, wel logisch, Tay is ook al bijna 3 ;) Weet je nog hoe dat kleine hummeltje op het erf rondliep. Groot ontzag voor Chip.