Hond wel of niet in laten slapen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 13:30

1 ding geef hem aub geen minder water. Bij honden werkt het andersom, die plassen en drinken bij. Als je minder water geeft wordt het plassen niet minder, dit gaat gewoon door. Dus is de kans op uitdroging groot!

Ik zal ook langs de da gaan voor een bloedonderzoek. Neem voor de zekerheid ook urine mee. Met die 2 dingen kunnen ze al veel onderzoeken doen.

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 17:23

Ils_K schreef:
1 ding geef hem aub geen minder water. Bij honden werkt het andersom, die plassen en drinken bij. Als je minder water geeft wordt het plassen niet minder, dit gaat gewoon door. Dus is de kans op uitdroging groot!

Ik zal ook langs de da gaan voor een bloedonderzoek. Neem voor de zekerheid ook urine mee. Met die 2 dingen kunnen ze al veel onderzoeken doen.

Ik denk niet dat dit klopt, de hond van mijn ouders had ook deze symptomen, bleek suikerziekte te hebben bovenop al haar andere problemen. Mijn ouders hadden toen besloten het nog een week aan te zien en daarna haar te laten gaan, zodat alle kinderen afscheid kunnen nemen en waarschijnlijk ook omdat ze hoopten dat ze iets beter zou worden.
In die week heeft ze de hond twee grote bakken water gegeven, 's morgens en 's avonds. Het plassen werd daardoor ook een stuk minder en de hond werd er ook rustiger van, die vond het natuurlijk ook verschrikkelijk dat ze het niet meer kon ophouden.

dierenfan

Re: Hond wel of niet in laten slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 20:10

Een hond die opeens enorm veel gaat drinken zonder reden ga je toch niet korten met water geven? Dat zie je even aan en daarna ga je met nuchtere hond naar DA en laat je uitgebreid bloedonderzoek doen. Hoe simpel kan het zijn??

Helaas ze worden ook ouder en gaan okk wat mankeren. Persoonlijk zou ik niet kunnen leven met een onzindelijke hond maar wel als het een medische reden heeft die op te lossen is met medicatie. Ik heb jaren een hond gehad die elke 4 uur naar buiten moest om te plassen. Vond dat niet erg. Laatste jaar was het elke 2 a 3 uur. Dat kwam door de medicatie die hij nodig had voor andere medische problemen. Geen haar oo mijn hoofd die er aan dacht maar minder water te geven. Je moet zelf maar eens hele dagen dorst hebben..... hij was gelukkig verder wel zindelijk en is aan kanker overleden

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 20:17

ik zou nooit een hond in laten slapen omdat hij binnen plast.
Ik heb er twee weken geleden een in moeten laten slapen,zij had tumoren in de buikholte,ze dronk ook veel en was de laatste drie dagen erg opgezet,kon moeilijker overeind komen en ging kleine beetjes eten,en gaf ook over.Daarom heb ik haar in laten slapen,ze voelde zich de laatste drie dagen niet lekker.

Ik zou er eerst achter zien te komen waarom ze zoveel drinkt,en dan eens verder zien.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 21:49

Aedema schreef:
Ils_K schreef:

Ik denk niet dat dit klopt, de hond van mijn ouders had ook deze symptomen, bleek suikerziekte te hebben bovenop al haar andere problemen. Mijn ouders hadden toen besloten het nog een week aan te zien en daarna haar te laten gaan, zodat alle kinderen afscheid kunnen nemen en waarschijnlijk ook omdat ze hoopten dat ze iets beter zou worden.
In die week heeft ze de hond twee grote bakken water gegeven, 's morgens en 's avonds. Het plassen werd daardoor ook een stuk minder en de hond werd er ook rustiger van, die vond het natuurlijk ook verschrikkelijk dat ze het niet meer kon ophouden.

Ik denk wel dat dit klopt, en je geeft in je eigen bericht dat ook aan:
Met suikerziekte moet je veel drinken als je suiker hoog is. Als je suiker te hoog is word je vermoeid, slap en uiteindelijk coma tot gevolgen.
Beestje word dus inderdaad een stuk rustiger, maar dat is heel slecht want ze vergiftigen zichzelf.

Meer drinken moet je nooit ontnemen, dat is geen gewoonte (anders deed hij het altijd) dus iets lichamelijks om te gifstoffen af te voeren, kan dat niet hoopt het op.

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 22:09

DA heeft destijds al aangegeven dat ze net zo goed twee keer daags een bak water kunnen hebben, dan zijn ze bij lange na niet uitgedroogd en plassen ze ook minder in huis. Dat de hond rustiger werd was omdat ze zelf 'angstig' werd als ze weer had geplast, ze kwam dan meteen bij ons en wees ons meteen het plekje aan waar ze het had gedaan. Vroeger werd ze er namelijk voor bestraft als ze in huis plaste dus ze was denk ik bang dat zoiets weer zou gebeuren. Vandaar dat ze rustiger werd want haar stresslevel was niet zo hoog.
Terry werd ingeslapen omdat ze vroeger iets met haar baarmoeder had, vraag me niet wat, daardoor moest haar baarmoeder eruit. Wegens een complicatie tijdens de operatie moest ze daarna haar leven lang aan de druppen en speciale voeding bij de DA weg omdat ze anders haar plas niet kon inhouden. Daarbovenop had ze vaak last van oormijt, en had ze iets met haar rechteroog waardoor ze meer rommel bij haar oog had dan aan de andere kant. De laatste jaren had ze ook last van huidproblemen waardoor ze twee keer per week in bad moest. En toen mijn ouders ook nog te horen kregen dat ze diabeet was hebben ze het opgegeven, nóg meer medicatie wilden mijn ouders haar niet aandoen, pilletjes zouden bij haar niet meer werken dus dan moest ze geprikt worden; wat voor de meeste honden geen pretje is. Ze heeft daarna nog een week geleefd, zodat wij als kinderen afscheid konden nemen en haar daarna naar de hondenhemel brengen.

Dus begin bij mij niet over 'ik laat een hond niet inslapen alleen omdat ze in huis plassen' of 'Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om mijn hond minder water te geven' :n Je word het plassen in huis heus wel beu en niet iedereen heeft tijd om de hond om de twee uur uit te laten.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 22:14

tengeltje11 schreef:
ik volg bovenstaande meningen hoor.

hier momenteel ook zo'n hond,maar totaal andere reden.

ze heeft botkanker.heel haar achterbeen is al 'verkankerd',er is dus niets meer aan te doen en we weten de reden.
ze krijgt dagelijks 3x de normale dosis pijnstilling en cortisone(is een duitse dog,dus is behoorlijk wat medicatie),loopt op 3 poten,heeft dus wel pijn,maar is zooooo haar vrolijke zelve,laat niets weten of merken van die pijn.
dus wil zij nog leven.
ook zij doet geregeld iets in huis,maar zoiets neem je er dan toch bij,zolang ze vrolijk zijn en blijven,zeggen die dingen toch meer dan al de rest?

de hond hoort te kiezen wanneer het genoeg is,niet het baasje.

Hoezo laat ze niks merken van pijn?
Ze loopt ondanks een 3 voudige dosering pijnstillers nog op 3 poten.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 23:08

geerke schreef:
ik zou nooit een hond in laten slapen omdat hij binnen plast.
Ik heb er twee weken geleden een in moeten laten slapen,zij had tumoren in de buikholte,ze dronk ook veel en was de laatste drie dagen erg opgezet,kon moeilijker overeind komen en ging kleine beetjes eten,en gaf ook over.Daarom heb ik haar in laten slapen,ze voelde zich de laatste drie dagen niet lekker.

Ik zou er eerst achter zien te komen waarom ze zoveel drinkt,en dan eens verder zien.

Ik zou dat wel doen omdat ik daar niet mee zou kunnen leven maar nogmaals alleen als de hond medisch nagekeken is en er niets aan gedaan kan worden.
Gelukkig nog nooit mee hoeven te maken al is in laten slapen wegens hersentumor en saardoor uitvallende functies en coordinatie vermogen ook vreselijk maar dan geen twijfel mogelijk tussen wel of niet inslapen

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 07:43

Aedema schreef:
Dus begin bij mij niet over 'ik laat een hond niet inslapen alleen omdat ze in huis plassen' of 'Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om mijn hond minder water te geven' :n Je word het plassen in huis heus wel beu en niet iedereen heeft tijd om de hond om de twee uur uit te laten.

Toen onze hond bejaard en dement werd, plaste hij ook in huis. Hij wist het gewoon echt niet meer. Ik ben het nooit beu geworden. Ik hoop dat ze jou ook niet beu worden als je bejaard bent en de mensen om je heen ongemak gaat bezorgen. Bah.

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 11:30

Diablo schreef:
Aedema schreef:

Toen onze hond bejaard en dement werd, plaste hij ook in huis. Hij wist het gewoon echt niet meer. Ik ben het nooit beu geworden. Ik hoop dat ze jou ook niet beu worden als je bejaard bent en de mensen om je heen ongemak gaat bezorgen. Bah.

Ik ben blij dat jij het wel fijn vond jouw hond in huis plaste, niet iedereen vind dat even leuk. Ik kan me alleen niet herinneren dat ik zei dat we onze hond daarop bestrafte/ongemakkelijk lieten voelen? Ik vind het niet meer dan normaal dat je denkt 'bah, dit is al de zesde keer vandaag'. :roll:

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 12:50

Diablo schreef:
Ik hoop dat ze jou ook niet beu worden als je bejaard bent en de mensen om je heen ongemak gaat bezorgen. Bah.

Vergelijkingen met mensen zijn irrelevant en smakeloos, inderdaad "bah"

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 13:08

Diablo schreef:

Onze hond heeft ook nog jarenlang mogen leven, en genoot, ondanks dat hij incontinent was. En wij maakten netjes iedere dag alles schoon wat er vies werd...
Daar hebben ze onder andere dit voor uitgevonden: http://users.telenet.be/hc_itc325/geschied_zeep.htm

En even naar de dierenarts gaan voor een testje om erachter te komen wat er eventueel aan de incontinentie gedaan kan worden is ook iets wat je met je hond kan doen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 13:15

Een hondje plaste binnen door plaspillen.
Ander omdat het niet meer op kon houden door ouderdom.
En ook buiten vergat te plassen om het dan binnen te doen. :)

Hoort bij de ouderdom.
En nooit een seconde bedacht daarom in te laten slapen.
Het zou anders worden als ze hun eigen plekje bevuilen.

Als ik weg ging legde ik een krant neer bij de deur.
En daar werd het ook op gedaan.
Dan was het ergste al weer weg.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 15:40

Aedema schreef:
Ik ben blij dat jij het wel fijn vond jouw hond in huis plaste, niet iedereen vind dat even leuk. Ik kan me alleen niet herinneren dat ik zei dat we onze hond daarop bestrafte/ongemakkelijk lieten voelen? Ik vind het niet meer dan normaal dat je denkt 'bah, dit is al de zesde keer vandaag'. :roll:

Ik vond het helemaal niet fijn, dat schreef ik ook niet. Maar ik werd het nooit beu en ik heb er geen moment aan gedacht hem daarom in te slapen of hem water te onthouden.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 15:42

Kuggur schreef:
Diablo schreef:
Ik hoop dat ze jou ook niet beu worden als je bejaard bent en de mensen om je heen ongemak gaat bezorgen. Bah.

Ik bedoel er slechts mee te zeggen dat ik me niet voor kan stellen dat iemand (dier of mens) zo afgerekend kan worden op iets waar die zelf helemaal niets aan kan doen.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 17:48

Kuggur schreef:
Diablo schreef:

Dat is jouw mening, ik vind het wel degelijk iets zeggen.

"De beschaving van een samenleving valt af te meten aan de wijze waarop ze omgaat met dieren.' - Gandhi.

Nu hebben ze het over het algemeen goed in Nederland vergeleken met andere landen maar soms zijn mensen een beetje moeite doen snel zat.....

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 18:35

oh jippie, weer zo'n Gandhi quote. Nu nog een plaatje van het internet met een filmster oid erop.
Ik zal eerlijk zeggen dat wanneer onze hond constant in huis zou plassen, ik ook echt niet blij zou zijn. Uiteraard zou ik niet boos worden op hem, hij kan er tenslotte niets aan doen, maar ik zou hier echt wel stevig van balen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 18:37

Ik denk niet dat iemand staat de springen van plas of poep in huis.
Maar een incontinente hond die zich verder nog goed voelt er om in laten slapen is toch ook zo wat.

Alani

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 18:47

TS ben je inmiddels al met je hond naar de Da geweest?. Igv heel veel aandoeningen (nieren, suikerziekte, schildklier, etc) kan er ter plekke bloed afgenomen worden en onderzocht.

Alg: laten we beseffen dat iedereen met situaties anders omgaat. Wat voor de een heel kwalijk is, is voor een ander prima om mee te dealen. En dat maakt iemand nog geen slechte baas. Eerlijk en goed zijn voor je dier kan op meerdere manieren.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 19:01

Kinke schreef:
oh jippie, weer zo'n Gandhi quote. Nu nog een plaatje van het internet met een filmster oid erop.
Ik zal eerlijk zeggen dat wanneer onze hond constant in huis zou plassen, ik ook echt niet blij zou zijn. Uiteraard zou ik niet boos worden op hem, hij kan er tenslotte niets aan doen, maar ik zou hier echt wel stevig van balen.

Er is een verschil tussen balen en daadwerkelijk je hond in laten slapen omdat ze binnen plast.

Mensen die hun hond drinken gaan ontzeggen en zelfs een dier hun leven, omdat ze te lui zijn om schoon te maken.Daar hoop ik van dat die mensen gewoon geen dieren meer nemen,doorgaans ben je dan ook te lui om het dier alle andere noodzakelijke zorgen te geven.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 19:13

Margee schreef:

"De beschaving van een samenleving valt af te meten aan de wijze waarop ze omgaat met dieren.' - Gandhi.

Nu hebben ze het over het algemeen goed in Nederland vergeleken met andere landen maar soms zijn mensen een beetje moeite doen snel zat.....

Dán ben je óf veganist, óf hypocriet. Maar dit gaat vrij off topic.
Miijn punt was dat we een andere ethiek aanleggen voor dieren dan mensen (ik wordt niet veroordeeld voor kindermoord omdat ik mijn lammeren slacht bijvoorbeeld, en jij niet voor het bedrijven van slavernij omdat je een paard hebt...).

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 19:15

Kinke schreef:

Inderdaad, je hebt groot gelijk. Wat een domme opmerking.......

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 19:18

Kuggur schreef:
Margee schreef:

Dán ben je óf veganist, óf hypocriet. Maar dit gaat vrij off topic.
Miijn punt was dat we een andere ethiek aanleggen voor dieren dan mensen (ik wordt niet veroordeeld voor kindermoord omdat ik mijn lammeren slacht bijvoorbeeld, en jij niet voor het bedrijven van slavernij omdat je een paard hebt...).

Dankjewel.... en jij bepaald dat natuurlijk wel..... Zal een heerlijk gevoel zijn .....

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 19:22

Wel, er is geen derde keus....Of wel soms?

NB. Géén veganist dus, tsk tsk tsk, wat zou Ghandi dáár van zeggen... _O-

Alani

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 20:49

Alani schreef:
Alg: laten we beseffen dat iedereen met situaties anders omgaat. Wat voor de een heel kwalijk is, is voor een ander prima om mee te dealen. En dat maakt iemand nog geen slechte baas. Eerlijk en goed zijn voor je dier kan op meerdere manieren.

,
Ik plaats het nog een keer want mijn doel is duidelijk niet bereikt. Laten we vooral uitgaan van dat iedereen het beste met zijn dier voor heeft. Daarnaast is ook niet de vraag van de TS en dus off topic.

Ik hoop dat de TS reageert. Ik ben zeer benieuwd naar de oorzaak van de klachten.