Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ils_K schreef:1 ding geef hem aub geen minder water. Bij honden werkt het andersom, die plassen en drinken bij. Als je minder water geeft wordt het plassen niet minder, dit gaat gewoon door. Dus is de kans op uitdroging groot!
Ik zal ook langs de da gaan voor een bloedonderzoek. Neem voor de zekerheid ook urine mee. Met die 2 dingen kunnen ze al veel onderzoeken doen.
Aedema schreef:Ils_K schreef:1 ding geef hem aub geen minder water. Bij honden werkt het andersom, die plassen en drinken bij. Als je minder water geeft wordt het plassen niet minder, dit gaat gewoon door. Dus is de kans op uitdroging groot!
Ik zal ook langs de da gaan voor een bloedonderzoek. Neem voor de zekerheid ook urine mee. Met die 2 dingen kunnen ze al veel onderzoeken doen.
Ik denk niet dat dit klopt, de hond van mijn ouders had ook deze symptomen, bleek suikerziekte te hebben bovenop al haar andere problemen. Mijn ouders hadden toen besloten het nog een week aan te zien en daarna haar te laten gaan, zodat alle kinderen afscheid kunnen nemen en waarschijnlijk ook omdat ze hoopten dat ze iets beter zou worden.
In die week heeft ze de hond twee grote bakken water gegeven, 's morgens en 's avonds. Het plassen werd daardoor ook een stuk minder en de hond werd er ook rustiger van, die vond het natuurlijk ook verschrikkelijk dat ze het niet meer kon ophouden.
tengeltje11 schreef:ik volg bovenstaande meningen hoor.
hier momenteel ook zo'n hond,maar totaal andere reden.
ze heeft botkanker.heel haar achterbeen is al 'verkankerd',er is dus niets meer aan te doen en we weten de reden.
ze krijgt dagelijks 3x de normale dosis pijnstilling en cortisone(is een duitse dog,dus is behoorlijk wat medicatie),loopt op 3 poten,heeft dus wel pijn,maar is zooooo haar vrolijke zelve,laat niets weten of merken van die pijn.
dus wil zij nog leven.
ook zij doet geregeld iets in huis,maar zoiets neem je er dan toch bij,zolang ze vrolijk zijn en blijven,zeggen die dingen toch meer dan al de rest?
de hond hoort te kiezen wanneer het genoeg is,niet het baasje.
geerke schreef:ik zou nooit een hond in laten slapen omdat hij binnen plast.
Ik heb er twee weken geleden een in moeten laten slapen,zij had tumoren in de buikholte,ze dronk ook veel en was de laatste drie dagen erg opgezet,kon moeilijker overeind komen en ging kleine beetjes eten,en gaf ook over.Daarom heb ik haar in laten slapen,ze voelde zich de laatste drie dagen niet lekker.
Ik zou er eerst achter zien te komen waarom ze zoveel drinkt,en dan eens verder zien.
Aedema schreef:Dus begin bij mij niet over 'ik laat een hond niet inslapen alleen omdat ze in huis plassen' of 'Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om mijn hond minder water te geven'Je word het plassen in huis heus wel beu en niet iedereen heeft tijd om de hond om de twee uur uit te laten.
Diablo schreef:Aedema schreef:Dus begin bij mij niet over 'ik laat een hond niet inslapen alleen omdat ze in huis plassen' of 'Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om mijn hond minder water te geven'Je word het plassen in huis heus wel beu en niet iedereen heeft tijd om de hond om de twee uur uit te laten.
Toen onze hond bejaard en dement werd, plaste hij ook in huis. Hij wist het gewoon echt niet meer. Ik ben het nooit beu geworden. Ik hoop dat ze jou ook niet beu worden als je bejaard bent en de mensen om je heen ongemak gaat bezorgen. Bah.
Diablo schreef:Toen onze hond bejaard en dement werd, plaste hij ook in huis. Hij wist het gewoon echt niet meer. Ik ben het nooit beu geworden. Ik hoop dat ze jou ook niet beu worden als je bejaard bent en de mensen om je heen ongemak gaat bezorgen. Bah.
Aedema schreef:Ik ben blij dat jij het wel fijn vond jouw hond in huis plaste, niet iedereen vind dat even leuk. Ik kan me alleen niet herinneren dat ik zei dat we onze hond daarop bestrafte/ongemakkelijk lieten voelen? Ik vind het niet meer dan normaal dat je denkt 'bah, dit is al de zesde keer vandaag'.
Kuggur schreef:Diablo schreef:Ik hoop dat ze jou ook niet beu worden als je bejaard bent en de mensen om je heen ongemak gaat bezorgen. Bah.
Vergelijkingen met mensen zijn irrelevant en smakeloos, inderdaad "bah"
Kuggur schreef:Diablo schreef:Ik hoop dat ze jou ook niet beu worden als je bejaard bent en de mensen om je heen ongemak gaat bezorgen. Bah.
Vergelijkingen met mensen zijn irrelevant en smakeloos, inderdaad "bah"
Kinke schreef:oh jippie, weer zo'n Gandhi quote. Nu nog een plaatje van het internet met een filmster oid erop.
Ik zal eerlijk zeggen dat wanneer onze hond constant in huis zou plassen, ik ook echt niet blij zou zijn. Uiteraard zou ik niet boos worden op hem, hij kan er tenslotte niets aan doen, maar ik zou hier echt wel stevig van balen.
Margee schreef:Dat is jouw mening, ik vind het wel degelijk iets zeggen.
"De beschaving van een samenleving valt af te meten aan de wijze waarop ze omgaat met dieren.' - Gandhi.
Nu hebben ze het over het algemeen goed in Nederland vergeleken met andere landen maar soms zijn mensen een beetje moeite doen snel zat.....
Kinke schreef:oh jippie, weer zo'n Gandhi quote. Nu nog een plaatje van het internet met een filmster oid erop.
Ik zal eerlijk zeggen dat wanneer onze hond constant in huis zou plassen, ik ook echt niet blij zou zijn. Uiteraard zou ik niet boos worden op hem, hij kan er tenslotte niets aan doen, maar ik zou hier echt wel stevig van balen.
Kuggur schreef:Margee schreef:Dat is jouw mening, ik vind het wel degelijk iets zeggen.
"De beschaving van een samenleving valt af te meten aan de wijze waarop ze omgaat met dieren.' - Gandhi.
Nu hebben ze het over het algemeen goed in Nederland vergeleken met andere landen maar soms zijn mensen een beetje moeite doen snel zat.....
Dán ben je óf veganist, óf hypocriet. Maar dit gaat vrij off topic.
Miijn punt was dat we een andere ethiek aanleggen voor dieren dan mensen (ik wordt niet veroordeeld voor kindermoord omdat ik mijn lammeren slacht bijvoorbeeld, en jij niet voor het bedrijven van slavernij omdat je een paard hebt...).
Alani schreef:Alg: laten we beseffen dat iedereen met situaties anders omgaat. Wat voor de een heel kwalijk is, is voor een ander prima om mee te dealen. En dat maakt iemand nog geen slechte baas. Eerlijk en goed zijn voor je dier kan op meerdere manieren.