Hoe gaat het met de muisjes? Heb je mss nog fotootjes
Carr_friesje
Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-16 18:48
Heb nog wel een paar foto's van een paar dagen geleden.
De meeste jongen zijn umbrous argente. Dit is een roodoogvariant van sable. (rood met een soort superbrede zwarte aalstreep) Jongen zijn dus heel licht oranje met een duifgrijze band over de rug. Daarnaast zit er nog wat duifgrijs tan in het nest. (2 satijnen)
Qua kleur vallen ze erg tegen en de bouw is ook niet echt om over naar huis te schrijven. Kan er natuurlijk nog maar weinig over zeggen omdat ze zo jong zijn, maar ze zijn echt aan de kleine, iele kant. Voor de liefhebbers hier in dit topic zullen de meesten dus beschikbaar komen aangezien ik er voor de fok niet zo veel mee kan.
Kanji91
Geplaatst: 20-02-16 18:54
Ik vind ze echt zo leuk he!.. Het is dat ik genoeg dieren heb plus geen kooi heb voor ze... Anders wist ik het wel.
Wel jammer dat ze tot nu toe (nog) niet zijn wat je gehoopt had!
Ik weet nu wel dat de wit roodoog dus een tan is onder zijn albino genen. En rood + tan wordt sable. Is er op zich wel uit te fokken door weer met een andere kleur te kruisen maar ook qua bouw vallen ze erg tegen. Ze zijn een stuk kleiner dan mijn normale nesten.
Hè wat jammer dat er niet uit is gekomen wat je graag wilde. Wel weer spectaculaire kleurtjes (zei de leek ) maar de ouders zijn toch best aan de maat, of niet?
Wat jammer dat ze op fokgebied toch tegenvallen... Het leken zulke veelbelovende ouders, vooral de bouw van vader, als ik me niet vergis. Uiteraard wel megaschattige jonkies. Mijn man ziet me aankomen als ik naast de caafjes ook muizen wel, maar oeh, tempting...
De vader (wit ro) gaat inderdaad goed richting showformaat en moeder was iets kleiner i.c.m. wat kleine oren. Had ook echt wel goede verwachtingen uit dit nest. Bij het koppelen heb ik echt gehoopt dat vader geen tan bij zich had onder zijn witte jas maar helaas was dit dus wel het geval.
Djinni, muizenbaby's zijn altijd schattig haha.
Misschien nog wel even leuk om te showen; 2 broertjes uit het vorige nest. Grappige was dat ik daar wat mindere verwachtingen van had omdat de vader daarvan niet helemaal je-van-het was qua bouw. Maar deze 2 kerels (en dan vooral de duifgrijs tan) groeien echt ontzettend mooi uit!
Mooie buikkleur, mooie grote oren die open gedragen worden, mooie brede/stompe kop. Enige wat jammer is is dat ze wat tan achter de oren en bij de staartaanzet hebben. Gewicht mag ook nog wel wat meer maar misschien komt dat nog.