Hond in rugzak

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-16 19:17

Elena, had je goed gelezen had je ook gezien dat het om meer als 2 uur gaat. Namelijk een hele dag weg en eventueel overnachting. Had je beter gelezen had je ook gezien dat die buitenrit nog niet vast staat en dit vooral afhankelijk gaat zijn van mijn hondje zelf. Hoe ze zo een tas gaat ervaren en welke mogelijkheden er ter plekke zijn. Want voor hetzelfde geld kan ik ze in een stal opsluiten de tijd van de buitenrit, maar ik weet dat veel spanjaarden niet zo hondminded zijn als wij hier en heb haar liever bij me.
Had je beter gelezen had je ook gezien dat ze niet standaard voor een rit in die tas gepropt gaat worden maar dit eerder zou dienen voor een kort stukje in geval van verkeer en of last van haar knie.
Ik heb slechte tot zeer slechte ervaringen met hondenpensions en dat doe ik mijn hond ook nooit meer aan. Ik heb wel zeer goede ervaringen met mijn honden meenemen op reis en als ze tijdens mijn reis een kwartier in een tas te paard word gehesen dan is dat zo. Gaat ze niet dood van, integendeel ik ben er zeker van dat ze dit veel fijner vind als 2 uur in een vreemde omgeving alleen achtergelaten te worden en indien er toch een ongeval gebeurt dan kan ik dit ook alleen mezelf kwalijk nemen. Feit is dat het hier over een zeer sportief hondje gaat die veel gewend is en dat ik echt niet kan inzien wat er zielig is aan goed geventileerde draagtas (waar ze dan geeneens in hoeft als alles meezit) en ja het paardrijden hebben we al geoefend. Ze heeft enkele minuten voor mij op het zadel gezeten. Pure mishandeling groot gelijk.

Ik haak ook af, want blijkbaar hebben de meesten het zielig beeld van een hondje die door elkaar geschudt wordt op hun netvlies gebrandt, terwijl ik al verschillende keren heb aangegeven dat het in stap zou zijn en enkel indien nodig voor kortere stukken en ook word er steeds overheen gelezen dat dit nog niet vast staat !

Ook kan ik ondanks de vele reacties op 1 hand de nuttige reacties tellen van mensen die ook gelezen heb dat ik de tas voornamelijk bij langere trektochten te voet wil gaan inzetten. Dit staat wel al vast. Waarom dan blijven doordrammen op een buitenrit die nog helemaal niet vast staat |o

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 19:24

Nogmaals, ga dan NIET rijden als je, je hond nergens kwijt kunt.
Ik moet me echt inhouden, haal die plaat voor je kop weg en ga terug in NL maar weer lekker paardrijden.
Aleen al het feit dat je het overweegt vind ik zorgelijk.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 13:31

betadine schreef:
Ik geloof dat een tas op de buik dragen al minder hobbelig is, maar valt te testen. Denk wel dat ik het rustig bij stappen zou houden indien ik ze te paard zou hijsen.
Maar jij maakt dus buitenritten met je hond op je rug ? Vind je hond het fijn ? Op een frans forum vond ik een ouder topic waar een meisje haar hond altijd mee nam. Die haar hond vond het geweldig als ze hard gingen, maar denk dat mijn jackske op dat vlak een stuk rustiger is :)

Je lichaam is er niet op gemaakt om een rugzak aan de voorkant te dragen. De hengsels zullen dan afzakken. Dan kun je nog beter een babydraagdoek gebruiken en je hond daarin doen.

Ik laat op mijn ene paard wel eens de honden uit, en dan gaat mijn jack russel Peppie mee in de rugzak. Ze gaat altijd al mee in de rugzak want de pootjes zijn niet goed meer en ze is een hartpatiënt. En het is verschrikkelijk sneu als ze thuis moet blijven. Ze is het dus al gewend om mee te gaan op mijn rug en ze kijkt dan gewoon overal rond.

Maar één x draaide mijn paard om, omdat er eenden plotseling uit het water op vlogen. Daar schrok ze wel even van. Maar he, het is een jack russel. Die hebben een groot incasseringsvermogen. Zijn niet snel onder de indruk en als ze onder de indruk zijn, dan duurt dat niet lang.

Weet je, iedereen kent zijn eigen hond het beste. Voor de ene hond is het echt niets, maar de andere vindt het machtig mooi als hij mee mag. Jij moet het voor jezelf bepalen. Laat mensen maar zeuren en hun vingertje opsteken. Probeer het gewoon een keertje thuis uit met een kort ritje.

Fu_Qi

Re: Hond in rugzak

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 13:39

Ik begrijp niet waarom je hond perse mee wilt meenemen op de buitenrit...
Het vraagt om moeilijkheden lijkt mij.

Daarnaast als je maar een paar uurtjes weg bent, kan je hond prima alleen zijn.
Ik neem aan dat je werkt en dat je hond soms wel langer alleen thuis bent.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 13:43

Geen enkele betrouwbare organisator van zulke ritten die dit zal accepteren, rugzak an sich eigenlijk al nooit, laat staan met levende inhoud. Niet hond op paard en hoogst waarschijnlijk ook geen voor de paarden vreemde hond mee. Als dat laatste al geaccepteerd wordt, is dat geheel jouw verantwoordelijkheid, maar op paard zal de hond niet komen (kent paard nl niet en dus gelazer met verzekering en mogelijk onbruikbaar paard als er iets mis gaat).