Kat ziek, geen idee wat

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

VillaNeusjes

Re: Kat ziek, geen idee wat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 22:47

Dit hele zelfde verhaal hebben wij een aantal jaar terug gehad met onze 16 jarige kat. Die was gewoon harstikke op, en dan moet je kiezen, wij hebben haar laten gaan, dat Is imo het liefste wat je kunt doen voor zo'n diertje. Op is op.

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 22:47

Bah niet leuk. Heel veel sterkte. Moedige waardige beslissing

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 22:48

Bah wat naar TS. Heel veel sterkte!

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 22:50

soms kan het heel snel gaan ineens demolenhoek
En zoals jezelf ook aangeeft en gelukkig je dierenarts ook, ergens moet je een grens trekken met wat je nog wilt/kunt onderzoeken.

tumoren kunnen zelfs onzichtbaar klein zijn en toch grote schade aanrichten, dus dat er ergens iets zit dat is heel goed mogelijk.

ik wens je heel veel sterkte morgen en mocht ze niet te voorschijn willen komen of van de wereld zijn, je kunt een dierenarts eventueel ook thuis laten komen om haar te laten gaan.

Geerke ook jij heel veel sterkte de komende tijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 22:53

Ze is weer op de zetel geraakt en ze ronkt weer als we haar aaien, dus de medicatie doet wel wat, maar ze vertikt elke vorm van voedsel. Ze ruikt er zelfs niet aan, proeft niet, gewoon slapen en genieten van een streel. Ik weet ook dat ze morgen weer afzakt naar hoe ze was voor de medicatie. Maar de hoeveelheid medicatie geeft gewoon niet het effect wat het moet geven. Het werkt maar miniem en dat is gewoon niet te vatten met de hoeveelheid die er is ingegaan.

Iedereen enorm bedankt. We hebben gedaan wat we konden, heb de laatste tijd van te veel dieren afscheid moeten nemen, maar haar welzijn gaat voor. Ze gaat enorm gemist worden.

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 08:45

Als het leven lijden wordt, dan is de dood een zegen.
Sterkte vandaag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 09:47

Nou, de afspraak ik even uitgesteld! *\%/*

Ik stond op en zag ze op tafel zitten. Ze leek heel helder dus haar weer natvoeding aangeboden en ze eet! Niet veel, maar alle gel heeft ze opgelikt en er gingen wat brokjes binnen. Ben weer onderweg naar de dierenarts achter recuperatie voeding. Het is misschien voorbarig maar we proberen alles.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 09:49

Dan zou ik idd ook niet nu laten inslapen. Wat fijn! Hopelijk zet de stijgende lijn door.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 09:50

Klinkt goed!!! *\o/* *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 09:52

Ja, hoop het ook! We weten nog altijd niet wat het is maar ik hoop dat dit nu in stijgende lijn doorgaat!

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 09:58

Herkenbaar.. ik had met de kerst besloten om mijn kat in te laten slapen.. en prompt begint hij 2e kerstdag weer te eten.. ;)

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 10:06

Misschien toch een vergiftiging gehad misschien? Zoiets zie je alleen in het bloed als je weet waar je naar zoeken moet, heb ik altijd geleerd. Althans, dat 'hoop' ik dan en dat het dier er weer bovenop komt. Maar, nog niet te hard juichen hoor. Misschien komt de medicatie wel hard aan nu en voelt ze zich nu kiplekker.

Maar vooralsnog ben ik heel blij voor jullie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 10:10

Een vergiftiging lijkt ons raar omdat ze nooit buiten komt. Ze blijft raar doen met haar mond, nog altijd doen alsof ze op niets bijt, maar de dierenarts kan er echt niets vinden. Geen idee of er een speciale kattentandarts bestaat, anders overweeg ik dat ook nog. Nu, voor de moment, heeft ze zelfs praatjes tegen onze andere katten.

Ik ben er heel bewust van dat ze snel weer kan wegzakken. Dus we houden haar goed in de gaten en als ze nu wegzakt weten we dat we hebben gedaan wat we konden.

MPH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 10:15

Laat je doorsturen naar een internist. Als je zelf zo ziek bent laat je je ook niet door je huisarts behandelen maar ga je naar het ziekenhuis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 10:18

Ik vertrouw op mijn dierenarts. Hij doet zijn vak al heel lang en heeft alle kennis die nodig is. Ik heb nog geen enkel dier gehad dat wel te redden was geweest in een ziekenhuis en niet door hem. En ja, we hebben daar al met dieren gestaan en het is telkens het zelfde: 'We kunnen dit en dit en dit doen.' Ja maar, dat heeft onze dierenarts al gedaan? 'Dan kunnen wij niet meer doen mevrouw'

Hij werkt samen met de Universiteit van Merelbeke dus ik denk dat hij ook wel weet wat die doet en zijn job even goed dat als een internist ipv een huisarts.

LibertyLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 10:20

Ohhh ik hoop zo dat ze gauw opknapt!
Misschien kan een andere da wel iets vinden?
Mijn zwager heeft ook 2 katten met veel mondproblemen gehad

Ook eerst niet te zien en ze stonken enorm uit hun bekje

Eentje at ook niets meer en uiteindelijk bleek ze toch meer ontstoken tanden en tandwortels te hebben
Hij had haar ook al 2x bijna opgegeven en eindelijk na 2 weken begon ze op te knappen

Misschien is ze een erg gevoelige kat ?
Iig fijn dat ze nu eet!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 10:21

Gevoelig is ze zeker. Met de tanden gaan wij zeker verder gaan hoor. Er zitten 2 die wat minder goed zijn, misschien laat ik ze alsnog trekken, maar voorlopig kunnen we niets doen omdat ze zelfs te zwak is voor verdoving. Dus nu eerst wat laten aansterken en dan verder zoeken :)

MPH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 10:30

DeMolenhoek schreef:
Ik vertrouw op mijn dierenarts. Hij doet zijn vak al heel lang en heeft alle kennis die nodig is. Ik heb nog geen enkel dier gehad dat wel te redden was geweest in een ziekenhuis en niet door hem. En ja, we hebben daar al met dieren gestaan en het is telkens het zelfde: 'We kunnen dit en dit en dit doen.' Ja maar, dat heeft onze dierenarts al gedaan? 'Dan kunnen wij niet meer doen mevrouw'

Hij werkt samen met de Universiteit van Merelbeke dus ik denk dat hij ook wel weet wat die doet en zijn job even goed dat als een internist ipv een huisarts.

Hij stuurt je met AB naar huis en geeft onderhuids infuus, lekkere 'internist' ben je dan. Hij loopt visites dus kan je kat niet opnemen. Sorry hoor maar die kat hoort aan een iv infuus te liggen, zo nodig met sondevoeding. Dit is een een IC patientje, niet iets wat je thuis moet willen hebben liggen. Maar goed, als jij het gevoel hebt dat je er 'alles' aan gedaan hebt..

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 10:36

Wat vreemd dat ze toch zo blijft doen met haar bekje. Misschien toch inderdaad de kiezen.

Verder is het natuurlijk gewoon afwachten wat ze gaat doen. Katten zijn wat dat betreft gewoon ontzettend lastig te 'lezen'.

De recuperatie voeding kan haar in ieder geval helpen weer op krachten te komen. Ook in een bakje zou ik het trouwens wat aanlengen met warm water. Zo ruikt het lekkerder wat in theorie kan leiden tot meer/beter gaan eten. Daarnaast krijgt ze ook gelijk wat extra vocht binnen en dat is natuurlijk altijd goed in deze situaties.
Ik duim dat ze er door komt en jullie het ergste punt nu voorbij zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 10:51

MPH schreef:
DeMolenhoek schreef:

Hij stuurt je met AB naar huis en geeft onderhuids infuus, lekkere 'internist' ben je dan. Hij loopt visites dus kan je kat niet opnemen. Sorry hoor maar die kat hoort aan een iv infuus te liggen, zo nodig met sondevoeding. Dit is een een IC patientje, niet iets wat je thuis moet willen hebben liggen. Maar goed, als jij het gevoel hebt dat je er 'alles' aan gedaan hebt..

Kijk, als jij komt om de sfeer van het topic te verzieken mag je van mij gaan. Je zit mij hier gewoon te verwijten en nog net niet belachelijk te maken. Als ik nu met mijn kat naar de kliniek ga kan ik ze morgen sowieso laten inslapen. Jij kent mij, nog mijn kat niet maar denkt hier wel de allesweter te zijn. Als dit jou echt had geïnteresseerd had je wel verder gelezen en gezien dat er ondertussen al veel meer is gedaan dan wat antibiotica. Ondertussen blijkt de kat ook geen 8/9 jaar te zijn maar kunnen we uit gaan van 12/13/14/15. Ik doe mijn uiterste best voor die kat en heb nog nooit op een euro gekeken voor mijn dieren, maar mijn kat is uiterst stress gevoelig en door haar verleden enorm bang.

Mijn dierenarts doet evenveel als de kliniek kan doen. Een kat aan een infuus en sondevoeding gebeurt minder snel als je denkt, want als ze zich wat beter voelen slopen ze direct heel de boel.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 11:04

Daarnaast werkt het vaak minder snel en goed door de stress die de kat ervaart.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 11:06

Inderdaad Lizy, het is een heel gevoelige kat en die moet je nu echt niet in de kliniek gaan doen, dan is ze tegen vanavond sowieso dood. Het heeft 2 jaar geduurd voor wij haar zelfs maar eens konden aaien.

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 11:08

niet om vervelend te zijn maar infusen gebeuren heel vaak bijna elke patient die uitgedroogd is en in de praktijk blijft bij ons krijgt er een de sondevoeding is een ander verhaal.

verder denk ik dat als de kat zo stress gevoelig is het in sommige situaties beter is om idd wat TS gedaan heeft mee naarhuis te nemen

deb_tink

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 11:16

Oh Ts, ga heel hard voor jullie duimen! Hoop dat ze mag opknappen

LileNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 11:44

Sterkte ermee! Zit nog 1 ding te denken. Jij zei dat de kat niet buiten vergiftigd kon zijn. Misschien wel binnen. Te denken aan planten of een schoonmaakmiddel dat misschien net gebruikt is. Dit kan aan haar pootjes zijn gekomen dat ze vervolgens heeft opgelikt om zichzelf schoon te maken. Misschien beste om eerst de planten in huis te checken?