Wat doen jullie met overleden (huis)dieren?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 20:53

Paarden naar de duitse rendac.
Honden, katten, konijnen en kippen komen in ons bos.
Parkieten gaan in de kliko.

Anoniem

Re: Wat doen jullie met overleden (huis)dieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 21:00

Alles ligt in het bos... Van ons, maar ook van de buren :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 21:04

Cavia's, hamster, kippen en grote vissen: Kliko en de kleine vissen spoelen wij door de plee.

Behalve de kat, die is in de rendac bak belandt. De huidige kat zal wel begraven worden in het bos oid of de rendac bak bij de dierenarts. Sowieso niet in de tuin, dat vind ik geen prettig idee als ik ga spitten of voor de volgende bewoners :=

T is een waardig afscheid, ik bedank ze altijd even voor hun leven voordat ze in de kliko gaan. Mij mogen ze ook wel in de kliko mikken hoor als ik dood ben, de wet denkt er helaas anders over :+
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 29-12-15 21:11, in het totaal 1 keer bewerkt

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 21:11

Ik vraag me af of iedereen hier die z'n dier achter heeft gelaten bij de da wel weet wat er daar mee gebeurd?
Ik hoop niemand nu van z'n 'wolk' af te stoten, maar daar gaan ze de vriezer in tot ie vol is en dan naar de rendac/gemeente om verbrand te worden met alle andere kadavers. Afhankelijk van de drukte bij je praktijk kan dat soms wel even duren dus..

Onze kat van vroeger ligt begraven bij t vakantiehuisje van m'n oma wat inmiddels van m'n moeder is. Ondanks dat mijn katten daar nog nooit zijn geweest (nu 6 en 3 dus hopelijk voorlopig ook niet nodig), zou ik ze daarbij begraven omdat ik weet dat die plek voorlopig nog in ons bezit blijft.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 21:14

Ja hoor, ik weet dat mijn dieren naar de rendac gaan als ze bij de dierenarts achterblijven. Eerst de Vriezer of gelijk in de container als de ophaaldag kort dag is :j
De kip namen wij daarom zelf mee voor de kliko, ik betaal immers al afvalstof heffing dus wou niet betalen voor de rendac hihi

Geloof niet dat er een dierenarts die ze begraaft, meer een lief sprookje om het hartje van een kind niet te breken als de waarheid wordt verteld := (al ben ik meer van, gewoon vertellen wat er gebeurt)

magootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 21:21

Ik heb mijn hond dit jaar in moeten laten slapen, ik heb het er nog moeilijk mee, ze was mijn beste maatje!
Ze is op mijn schoot in mijn auto ingeslapen omdat ik haar niet wachter wilde laten bij de dierenarts, ze is daar heel bang en zo is ze heel vredig in mijn armen gegaan Y;(
Die avond hebben we haar in de tuin begraven en hebben we er een mooie steen bij gelegd en wat bloemen gezet.

Ik heb wat van haar haren afgeknipt en daar een ring van laten maken :+: Zo heb ik mijn meisje altijd bij me!

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 05:52

Siesjuh schreef:
Wij begraven alles. Het meeste in de tuin, maar heb ook al een konijn in het bos begraven. Zelfs de overleden muizen in de stal begraaf ik nog :D .
De paarden laat ik cremeren als t ooit zover is :)

Heb dit jaar twee wilde vogeltjes begraven op mijn werk. Lagen dood op de grond, vond het zo zielig om ze daar te laten liggen.

Stikt hier wel van de wilde konijnen met myxomatose. Die gooien we als ze het niet meer doen in de recycling bak. Gaan dan mee in het productie proces.
Zie je niets meer van terug.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 06:32

Even van het ouderlijk huis en van mijzelf nu bij elkaar:
Katten en honden worden gecremeerd, tot voor een jaar of 8 geleden bleven ze bij de dierenarts (dus naar de rendac oid) maar dat ging steeds meer tegenstaan.
Paard is naar de rendac gegaan, maar als ik zelf een eigen paard heb zal dat wsl naar de slacht gaan.
Knaagdieren en vissen gingen en gaan de container in sinds m'n zusje en ik ze niet meer perse begraven willen hebben.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 06:55

De ratjes begraaf ik in het bos.
Katten weet ik nog niet, altijd gedacht aan cremeren. Maar inmiddels niet meer zo zeker van.
Paard zal rendac of slacht worden. (Zal dan haren knippen voor sieraad) Maar hopelijk gaan de katten en paard nog heel lang mee!

Weten jullie trouwens als je een paard laat cremeren, dan krijg je een voerton aan as terug zo'n beetje. Houd daar rekening mee

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 09:07

In de tuin of wei.De tuin is nu vol omdat de hele familie met een kleine tuin de overleden dieren bij ons brengen.Van cavia,vis,en vooral katten en een illegaal begraven geitje.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 09:10

Hier wordt alles in de tuin begraven. Er liggen nu 4 ratjes, 1 konijn, 3 cavia's en een kat! We hebben niet echt een grote tuin dus ze liggen allemaal wel heel dicht op elkaar.

Op mijn werk(kinderboerderij) gaan ze in plastic zak in een vriezer en als de vriezer vol is wordt het opgehaald door Rendac dus dan haal je alles weer uit zakjes en stopt het in een kliko die je langs de weg zet (wel dichtgeplakt voor nieuwsgierige mensen)
Laatst bijgewerkt door Britt_Sisi op 30-12-15 09:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 09:11

WillemYntJee schreef:
Ik vraag me af of iedereen hier die z'n dier achter heeft gelaten bij de da wel weet wat er daar mee gebeurd?
Ik hoop niemand nu van z'n 'wolk' af te stoten, maar daar gaan ze de vriezer in tot ie vol is en dan naar de rendac/gemeente om verbrand te worden met alle andere kadavers. Afhankelijk van de drukte bij je praktijk kan dat soms wel even duren dus..

Dat is prima toch?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 13:56

De kippen slacht ik een afhankelijk van of ze nog eetbaar zijn verwerk ik ze, voer ik ze aan de honden of worden ze begraven/in de vriezer en de kliko.

De cavia's werden vroeger begraven maar tegenwoordig hangt het van de situatie af of ze opgevoerd worden, begraven, achtergelaten bij de dierenarts of naar de kliko gaan. Ik heb er ook op eentje autopsie uitgevoerd, daardoor ben ik met zijn broertje niet van doktoren (nierafwijking en de klachten van broertje leken op nierfalen).

Konijnen en katten idem dito. Met de honden weet ik het gewoon niet. Paarden gaan na inslapen of slachten naar de rendac (niet geschikt voor consumptie).

Shiawase

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 03:56

Kat in het bos begraven, hamsters in de tuin begraven, hond gecremeerd en paard helaas naar de rendac.
Als ik toen had geweten dat ze ook in de buurt gecremeerd kon worden had ik dat gedaan. Had toen ook het geld ervoor gehad, dus dat is wel balen.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 06:47

Ik begraaf alles in het mini bosje bij onze kinderboerderij. Van muisjes tot geiten. De katten en hond van de familie liggen op een ongebruikt hoekje van de wei (staat overal hek omheen).

D__S

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 09:03

Ik heb gisteren nog een cavia moeten begraven. Heb toch eens goed moeten denken waar ik hem ging/kon leggen aangezien onze tuin vol ligt met cavia's, konijnen en kippen.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 09:16

wij hebben hier de meeste honden begraven op 3 na,1 omdat het toen -10 vroor en de grond te hard was en 2 welke ik bij mij wilde houden,deze zijn gecremeerd en staan hier thuis in een urn.

de grote paarden zijn door de duitse rendac opgehaald ,een veulen ,shetlander en varkentje zijn ook begraven op het terrein.