Iemand nog een konijn? (Konijn gevonden)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Iruss94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 23:14

_-:( voor iedereen die het beter weet! :r

Ts je doet het goed!

Anoniem

Re: Iemand nog een konijn? (Konijn gevonden)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 09:52

Moderatoropmerking:
Graag het verzoek om het ontopic te houden en de discussie fatsoenlijk te houden. Zoals je in de regels terug kunt lezen is het de bedoeling dat je op de bal blijft spelen en ten alle tijden netjes blijft tegenover je discussiepartner(s). Mogelijke tips of adviezen zijn uiteraard welkom, maar houdt het wel netjes. Alvast bedankt.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 11:35

Het verbaast me dat mensen de reclame van bol.com zo slecht vinden... Ik vind dat juist een verbetering op het konijnenwelzijn. En nee we zijn er nog niet, het kan allemaal beter maar het is toch een stap vooruit, de goede richting op. Je konijn niet in een klein hokje achterin de tuin stoppen, maar als een echt huisdier bij het gezin betrekken.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 12:15

Geryon schreef:
Yenni schreef:
Wauw! In een woord wauw! Wat kunnen mensen zich lekker bemoeien met wat ts moet doen! Ts vangt konijn op, krijgt vervolgens heel bokt over zich heen dat het beestje gecastreerd moet worden?! Vervolgens word er gevallen over het feit dat het beestje alleen zit maar eerder werd gezegt houd hem apart want er is nu een virus onder de konijnen?! Ik snap er niks meer van!

Ts succes met de zoektocht naar het baasje!

Dan lees je niet goed.

Ts heeft zélf al een konijn in z'n uppie zitten. En heeft al een plan voor het gevonden konijn als het een voedster is, namelijk erbij zetten. En als het een ram is dan niet. We zeggen alleen maar doe die dan weg ipv ook in z'n uppie te laten zitten.

Maar blijkbaar is een dier in nood opvangen zo'n heldendaad dat je verder niks meer fout kan doen.

En als je dan zelf ook even goed leest dan zou je weten dat bestaand konijn wel een maatje had maar dat die ontstnapt/verdwenen is en dat daarom konijn nu even alleen zit.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-12-15 12:29, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Offtopic gedeelte uit bericht gehaald

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 13:13

@TS, wat fijn dat je zo'n lief konijntje hebt gered <3
Idd eerst kijken of dat beestje vermist is, heb net gezocht maar zie niks vermist staan :S op de website daar.

En over deze discussie, come on, TS handelt goed en genoeg konijnen die alleen zijn die redden zich. Vind je dat niet, klop maar aan in PB.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-15 14:21

Laptopmuis schreef:
Als het een vrouwtje is en het heeft in een bos gezeten kan je er voor 90 % vanuit gaan dat het konijn gedekt is door een wild konijn :(.

Ja, hou maar op. Dit is ook al door mijn gedachten gegaan.... Afijn, we zullen zien.

Eoweyn_x schreef:
Wat is het toegevoegde nut van jouw post nu?
En hoezo, speelt in het verleden? Wat dan? Ik lees dat TS niet wil laten castreren door een rattenziekte oid. Dat vind ik sneu, want om zo'n rare reden zit haar konijn alleen...

Jammer dat je zo beperkt leest. De laatste keer dat ik een konijn verloof was dat de reden. Maar daarvoor ben ik nog veel andere konijnen verloren om andere redenen die mij niet altijd bekend zijn.

Vind het trouwens belachelijk dat ik me hier moet verdedigen trouwens hoor!

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 14:23

Nee, bij mij is dat ook zo. 5 in een jaar tijd. Maar om daarom mijn konijnen alleen te laten zitten of niet te castreren? No way. Konijnen zijn kwetsbare dieren, dat weet je en daar kies je voor...

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 14:25

Sonja_vR schreef:
En als je dan zelf ook even goed leest dan zou je weten dat bestaand konijn wel een maatje had maar dat die ontstnapt/verdwenen is en dat daarom konijn nu even alleen zit.

En als jij dan ook even goed leest, lees je dat TS een voedster erbij wil koppelen wat 9 van de 10 keer gedoemd is om te mislukken. Maar TS wil geen ram ivm castratie (kosten?)

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-15 14:29

Captain schreef:
Als het een ram is.. mijn voedster zit sinds kort alleen en die zoekt nog een nieuwe partner!

Maar dan moet deze wel eerst gecasteerd worden, áls het een rammelaar is.
Wat ik trouwens ga doen... Ik ga altijd naar de dierenarts om mijn konijntje te laten seksen dus dat doe ik nu ook weer. Ik denk maandag al. Hoef ik niet voor te betalen hoor.

Eoweyn, ik ga niet doen wat jij wil. Sorry. Ik ga kijken of ik dit konijn bij iemand anders kan onderbrengen als niemand zich er voor meldt.
Konijnen met elkaar matchen is niet gemakkelijk. Ze kunnen zich tegenover elkaar gedragen als pittbulls. Dat zou jij moeten weten. Mijn eigen konijn heeft zich haar verblijf helemaal eigen gemaakt. Wie zegt dat ze überhaupt een konijn er bij gaat accepteren?

Ik heb trouwens groepjes konijnen gehad. Met drie voedsters en 1 ram. Het gaat ook wel eens ooit wel goed. Je kunt nooit weten.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 14:31

Eoweyn_x schreef:
Sonja_vR schreef:

En als jij dan ook even goed leest, lees je dat TS een voedster erbij wil koppelen wat 9 van de 10 keer gedoemd is om te mislukken. Maar TS wil geen ram ivm castratie (kosten?)

Ik heb altijd voedsters gehad, (in samenstellingen van 2 tot 5) is ooit één keer mis gegaan en dat was onze eigen schuld omdat we ze niet op neutraal terrein hadden gezet. 9 van de 10 keer lijkt me dus erg sterk.

Goed dat je het konijn opgevangen hebt ts! Dat is voor nu het belangrijkst.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 14:32

Als het een ram is kan ik hem laten castreren, [***] bij de dierenarts. :)

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-15 14:34

Captain schreef:
Als het een ram is kan ik hem laten castreren, werk bij de dierenarts. :)

Dan heb je vast een hele leuke baan! :D En dan kun je ook gematst worden. Woon je eigenlijk een beetje in de buurt?

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 14:36

Haha klopt beide. :D Ik woon in Veenendaal..

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-15 14:37

Hm, dat is het westen. Ik woon in het oosten. In de buurt van Almelo, tegen de duitse grens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 14:45

Eoweyn_x schreef:
Sonja_vR schreef:

Ik heb ook 2 voedsters gehad.. Waren met z'n 3en gedumpt en wij haalden ze met de dierenambulance op, één moesten we meteen in laten slapen, de andere 2 waren zo vervild dat we niet konden kijken wat het waren, we hebben ze samen gelaten en na 2 weken heb ik ze mee naar huis genomen, nooit problemen gehad. Het kan dus prima goed gaan.. Hoeft niet, maar het kan wel. Misschien dat deze al samen zaten voordat ze gedumpt werden maar dat wisten we dus niet zeker.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 14:46

Desiree schreef:
Captain schreef:
Als het een ram is.. mijn voedster zit sinds kort alleen en die zoekt nog een nieuwe partner!

Maar dan moet deze wel eerst gecasteerd worden, áls het een rammelaar is.
Wat ik trouwens ga doen... Ik ga altijd naar de dierenarts om mijn konijntje te laten seksen dus dat doe ik nu ook weer. Ik denk maandag al. Hoef ik niet voor te betalen hoor.

Eoweyn, ik ga niet doen wat jij wil. Sorry. Ik ga kijken of ik dit konijn bij iemand anders kan onderbrengen als niemand zich er voor meldt.
Konijnen met elkaar matchen is niet gemakkelijk. Ze kunnen zich tegenover elkaar gedragen als pittbulls. Dat zou jij moeten weten. Mijn eigen konijn heeft zich haar verblijf helemaal eigen gemaakt. Wie zegt dat ze überhaupt een konijn er bij gaat accepteren?

Ik heb trouwens groepjes konijnen gehad. Met drie voedsters en 1 ram. Het gaat ook wel eens ooit wel goed. Je kunt nooit weten.

Dat weet ik inderdaad. Ik weet ook dat je konijnen daarom op neutraal terrein moet koppelen, en het verblijf waar ze in komen, goed schoon moet maken en in moet richten.
Het is onzin dat konijnen elkaar niet accepteren. Of in ieder geval; geen enkel konijn. Kwestie van de beste match vinden, en dat zullen sowieso geen 2 volwassen voedsters zijn.

Mijn ervaring met voedsters samen, zeker ongeholpen voedsters, dat dit altijd fout gaat. Het is niet voor niets dat opvangen aanraden om een gecastr ram met een voedster te houden. Voedsters kunnen echte pitbulls zijn en het gebeurt niet vaak dat dat goed gaat onderling. Je kunt beter twee gecastreerde rammen samen houden, dan twee voedsters, is mijn ervaring. Hoeveel voedsters ik wel niet heb moeten scheiden omdat het fout ging. Zelfs konijnen die familie van elkaar waren.

Natuurlijk gaat het ook weleens goed, dat klopt helemaal. Het zijn immers de karakters die moeten matchen. Maar twee volwassen voedsters koppelen is vragen om problemen, en waarom zou je die opzoeken als het heel simpel op te lossen is door je voedster gewoon aan een gecastreerde ram te koppelen?
Laatst bijgewerkt door Eoweyn_x op 26-12-15 14:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-15 14:49

Eoweyn_x schreef:
Dat weet ik inderdaad. Ik weet ook dat je konijnen daarom op neutraal terrein moet koppelen, en het verblijf waar ze in komen, goed schoon moet maken en in moet richten.
Het is onzin dat konijnen elkaar niet accepteren. Kwestie van de beste match vinden, en dat zullen sowieso geen 2 volwassen voedsters zijn.

De beste match vinden.... dus elke keer een ander konijn er bij proberen te zetten? Want dat is de beste match vinden. Je moet niet zo´n onzin kletsen. Ik heb nu dit witte konijn erbij gevonden, daar is geen rekening mee te houden dat het gaat matchen met mijn konijn.
Ik weet dat je ze op neutraal terrein moet koppelen, maar ik kan de ren niet helemaal schoonmaken, want buiten ligt er zand. Dat kan ik niet verwijderen. Is ondoenlijk.

Wat ik wel eens doen is ze omruilen en in elkaars verblijf zetten zodat ze vertrouwd raken met elkaars geur. En dan vervolgens bij elkaar zetten in de paardenstal, eerst met tralies er tussen want soms kunnen ze elkaar dan nog aanvliegen.

Ik heb geen zin in problemen. Als ze een nestje krijgt, zal ze haar eigen jongen wel accepteren.
Laatst bijgewerkt door Desiree op 26-12-15 14:53, in het totaal 2 keer bewerkt

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 14:52

Nee, het karakter van jouw konijn voorleggen aan de opvang zodat zij een geschikte ram kunnen vinden ;) dan kijken hoe het samen gaat.

Desnoods hou je ze wat langer op neutraal terrein en verander je alleen de inrichting wat. Dat helpt ook prima.

En dat ze haar eigen nestje accepteert, dat is pas onzin. Als die gaan puberen heb je dikke kans dat dat alsnog fout gaat. Dus je zoekt nu zelf JUIST de problemen op...
Laatst bijgewerkt door Eoweyn_x op 26-12-15 14:54, in het totaal 2 keer bewerkt

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-15 14:53

Eoweyn_x schreef:
Nee, het karakter van jouw konijn voorleggen aan de opvang zodat zij een geschikte ram kunnen vinden ;) dan kijken hoe het samen gaat.

Desnoods hou je ze wat langer op neutraal terrein en verander je alleen de inrichting wat. Dat helpt ook prima.

En dat ze haar eigen nestje accepteert, dat is pas onzin. Als die gaan puberen heb je dikke kans dat dat alsnog fout gaat. Dus je zoekt nu zelf JUIST de problemen op...

Zoals ik al eerder zei, er is geen opvang meer hier.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 14:53

Desiree, ik zou lekker niet meer ingaan op de negatieve berichten hier. :)
Je hebt het beste gedaan voor dit diertje, hoe het verder verloopt is altijd afwachten, je bent een topper dat je hem niet hebt laten zitten!!

Houd je ons op de hoogte of zich nog een baasje meldt?

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-15 14:53

Eoweyn_x schreef:

Verder trek je ten strijde tegen de verkeerde persoon in je konijnen-red missie.
Mijn konijn zit tenminste buiten in een heel ruim verblijf. Ik heb er al aan gewerkt om ze met tweeën te laten zijn, maar andere konijn is ontsnapt en helaas verdwenen in het mais. Dus nu moet ik het anders gaan doen.

Vele ouders kopen konijnen voor kindjes, die ze in een klein hokje stoppen en gebruiken als knuffeldier, wat konijnen inderdaad niet zijn. En de kans is groot dat dit gevonden konijntje ook daarvoor was aangeschaft. Ga die mensen maar beleren.
Maar niet mij.

Jouw manier is niet de enige manier.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-15 14:54

upendo schreef:
Desiree, ik zou lekker niet meer ingaan op de negatieve berichten hier. :)
Je hebt het beste gedaan voor dit diertje, hoe het verder verloopt is altijd afwachten, je bent een topper dat je hem niet hebt laten zitten!!

Houd je ons op de hoogte of zich nog een baasje meldt?

Zal ik doen, maar ik geloof niet dat een baasje zich gaat melden.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 14:55

Desiree schreef:
Eoweyn_x schreef:

Zoals ik al eerder zei, er is geen opvang meer hier.

Dan rij je iets verder, bijvoorbeeld.

En ja. Jouw konijn heeft het beter dan al die konijnen in kleine hokjes. Maar feit blijft dat jouw konijn, een groepsdier, net zoals een paard, alleen zit. En dus een zeer belangrijke basisbehoefte mist.

Ik zeg ook niet dat mijn manier de enige manier is. Ik probeer je alleen te behoeden voor problemen, wat je gaat krijgen als je twee volwassen voedsters gaat koppelen. Of als je een nestje neemt "omdat de moeder die wel accepteert"

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 14:56

Er is een opvang in Steenwijk, daar ben ik toen ook heen geweest. En er staan ook zat gecastreerde rammen op marktplaats.
Ook zijn er bokkers die konijnen opvangen.

TS, neem alsjeblieft geen nestje. Er zijn al zoveel konijnen. :n

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-15 14:59

Eoweyn_x schreef:
Dan rij je iets verder, bijvoorbeeld.

En ja. Jouw konijn heeft het beter dan al die konijnen in kleine hokjes. Maar feit blijft dat jouw konijn, een groepsdier, net zoals een paard, alleen zit. En dus een zeer belangrijke basisbehoefte mist.

Ik zeg ook niet dat mijn manier de enige manier is. Ik probeer je alleen te behoeden voor problemen, wat je gaat krijgen als je twee volwassen voedsters gaat koppelen. Of als je een nestje neemt "omdat de moeder die wel accepteert"

WAT????????? Ik stel voor dat jij dit witte konijn komt ophalen en dat jij het adopteert!

Ik ga niet wéér een ram castreren die met het jaar dood gaat om een of andere vage reden! Ben het zat! Castreren is niet gratis! Mijn konijnen zijn duurder in onderhoud geweest dat mijn paarden en mijn honden! Dat is toch te gek! Nergens hoef ik zo vaak de veearts erbij te halen als bij de konijnen.

Jij bent niet aan het behoeden! Jij zit me te vertellen wat ik moet doen! Ga je schamen!