voor iedereen die het beter weet!
Ts je doet het goed!
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Geryon schreef:Yenni schreef:Wauw! In een woord wauw! Wat kunnen mensen zich lekker bemoeien met wat ts moet doen! Ts vangt konijn op, krijgt vervolgens heel bokt over zich heen dat het beestje gecastreerd moet worden?! Vervolgens word er gevallen over het feit dat het beestje alleen zit maar eerder werd gezegt houd hem apart want er is nu een virus onder de konijnen?! Ik snap er niks meer van!
Ts succes met de zoektocht naar het baasje!
Dan lees je niet goed.
Ts heeft zélf al een konijn in z'n uppie zitten. En heeft al een plan voor het gevonden konijn als het een voedster is, namelijk erbij zetten. En als het een ram is dan niet. We zeggen alleen maar doe die dan weg ipv ook in z'n uppie te laten zitten.
Maar blijkbaar is een dier in nood opvangen zo'n heldendaad dat je verder niks meer fout kan doen.
Laptopmuis schreef:Als het een vrouwtje is en het heeft in een bos gezeten kan je er voor 90 % vanuit gaan dat het konijn gedekt is door een wild konijn.
Eoweyn_x schreef:Wat is het toegevoegde nut van jouw post nu?
En hoezo, speelt in het verleden? Wat dan? Ik lees dat TS niet wil laten castreren door een rattenziekte oid. Dat vind ik sneu, want om zo'n rare reden zit haar konijn alleen...
Sonja_vR schreef:En als je dan zelf ook even goed leest dan zou je weten dat bestaand konijn wel een maatje had maar dat die ontstnapt/verdwenen is en dat daarom konijn nu even alleen zit.
Captain schreef:Als het een ram is.. mijn voedster zit sinds kort alleen en die zoekt nog een nieuwe partner!
Eoweyn_x schreef:Sonja_vR schreef:En als je dan zelf ook even goed leest dan zou je weten dat bestaand konijn wel een maatje had maar dat die ontstnapt/verdwenen is en dat daarom konijn nu even alleen zit.
En als jij dan ook even goed leest, lees je dat TS een voedster erbij wil koppelen wat 9 van de 10 keer gedoemd is om te mislukken. Maar TS wil geen ram ivm castratie (kosten?)
Ik woon in Veenendaal.. Eoweyn_x schreef:Sonja_vR schreef:En als je dan zelf ook even goed leest dan zou je weten dat bestaand konijn wel een maatje had maar dat die ontstnapt/verdwenen is en dat daarom konijn nu even alleen zit.
En als jij dan ook even goed leest, lees je dat TS een voedster erbij wil koppelen wat 9 van de 10 keer gedoemd is om te mislukken. Maar TS wil geen ram ivm castratie (kosten?)
Desiree schreef:Captain schreef:Als het een ram is.. mijn voedster zit sinds kort alleen en die zoekt nog een nieuwe partner!
Maar dan moet deze wel eerst gecasteerd worden, áls het een rammelaar is.
Wat ik trouwens ga doen... Ik ga altijd naar de dierenarts om mijn konijntje te laten seksen dus dat doe ik nu ook weer. Ik denk maandag al. Hoef ik niet voor te betalen hoor.
Eoweyn, ik ga niet doen wat jij wil. Sorry. Ik ga kijken of ik dit konijn bij iemand anders kan onderbrengen als niemand zich er voor meldt.
Konijnen met elkaar matchen is niet gemakkelijk. Ze kunnen zich tegenover elkaar gedragen als pittbulls. Dat zou jij moeten weten. Mijn eigen konijn heeft zich haar verblijf helemaal eigen gemaakt. Wie zegt dat ze überhaupt een konijn er bij gaat accepteren?
Ik heb trouwens groepjes konijnen gehad. Met drie voedsters en 1 ram. Het gaat ook wel eens ooit wel goed. Je kunt nooit weten.
Eoweyn_x schreef:Dat weet ik inderdaad. Ik weet ook dat je konijnen daarom op neutraal terrein moet koppelen, en het verblijf waar ze in komen, goed schoon moet maken en in moet richten.
Het is onzin dat konijnen elkaar niet accepteren. Kwestie van de beste match vinden, en dat zullen sowieso geen 2 volwassen voedsters zijn.
dan kijken hoe het samen gaat.Eoweyn_x schreef:Nee, het karakter van jouw konijn voorleggen aan de opvang zodat zij een geschikte ram kunnen vindendan kijken hoe het samen gaat.
Desnoods hou je ze wat langer op neutraal terrein en verander je alleen de inrichting wat. Dat helpt ook prima.
En dat ze haar eigen nestje accepteert, dat is pas onzin. Als die gaan puberen heb je dikke kans dat dat alsnog fout gaat. Dus je zoekt nu zelf JUIST de problemen op...
Eoweyn_x schreef:Nee, het karakter van jouw konijn voorleggen aan de opvang zodat zij een geschikte ram kunnen vindendan kijken hoe het samen gaat.
Desnoods hou je ze wat langer op neutraal terrein en verander je alleen de inrichting wat. Dat helpt ook prima.
En dat ze haar eigen nestje accepteert, dat is pas onzin. Als die gaan puberen heb je dikke kans dat dat alsnog fout gaat. Dus je zoekt nu zelf JUIST de problemen op...
upendo schreef:Desiree, ik zou lekker niet meer ingaan op de negatieve berichten hier.![]()
Je hebt het beste gedaan voor dit diertje, hoe het verder verloopt is altijd afwachten, je bent een topper dat je hem niet hebt laten zitten!!
Houd je ons op de hoogte of zich nog een baasje meldt?
Desiree schreef:Eoweyn_x schreef:Nee, het karakter van jouw konijn voorleggen aan de opvang zodat zij een geschikte ram kunnen vindendan kijken hoe het samen gaat.
Zoals ik al eerder zei, er is geen opvang meer hier.
Eoweyn_x schreef:Dan rij je iets verder, bijvoorbeeld.
En ja. Jouw konijn heeft het beter dan al die konijnen in kleine hokjes. Maar feit blijft dat jouw konijn, een groepsdier, net zoals een paard, alleen zit. En dus een zeer belangrijke basisbehoefte mist.
Ik zeg ook niet dat mijn manier de enige manier is. Ik probeer je alleen te behoeden voor problemen, wat je gaat krijgen als je twee volwassen voedsters gaat koppelen. Of als je een nestje neemt "omdat de moeder die wel accepteert"