Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Froukje schreef:Ja, dan was het dood geweest. oliebol happens, gebeurd wel vaker op een boerderij. Ook als de boer er wel bij is.
Je moet je gewoon niet overal mee bemoeien. En al helemaal niet zonder toestemming van de eigenaar de dierenarts bellen. Punt.
nienke555 schreef:Uit het verhaal van de TS begrijp ik dat ze de dierenarts gebeld heeft, maar dat hij verder niet gekomen is? Alleen via de telefoon advies gegeven heeft. Dan kost het toch ook niks?
Froukje schreef:Ja en dan bel je de DA en tref je net zo'n pipo die dan zegt "oh,ik ben in de buurt en kom wel even langs".
Betaal je die 150€ dan ook zelf, schep je daar de boer mee op?
quintusgl schreef:Ik vind jullie raar. Stel; boer is er niet. Meiske pakt haar paardenspulletjes en ziet in de loop koe en kalf liggen (het zijn niet allemaal luxe koeienboeren hier en zadel ligt vaak gewoon tussen het koeienvoer (bij wijze van spreken!!!) Boer is er niet, meisje denkt dat het niet goed is...............moet ze dan maar doorlopen????? Als ze dat gedaan had en ik had het als boer later gehoord en kalf dood of koe en kalf.............dan was ik pas boos geworden.
En als je over het bellen praat......ik ken de meeste boeren hier en weet vaak ook of ze via via te bereiken zijn.....Sta zelf bij een koeienboer (met pensieoen en hier is het; ons kent ons....)
Zoe_97 schreef:Froukje schreef:Ja, dan was het dood geweest. oliebol happens, gebeurd wel vaker op een boerderij. Ook als de boer er wel bij is.
Je moet je gewoon niet overal mee bemoeien. En al helemaal niet zonder toestemming van de eigenaar de dierenarts bellen. Punt.
dus stel het paard van een stalgenoot ligt met een grote gapende wonde op de weide, het bloed stroomt eruit, je kan je stalgenoot niet bereiken. Dan lat jij het paard gewoon doodbloeden? want oliebol happens
Froukje schreef:Zoe_97 schreef:
dus stel het paard van een stalgenoot ligt met een grote gapende wonde op de weide, het bloed stroomt eruit, je kan je stalgenoot niet bereiken. Dan lat jij het paard gewoon doodbloeden? want oliebol happens
Als mijn paard ergens anders zou staan zou ik ook eerst gebeld willen worden ja, want op zo'n moment kan ik best wel eens beslissen dat er een spuit in gaat ipv nog te proberen alles aan elkaar te hechten.
Enne, niet te bereiken is vaak ook onzin. Heel veel mensen hebben tegenwoordig gewoon een mobiel bij zich, of ouders/vriend(in)/broer/zus/werk dat wel te bereiken is.
Gelukkig heb ik mijn paarden gewoon thuis staan, en komen er hier ook geen mensen die ongewild de dierenarts bellen als er een koe of schaap net bevallen is. Dus daar heb ik geen last van.
. Zoe_97 schreef:En jij hebt geen ouders met telefoon die dan wel te bereiken zijn? Neem toch aan dat als je dieren hebt je naasten wel op de hoogte zijn wat je wensen daar omtrent zijn.Froukje schreef:Als mijn paard ergens anders zou staan zou ik ook eerst gebeld willen worden ja, want op zo'n moment kan ik best wel eens beslissen dat er een spuit in gaat ipv nog te proberen alles aan elkaar te hechten.
Enne, niet te bereiken is vaak ook onzin. Heel veel mensen hebben tegenwoordig gewoon een mobiel bij zich, of ouders/vriend(in)/broer/zus/werk dat wel te bereiken is.
Gelukkig heb ik mijn paarden gewoon thuis staan, en komen er hier ook geen mensen die ongewild de dierenarts bellen als er een koe of schaap net bevallen is. Dus daar heb ik geen last van.
niet te bereiken is geen onzin. ik sta wel op ene stal, als ik ene exaen heb of in de les zit ben ik gewoon 2/3 uur of zelfs langer niet bereikbaar... Wat ene kromme redeneringswijze heb jij zeg.
Froukje schreef:Zoe_97 schreef:
Als mijn paard ergens anders zou staan zou ik ook eerst gebeld willen worden ja, want op zo'n moment kan ik best wel eens beslissen dat er een spuit in gaat ipv nog te proberen alles aan elkaar te hechten.
. Hier wordt meteen de dierenarts gebeld zodat het paard iig eerste hulp krijgt. Daarna wordt de eigenaar gebeld en deze kan dan beslissen of het oplappen of inslapen wordt.
Froukje schreef:Als mijn paard ergens anders zou staan zou ik ook eerst gebeld willen worden ja, want op zo'n moment kan ik best wel eens beslissen dat er een spuit in gaat ipv nog te proberen alles aan elkaar te hechten.
Probeer wat te matigen zeg. Froukje schreef:Zoe_97 schreef:En jij hebt geen ouders met telefoon die dan wel te bereiken zijn? Neem toch aan dat als je dieren hebt je naasten wel op de hoogte zijn wat je wensen daar omtrent zijn.
niet te bereiken is geen onzin. ik sta wel op ene stal, als ik ene exaen heb of in de les zit ben ik gewoon 2/3 uur of zelfs langer niet bereikbaar... Wat ene kromme redeneringswijze heb jij zeg.

PureSG schreef:Nou zeg, mijn mond valt open van de enorm nare reacties die sommigen hier geven!
Meisje maakt zich zorgen, vraagt advies, krijgt compleet Bokt over zich heen omdat ze geen DA belt, belt ze een DA krijgt ze compleet Bokt over zich heen, omdat ze zich ermee bemoeit?!
Lekker dubbelzinnig allemaal.
TS, imo heb je goed gehandeld. Een belletje kost natuurlijk helemaal niets. Daarbij heb je het advies van diverse Bokkers opgevolgd. Chapeau!
Air schreef:Froukje schreef:Als mijn paard ergens anders zou staan zou ik ook eerst gebeld willen worden ja, want op zo'n moment kan ik best wel eens beslissen dat er een spuit in gaat ipv nog te proberen alles aan elkaar te hechten.
Dus je wordt er blijer van als wandelaars een schaap van jullie op de rug zien liggen of in de sloot vinden en er niets op ondernemen dan dat ze een DA bellen om hulp te vragen?
No offence, maar je reageert echt als een lompe koeienboer.Probeer wat te matigen zeg.
en ander ongevraagd met kosten opzadelen zit gewoon niet iedereen op te wachten.
. Better safe than sorry.Zoe_97 schreef:PureSG schreef:Nou zeg, mijn mond valt open van de enorm nare reacties die sommigen hier geven!
Meisje maakt zich zorgen, vraagt advies, krijgt compleet Bokt over zich heen omdat ze geen DA belt, belt ze een DA krijgt ze compleet Bokt over zich heen, omdat ze zich ermee bemoeit?!
Lekker dubbelzinnig allemaal.
TS, imo heb je goed gehandeld. Een belletje kost natuurlijk helemaal niets. Daarbij heb je het advies van diverse Bokkers opgevolgd. Chapeau!
2e niet compleet bokt. maar nkele dwaze eigezinnige boeren die liever ene dier laten kreperen dan hulp aan te nemen
die dwaze eigenzinnige boeren hebben vaak al jaren ervaring en schatten de situatie gewoonweg iets anders in.