Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
HorseTopShop schreef:Ach ja. Bij mij liggen ze lekker bij me op de bank. Slaan ze aan als er geklopt wordt. Zelfs als er iemand rond het huis loopt. Ze lopen wel eens te klieren binnen met zijn allen. En als ik eten op de grond leg, kan ik boodschappen gaan doen en ligt het er nog als ik terug kom. Ze lopen buiten los, luisteren perfect.
Dus jouw theorie rammelt toch aan alle kanten shenavallie.
Ik weet 1 ding. Ik zou mijn honden in ieder geval nooit bij jou achterlaten. Weet namelijk zeker dat ze zo'n aanpak niet accepteren en dat zou ik ook niet accepteren.
MarlindeRooz schreef:Wat ook werkt in geval van nood: op de grond gaan zitten. Als meisje van 55 kilo met mijn eigen hond + een uitlaathond; kruising ridgeback / sledehond / labrador van 20 kilo!!!! Dan gaf ik mijn hond het commando om te zitten en die luistert wel. Maar die hond van 20 kilo puur agressief karakter naar andere honden, die trok me gewoon om ver hoor.Na veel wandelen luisterde de hond al beter en kon ze zelfs los lopen ipv weglopen.
![]()
Ik ben het wel met mensen eens dat er vaak honden zijn die thuis alles mogen, die luisteren op straat vaak ook niet. Omdat ze als mensen worden gezien ipv dieren.
Onze hond mag niet eens in de zithoek komen als er eten op tafel staat (of als mijn vader thuis is...) dit doet ze ook niet. Ook mag ze niet schooieren tijdens het eten of op de stoelen / banken. In de slaapkamers mag ze ook niet komen. Oh en ons huis is ruim dus genoeg plek waar ze wel mag lopen. Buiten luistert ze naar mij ook prima, maar als ik een tijdje niet met haar loop dan is ze wel weer verpest haha.

Duhelo schreef:Ragdollcat schreef:
Ik zou bijna zelfde zeggen.
Waarom neemt iemand een hond die men niet de baas kan zijn omdat het te groot en te sterk is?
Als TS haar vriend de hond niet helemaal de baas kan zijn dan moet TS er zeker niet ermee naar buiten gaan.
En dit vind ik behoorlijk veroordelend. Vooreerst is dit een herplaatser, je weet op voorhand zelden hoe een dergelijke hond zich zal ontwikkelen. Het beest heeft ook de tijd nodig om alles te gaan leren.
Daarbij kan een dergelijke hond een sterke will to please hebben en een eitje zijn om te trainen, ts heeft helaas pech dat dit niet zo is en dat hond geleerd heeft dat hij de kracht heeft van een kleine pony en die ook kan gebruiken.
Daarnaast is het feit dat de hond er nu is, en dat dit probleem er is. Herplaatsen in een geval waar wat training alles kan verhelpen is ook idioot, maar je moet wel eerst de kans krijgen om de training toe te passen ...
terug ontopic:
de gentle leader moet idd dat klipje blijven zitten (je klipte hem toch wel over hé?)
Je kan dat mss wel vervangen door iets dat beter blijft zitten (of eventueel op maat laten vaststikken?)
de halti is dan mss beter
https://www.google.be/search?q=halti&so ... 66&bih=643, die koop je op de maat die het beste past.
de canny collar https://www.google.be/search?q=halti&so ... nny+collar werkt heel anders. Die trekt de neus op de borst (beetje zoals een slofteugel) ,waardoor ze geen kracht kunnen zetten, als ze opzij trekken trekken ze ook gewoon hun eigen neus naar beneden, dus dat maakt niet uit. En voordeel is dat je ze idd geen hernia kan bezorgen door scheef te trekken.
Ik ging zo een aanschaffen voor onze tsjech, die buiten vaak extreem angstgedrag vertoonde en dit uitte in het proberen weg te rennen en te trekken en te sleuren. Ik had dan ook serieus moeite om ze bij me te houden.Echter is dat gedrag dan beginnen verbeteren en hebben we het dan niet nodig gehad.
ik wilde de canny collar puur voor het feit dat je ze geen blessures kan trekken, als je googlet vind je ook filmpjes in gebruik.
Als de gentle leader op zich wel werkte om ze bij je te houden zou ik kijken voor een hoofdtuigsysteempje.
Mizora schreef:De gesp is het schuifje HorseTopShop. Ik ga even geen foto maken want ze liggen beide diep te slapen, maar bij bepaalde manieren van trekken door de hond of de baas snoert de neuslus wel aan tijdens de druk. Voer maar eens druk naar voren of naar boven uit.
Gelukkig is Ninthe een veel makkelijker hondje, maar inderdaad, poedels worden onderschat. Ze zijn vrijwel net zo slim als een BC, maar veel eigenwijzer met een flinke sloot humor.
@Strasshorse: ik zou toch echt over je trainingsmethode gaan nadenken want met nog geen half jaar al een slipketting is behoorlijk heftig. Vaak zijn dat de honden die met een jaar met een prikband lopen. Dat is echt niet nodig als er met de juiste methode getraind wordt. Daarnaast is het een behoorlijk risico voor de luchtpijp. Ik zou nadenken over de Gentle Leader en een hondenschool die je kan helpen met hem aanleren (gewoon omdoen en weglopen gaat vaak niet best, maar als je het zelf wil doen, doe het dan op het gras. Ze willen weleens domme dingen doen waarbij ze over de kop gaan de eerste keren, en doe hem echt strak, zie eerdere handleiding, als ze eenmaal weten dat ze hem van hun neus kunnen krijgen is het lastig om hem nog goed aangeleerd te krijgen).
bakkabouter schreef:Ik ben 1m50 groot en slank gebouwd. En we hebben een duitse dog van zo'n 60kgMijn man (1m95 en struis gebouwd) heeft zijn handen vol aan haar als ze besluit dat die andere hond aan de overkant van de straat dringend van dichtbij bekeken moet worden, maar voor mij is het fysiek simpelweg onmogelijk om haar tegen te houden. Daarom durf ik eigenlijk niet goed in mn eentje met haar op pad, omdat als er wat zou gebeuren, ik niet kan garanderen dat ik haar bij mij kan houden.
Ik kan me echter niet voorstellen dat ik de enige ben met zo'n reus en bijhorend probleem, dus ik ben benieuwd hoe dat er bij jullie aan toe gaat
Even tussen haakjes: alle basiscommando's zitten er goed in en worden regelmatig geoefend, maar op momenten dat ze afgeleid is, is het quasi onmogelijk om haar aandacht terug te vragen. Het is een duitse dog, en geen duitse herder, dus die will to please is zo'n beetje afwezig helaas.
Maak hier alsjeblieft geen "je bent een slechte baas want anders zou je via cursus X of gedragsgoeroe Y er wel voor zorgen dat je hond luistert" topic van. Ik ben gewoon oprecht benieuwd hoe andere mensen het aanpakken

. Heel soms krijgt onze jongste wel een halti om, dat ligt er maar net aan of ze weer last heeft van puberacties.....