Kat in schuur houden?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 09:15

Mioux schreef:
Zoals ik al eerder zei,weet niet of je dat gelezen hebt, als je hem aanpast dat de kat erin en eruit kan wanneer die wenst.....

Maar dat is nu niet de situatie, nu zit die kat dus 24 uur alleen in het donker.

Boeien wat allemaal KAN. Er kan zoveel. Maar het gebeurt (hoogstwaarschijnlijk niet) dus gaat het om de situatie zoals die nu is.

En dat is niet best.

Mioux

Re: Kat in schuur houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 12:17

ja maar dierenbescherming doet er niet veel tegen hoor helaas. Tegenwoordig zijn ze van: "krijgen ze te eten en drinken en kunnen ze droog zitten? Niet gewond?" en dan houdt het op. Heb t al eens vaker gemerkt de laatste maanden word het alleen maar erger. Ze halen bijna alleen nog maar half dode dieren op en rest ja doen ze weinig of zeggen ze van: "kat gezond gevonden? doen een bandje om met onze gegevens en laten ze vrij".

Heb pas zelfs een kitten gevonden met niet zo fijne kaak en gewond, maar levendig genoeg. Wat doen ze dan? bandje om van dierenbescherming en laten hem los om te zien waar die heen gaat en ja is t klaar. Het is helaas hoe het de laatste tijden gaat.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 13:03

De wet doet niets.
die mensen interesseert het niet.
Resteert éen ding, wil je die kat kunnen helpen. En dat is dat dier daar dan maar stiekem weghalen. Het is dat, of de kat daar in eenzaamheid laten zitten.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 13:07

Ja slim idee... Vooral als de bewoners het toch zien of iets, dan ben je de sjaak. Want als dan de politie te pas komt ben jij strafbaar en niet de eigenaar.

Nee zou ik dus niet doen. Enige wat TS misschien nog eens zou kunnen doen is naar de eigenaren lopen, vragen of ze nog interesse in de kat hebben en dat eventueel ALS ts er ruimte en tijd voor heeft de kat wel wilt mee nemen. Kan ze erna een nieuw huis zoeken en zijn de eigenaren akkoord gegaan. Zomaar iemands dier stelen lijkt me niet een normale oplossing.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 13:09

Maar soms is het de enige oplossing.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 13:11

Vind dat absoluut geen oplossing zomaar iemand hun dier stelen. Je kan beter met die mensen praten misschien staan ze er uiteindelijk wel open voor om het dier misschien af te staan of iets.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 13:18

Mioux schreef:
Vind dat absoluut geen oplossing zomaar iemand hun dier stelen. Je kan beter met die mensen praten misschien staan ze er uiteindelijk wel open voor om het dier misschien af te staan of iets.

Dat zou mijn eerste optie zijn. Maar niet alle mensen denken aan hun dier. Veel mensen denken alleen aan zichzelf, zeker als het om huisdieren gaat.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 13:24

Ja maar je kan niet zomaar andermans eigendom gaan stelen. Of je bent wanhopig op zoek naar een strafblad ;)

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 17:24

Mioux schreef:
Ja maar je kan niet zomaar andermans eigendom gaan stelen. Of je bent wanhopig op zoek naar een strafblad ;)

Ik kan niet een dier laten verpieteren. Dat doet me te veel pijn.

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 17:34

Niks zieligs aan en daar komt de dierenambulance echt niet voor. Zoveel katten leven buiten of zelfs in het wild op straat. Wij hebben een stalkat gehad die is 21 geworden en heeft altijd buiten geleefd en had een mandje in de schuur. Ze kwam soms even in de kantine maar ging snel weer naar buiten. Regen, sneeuw, wind of zon ze kon er prima mee overweg.

En als onze kat uit de schuur was gehaald door iemand die dat "zielig" vond had niet alleen ruzie gehad met ons maar ook met de kat. Want zij wilde buiten zijn.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 17:40

Jillsil schreef:
Niks zieligs aan en daar komt de dierenambulance echt niet voor. Zoveel katten leven buiten of zelfs in het wild op straat. Wij hebben een stalkat gehad die is 21 geworden en heeft altijd buiten geleefd en had een mandje in de schuur. Ze kwam soms even in de kantine maar ging snel weer naar buiten. Regen, sneeuw, wind of zon ze kon er prima mee overweg.

En als onze kat uit de schuur was gehaald door iemand die dat "zielig" vond had niet alleen ruzie gehad met ons maar ook met de kat. Want zij wilde buiten zijn.

Wéér iemand die niet leest! Dit beestje komt helemaal niet buiten! Het komt helemaal NERGENS! Het zit VAST in die schuur!
Als ze buiten zou kunnen gaan dan was het nog iets anders.

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 17:41

Desiree schreef:
Jillsil schreef:

Wéér iemand die niet leest! Dit beestje komt helemaal niet buiten! Het komt helemaal NERGENS! Het zit VAST in die schuur!
Als ze buiten zou kunnen gaan dan was het nog iets anders.

Sta je 24 uur per dag op de uitkijk om te zien of het naar buiten mag?

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 17:44

Als ik de TS niet hoef te geloven op haar woord, wat heeft het dan nog zin om een topic, welk dan ook, serieus te nemen en als zodanig te beantwoorden?

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 17:50

Een dierenambulance of dierenpolitie komt alleen als je keiharde feiten en bewijs hebt. Een aanname dat een kat de hele dag in een schuur zit is geen reden om in actie te komen. Dan nog moet er gekeken worden hoe groot de schuur is of er toch niet een luikje zit, krijgt het eten en drinken etc.

Wat ik ermee bedoel te zeggen. Mensen vinden het snel 'zielig' en weten het aan een ander vaak goed te vertellen maar weten vaak niet alle feiten.

xJustMe6

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 17:50

Misschien is het maar tijdelijk.. dat ze het dier nog niet zolang hebben en eerst een paar weken binnen willen houden voor hij/zij naar buiten mag zodat hij niet wegloopt. Als je dan allergisch blijkt te zijn is de schuur nog zo'n beetje de enige oplossing tot het dier ook naar buiten mag. Niet ideaal maar voor een paar weekjes prima te doen.

Ik heb mijn katten ook 3 weken op zolder gehad nadat ze verhuisd zijn en dat was nou ook niet echt een grote ruimte. Een andere optie was er niet om ze binnen te houden, glipten anders zo de deur uit. Na die 3 weken konden ze gaan en staan waar ze wilden.

Ik zou dus niet zomaar 144 bellen maar eerst eens vragen hoe en wat. Voor tijdelijk is dit niet zo'n heel groot probleem als het dier verder goed verzorgd word.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-15 19:18

Voor wat wij begrepen was het ook niet de bedoeling de kat buiten te doen, ook niet als het was gewend. We zijn nog niet langs gegaan, we wachten even een goed moment af. Dier krijgt waarschijnlijk gewoon eten en drinken, maar ik weet niet hoe ze de schuur hebben in gericht. Mijn buren kennende zullen ze daar echt geen katten paleis van hebben gemaakt, verre van. Een luikje overigens ook niet, de schuur is te zien vanuit ons huis boven.

Kat is van de dochter, de moeder houdt helemaal niet van katten. Kind zit overdag op school dus die zal waarschijnlijk overdag de hele dag in de schuur zitten. Ben ook bang op de manier hoe het kind waarschijnlijk met de kat omgaat. Hebben helemaal geen verstand van dieren houden... Ze hebben ooit kippen in de achtertuin gehad in een hok, en hoe die er bij zaten... Aiai... Kind zal waarschijnlijk ooit op de kat uitgekeken zijn.

Wij zullen dan eventueel zeker overwegen voor te stellen hem eventueel over te nemen. Die laten we daar niet zitten. Wij gaan die kat niet uit de schuur stelen, meningen over verdeelt, maar dit gaan wij niet doen.....