Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

spatter schreef:Lees nu eens je eigen bericht goed na!
Je zet je kind in de bench en de honden mogen mee.
Hoe denk je dat de honden denken over deze rangorde?
Wie staat er nu bovenaan, je kind of de honden?
Normaal is: Je kind gaat mee naar boven en de honden zitten in hun bench, eigen ruimte!
doezel2 schreef:spatter schreef:Dus even voor de duidelijkheid
Jij zet je zoon in de box/bench, terwijl je boven de was aan het doen bent en de honden lopen los?
Honden lopen altijd mee naar bovenop doe ik achterthuis en dat snauwen is 1x gebeurd
spatter schreef:Het probleem is dat je maar wat doet zonder goed na te denken wat de gevolgen zijn.
Je leert de honden zelf fout gedrag aan door niet na te denken over waar je nu mee bezig bent.
Ik persoonlijk zou de hond weg doen.
Dit is een te moeilijke situatie voor jou en het gezin.
Hou het bij de lieve hond en je kind, daar heb je tijd genoeg voor nodig en dat werkt.
Dit paasei tubby hondje is gewoon niet op zijn plek bij jullie, simpel omdat je situatie zich daar niet voor leent.
Gun het hondje een baasje die alle tijd heeft om met hem bezig te zijn, of waar hij alle ruimte heeft om zijn energie kwijt te kunnen.
Dit loopt alleen maar verder uit de hand en dan is het hondje niet meer herplaatsbaar.
spatter schreef:RX begin nooit aan honden ajb!
Een kind laat je nooit alleen met honden, ook niet als ze in een bench zitten, zeker geen 2/3/4/5 jarige.

Mioux schreef:Als de hond nu al signalen geeft met laten zien zoals jij zegt, denk ik aan tanden? grommen? Dat is al eigenlijk veel te ver gegaan dan... dit zou een hond niet mogen doen bij een 2 jarig kind en is het een tikkende tijdbom mits goede training en of cursus. Dit is meer afwachten tot het mis gaat... alleen inderdaad wat gezegd is is het sneu ,want de hond krijgt dat mee ze hele leven als of de hond een fout heeft. Terwijl die allang met goede training/hulp/cursus opgevoed kan worden.
Mioux schreef:Met 2 jaar moet het kind allang rond lopen en kunnen spelen eventueel buiten. En zolang mogelijk in de box, ja maar ook dat heeft grenzen. Bedoel je kan natuurlijk een 10 jarig kind er ook in stoppen maar of t normaal is.. Maar goed dat is ieder op zich. Mijn zoon is 3 en is al vanaf 6 maanden lekker rond aan t dobbelen in de kamer en aan het ontdekken. Je kind "opsluiten" in de box en de honden los vind ik ook geen goede "rangorde". Je kind los, honden eventueel in de keuken dmv traphek of iets is veel beter. Hun moeten de grenzen kennen daarin.
Mioux schreef:Over het wandelen, 10 min? vind ik zeer weinig, kan de hond niet eens normaal zijn behoeftes doen en moet maar even snel snel snel.. Kan ook zijn energie niet kwijt. Ik denk dat de hond beter elders kan bij iemand die wel de tijd heeft om minimaal 5 keer daags goed lang te wandelen.
Misschien heb ik het fout, maar krijg het idee van leuk hondje erbij maar het moet op mijn manier en liefst zo min mogelijk tijd kosten.... Nergens ingelezen hoe een pup is en een jack russel. Kruising of niet, het bloed zit erin van die kant.
spatter schreef:Lees nu eens je eigen bericht goed na!
Je zet je kind in de bench en de honden mogen mee.
Hoe denk je dat de honden denken over deze rangorde?
Wie staat er nu bovenaan, je kind of de honden?
Normaal is: Je kind gaat mee naar boven en de honden zitten in hun bench, eigen ruimte!