Zo klaar mee.. (Hond kauwt op speelgoed van zoon)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 11:40

Il vind het skype idee echt top.
Zou ik proberen.

Kind van twee kan prima korte poosjes in de box. Zoals ts zegt handig als je ff de was ophangt. Niets ergs aan. Zolang hik er ook veel uit mag.

Ik heb 3 kindjes (4 jaar, 2 jaar en 2 week.)
En een elf maand oude pup. Kan prima. Maar kost veel tijd en energie. Heb ook een energie vol ras (kooiker) mijn man laat hem 2x daags uit en ik ook 2x daags. Ik loop overdag samen met een vriendin en haar honden.

Ik zou een andere cursus zoeken je lesgever moet weten wat hij met negatief gedragmoet doen!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 11:40

Lees nu eens je eigen bericht goed na!

Je zet je kind in de bench en de honden mogen mee.
Hoe denk je dat de honden denken over deze rangorde?
Wie staat er nu bovenaan, je kind of de honden?

Normaal is: Je kind gaat mee naar boven en de honden zitten in hun bench, eigen ruimte!

doezel2

Re: Zo klaar mee.. (Hond kauwt op speelgoed van zoon)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-15 11:42

Ik roep ze niet ofzo. Vaak zet ik ze buiten neer:)

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 11:43

spatter schreef:

Normaal is: Je kind gaat mee naar boven en de honden zitten in hun bench, eigen ruimte!

Goed punt zo had ik er nog niet naar gekeken.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 11:47

Het probleem is dat je maar wat doet zonder goed na te denken wat de gevolgen zijn.
Je leert de honden zelf fout gedrag aan door niet na te denken over waar je nu mee bezig bent.

Ik persoonlijk zou de hond weg doen.
Dit is een te moeilijke situatie voor jou en het gezin.
Hou het bij de lieve hond en je kind, daar heb je tijd genoeg voor nodig en dat werkt.

Dit paasei tubby hondje is gewoon niet op zijn plek bij jullie, simpel omdat je situatie zich daar niet voor leent.
Gun het hondje een baasje die alle tijd heeft om met hem bezig te zijn, of waar hij alle ruimte heeft om zijn energie kwijt te kunnen.
Dit loopt alleen maar verder uit de hand en dan is het hondje niet meer herplaatsbaar.

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 11:48

doezel2 schreef:
spatter schreef:
Dus even voor de duidelijkheid

Jij zet je zoon in de box/bench, terwijl je boven de was aan het doen bent en de honden lopen los?

Honden lopen altijd mee naar bovenop doe ik achterthuis en dat snauwen is 1x gebeurd

Je zet de honden zo boven je zoontje. De honden mogen mee, de kleine niet. Dat is ook geen goede volgorde. Je zoontje zou mee moeten naar boven, niet de honden.

Is het een idee om de hond in de bench te doen als je even naar het toilet bent of de was aan het doen bent?

En ik zou ook zeker een gedragsdeskundige raadplegen. Dit hondje heeft regels nodig en krijgt nu van alle kanten verschillende regels. Dat werkt niet.

Succes met hem.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 11:49

spatter schreef:
Het probleem is dat je maar wat doet zonder goed na te denken wat de gevolgen zijn.
Je leert de honden zelf fout gedrag aan door niet na te denken over waar je nu mee bezig bent.

Ik persoonlijk zou de hond weg doen.
Dit is een te moeilijke situatie voor jou en het gezin.
Hou het bij de lieve hond en je kind, daar heb je tijd genoeg voor nodig en dat werkt.

Dit paasei tubby hondje is gewoon niet op zijn plek bij jullie, simpel omdat je situatie zich daar niet voor leent.
Gun het hondje een baasje die alle tijd heeft om met hem bezig te zijn, of waar hij alle ruimte heeft om zijn energie kwijt te kunnen.
Dit loopt alleen maar verder uit de hand en dan is het hondje niet meer herplaatsbaar.

Ben ik het helemaal mee eens. Daarom zei ik ook dat ik denk dat er niet goed nagedacht is wat een pup met zich mee brengt. Vind je het 1 keer goed dat hij meeloopt, loopt hij altijd mee. Maar tegenover honden heb je wel de verkeerde rangorde aangeleerd voor de toekomst. Het kind in een "bench" en de honden vrij. De honden moeten apart gezet en niet het kind als je er even niet bij bent.

Ninette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 11:52

Het slopen van spullen is een dominantie probleem helemaal de spullen van baas ook je kind staat boven je hond en aangezien je kind de hond niet kan corrigeren zal hij het steeds weer proberen en dit kan van kwaad naar erger..ik raad je diana ter brake arkeveld aan zij woont ook in twente.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 12:00

Maar stel dat je de honden in de bench doet moet het kind ook uit de ruimte.
9 van de 10 keer doet het kind de hond narigheid aan niet andersom.
Stel hond zit in de bench en kind haald rottigheid bij de hond uit.
Hondjes kunnen niet weg.
Ik zou kiezen voor kind in de bench.
Kunnen de honden weg.
Of nog nog beter niet bij elkaar in 1 ruimte zonder toezicht.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 12:03

Is dit niet de hond die met een muilkorf in zn bench zat omdat ie zn mat opat?

Ik denk echt dat het wel veel gevraagd is voor je deze situatie. Is het voor jou niet juist belangrijk om veel rust en structuur in je leven hebben? Wel goed dat je veel om advies vraagt.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 12:04

RX begin nooit aan honden ajb!

Een kind laat je nooit alleen met honden, ook niet als ze in een bench zitten, zeker geen 2/3/4/5 jarige.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 12:07

spatter schreef:
RX begin nooit aan honden ajb!

Een kind laat je nooit alleen met honden, ook niet als ze in een bench zitten, zeker geen 2/3/4/5 jarige.

Ik heb al jaaaaaaren meerdere honden en heb ook anderen geholpen maar door tijdgebrek met het laatste gestopt.
Lees mijn bericht eens goed na.
Ik zeg duidelijk beter niet de honden en het kind bij elkaar laten!!!

Mij lijkt het voor de hond beter om een passende plek te krijgen.
Man had ik ook eruit getrapt trouwens.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 12:08

Het is idd of nu heel veel tijd en energie er in stoppen. Of weg doen.

Toen wij onze pup kregen kwamik er kort erna achter dat ik zwanger was. Pittige periode. Maar ik ben direct duidelijk en kort geweest. Rangorde is hier goed. Let daar goed op. Hond mag hier niet boven. Verlaat ik de kamer dan gaat de hond naar de bijkeuken. Kids staan al duidelijk boven hem. Mijn twee jarige zoontje kan lezen en schrijven met hem. Spelen maar ook duidelijk aangeven wanneer het klaar is

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 12:50

Iris82 schreef:
Is dit niet de hond die met een muilkorf in zn bench zat omdat ie zn mat opat?

??? hoop het toch niet

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 13:00

een pup met een muilkorf op in een bench ? mag toch aannemen van niet

Zie nu welk topic je bedoelt en helaas wel om deze pup toen 8/9 maanden?

Ik zie ook veel topics en posts dat je problemen hebt met je hond(en)... en veel tegenstrijdige berichten. Eerst staat er oktober dat je 1-2 uur loopt in t bos en nog 3 keer half uur rondje, hier staat wat anders. Je zoon "speelt" met de hond, is geen fysieke beweging. En dan vraag je ook om een vlooienband voor een kat of die voor een hond geschikt is? Met een 2 jarig zoontje rondlopen? Ik vraag me eigenlijk werkelijk af, hoever is jullie kennis betreft honden? En is het niet verstandig om na te denken om de hond een ander baasje te geven ? EN meer in te lezen over honden, gedrag en gezondheid?
Laatst bijgewerkt door Mioux op 03-12-15 13:06, in het totaal 1 keer bewerkt

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 13:05

Arm beest. Waarom neem je in godsnaam een hond in deze situatie met 2 kleine kinderen. Het is zo voorspelbaar wat hier gaat gebeuren later:OF hond moet weg want kinderen zijn ineens "allergisch" OF hond krijgt spuit want is verknipt en gedragsgestoord door het ontbreken van opvoeding en kennis en bijt kind. BAH

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-15 13:15

Die vlooienband was. Niet voor mijn hond hoot. Had er nog 1 liggen van de kat vandaar de vraag.

En ze zijn niet zielig. Klaar. Jullie weten hier niet hoe het hier in huis gaat.
Maar laat ok maar zitten hier. Wat ik ok doe tis zielig. Volgens jullie.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-15 13:16

Ben mijn leven lang opgegroeid met honden. Genoeg die het verpest is. Manlief

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 13:17

Het is zielig inderdaad als je je eigen behoeftes voor het dier/kind zet. Je kan gehecht zijn aan t beestje maar er speelt duidelijk veel.

Het dier heeft duidelijk teveel meegemaakt voor jullie kennis. Dan moet je een keuze maken, zo laten gaan en uitlopen op problemen die er duidelijk al (geweest) zijn, of laten gaan en iemand met (meer) kennis de hond een kans laten geven.

Als je man hem dus verpest als ik dat uit je post haal, dan moet je een keuze maken voor de hond zijn welzijn.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 13:18

Dus man eruit.

FloMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 13:21

Tja... dat weet je als je om hulp vraagt. Dan kun je enigszins kritiek verwachten.
Waarom neem je niet gewoon de tip aan om een gedragsdeskundige in te schakelen?

Zeker gezien dit niet het eerste topic is waarin je een probleem voorlegt.

Man hoeft niet meteen zn spullen te pakken. Wél vind ik zeker dat hij aangesproken mag worden op wat hij doet en dat het in geen enkele vorm bevorderlijk is voor de hond.
Daar zou ik wel een ruzie of 10 voor over hebben, om maar zo te zeggen.
Walg van mensen/mannen die niet met dieren om kunnen gaan. Maar iedereen verdiend een kans om t te leren, nietwaar.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 13:36

Heb het eigenlijk niet allemaal doorgelezen maar kan het jaloezie zijn?
Voor een hond is negatieve aandacht ook aandacht..... -O-

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 17:00

Mioux schreef:
Als de hond nu al signalen geeft met laten zien zoals jij zegt, denk ik aan tanden? grommen? Dat is al eigenlijk veel te ver gegaan dan... dit zou een hond niet mogen doen bij een 2 jarig kind en is het een tikkende tijdbom mits goede training en of cursus. Dit is meer afwachten tot het mis gaat... alleen inderdaad wat gezegd is is het sneu ,want de hond krijgt dat mee ze hele leven als of de hond een fout heeft. Terwijl die allang met goede training/hulp/cursus opgevoed kan worden.

Ik vind dit eigenlijk een pluspunt, dat hij gromt. Voor hetzelfde geld geeft hij zijn grens minder duidelijk aan dmv orenspel en uitdrukking in de ogen en komt dat niet over en op een dag kan hij het niet meer aan en dan HAP! Heb je dat liever?
Ik denk dat de hond het kind onberekenbaar vindt, en dat zijn kleine kinderen ook. Hebben geen benul van of ze een ander pijn doen en daarnaast hebben kinderen nog een hopeloze coördinatie en dat zien honden.
Mioux schreef:
Met 2 jaar moet het kind allang rond lopen en kunnen spelen eventueel buiten. En zolang mogelijk in de box, ja maar ook dat heeft grenzen ;). Bedoel je kan natuurlijk een 10 jarig kind er ook in stoppen maar of t normaal is.. Maar goed dat is ieder op zich. Mijn zoon is 3 en is al vanaf 6 maanden lekker rond aan t dobbelen in de kamer en aan het ontdekken. Je kind "opsluiten" in de box en de honden los vind ik ook geen goede "rangorde". Je kind los, honden eventueel in de keuken dmv traphek of iets is veel beter. Hun moeten de grenzen kennen daarin.

Honden opsluiten de hele dag is ook geen optie. En wat betreft rangorde, honden erkennen een jong dier niet boven zich. Ook niet als paps en mams dat graag willen, het is gewoon niet natuurlijk voor ze. Ze zullen een jong respecteren zolang de ouders in de buurt zijn, maar als dat niet meer het geval is, vervallen ze snel in de natuurlijke rangorde.
Mioux schreef:
Over het wandelen, 10 min? vind ik zeer weinig, kan de hond niet eens normaal zijn behoeftes doen en moet maar even snel snel snel.. Kan ook zijn energie niet kwijt. Ik denk dat de hond beter elders kan bij iemand die wel de tijd heeft om minimaal 5 keer daags goed lang te wandelen.

Misschien heb ik het fout, maar krijg het idee van leuk hondje erbij maar het moet op mijn manier en liefst zo min mogelijk tijd kosten.... Nergens ingelezen hoe een pup is en een jack russel. Kruising of niet, het bloed zit erin van die kant.

Hier ben ik het mee eens! Mensen zeggen van jack russels dat ze druk zijn, en zijn verbaasd als ze zien dat mijn honden gewoon rustig ergens gaan liggen, of dat nu thuis is of ergens anders. En dat verbaast mij dan weer want ik weet niet wat ze anders hadden verwacht. Maar ik ga ook elke dag uitgebreid met ze lopen en ik speel met ze. Ze krijgen beweging. Een hond is áltijd te druk of vervelend wanneer hij onvoldoende gelegenheid krijgt om zijn energie kwijt te kunnen. Het ligt dus altijd aan de baas.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 17:01

spatter schreef:

Honden horen niet in de bench! En honden kun je best even alleen laten, maar kinderen niet.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 17:06

@desiree ik vind het geen pluspunt, de hond moet dan gewoon weglopen. Grommen naar een kind vind ik echt niet kunnen. Kind van 2 begrijpt overigens ook helemaal nog niet hoe het zit als een hond dat doet. En kan dat dus niet ervaren als de hond vind het niet fijn maar als een hond maakt geluid.
En opsluiten heb ik het niet over de gehele dag, al is de hond dat praktisch want erg veel wandelen op een dag gebeurd ook niet, maar heb ik het over in de keuken of hal of iets als je even naar boven moet, is dus alleen als je zelf niet in de kamer bent bij het kind en de honden, de honden apart zetten niet het kind. Een kind is geen jong dier, dat is heel wat anders. Ook wij hebben honden gehad vroeger toen ik klein was, en is geleerd dat de hond het of toelaat of weg loopt, maar grommen absoluut niet. En als jij zegt :

"Ze zullen een jong respecteren zolang de ouders in de buurt zijn, maar als dat niet meer het geval is, vervallen ze snel in de natuurlijke rangorde. " Dan moet je de honden uberhaupt dus nooit alleen met t kind laten ,wat ik al eerder aangegeven heb en ik begrijp van TS dat dat dus wel eens gebeurd.

Jij gaat ook elke dag met ze lopen uitgebreid lees ik, dat is ook wat een hond nodig heeft klein en groot. Daar raakt een hond zijn overtollige energie van kwijt, als de hond te druk is of dergelijke dan ligt dat toch echt grotendeels aan de beweging die de hond krijgt. En die 10 minuten ja vind ik het niet vreemd dat de hond vervelend word en zijn energie elders op uit als het kwijtraken bij het wandelen...