Oeps, een impulsief konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

saskiakefie

Re: Oeps, een impulsief konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 09:12

Dat is onzin dat omdat ze juist jong is nog prima wintervacht aan kan maken, ze heeft dan eerder de energie nodig om te groeien en is juist kwetsbaarder dan een volwassen konijn. En nogmaals ik zou dr eerst koppelen aan een ex-ram en dan samen aan die andere twee konijnen. Je kunt van zo'n jong dier nog niks zeggen over het karakter als straks dr hormonen op gaan spelen kan het een heel ander konijn worden.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-15 09:34

In eerste instantie houden we het gewoon bij 3. Die discussie ga ik niet aan.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 10:04

Dan had je haar beter kunnen laten zitten, zoveel slechter zou ze het elders dus ook niet hebben...

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 10:37

sneu dit hoor. Ik heb het hele topic doorgelezen en je ziet gewoon dat TS steeds meer meepraat met de adviezen, iedereen hoop krijgt en uiteindelijk (oh oh wat een verassing) totaal tegenover gestelde doet van wat goed is em het beestje toch naar buiten gaat doen.
Ga jij vanaf vandaag ook enkel nog in t shirt naar buiten? Geen jas he! dag en nacht. Kijken over hoe zo'n tijd jij gewend bent..

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 10:48

Als je haar nu naar buiten doet overleefd ze het waarschijnlijk niet en als je haar zo jong alleen houd de hele winter krijg je een antisociaal konijn. Aan jou om een conclusie te trekken.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 11:51

Wat ga je er nu dan mee doen TS?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 11:53

Ik vind het erg jammer dat het welzijn van het konijn nu het onderspit moet delven tegen het gemakzucht en impulsiteit van de mens. Dat had ik niet verwacht -O-
Jammer.. Ik hoop dat jullie toch nog van gedachten veranderen en de gezondheid van het konijn voorop stellen.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 11:55

Topic doorgelezen en ik denk dat dit konijntje beter af is bij een ander baasje. Niet omdat ts niet goed voor haar konijnen zorgt maar omdat het konijn nu op een misselijk tijdstip is gekocht. (Herfst/winter). Als je haar een maatje geeft en ze binnen zet moet het in mijn ogen kunnen. Garage is te koud voor nu.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 11:58

Zeker ook omdat het een dierenwinkelkonijn is en deze niet de gezondste zijn.
Dat wist ik al, na 2 weken stage bij een dierenwinkel heb ik alleen maar bevestiging. Die dieren zijn doorgefokt en trekken het sowieso niet. Maar als jij graag een doodziek of dood konijn wil...

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 12:53

Jammer dat je alle goedbedoelde adviezen in de wind slaat en het konijntje hier de dupe van is.

Ik vind het erg sneu voor het konijntje. Je had haar achteraf beter kunnen laten zitten ;) Dat is alles wat ik hier nog kwijt wil.

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 13:03

Jammer weer, arm konijn. Je hebt haar gekocht omdat je bang was dat ze het ergens slechter zou krijgen en nu komt ze buiten in de kou te zitten en wordt ze misschien ook nog eens flink ziek.

Ze had beter in de dierenwinkel kunnen blijven zitten, daar is het tenminste lekker warm.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-15 17:34

Ik heb nog geen beslissing gemaakt, tot zover heeft ze een prima plekje in de garage waar het warm genoeg is. Wij stoken nogal flink dus de garage is nooit echt koud. :) die is met een gewone deur verbonden aan het huis.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 17:42

Azmay schreef:
Als je haar nu naar buiten doet overleefd ze het waarschijnlijk niet en als je haar zo jong alleen houd de hele winter krijg je een antisociaal konijn. Aan jou om een conclusie te trekken.

Maar ze zit nog steeds alleen?

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 17:44

Wat is daar het grote probleem van? Konijn zal misschien 2 maandjes alleen zitten. Daar krijg je echt geen antisociaal konijn van hoor...

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 17:46

Eoweyn_x schreef:
Wat is daar het grote probleem van? Konijn zal misschien 2 maandjes alleen zitten. Daar krijg je echt geen antisociaal konijn van hoor...

Ten eerste is het een jong konijn wat nog veel moet leren van soortgenootjes, ten tweede is het over 2 maanden echt nog niet warm genoeg om wel naar buiten te gaan zonder winterjas.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 18:13

Ten eerste is het een jong konijn die je nog niet kunt koppelen gezien haar karakter nog niet duidelijk is. Tenminste, het kan wel, maar grote kans dat het op latere leeftijd fout gaat.
Konijnen zijn op 8 weken prima zelfstandig. Even alleen, tja, het is sneu, maar nu koppelen is nog sneuer.
Laatst bijgewerkt door Eoweyn_x op 28-11-15 18:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 18:28

En een diertje van haar eigen leeftijd dan?
Gaat dat ook niet?

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 18:37

Dan zit je of met twee voedsters, wat bijna net zo vaak fout gaat als twee rammen op latere leeftijd. Of met een rammetje maar een ram moet je weer scheiden en na 2 weken opnieuw koppelen, en dan maar afwachten of het nog klikt.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 18:39

Gelukkig is het bijna Kerst {:)-:(

Geintje :D
Maar wat een gedoe!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 18:47

Als ik jou was zou ik het konijn zolang het winter is dan maar op je eigen kamer in de warmte houden en haar zelf heel veel aandacht geven. En dan af en toe eens laten kennismaken met je andere konijnen waar ze in de zomer dan bij kan gaan wonen. Je hebt wel een leuk konijnenverblijf met veel speeltjes,zo te zien. Uit dit topic blijkt maar weer dat konijnen helemaal niet zo gemakkelijk te houden zijn ,dat kan flink tegenvallen.Maar ts bedoelt het in elk geval heel goed.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 18:50

Dit is echt een halfslachtige winter en ik deed het konijn al lekker naar buiten. Maar ik zou wel het binnenverblijf heel goed afschermen van koude, desnoods daarbinnen nog een klein binnenverblijf doen waar het konijn weg kan kruipen en deze vol stoppen met stro.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 19:04

Het heeft hier al gevroren... Ze heeft geen wintervacht en zal die ook niet meer aanmaken nu. Dus ze is alsnog de pineut als het straks wél heel koud is. Het wordt niet voor niets aangeraden om ze in aug/sept naar buiten te doen... :)

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 19:07

Kom even binnenvallen met een vraagje hoor... Hoe zit het dan met nestjes die nu geboren zouden worden? Geeft moeder natuur dan genetisch wel door dat er een dikke vacht moet komen, of...?

Heb het topic verder wel gelezen maar weet niets boeiends te zeggen. Eens met veel anderen :)

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 19:09

Ja, die hebben eigenlijk al gelijk een dikke vacht omdat ze buiten geboren zijn. Een binnenkonijn, die binnen geboren wordt, heeft dat minder of niet, een gewoon normale vacht. Een ouder konijn, of een konijn die binnen geboren is/gezeten heeft, moet die vacht gewoon nog aanmaken en begint daar dus aug/sept mee. Nu niet, of te laat, en dan loop je dus al kans op longontstekingen, verkoudheidjes, etc.

En eigenlijk, als je naar wilde konijnen kijkt, horen er nu helemaal geen jonge konijnen geboren te worden. Al weet ik natuurlijk ook dat dat bij tamme konijnen anders is.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 19:16

Ah op die fiets. Thnx!

Niet helemaal, moeders liep van de week met de honden in de duinen en toen hadden ze een jong wildje te pakken. Niet echt een leuk verhaal, sorry. Maar wellicht was dat er eentje die niet helemaal gezond oid was, want een gezond konijn zijn de honden echt te traag voor en zullen ze echt niet te pakken krijgen.