Diane65 schreef:Kittens tot 1 jaar oud krijgen bij mij onbeperkt voer hoor, ik kijk nooit naar de hoeveelheid vermeld op de zak, maar hoe de kat er uit ziet. Ze is nog veel te jong om nu al op dieet te zetten en in de natuur eten katten over een periode van 24 uur 15 muizen. Na 1 uur is de maag alweer leeg dus moet er weer gejaagd worden. Als je het vervelend vindt om een bak voer zo te laten staan, kun je ook zelf voer op diverse plekken neerzetten, kan in een leeg theedoosje, voerspeeltje etc. Ze heeft waarschijnlijk echt honger en maar twee keer per dag wat brokjes staat gelijk aan verhongeren als je weet dat ze elk uur iets moeten eten.
Werken in de natuur die muisjes ook mee aan elk uur een kat voeren?
Het kan aan de kwaliteit van je voer liggen en aan de manier van aanbieden, dus voerspeeltjes als jachtvervanging kan helpen, maar niet elk dier of dat nu kat/hond/paard is heeft een eetrem en stopt zodat ze op gewicht blijven. Een roofdier wat dus veel inspanning moet leveren en altijd onzeker is over de volgende maaltijd zal juist geneigd zijn zoveel te eten als er is omdat iets reserve nuttig is. Dat levert in een huiselijke situatie snel problemen op als er onbeperkt voer is en kat instinctmatig door blijft vreten omdat die eetrem er niet is.
morgen ga ik al zeker ene voerballetje bestellen en ik twijfel dan nog tussel de voertoren (mogelijkheid dat ze het omstoot, maar lijkt me fijn in gebruik) of het activity board (gaat misschien vervelen na een tijdje, en lijkt me moeilijker te vullen).
Ik heb eventueel wel een filmpje van mijn kat en zijn active board. Ik wil die wel even uploaden binnenkort als je wil zien hoe de kat ermee om gaat. Ik vind het een top ding. 
Ze schrokte ook altijd enorm haar voer op en de toren werkt erg goed voor haar. Ook krijgt ze het voer in twee porties per dag verdeeld. Ze zeurt in principe ook niet meer om voer, behalve wanneer het bijna 5 uur is (normale tijd voor de tweede ronde). De toren heeft ze eigenlijk nog nooit omgegooid, maar de kat van mijn broertje die van hun wel