Leishmania en Ehrlichia bij hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DatBenIkNou

Re: Leishmania en Ehrlichia bij hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 09:06

Ik begrijp echt niet waarom toch niet even laten testen op Giardia. Zijn geen hoge kosten en niet belastend voor de hond? Als hij het wél heeft zijn andere hondeneigenaren lekker weer de sigaar. Buitenlandse hond plus diarree zou altijd op Giardia getest moeten worden. Ik krijg op deze manier steeds meer moeite met het halen van honden uit het buitenland. Neem dan op z'n minst de verantwoordelijkheid om ziektes/parasieten verspreiden te voorkomen!!

sophianemo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-15 11:07

Daar ben ik weer even. Nu is Wadja voor dag vier aan de medicijnen. We zien geen verbetering, ik weet dat het normaal is dat je erop moet wachten met Allopurinol. Hij eet nog steeds nauwelijks en hij wil niet meer uit. Ook de paar meter om te plassen en te poepen buiten gaan moeizaam. Hij wil terug naar huis. Hier vindt hij zijn draai ook niet. Hij ligt wel, maar ligt vaak zachtjes te kreunen en soms wat te janken. Hij is vel over been. Ervaringen over Leishmania en het gebruik van Allopurinol ken ik, iemand die ervaring heeft met langdurige Ehrlichia en de bestrijding hiervan met Doxycyline?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 11:13

Laat testen op Giardia.........

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 11:13

Dat hij toen getest is op giardia wil niet zeggen dat hij het nu niet heeft, als dat in griekenland al getest is kan het heel goed zijn dat hij het daarna nog heeft opgelopen. Ik snap ook niet waarom je dat niet laat testen, je internist ziet blijkbaar niet in hoe groot de kans is en hij zal ws ook niet weten wat de risico's zijn. Ter vergelijk; ik heb jarenlang honden uit het buitenland opgevangen en ik kreeg standaard medicatie mee, zodra ze langer dan een dag aan de diarree zijn beginnen we standaard met de medicatie. Als je op tijd bent is het simpel, als je te lang wacht kan het ernstige schade aanrichten.

Ik zou het echt niet aan kunnen om een dier zo te zien lijden.
Ik snap dat je even wilt wachten tot de allopurinol werkt maar ik denk dat je daar toch een limiet voor moet stellen en moet beslissen wat je gaat doen als het niet werkt binnen x tijd.
Het spijt me dat ik het zeg en het is natuurlijk niet wat je wilt horen.
Laatst bijgewerkt door anneliesdj op 30-11-15 11:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 11:14

Doxy is geen fijn middel en kan je knap narig van zijn. Heb het zelf eens geslikt en vond het verre van prettig en als je je dan al zo ziek voelt....

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 11:24

Nogmaals....
DatBenIkNou schreef:
Ik begrijp echt niet waarom toch niet even laten testen op Giardia. Zijn geen hoge kosten en niet belastend voor de hond? Als hij het wél heeft zijn andere hondeneigenaren lekker weer de sigaar. Buitenlandse hond plus diarree zou altijd op Giardia getest moeten worden. Ik krijg op deze manier steeds meer moeite met het halen van honden uit het buitenland. Neem dan op z'n minst de verantwoordelijkheid om ziektes/parasieten verspreiden te voorkomen!!

sophianemo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-15 11:38

Hij is vorige week getest op Giardia. Ik heb er op aangedrongen om het te doen en kreeg de buisjes toegestuurd. De test is negatief. Dus dat is het niet. Graag zou ik nu vooral reacties hebben op de behandeling van Leishmania en Ehrlichia en wat ik kan verwachten. Deze parasieten zijn bij hem aangetoond, evenals Babesia.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 11:40

Nog geen 4 dagen geleden zei je dat je internist het niet nodig vond om op giardia te testen en dat dus ook nog niet was gebeurd?

sophianemo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-15 11:55

Cayenne schreef:
Nog geen 4 dagen geleden zei je dat je internist het niet nodig vond om op giardia te testen en dat dus ook nog niet was gebeurd?

Klopt, maar heb via mijn eigen dierenarts toch een sneltest gedaan omdat er nog een hond in de buurt hier ziek was van Giardia

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 12:03

Heb je dan van 3 dagen ontlasting gespaard? Anders is de test nl niet betrouwbaar ivm uitkomen larven? Dan zegt negatief dus helemaal niks.

Edit: 26ste schrijven dat arts het niet nodig vindt te testen op Giardia, dan toch en buisjes opgestuurd gekregen maakt dat ik zelf al kan concluderen dat je hond 50% kans heeft dat hij het alsnog heeft. Slechts een test van 3 dagen ontlasting geeft 100% zekerheid.

estja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 20:56

sophianemo schreef:
Ervaringen over Leishmania en het gebruik van Allopurinol ken ik, iemand die ervaring heeft met langdurige Ehrlichia en de bestrijding hiervan met Doxycyline?

Hier heeft onze hond Anaplasma, een vorm van Ehrlichia. Wij hebben eerst een kuur van 4 weken gedaan. Dat werkte onvoldoende, het hoesten, schuimbekken en briesend ademen werden wel wat minder maar gingen zeker niet weg. Daarna een langere kuur gedaan van ruim 2 maand i.c.m. allopurinol en milteforan. Onze DA gaf aan dat doxycycline ook zou helpen bij de weerstand.

Onze hond was er slecht aan toe en we dachten dat we haar zouden verliezen. Gelukkig heeft bij ons de medicatie cocktail gewerkt.
Wij hebben van geen enkel medicijn bijwerkingen gezien.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 13:51

Hoe gaat het nu eigenlijk?