Zoe_97 schreef:ik denk dat hier gewoon een heel stuk verhal ontbreekt. Een asiel gaan zeker niet een hond inslapen als er zich een baasje (baasje leverd hun geld op terwijl inslapen hun kost). Ook gaan ze niet hun principes boven ene dier stellen. Wel gaan ze kijken naar wat er kan met de hond. In de advertentie staat al dat hij niet geplaatste word met andere honden, die kennis heeft nog ene dominante hond...
vanuit dat principe denkend, is je argument niet correct..
hond inslapen is wel degelijk goedkoper dan het voer dat het kost om hem in leven te houden (voer, medische zorg, anti vlooien, shampoo, wormenkuren) totdat er een goede baas is gevonden die een relatief kleine vergoeding geeft voor de hond.
aan het verhaal te horen heeft het dier al vele malen meer gekost dan dat hij zal 'opbrengen'.
een spuitje tegen asielkosten (die veel lager zijn dan voor een particulier), is grofgenomen zo'n 2 weken een beetje normaal voer voor zo'n hond.
heb net zelf twee kittens uit het asiel gehaald.. ik heb uitgerekend dat het asiel vrijwel geen cent heeft kunnen verdienen aan deze kittens, die zo'n 1.5 en 2 maanden daar verbleven hebben.
---
honden/katten of wat voor dieren worden bij een asiel uberhaupt niet ingeslapen omdat het teveel zou 'kosten'.
je kunt wel denken bijvoorbeeld..
de tijd die deze hond inmiddels in een situatie verkeerd die niet goed voor het dier is.. had de slaapplek van dit dier misschien al 5 maal benut kunnen worden door een hond die opvang nodig had en snel een nieuwe baas had kunnen krijgen..
net als 'eeuwige grasmaaiers' op de weides, ben ik ook niet zo'n voorstander van dat iedere hond maar altijd tot in de lengte van dagen in een asiel zou moeten verblijven als hij gezond is, omdat er misschien ooit wel ergens een baasje zal opstaan dat hem wil hebben..
het klinkt heel akelig en kil, maar zo'n plek kan beter vergeven worden aan honden, die een snelle doorstroom potentieel hebben.. afgezien nog van het feit dat het helemaal geen goede huisvesting is in een asiel voor langere periode.
Ik vind het zoals ragdol aangeeft wel vreemd dat er aanvoer zou plaatsvinden vanuit het buitenland (heb ik niet eerder gezien trouwens).. maar goed, ik begrijp het ook nooit zo goed dat mensen een hond gaan redden in spanje, omdat ze daar gered moeten worden, terwijl er hier net zo goed dieren gered moeten worden.