Euthanasiebeleid Dierenbescherming

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 17:22

Desiree schreef:
En wat doen ze dan met al die staffords die ook massaal in asiels zitten?

Ik zelf vind een stafford naar mensen toe toch wel stuk makkelijker.want deze horen 0% mensagressief te zijn. Zijn ze dit wel mogen ze van mij gelijk een spuitje want dit hoort niet bij zo,n ras.

Het is zo jammer meeste honden in asiel zijn de terrier groep,zeer leuke honden maar zeker niet makkelijk.maar de meeste idioten kopen een stafford

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 17:37

keona schreef:
Desiree schreef:
En wat doen ze dan met al die staffords die ook massaal in asiels zitten?

Ik zelf vind een stafford naar mensen toe toch wel stuk makkelijker.want deze horen 0% mensagressief te zijn. Zijn ze dit wel mogen ze van mij gelijk een spuitje want dit hoort niet bij zo,n ras.

Het is zo jammer meeste honden in asiel zijn de terrier groep,zeer leuke honden maar zeker niet makkelijk.maar de meeste idioten kopen een stafford

Klopt!
Van de idioten die ook zo nodig een hond moeten, koopt 99% een stafford of aanverwante.

keona

Re: Euthanasiebeleid Dierenbescherming

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 17:46

Het is jammer van het ras,en mensen fokken er maar gewoon mee op los omdat ze hun hond o zo leuk vinden.pups kom je tegen voor 200-300 euro of er verder is nagedacht nee.gelukkig is het bij akita,s minder maar ook dit zijn absoluut geen makkelijke honden,ook nog eens moeilijk te trainen.

Ik heb zelf ook een eng,stafford en nog een aussie.heb ook nest gefokt met de aussie. Maar ik zou nooit staffies willen fokken puur omdat de meeste die op deze honden afkomen idioten zijn.het is zeer jammer van het ras.want zijn erg leuke honden. Maar dat is eigenlijk wel bij alle honden rassen ze moeten bij jou passen,en je moet ook weten waar aan je begint.en niet na mnd denken o is toch veel werk.maar zo gebeurt dat wel helaas

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 17:48

Denk ook dat het asiel zo fair moet zijn,en ze moeten afspreken met deze man dat hij de laatste is die de hond krijgt gaat het niet,hij terug moet en dan het spuitje krijgt.dan heeft iedereen de kansen gehad.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 17:52

SaskiaKa schreef:
De hond is meerdere keren verkeerd geplaatst. De adoptanten konden de hond niet "lezen", misten zijn signalen dus de hond werd duidelijker. Baasjes werden bang dus hond moest weer terug naar het asiel.

Dit vind ik heel iets anders dan agressie of angst-agressie. Dit is normale communicatie. Je kan je hond leren om weg te lopen of niet te reageren in een dergelijke situatie. Het is ongewenst gedrag, maar volkomen natuurlijk.

Natuurlijk is angst agressie of gewoon gedragsgestoord zijn iets heel anders dan een hond zelfverzekerde hond die zich niet laat koeioneren en daarom soms uitvalt. Maar uiteindelijk maakt dat voor een asiel denk ik niet zoveel uit als het eindresultaat van verschillende gedragsproblemen hetzelfde is. Hond komt terug na plaatsing, hond toont wellicht ook hetzelfde gedrag naar andere vrijwilligers/medewerkers als je kennis, hond is niet echt makkelijk met andere honden etc. Het is imo wel heel makkelijk om te zeggen het is zo zielig want hij heeft geen slechte aard en kan wel heropgevoed worden. Dat is allemaal leuk en aardig maar tot die tijd dat ie ook daadwerkelijk in een omgeving komt met zo'n baas zit je als asiel toch mooi met zo'n hond in je maag.

Nu is het mooi dat je kennis hem misschien toch zelf kan nemen maar ik vind de opening van het topic toch wel echt een rare manier van doen. Ik vind het een beetje raar om het een ander heel erg kwalijk te nemen dat ie zo'n hond na 3 jaar leuren ermee wil afmaken als je zelf niet van plan bent om hem op te vangen. Als ik had moeten raden hoelang een hond in een asiel mag blijven als herplaatsen steeds mislukt had ik korter geraden denk ik :=

EDIT: Ik vraag me trouwens af je nu precies bedoeld met dat hij zijn hele leven om moet gooien om de hond te nemen TS. Hij heeft toch al een hond waar hij voor moet zorgen, meestal is een tweede hond dan geen mega aanpassing?
Laatst bijgewerkt door liedje89 op 17-11-15 18:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 17:54

Tja, iedereen kan wel gaan lopen speculeren over eventuele bazen of niet, het asiel heeft niet voor niks deze beslissing gemaakt. En geloof me, zo'n beslissing maak je echt alleen als de hond lijdt. Niet als hij het prima naar zijn zin heeft in het asiel, dan zou uitwisselen een goede optie kunnen zijn. Maar dat is het blijkbaar niet.

Dat er nu ineens twintig bazen zich melden is logisch, men vind het zielig en wil de hond redden. Maar dit is natuurlijk geen goede reden om voor een hond te gaan, omdat je het zielig vind.

Ik hoop voor Djeno dat er alsnog iemand tevoorschijn komt die door deze media aandacht de hond heeft gevonden. En anders hoop ik dat hij niet meer lang hoeft te lijden, een asiel is een verschrikkelijke plek voor de meeste honden..

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 17:55

ik denk dat hier gewoon een heel stuk verhal ontbreekt. Een asiel gaan zeker niet een hond inslapen als er zich een baasje (baasje leverd hun geld op terwijl inslapen hun kost). Ook gaan ze niet hun principes boven ene dier stellen. Wel gaan ze kijken naar wat er kan met de hond. In de advertentie staat al dat hij niet geplaatste word met andere honden, die kennis heeft nog ene dominante hond...

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 18:07

Zoe_97 schreef:
ik denk dat hier gewoon een heel stuk verhal ontbreekt. Een asiel gaan zeker niet een hond inslapen als er zich een baasje (baasje leverd hun geld op terwijl inslapen hun kost). Ook gaan ze niet hun principes boven ene dier stellen. Wel gaan ze kijken naar wat er kan met de hond. In de advertentie staat al dat hij niet geplaatste word met andere honden, die kennis heeft nog ene dominante hond...

Ja en die honden wandelen wel altijd samen.dus blijkbaar verdragen en lezen ze elkaar goed.kwa karakter beetje vergelijkbaar met elkaar.dus ik zou zeggen zeker het proberen waard.honden hoeven niet samen uit een bak te kunnen eten,dat kan hier ook niet.dus waarom zou hij deze hond niet kunnen nemen.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 18:20

Maar samen wandelen en samen in een huis wonen zijn echt twee heel verschillende dingen.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 18:23

Dat is waar, maar dat kan de man in kwestie in drie jaar waarschijnlijk beter inschatten ;)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 18:25

Shirley schreef:
Dat is waar, maar dat kan de man in kwestie in drie jaar waarschijnlijk beter inschatten ;)

Die man loopt volgens mij niet al 3 jaar met die hond hoor.
De hond zit al 3+ jaar in het asiel.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 18:25

Brainless schreef:

Dat vind ik heel erg, vooral als die hond daar moeilijk mee om kan gaan.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 18:28

Brainless schreef:
Shirley schreef:

Die man loopt volgens mij niet al 3 jaar met die hond hoor.

Jawel, dat schreef TS ergens :j

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 18:31

3 jaar! Dat is echt lang en de hond heeft nog steeds dit verkeerde gedrag.
Het nadeel van iemand die al zo lang met zo'n hond als vrijwilliger om gaat is dat die dan vaak vinden dat ze wat te zeggen hebben over het dier.
Hij had ook in die 3 jaar een baas kunnen zoeken voor de hond als die zo braaf is als wordt voor gedaan.

Ik vind dat honden die niet met andere honden,kinderen en mensen veilig kunnen om gaan na een training ingeslapen mogen worden.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 18:32

Shirley schreef:

En dan denk ik op mijn beurt, waarom nu ineens wel in huis willen nemen en toen niet. Als het echt de pefecte hond voor hem zou zijn had hij dat eerdere moeten/kunnen bedenken. Nu neemt hij hem dan uit medelijden in huis en het is al veel vaker gebleken dat dat een hele slechte beweegreden is waarbij mensen de mogelijke gevolgen slecht kunnen/willen overzien.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 18:32

SaskiaKa schreef:
Mijn kennis daarentegen (die deze hond al drie jaar onder zijn hoede neemt) wil en kan zijn leven omgooien om hem op te vangen.
Het asiel blijft echter bij haar besluit.

Klaas15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 18:34

Als de hond met andere honden overweg kan, mag hij/zij hier komen plaats genoeg en lekker tussen de paarden met uiteraard mensen (eigen).

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 18:36

lizy29 schreef:
Shirley schreef:

En dan denk ik op mijn beurt, waarom nu ineens wel in huis willen nemen en toen niet. Als het echt de pefecte hond voor hem zou zijn had hij dat eerdere moeten/kunnen bedenken. Nu neemt hij hem dan uit medelijden in huis en het is al veel vaker gebleken dat dat een hele slechte beweegreden is waarbij mensen de mogelijke gevolgen slecht kunnen/willen overzien.

Dat kan ik me wel voorstellen.
Het zal niet zijn meest grote ideaalbeeld zijn en hij moet er ook ook eea voor opzij zetten, begreep ik?
Maar als de nood aan de man komt, moet je soms knopen doorhakken.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 18:43

En dan vind ik het juist heel raar dat er in asielen ook honden uit het buitenland zitten, zodat er meer is om uit te kiezen voor de mensen, maar ondertussen worden er gezonde dieren afgemaakt...

Schandalig dit!

Wel wist ik al heel lang dat er helaas ook gezonde dieren ingeslapen worden, om ruimte te maken.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 19:05

Zoe_97 schreef:

vanuit dat principe denkend, is je argument niet correct..

hond inslapen is wel degelijk goedkoper dan het voer dat het kost om hem in leven te houden (voer, medische zorg, anti vlooien, shampoo, wormenkuren) totdat er een goede baas is gevonden die een relatief kleine vergoeding geeft voor de hond.

aan het verhaal te horen heeft het dier al vele malen meer gekost dan dat hij zal 'opbrengen'.
een spuitje tegen asielkosten (die veel lager zijn dan voor een particulier), is grofgenomen zo'n 2 weken een beetje normaal voer voor zo'n hond.

heb net zelf twee kittens uit het asiel gehaald.. ik heb uitgerekend dat het asiel vrijwel geen cent heeft kunnen verdienen aan deze kittens, die zo'n 1.5 en 2 maanden daar verbleven hebben.

---

honden/katten of wat voor dieren worden bij een asiel uberhaupt niet ingeslapen omdat het teveel zou 'kosten'.

je kunt wel denken bijvoorbeeld..
de tijd die deze hond inmiddels in een situatie verkeerd die niet goed voor het dier is.. had de slaapplek van dit dier misschien al 5 maal benut kunnen worden door een hond die opvang nodig had en snel een nieuwe baas had kunnen krijgen..

net als 'eeuwige grasmaaiers' op de weides, ben ik ook niet zo'n voorstander van dat iedere hond maar altijd tot in de lengte van dagen in een asiel zou moeten verblijven als hij gezond is, omdat er misschien ooit wel ergens een baasje zal opstaan dat hem wil hebben..

het klinkt heel akelig en kil, maar zo'n plek kan beter vergeven worden aan honden, die een snelle doorstroom potentieel hebben.. afgezien nog van het feit dat het helemaal geen goede huisvesting is in een asiel voor langere periode.

Ik vind het zoals ragdol aangeeft wel vreemd dat er aanvoer zou plaatsvinden vanuit het buitenland (heb ik niet eerder gezien trouwens).. maar goed, ik begrijp het ook nooit zo goed dat mensen een hond gaan redden in spanje, omdat ze daar gered moeten worden, terwijl er hier net zo goed dieren gered moeten worden.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 19:10

Ja, ik vind het schandalig. Maar het gebeurd dus wel degelijk, buitenlandse honden in NL asielen zodat de mensen meer te kiezen hebben dan enkel probleemhonden en of pitbullachtigen.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 19:16

elenaMM77 schreef:
Zoe_97 schreef:

vanuit dat principe denkend, is je argument niet correct..

hond inslapen is wel degelijk goedkoper dan het voer dat het kost om hem in leven te houden (voer, medische zorg, anti vlooien, shampoo, wormenkuren) totdat er een goede baas is gevonden die een relatief kleine vergoeding geeft voor de hond.

aan het verhaal te horen heeft het dier al vele malen meer gekost dan dat hij zal 'opbrengen'.
een spuitje tegen asielkosten (die veel lager zijn dan voor een particulier), is grofgenomen zo'n 2 weken een beetje normaal voer voor zo'n hond.

heb net zelf twee kittens uit het asiel gehaald.. ik heb uitgerekend dat het asiel vrijwel geen cent heeft kunnen verdienen aan deze kittens, die zo'n 1.5 en 2 maanden daar verbleven hebben.

---

honden/katten of wat voor dieren worden bij een asiel uberhaupt niet ingeslapen omdat het teveel zou 'kosten'.

je kunt wel denken bijvoorbeeld..
de tijd die deze hond inmiddels in een situatie verkeerd die niet goed voor het dier is.. had de slaapplek van dit dier misschien al 5 maal benut kunnen worden door een hond die opvang nodig had en snel een nieuwe baas had kunnen krijgen..

net als 'eeuwige grasmaaiers' op de weides, ben ik ook niet zo'n voorstander van dat iedere hond maar altijd tot in de lengte van dagen in een asiel zou moeten verblijven als hij gezond is, omdat er misschien ooit wel ergens een baasje zal opstaan dat hem wil hebben..

het klinkt heel akelig en kil, maar zo'n plek kan beter vergeven worden aan honden, die een snelle doorstroom potentieel hebben.. afgezien nog van het feit dat het helemaal geen goede huisvesting is in een asiel voor langere periode.

Ik vind het zoals ragdol aangeeft wel vreemd dat er aanvoer zou plaatsvinden vanuit het buitenland (heb ik niet eerder gezien trouwens).. maar goed, ik begrijp het ook nooit zo goed dat mensen een hond gaan redden in spanje, omdat ze daar gered moeten worden, terwijl er hier net zo goed dieren gered moeten worden.

mijn redenering is wel correct. Het voer dat hij al op heeft is op en nu plots wil die kennis hem toch adopteren dus dan is ggewoon meegeven goedkoper

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 19:21

In Nederland word niet heel snel een hond ingeslapen.Ik ken de hond niet dus kan daar verder niet over oordelen.Maar ik kan me wel voorstellen dat als de hond bijt gevaarlijk is ,dat ze de hond laten gaan.
Als asiel ben je namelijk verantwoordelijk als je een hond plaats en hij bijt.Dus een hond die agressief is en waarvan je haast zeker weet dat hij bijt plaats je liever niet.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 20:57

ik vind het al jaren in een asiel zitten en nog niet herplaatst zijn een reden om een hond in te laten slapen als het dier niet tiert in het asiel. Al vind ik jaren dan al veel te lang! Echter is de hond goed herplaatsbaar maar niet in de regio van het asiel herplaatsbaar omdat men daar in de buurt niet van dat soort honden houd wissel hem dan uit met een andere opvang!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 21:06

Indien niet herplaatsbaar zijn in mijn ogen de opties, andere regio (uitwisseling) en indien dat ook niet lukt vind ik inslapen boven levenslang asiel helemaal geen absurde optie.
Hard misschien maar vind het voor het dier sneuer als het echt zijn hele leven in een asiel moet gaan slijten.
Hoop overigens dat deze hond nu met de extra aandacht wel een huis vind, maar dan wel een huis bij de juiste persoon om de juiste redenen.