kat op de auto van de buren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

borstnoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 15:45

Sonja schreef:
louka69 schreef:
Over zo'n stroomdingetjes gesproken, het hoeft niet alleen voor haar tuin te zijn. Het kan ook om de tuin van de overbuurman gespand worden, dan kan ze gaan en staan waar ze wil behalve daar..

Lijkt me een rare oplossing. Waarom niet gewoon eigen beest op eigen terrein houden?

Omdat de kat gewend is overal te mogen gaan en staan waar hij wil?? Maak je de kat echt niet blijer van hoor. Zo'n paaltjes zijn amper te zien, maar werken goed. Of je ze nou in je eigen tuin neerzet of in iemand anders (zodat hij daar niet meer ''binnen kan'').
Niemand die last ervan heeft, kat blij, eigenaresse blij, overbuurman blij.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 15:45

Cowgirl schreef:
Ik moet mijn huis ook barricaderen tegen inbrekers...die moeten ook op hun eigen terrein blijven.
Zit ook niet te wachten op een paar sloten van een paar honder euro en een beveiligings systeem met camera's.

Lees jij serieus wel wat jezelf zegt!!!?? 8)7

Als je huisdieren hebt zijn die dieren jouw verantwoordelijkheid en als iemand anders aangeeft last te hebben van jouw dieren is het aan jou om daar iets aan te doen.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-15 15:46

Het moeilijke met stroomdraad is dat we onze schuttingen (beton 2 meter hoog) delen met buren (geen problemen met onze kat) dus ga eerst maar eens toestemming vragen voor stroomdraad.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 15:46

Cowgirl schreef:
Sonja schreef:

Lijkt me een rare oplossing. Waarom niet gewoon eigen beest op eigen terrein houden?

Ik moet mijn huis ook barricaderen tegen inbrekers...die moeten ook op hun eigen terrein blijven.
Zit ook niet te wachten op een paar sloten van een paar honder euro en een beveiligings systeem met camera's.

Maar als de inbreker gesnapt wordt, wordt die ook gestraft.
De kat bij snappen dan voortaan ook maar een oplawaai/schop/whatever geven???

Ik blijf me echt verbazen over het egoïsme van sommige mensen met huisdieren :n

Sorrie, ts, offtopic.
Ik had al geschreven dat ik het top vind dat je je best doet om de door jouw kat veroorzaakte overlast te beperken +:)+

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 15:47

Cowgirl schreef:

Als je de inbreker pakt, moet hij boeten en je kan je ervoor verzekeren.

Als een kat wordt gepakt op vernieling, moet de eigenaar "boeten".

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 15:47

friesam schreef:
Het moeilijke met stroomdraad is dat we onze schuttingen (beton 2 meter hoog) delen met buren (geen problemen met onze kat) dus ga eerst maar eens toestemming vragen voor stroomdraad.

Als je de stroomdraad aan jouw kant van de schutting maakt en deze met een hoek van 45 graden naar binnen laat gaan (want je moet er een paar spannen zoals ik net ook al uitlegde) hoef je geen toestemming te vragen aan de buren aangezien de stroom aan jouw kant van de erfafscheiding zit.

Komt er zo uit te zien:
Afbeelding

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-15 15:49

Liselot schreef:
friesam schreef:

Als je de stroomdraad aan jouw kant van de schutting maakt en deze met een hoek van 45 graden naar binnen laat gaan (want je moet er een paar spannen zoals ik net ook al uitlegde) hoef je geen toestemming te vragen aan de buren aangezien de stroom aan jouw kant van de erfafscheiding zit.

Dank je! Ga uitzoeken of dit kan in de muur (boren) want de meeste isolatoren hebben schroefdraad.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 15:49

Brainless schreef:
Leuk ja als je een eigen auto hebt..
Het wordt wel een probleem bij een leaseauto waarbij je moet gaan betalen als je hem met (extra) schade inlevert.

Ben nu aan mijn 3e lease-auto toe met deze kat. Hij ligt altijd op mijn auto of die van mijn wederhelft. Moet de 1e kattekrassen nog zien, laat staan de 1e rekening van de leasemij.

Maar mijn kat heeft dan ook niet de bouw van een Main Coon......

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-15 15:51

Het is thuis ook echt een voorbeeld kat...niet boven..niet op aanrecht..krabt niks kapot.

Maar ja daar heeft de buurman niks aan.

Het is vooral het zand en de poten die de overbuurman niet leuk vindt. Hij heeft het niet over krassen gehad. Hij wast nu door mijn kat iedere week z'n auto :')

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 15:51

friesam schreef:
Liselot schreef:

Dank je! Ga uitzoeken of dit kan in de muur (boren) want de meeste isolatoren hebben schroefdraad.

In een muur boor je dan een gaatje, plug erin en je kan een isolator erin draaien :)

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-15 15:52

Ik ben duidelijk niet zo'n klusser :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 15:53

friesam schreef:

Hoeft niet heel moeilijk te zijn: isolatoren in een blokje hout draaien, en het blokje hout met een toefje montagekit tegen de schutting aan ;)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 15:55

friesam schreef:
Ik ben duidelijk niet zo'n klusser :')

Alles valt te leren :D

Bentee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 15:56

Keet schreef:
Bentee schreef:
Ik snap wel dat buurman geen krassen op zijn nieuwe auto wil, maar wat mystery1980 ook zegt, het is een vervoersmiddel. Krassen komen er met de tijd toch op. Vogelpoep is wat mij betreft net zo erg want als dat er een paar dagen op blijft liggen vreet het ook aan de lak.

Eerlijk gezegd, zou ik mijn kat lekker buiten laten lopen (en misschien als je hem op de auto ziet liggen eraf sturen). Katten zijn toch niet te sturen en 24/7 in de gaten te houden. Zeker niet als ze buiten zijn.
En vind niet dat jij er als eigenaar wat aan kunt doen.... Het is en blijft een dier wat zijn eigen gang gaat en ze lopen nu eenmaal buiten.
Dat is mijn mening :j

Koopt buurman maar een hoes voor zijn auto, zoals eerder gezegd.

En dan gaat de TS die elke keer als de buurman er mee weg wilt hem eraf halen en eromdoen als hij weer thuis komt?

Je kan katten prima sturen. Je eigen tuin afzetten, aan een tuigje buiten, een ren maken of gewoon binnen houden :) Ze hoeven niet perse buiten los te lopen hoor. Dat is altijd nog je eigen keuze

Neehoor, dat zeg ik niet.
Dat moet buurman uiteraard zelf doen, zijn auto dus zijn verantwoordelijkheid. :j
Dat de wereld nou zo krom is dat elk dier maar opgesloten moet worden....Katten horen naar mijn idee gewoon buiten los te lopen, hou je tenminste nog iets van het dierlijke instinct in tact (klimmen, rennen etc.)

Nogmaals het is mijn mening. +:)+

edit, wijziging

Keet

Re: kat op de auto van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 15:57

Kat is van de TS dus haar verantwoording :) die hoort geen zaken van derde te beschadigen = haar verantwoording. Ga het even omdraaien zeg, lekker ben jij.

Honden hebben dat dierlijke instinct ook, moeten we die ook maar allemaal los laten lopen zonder toezicht?
Paarden en koeien en zo ook? Wolven ook maar hun gang laten gaan, is hun instinct.

Jouw mening, prima. MAar klopt van geen kant!

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 16:01

friesam schreef:
Het is vooral het zand en de poten die de overbuurman niet leuk vindt. Hij heeft het niet over krassen gehad. Hij wast nu door mijn kat iedere week z'n auto :')

Okeeeee.......ja, dat hebben wij ook, zand-kattepootjes op de auto. Alleen wachten wij op de 1e regenbui. Maar ieder zijn ding uiteraard.

horses_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 16:03

Wat misschien een oplossing is is zon kattengeluid ding
die heeft een sensor en als die afgaat krijg je een hele hoge toon (bijna niet hoorbaar voor mensen) en deze voor de carpoort plastsen ?

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-15 16:03

horsesm schreef:
Wat misschien een oplossing is is zon kattengeluid ding
die heeft een sensor en als die afgaat krijg je een hele hoge toon (bijna niet hoorbaar voor mensen) en deze voor de carpoort plastsen ?

Die mensen hebben een hond :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 16:05

Cowgirl schreef:
Sonja schreef:

Da's een grapje toch? :oo

Paarden horen ook in de wei, dus dan moeten mijn buren HUN land maar fatsoenlijk afpalen zodat ik mijn paarden gewoon los kan laten?
_O-

horses_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 16:05

Ow oliebol haha :') dat is balen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 16:08

louka69 schreef:
Sonja schreef:

Omdat de kat gewend is overal te mogen gaan en staan waar hij wil?? Maak je de kat echt niet blijer van hoor. Zo'n paaltjes zijn amper te zien, maar werken goed. Of je ze nou in je eigen tuin neerzet of in iemand anders (zodat hij daar niet meer ''binnen kan'').
Niemand die last ervan heeft, kat blij, eigenaresse blij, overbuurman blij.

Mijn vorige huis stond aan een bosrand, daar liepen mijn katten ook gewoon vrij rond.
Begin dit jaar zijn we verhuisd, voor de katten een 'achteruitgang' omdat ze hier niet los kunnen zonder bij anderen in de tuin te komen, en dat wil ik niet. Dus eigen tuin goed afgezet. Geen centje pijn, bij alle drie niet.

Woodwick

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 16:09

Kattenschrik neergooien dichtbij de auto.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 16:09

Een kat die krassen maakt op een auto? dan zou jou kat de eerste zijn,ik heb nog nooit gehoord of gezien dat een kat krassen maakt op een auto.Als een kat loopt,zit of ligt,hebben ze de nagels niet eens uit.Die nagels gaan alleen uit als ze gaan vechten of als ze de nagels willen scherpen aan een boom of krabpaal.Een kat kan volgens mij geen eens lopen met uitgezette nagels.

finnens

Re: kat op de auto van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 16:12

Kan je die auto niet onder stroom zetten als ze erop zet, of zeg ik nu iets belachelijk dat niet kan :') Anders is stroomdraad op de schutting een goeie oplossing indd.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 16:13

gohya schreef:
Een kat die krassen maakt op een auto? dan zou jou kat de eerste zijn,ik heb nog nooit gehoord of gezien dat een kat krassen maakt op een auto.Als een kat loopt,zit of ligt,hebben ze de nagels niet eens uit.Die nagels gaan alleen uit als ze gaan vechten of als ze de nagels willen scherpen aan een boom of krabpaal.Een kat kan volgens mij geen eens lopen met uitgezette nagels.

Ja wel hoor :) zaterdag bij mijn moeder op de auto nog zo'n beest die erafsprong met zijn nagels uit toen de voordeur openging. Zag daar echt krassen op de auto hoor :x