Kat erbij nemen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Re: Kat erbij nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 18:28

Wat fijn! Laat Desiree maar gewoon even links liggen.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 18:32

Pure wat fijn dat ze samen eten en slapen.
Zal best nog weleens strijd zijn.
Hoort erbij.

Wij hebben 3 katten, alledrie geneutraliseerd.
Die hebben eens in de zoveel tijd ook een ruzietje.
Scheelt dat ik ze dan de tuin in kan sturen.

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-15 10:19

Vanmorgen hadden ze inderdaad weer even strijd, maar dit was van korte duur. :)
Ze weigeren inmiddels uit verschillende bakjes te eten, willen persé uit dezelfde.
Rare beesten. :D

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 10:51

Komt heus wel goed.
Ik vind dat ze al heel vlot samen gaan. Toen ik de 2 kittens in huis genomen heb, hebben die een week op de bovenverdieping gewoond. Kittens boven, oude kater beneden en elk aan het ander einde van de trap staarwedstrijdjes houden. Die liggen nu ook met z'n drieen te maffen of proberen met z'n allen uit 1 bakje te eten.

Ze zullen nog wel eens wat bekvechten maar dat is niet erg.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 12:15

Axh wat leuk dat ze al zo samen liggen, dat is echt snel!
De opvangkitten worden al met 8 weken gesteriliseerd dus dat kan echt al heel vroeg. Is alleen de vraag of een DA daar aan wil.
En dat te vroeg uit een nest, ja snap dat zo lang mogelijk bij mams het beste is voor kleintjes. Maar volgens mij zegt het echt geen ene moer over hoe kitten zijn. Degene die met 12 weken mee kwam, sabbelt en snoezelt het meest. De ander die met een week of 3 op straat is gevonden en met de fles groot is gebracht, komt alleen sochtends op bed stampen omdat ze gehaaid wil worden. Schuwe zwerfkat dat met 10 weken van straat geplukt werd, doet nu heel klein beetje stampen, soms. Maar is verder een heel lief een sociaal katje. Maar volgens de theorie zouden de laatste 2 echte probleemkatten moeten zijn, als ik dat zo lees.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 12:19

Dierenartsen willen dat vaak niet voor "de gewone" klanten. Mijn asiel moet ik zeggen doen het ook niet, maar geven wel mee dat je op hun kosten mag laten helpen als de dierenarts zegt nu mag het. Nada was eerst een maand aan de poezenpil maar kwam haar krolsheid zo door heen dat het gewoon vervelend was voor haar, zij is wel destijds (10 jaar geleden) op 4 maandjes geholpen.

@talida, is ook onzin hoor dat als ze voor 12 weken weg zijn bij de moeder dat je een probleem kat hebt en alles daardoor komt. Is gewoon een nieuw onderzoek geweest en alles word door mensen erop gegooid. Ik heb 1 kat nada, 10 jaar, ging zeer vroeg weg bij mama en heb dr vanaf 6 weken, is een schat van een beest !! Doet niemand een vlieg kwaad, zelfs een vlieg niet en nooit problemen behalve medisch,. Maar dat ligt niet aan die 6 weken weg hoor.

Al onze katten op chloe na komen uit t asiel met 6-8 weken en zijn allemaal keurig in orde hoor.

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-15 13:33

Ik heb met de DA gesproken en deze adviseerd mij om eerst de kater te laten helpen. Dit zal volgende week of die week daarop dan ook gebeuren. :)

De poes zal volgende maand geholpen worden en dan mogen ze in het nieuwe jaar lekker buitenspelen.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 13:39

nou super ! Mooi dat de dierenarts ook mooi op tijd er mee is !