Kat miauwt de hele nacht. Ten einde raad!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 17:24

Ik zou hem ook inde berging doen. Helaas voor hem. wel een mandje en voer erbij maar voor de nacht lijkt me dat gewoon de oplossing..

naar buiten gooien tjah wij hebben een miauwende birmaan, die wel buiten komt maar snachts dus niet omdat hij dan de hele nacht onder ons raam zit te blèren. .

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 18:58

Anoniem schreef:
Maartje1990 schreef:
Tica: Ik snap je opmerking niet helemaal, komt je kat niet meer terug dan?

Heb jij katten? Zo ja, dan snap ik jouw posts niet, zo nee, dan snap ik je iets beter.

Zo een kat als wat TS heeft is redelijk snel van de straat geplukt door iemand die hem mooi vindt.
Mijn katten hebben de kans gekregen om in een voor hun in orde gemaakte tuin te zitten, maar nee, de dames blijven liever binnen.
Vind ik niet erg, want dan weet ik in ieder geval zeker dat ze niet in het donker (of op klaarlichte dag natuurlijk) bij iemand onder de wielen komen.

Ik heb (nog) geen kat, maar mogelijk komt er een britse korthaar, maar die gaat ook gewoon naar buiten.

Ikzelf heb liever dat een kat een kort leven heeft gehad en lekker buiten dan een lang leven en dan vrijwel altijd binnen.

Ts. Ik zou gewoon afwachten tot het voorjaar. Wellicht dat je kat buiten in de tuin juist fijn gaat vinden. En misschien tot doe tijd in de berging? En die katvriendelojk maken?

Vanillia

Re: Kat miauwt de hele nacht. Ten einde raad!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 19:04

Maartje dat jij liever je kat van het asfalt schraapt dan 'm binnen houdt is prima, maar er zijn ook mensen die voor een veiligere optie kiezen en hun kat binnen houden. Ieder z'n ding natuurlijk :)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 19:06

Natuurlijk wil ik m niet liever van het de weg schrapen. Maar ik vind het dierenmishandeling om een kat binnen te houden. Als je dat risico niet wilt nemen (wat helemaal begrijpelijk is) moet je oplossingen zoeken om de kat toch buiten te kunnen laten en dat doet TS dus dat is helemaal goed

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 19:15

Maartje1990 schreef:
Natuurlijk wil ik m niet liever van het de weg schrapen. Maar ik vind het dierenmishandeling om een kat binnen te houden. Als je dat risico niet wilt nemen (wat helemaal begrijpelijk is) moet je oplossingen zoeken om de kat toch buiten te kunnen laten en dat doet TS dus dat is helemaal goed

Hier ben ik het ook mee eens, misschien wat vaart achter de tuin zetten. Ik heb ook ervaring met een kat die de hele dag aan het krijsen was, maar dus alleen als wij er ook echt waren..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 19:47

Maartje1990 schreef:

Er zijn zo veel katten die niet eens buiten willen. Dat kun je dus niet zo zeggen. En buiten dat staat de kat voor de slaapkamerdeur, niet voor een buitendeur.
De kat wil 's nachts bij hun zijn, in de slaapkamer. De "discussie" is hier dus niet eens op zijn plek.

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 20:02

Vervelend probleem TS! Heb je al eens geprobeerd om de deur op een klein kiertje te zetten en dan vast te maken, zodat de kat m niet verder open kan doen? Kan ie toch naar binnen gluren enzo, maar jullie voeten niet aanvallen. Ik vind Filip trouwens echt een geweldige naam voor een kat!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 20:07

Anoniem schreef:
Maartje1990 schreef:

Er zijn zo veel katten die niet eens buiten willen. Dat kun je dus niet zo zeggen. En buiten dat staat de kat voor de slaapkamerdeur, niet voor een buitendeur.
De kat wil 's nachts bij hun zijn, in de slaapkamer. De "discussie" is hier dus niet eens op zijn plek.

Maar wellicht als de kat meer buiten is en daar lekker kat kan zijn de kat de behoefte niet meer heeft om zoveel bij de baas te zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 20:38

Nee en misschien dat hij dan helemaal niet meer lekker kat kan zijn omdat hij niet gewend is om buiten te komen en daarmee een nog grotere kans loopt om aangereden te worden. Maar goed, dat hij dan even ligt te creperen en uiteindelijk overlijd is natuurlijk niet zielig, veilig binnenhouden wel.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 20:41

Dees_daan: ts gaat de tuin kat-proof maken, dus zal niet aangereden worden, maar kan wel lekker naar buiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 20:45

Dat gaat s'nachts echt niet helpen hoor, natuurlijk is het fijn voor de katten dat ze meer ruimte hebben maar dat gaat dit probleem niet oplossen.
Daarnaast zijn er mensen die vinden dat TS de kat maar gewoon naar buiten moet later zonder omheining, want dat hoort zo.. Tsja, sorry maar dat is echt dikke onzin. Dat je kat binnenhouden mishandeling is ook. Daar zijn ze in ieder geval veilig voor autos, honden, boze mensen (vogeleigenaren) en water waar ze niet uit kunnen komen.

Santos_05
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 20:51

Heeft Flip afleiding / genoeg uitdaging? Wij hebben ook een Syberische Boskat, die uitte zich ook door veel miauwen en 'expres' naast de kattenbak plassen. Nu in een groep van 4 katten en naar buiten op de boerderij is het een schat van een (bijna altijd) binnenkat! Muizen, mollen vangen en daarna weer lekker op de bank ;)

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 20:56

uhhhhhg dodelijk irritant. Dit deed die rotkat van mijn exvriend ook. Heb 3 jaar een relatie met hem gehad en die kat ging inderdaad ook zitten mauwen en krabben aan de slaapkamer deur. Kon zijn kop er wel aftrekken, en ik ben echt een dierenvriend. Had echt helemaal niks met dat beest.
Maar mijn vriend die liet door de weeks(als ik niet bij hem sliep) de slaapkamer deur open en kon het prinsesje op het bed slapen. Als ik er was kon dat niet want ik wil dat niet in bed hebben.
Hele nachten ging ze krabben en mauwen. Ik heb toen mijn vriendelijk verzocht de gangdeur er weer ingezet, zodat de katten savonds beperkt waren tot de woonkamer en de keuken.
Eerst ging die kat nog zitten mauwen achter die deur, dit hoorde je nog wel maar erg vaag. Kwestie van tv zacht aanzetten in onze kamer zodat wij het niet hoorden..
Op gegeven moment gaf de kat het op.

Dus mijn tip: zorg dat ze niet bij de slaapkamer deur kunnen.

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-15 20:56

@ Santos_05: Tja we bombarderen hem met speeltjes, snoepjes en afleidingen. Hij is altijd maar kort geïnteresseerd en het heeft zelden tot nooit een effect op z'n nachtgedrag, helaas. :n

Hij is verder trouwens niet zich aan het misdragen, hij maakt niks stuk, plast of poept netjes op de kattenbak, het is echt alleen dat gejengel en gekrab aan de slaapkamerdeur s'nachts.
Laatst bijgewerkt door abeltje_xx op 11-11-15 20:57, in het totaal 1 keer bewerkt

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 20:57

Is Filip een Ragdoll?
Laatst bijgewerkt door damian23 op 11-11-15 20:59, in het totaal 1 keer bewerkt

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-15 20:58

damian23 schreef:
Is Flip een Ragdoll?

Nee hij is een siberische kat :)

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 21:01

Hij lijkt op een Ragdoll. Ik heb er vijf en die zijn zo op mensen gericht dat ze ook regelmatig aan de slaapkamerdeur of keukendeur (daar zitten ze snachts) lopen te krabben. Als er niemand in de slaapkamer is, hoor je ze nooit. Dus het is echt gericht om bij het baasje te zijn.

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 21:02

Wat doet hij trouwens als je hem helemaal negeert?

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-15 21:10

damian23 schreef:
Wat doet hij trouwens als je hem helemaal negeert?

Gewoon doorgaan, en hij kan dat uuuuuren volhouden. We hebben als experiment ook wel eens gewoon niks gedaan in de hoop dat hij het op zou geven. Rond half 6 s'ochtends hebben we hem dan toch maar opgesloten ( dit was nog in het oude huis) want hij was niet van plan te stoppen.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 21:24

ik heb de slaapkamer open, in het begin speelde die nog in de gordijnen met mijn voeten maar nu slaapt die op het voeteneinde.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 21:26

Mijn eerste 3 katten kwamen gewoon in de slaapkamer maar had mij bij de laatst overgebleven kat voorgenomen om een eventuele opvolger niet meer in de slaapkamer te laten.
Helaas kwam dat iets eerder als gepland. Na het overlijden van mijn maine coon is zijn opvolger gekomen. Diesel , ook maine coon.

Ik heb het 1 nacht volgehouden en toen heb ik van ellende de deur maar weer opengegooid :)
Nu is poes gewoon rustig. In tegenstelling tot de andere 3 wil deze enorm graag naar buiten, dus gaat hij naar buiten. Wel een beetje tegen mijn zin in omdat ik als dierenambulance medewerker zoveel ellende zie. Maar poes is helemaal happy, hij is niet meer gefrustreerd (bij zijn vorige baas kon hij niet naar buiten).

Als je besluit filip te herplaatsten heb ik wel een mandje over...op de slaapkamer. :D

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 21:35

Hier ook een kat die 's nachts de boel bijeen schreeuwt. En dat op 10 verschillende manieren (miauw, mow, meeeew, etc). Om knetter van te worden.
Ik doe gewoon m'n oordoppen in en slaap rustig verder :z

Santos_05
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 21:55

Oordoppen slapen niet lekker :D

Maar het is een probleem die je toch moet zien op te lossen. Hetzij de kat bij jullie op de kamer, hetzij een speelkameraad waar hij zich op kan richten?

Onze HTK poes dulde mijn man (toen vriendje) niet in de slaapkamer. Mocht ook altijd op de slaapkamer, maar dat iemand anders op zijn plek sliep }:) Onder het bed zitten en met vlijmscherpe nageltjes aanvallen }:) Gelukkig is dat met veel geduld van mijn kant (en stress van vriendje) goed gekomen, maar een nieuwe situatie kost heel veel tijd ;(

Als iemand nog een poes wil herplaatsen die binnen niet kan aarden... (er zijn veel poezebeesten die toch liever niet binnen willen blijven), we hebben hier ook nog een mandje over ;)

Obelix95

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 22:10

Heeft de kat wel een plek waar die kan slapen? Een hoge veilige plek met mand, want het kan best zijn dat hij zich misschien niet veilig voelt zonder jullie?

Moniquex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 22:12

Wellicht kun je Symone Ottevangers. proberen, die woont in Groningen.