Westernfreak schreef:Als je staffordachtigen gaat verbieden, nemen de nono's die hun honden verpesten wel een herder, Dober of Rottweiler. Beter is dan dus een diploma voor alle hondenbezitters of ze nu een jack of herdershond aan willen schaffen.
Nee, want aan die andere rassen hangt niet het imago waar zij zo aan hechten.
Toch zou het inderdaad wel beter zijn als iedereen een soort van vergunning zou moeten hebben waarin men aan kan tonen dat men behoorlijk met een hond om kan gaan. Maar met de stoere honden gaat het gewoon een paar stappen verder, omdat de consequenties bij deze honden verder gaan.
jorika1986 schreef:In mijn vorige wijk was er ook een of andere malloot met een Stafford achtige hond. Alles kort geknipt oortjes weg,- staartje weg gebeunhaasd.
Met uitlaten maar slaan met de leren riem op de hond. Was toevallig met een vriendin toen we hem tegen het lijf liepen en hij echt aan het rammen was op de hond.
We hebben er wat van gezegd WAAROM hij dat deed. Geen antwoord en gewoon doorlopen en doorgaan. KLATS KLATS KLATS. Elke paar seconde kreeg de hond klappen, op z'n kop, op z'n rug, op z'n poten.
Paar maanden later te horen gekregen dat de hond was ontsnapt en een als een beest had huisgehouden in de wijk. Diverse knokpartijen en twee andere honden eigenaren gebeten.
Ik weet niet precies meer wat er met deze hond gebeurt is, maar ik dacht dat het dier inmiddels in mijn ogen terecht is geëuthanaseerd.
Heel zielig voor de hond,echt waar! Maar deze baas is hier schuldig aan. Ik vind dat deze man geen recht heeft om een andere hond van welk ras dan ook te houden.
Inderdaad, ook hier een typisch gevalletje penisvergroting.
Dit is nou weer zo´n schrijnend voorbeeld. En ik kan er helaas een hele hoop omhoog halen. Staffords zijn op hun beurt namelijk ook veel vaker slachtoffer van `mensen`.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-11-15 18:51, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, graag de WIJZIG knop gebruiken