Palmera schreef:Een paar weken geleden met de honden in het bos:
De honden liepen los en ik zie op afstand een wandelaar. Ik roep de honden en doe ze aan de lijn. We wandelen verder en zodra we ter hoogte van de wandelaar zijn zegt hij: "honden zijn stom"En dat was het! Hou dan gewoon je mond dicht denk ik dan.
Ik heb een Podenco zonder ondervacht met een blote buik en grote oren. Ze heeft het heel snel koud en warmt moeizaam op. Komt nog bij dat ze erg bang is en zich dus snel strak zet en alles aanspant. Hierdoor wordt het met kou alleen maar moeilijker voor haar te ontspannen.
Dus ze heeft met regen een regenjas aan, als we op bezoek gaan nemen we een kleedje mee en krijgt ze een trui aan, ook heeft ze een warme jas aan als we weten dat we ergens buiten moeten wachten.
Misschien heeft ze het volgend jaar niet meer nodig als ze minder angstig is maar nu helpt het haar.
Maar oh man dat commentaar
Mijn andere hond is een Husky met een enorme vacht, dus het stelletje valt wel op zo.
Het liefst zou ik haar nog laarsjes aantrekken, het arme ding wordt zo snel koud.
En dat was het! Hou dan gewoon je mond dicht denk ik dan.

We nemen hem expres af en toe mee om sociaal te blijven (hij is 3 jaar). Dit is het type hond wat alleen maar fanatieker gaat waken op ons erf als hij alleen daar zou blijven. We namen hem een keer mee naar een plekje aan de IJssel waar een eettentje stond, beest heeft nog nooit zoveel aaien over z'n bol gehad als toen we daar waren