Siesje doodziek

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LoveGlove

Re: Siesje doodziek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-15 16:07

Ogod nee he. Sies is net beter en dan begint Max :(
En Max is nooit ziek. Daar is dus wat mis mee. Hij heeft zojuist al voor de 4e keer overgegeven sinds vannacht. Nu zat er zelfs bloed bij. Verder huppelt hij nog wel vrolijk rond. Maar goed schijn bedriegt soms. Ik zou nu echt willen dat ze konden praten :').
Mam en pap zeiden meteen, we kijken vandaag en dan gaan we morgen. Ik kan dat van de ene kant wel zien aangezien de DA hier nu dicht is maar van de andere kant denk ik ook, er zit bloed bij! Hup naar die andere bellen dan en dan moeten we maar een stuk rijden. Het gaat wel om de gezondheid van een hond. Die verder nooit ziek is. Ik hoop dat het aan het roesje ligt van laatst (Als Max naar de kapper gaat moet hij een roesje omdat hij anders niet te knippen valt. Hij doet dan zo lelijk dat hij de kapper en zichzelf verwondt). Volgens mam was hij toen al niet helemaal fit.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-15 11:12

En maar uitstellen en maar uitstellen ;(
Ik vroeg net aan mam hoe het gaat. Hij had vannacht nog overgegeven. En de brokken worden verteerd daar is helemaal niks mis mee maar hij geeft alleen maar gal over. Ja en gisteren dus ook bloed. Volgens mam gaat het nu goed met hem maar dat geloof ik niet. Hij huppelt nog vrolijk door het huis maar hij geeft over. En dat doet hij echt nooit. Echt nooit. Het is echt zorgelijk. En ik vroeg net, ga je naar de DA? Zegt ze nee! Ik werd woedend. Maar goed dat liet ik niet merken. Ik zei van maar Max doet dit echt nooit. Ach maak je geen zorgen. :oo
Mam echt waar ik zweer je waar ben je mee bezig??!!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 11:15

Kun jij max niet meenemen naar een dierenarts?

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 11:17

Als allebeide de hondjes na elkaar ziek zijn, hangt er misschien iets besmettelijks in de lucht? Kun je in zelf niet even naar de DA bellen, puur voor advies? (En als zij zeggen langskomen, dat jullie mam zeggen?)

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-15 11:25

Hannanas schreef:

Ik zit nu op school. Ik wil zo ontzettend graag gewoon naar huis en Max liniarecta naar de dierenarts nemen. Ik weet het nummer van de dierenarts niet. Ik wil wel even opzoeken maar ik ben heeel erg bang dat ze thuis gaan bellen en dan gaat mam boos worden. En ik heb eigenlijk niet eens beltegoed op dit moment :')

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 11:27

Fijn stukje opvoeding zo. Je leert dus dat je gewoon moet aankijken en niets hoeft te ondernemen als een dier ziek of beroerd is. Gaan gewoon weg als het dier kotst en zo.
Ik reken jou niets aan hoor ts, maar ik vind het een hele lakse houding van je ouders. Bah! Helemaal als er dus idd niets aan gedaan wordt of zoals je basset al 6 is en dan maar een spuitje gaat krijgen. Want ze is al oud en heeft al genoeg gekost. Zulke dingen gaan mijn nekharen overeind staan en hoop ik dat jullie een da hebben die daar aan weigert mee te werken. Ik hoop dat als jij groot ben, je een andere houding heb als je ouders. (maar dat denk ik wel) Verder zou ik een hond alleen zijn eigen voer geven en geen rommel ed van ons zoals brood en schaaltjes uitlikken. Maar goed , dat is aan jullie.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-15 11:35

pipo schreef:
Fijn stukje opvoeding zo. Je leert dus dat je gewoon moet aankijken en niets hoeft te ondernemen als een dier ziek of beroerd is. Gaan gewoon weg als het dier kotst en zo.
Ik reken jou niets aan hoor ts, maar ik vind het een hele lakse houding van je ouders. Bah! Helemaal als er dus idd niets aan gedaan wordt of zoals je basset al 6 is en dan maar een spuitje gaat krijgen. Want ze is al oud en heeft al genoeg gekost. Zulke dingen gaan mijn nekharen overeind staan en hoop ik dat jullie een da hebben die daar aan weigert mee te werken. Ik hoop dat als jij groot ben, je een andere houding heb als je ouders. (maar dat denk ik wel) Verder zou ik een hond alleen zijn eigen voer geven en geen rommel ed van ons zoals brood en schaaltjes uitlikken. Maar goed , dat is aan jullie.

Ja leuk he. Dat haat ik heel erg. Als ik bijna denk dat mijn arm is gebroken wachten ze ook totdat het bot onderhand uit mijn huid komt ofzo. Oké overdrijven kan ik (aandacht) en dan snap ik dat je iets niet gelooft maar dan alsnog. Dat zie je wel hoop ik toch. Dat brood enz krijgen ze al sinds ze puppy zijn. Dus afleren zal moeilijk worden. Maar daar krijgen ze niets door naar mijn idee. Sies heel soms als we iets nieuws uitproberen ofzo maar dan geven we het daarna niet meer. Stel je voor ik heb een cracker. Dan willen ze perse een stukje natuurlijk. nou cracker op en vooruit dan. Klein stukje. Na een halfuur begint Sies te kokhalzen. En ja hoor ze geeft over en het kleine stukje cracker zit er half verteerd bij. Nou daar kan ze dus niet tegen. Niet meer doen de volgende keer. Dit was even een voorbeeld. Ze kan namelijk wel tegen crackers hoor :')
Maar zo doen we dat

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 11:36

drawerlover schreef:
Hannanas schreef:

Ik zit nu op school. Ik wil zo ontzettend graag gewoon naar huis en Max liniarecta naar de dierenarts nemen. Ik weet het nummer van de dierenarts niet. Ik wil wel even opzoeken maar ik ben heeel erg bang dat ze thuis gaan bellen en dan gaat mam boos worden. En ik heb eigenlijk niet eens beltegoed op dit moment :')

Ze gaan echt niet naar huis bellen, zou dit dan ook gewoon vragen en de situatie uitleggen. Telefoon van vriendin kun je vast wel even lenen.

Pipo, ik ben normaal ook van het afwachten, maar meestal bel ik even naar de assistent voor advies en als zij het aanraden, ga ik even langs. Zou had hond toen ze nog een pup was, vermoedelijk een anticonceptiepil gegeten, toen heb ik toch ook maar even gebeld. Maar ben het met je eens qua opvoeding, als TS het zo erg vind, kunnen haar ouders op zijn minst daar gehoor aan geven. Niets ten nadele van jou he drawerlover

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-15 11:40

Nee begrijp ik. Ik wil ook aandringen maar ze zijn helaas lastig over te halen -O-
Mam zei laatst: weet je wat ze krijgen als je erheen gaat? Een prik tegen de misselijkheid, tegen het overgeven en soms nog infuus. Thats it. En daar ga ik niet voor naar de DA. Met Sies begrijp ik het dan nog wel dat ze dat doen. Ze heeft wel vaker dat ze ziek is voor een dagje, soms 2. Maar Max is nogmaals nooit ziek. Dan gaat hij ineens bloed overgeven. En dan ga je wachten? Niet eens bellen? Ja doei! Wil je Max dood Dan? Ik ddenk het toch niet. Mam heeft een hele sterke band met hem. Ze kan hem voor geen goud kwijt

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 11:44

Toch triest voor een dier als eigenaren geen verantwoordelijkheid nemen.
Dat iets tegen de misselijkheid en pijn als onnodig beschouwd wordt en laat staan hulp bieden.

Ik hoop voor beiden honden dat ze snel beter worden

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 11:45

Dan moet ze daar ook naar handelen...aan loze woorden heeft een ziek dier niks -O-

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-15 11:48

Furrow schreef:
Toch triest voor een dier als eigenaren geen verantwoordelijkheid nemen.
Dat iets tegen de misselijkheid en pijn als onnodig beschouwd wordt en laat staan hulp bieden.

Ik hoop voor beiden honden dat ze snel beter worden

Sies is al beter. Max is nu ziek

Shirley schreef:
Dan moet ze daar ook naar handelen...aan loze woorden heeft een ziek dier niks -O-

Ja echt he. En maar knuffelen en maar zeggen och erm ding toch. Ga dan naar de DA. Moeilijk hé

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 11:59

drawerlover schreef:
Ik vroeg net aan mam hoe het gaat. Hij had vannacht nog overgegeven. En de brokken worden verteerd daar is helemaal niks mis mee maar hij geeft alleen maar gal over. Ja en gisteren dus ook bloed. Volgens mam gaat het nu goed met hem maar dat geloof ik niet. Hij huppelt nog vrolijk door het huis maar hij geeft over. En dat doet hij echt nooit. Echt nooit. Het is echt zorgelijk. En ik vroeg net, ga je naar de DA? Zegt ze nee! Ik werd woedend. Maar goed dat liet ik niet merken. Ik zei van maar Max doet dit echt nooit. Ach maak je geen zorgen. :oo

Ik snap dat je je zorgen maakt om je hond. Zou ik ook doen, maar als je mijn dochter was geweest en ik had je bovenstaande tekst gelezen, dan was ik niet zo heel blij geworden.

Daarnaast heeft je moeder tot op zekere hoogte gelijk. Jij hoort je geen zorgen te maken, jij hoort je aandacht aan school te besteden. Je moeder hoeft geen verantwoording af te leggen aan haar dochter. En van heel veel stress maken, wordt het hondje ook niet beter.

Vertrouw nu maar op het oordeelkundig vermogen van je moeder. Ze heeft kennelijk al veel langer honden in huis.

Hopelijk is je hondje snel weer beter.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-15 12:59

Rocamor schreef:
drawerlover schreef:

Ik snap dat je je zorgen maakt om je hond. Zou ik ook doen, maar als je mijn dochter was geweest en ik had je bovenstaande tekst gelezen, dan was ik niet zo heel blij geworden.

Daarnaast heeft je moeder tot op zekere hoogte gelijk. Jij hoort je geen zorgen te maken, jij hoort je aandacht aan school te besteden. Je moeder hoeft geen verantwoording af te leggen aan haar dochter. En van heel veel stress maken, wordt het hondje ook niet beter.

Vertrouw nu maar op het oordeelkundig vermogen van je moeder. Ze heeft kennelijk al veel langer honden in huis.

Hopelijk is je hondje snel weer beter.

Die snap ik wel. Ik maak me ook niet zoveel zorgen dat mijn schoolwerk eraan gaat ofzo. Het is gewoon meer dat ik me zorgen maak om dat mam die naar de dierenarts belt. Maar ja daar kan ik niks over beslissen. Ik had gisteren allang gebeld.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 13:03

Het kan wel een virus zijn, ik ga ook niet gelijk nar de DA als die van mij een paar keer spuugt.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-15 13:04

vrouwke schreef:
Het kan wel een virus zijn, ik ga ook niet gelijk nar de DA als die van mij een paar keer spuugt.

Ook als hij bloed spuugt??

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 13:13

drawerlover schreef:
vrouwke schreef:

Ook als hij bloed spuugt??

ligt eraan hoe en wat hij bloed spuugt..

als ik last van mijn keel heb zit er wel eens wat bloed bij..

als je een paar keer braakt kan er een beetje bloed mee komen natuurlijk.

Een klein beetje bloed, dan houdt ik het zeer strak in de gaten,
als het meer wordt direct naar DA.
als het een hetzelfde beetje is, dan kun je rustig even wachten.. heelt meestal vrij snel.

is het meer dan een klein beetje, dan direct, want dan is er wat meer aan de hand dan een klein adertje dat door het spugen kapot is gegaan. is er twijfel of het uit de maag komt, dan toch gelijk even heen..

beetje helder bloed (dus niet zwart, niet in de maaginhoud, maar helder of in het slijm bij het overgeven) in ontlasting en spugen vind ik nog niet direct zorgwekkend, wel altijd in de gaten houden. Bloed in de urine daarentegen is een directe afspraak.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 13:27

Een hond kan best een beetje bloed spugen door het heftige overgeven. Hoeft niet direct wat ernstigs te zijn. Kan idd een adertje zijn ofzo. Lijkt heftig omdat het bloed verspreid is maar is dan maar een drupje.
Ik denk ook aan een virus, aangezien jullie andere hond eerst ziek was. Je moeder is vast verstandig genoeg om in te schatten wanneer het echt nodig is om naar de dierenarts te gaan.
Heel eerlijk, ik ga ook niet direct naar de dierenarts als onze hond ziek is. Tenzij hij echt doodziek is natuurlijk, maar dat weet ik wel in te schatten. Mijn dochter wil ook het liefst dat ik direct met de hond naar de dierenarts ga als het beestje een keer wat heeft, maar ik vind dat vaak dan nog niet nodig. En echt, de meeste dingen gaan vanzelf over hoor. Zelf de hond wat extra en andere zorg geven. De afweging maken van wel of niet naar de dierenarts en wanneer dan zou ik dan ook echt aan je moeder overlaten.
Sterkte!

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 23:18

Hoe is het nu met de hondjes?

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-15 08:08

Ze zijn beide weer beter :)
Ze zeggen ook wel: geen nieuws is goed nieuws ;)
Ik denk inderdaad gewoon dat het iets van een virus was.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 08:45

nou gelukkig dat die "verschrikkelijke"ouders van jou het toch maar goed hebben ingeschat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 08:45

Dus al die paniek en het afzeiken van je mams (ook door bokkers! |o ) is eigenlijk voor niets geweest?
Gelukkig zijn de beestjes in orde.
Je posts zijn geschreven terwijl je emotioneel was en je zorgen maakte, dat is logisch. Maar als je dit over een paar jaar leest denk ik dat je er niet heel blij mee bent.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 08:55

Ik dacht al, wanneer komt het nou dat dit weer een hoop stennis is om niks..
Bij het lezen van de gebruikersnaam dacht ik dat al, niet goed ts.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 09:20

*\o/* zo typisch bokt.... Nu het achteraf allemaal goed afgelopen is is al het 'gezeik' voor niets geweest.....

maar uiteraard super om te horen dat het goed met ze gaat!!

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 09:24

uh sorry, je ziet in mijn eerdere reactie's dat ik nooit een da heb aangeraden.
Honden spugen nou eenmaal weleens en tja als je een hond met gevoelige darmen pudding(of ander mensen eten) laat oplikken dan zal het ook nog wel vaker gebeuren.