[VOLG] Over 2 weken kies ik mijn pup!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LSnuitje

Re: [VOLG] Over 2 weken kies ik mijn pup!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 15:39

Ach wat een schatjes zeg! Die met de stip op het koppie vind ik toch zo'n leukerd <3

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-15 21:22

Ja schattig he! <3

Ik heb weer een filmpje binnen gekregen :)) in het filmpje testen ze het jacht instinct van de pups :D

Even in link, want er zit een dood konijntje in ;)

https://youtu.be/JA6fop_Enrg

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 21:37

oh wat een schatjes toch, die zou je zo meenemen :P

hoog knuffelgehalte <3

vrienden van ons hebben ook zo een jachthond zoals mams, echt mooie honden, wel heel actief maar echte lieverds

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-15 19:31

Ja leuk he! :)) <3
Nog maar 2 nachtjes slapen! En dan ga ik absurd veel foto's maken van de pups en heel veel knuffelen :')

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 19:34

Ah die filmpjes, ze zijn echt zoooo schattig... Gaat echt moeilijk kiezen worden..

muzzy17

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 21:22

Ben zo benieuwd welke jullie gaan kiezen. Ik vind de halve snor pup er zo grappig uit zien :=. zal moeilijk worden als ze allemaal zo om jullie heen drentelen en er dan maar 1 moeten kiezen. Veel plezier alvast!:)

Ben ik trouwens de enige die 2 dezelfde filmpjes ziet?

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-15 22:10

Ik zie ook 2 dezelfde filmpjes nu... := en het filmpje met het konijn is verwijderd door YouTube?? Want ik zie hem ook niet meer staan... :')
Ik heb hem opnieuw op YouTube gezet ben benieuwd of hij blijft staan nu.
https://youtu.be/gsRqnxWfIg0

Nog maar 1 nachtje slapen en dan is het zover!

Ik ben wel benieuwd hoe het is met de grenscontrole en eventuele file na de terroristische aanslag in Parijs gisteren. We vertrekken dus iets eerder zodat we ruim op tijd kunnen zijn. :j

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 23:32

Heeeellll veeel plezier morgen!

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 09:07

Vannacht zaten deze pups in m'n droom :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 09:08

Veel plezier vandaag!

LSnuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 10:33

Veel plezier vandaag *\o/*

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 14:51

Veel plezier :D

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-15 19:31

Dank jullie wel!! :D
Het was echt heeel fijn en gezellig! :))

De pup die we gekozen hebben is alleen niet degene met de stip en snor of met het zwarte oog :')

Degene met het zwarte oog gaat misschien wel naar mijn zusje die last minute ook mee ging! :))

Ik zal zo even de foto's uitzoeken voor een kleine fotobom! :D

Edit:
We zijn gegaan voor het pupje met een hartje op haar flank ! :))

Het is eigenlijk 1 grote vlek, maar als ze op een bepaalde manier gaat zitten zie je een hartje <3 lief, onderdanig en reageerde heel goed op ons! :)) ze heeft op sommige foto's een oranje bandje om zodat ze een beetje opvalt tussen al de vlekjes hihi!

Afbeelding

Afbeelding

Rosalie99

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 21:53

Ah wat een leukerd <3

LSnuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 22:10

Ach wat een lieverd, heel veel plezier er mee! :D

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 22:11

Maar wat ik me nu afvraag.. Zijn er voor die andere pups dan nog geen mensen? Mogen die geen coorkeur hebben? Ik vraag me dit vooral af, omdat ik al een poos denk aan een pup, maar in "mijn" ras, werkt men met wachtlijsten, en zou ik dus op dag 1 van na de geboorte, al mijn keuze moeten maken.
Van karakter is dan nog niks bekend!
Ik vind het dus er tof, hoe deze fokker jullie daarin vrij laat.

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 22:19

wat een leukerd zeg!!

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-15 22:25

Thanks allemaal :D

Eponine, er zijn meer geïnteresseerde mensen, maar wij hadden de eerste keus voor een teefje :)) ze laat nu de anderen langskomen die interesse hebben nu wij gekozen hebben :) Ik was zelf ook heel erg gecharmeerd van de manier van handelen van de fokker :)

muzzy17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 22:31

eponine schreef:
Maar wat ik me nu afvraag.. Zijn er voor die andere pups dan nog geen mensen? Mogen die geen coorkeur hebben? Ik vraag me dit vooral af, omdat ik al een poos denk aan een pup, maar in "mijn" ras, werkt men met wachtlijsten, en zou ik dus op dag 1 van na de geboorte, al mijn keuze moeten maken.
Van karakter is dan nog niks bekend!
Ik vind het dus er tof, hoe deze fokker jullie daarin vrij laat.

In mijn eigen ogen Is dat dan niet een beste fokker. Je wilt toch dat je pups goed terecht komen? Als je gelijk al moet kiezen kies je dus eigenlijk op uiterlijk.
Stel de nieuwe eigenaren staan niet zo stevig in hun schoenen en hebben een pup gekozen op dag één maar blijkt na verloop van tijd dominant te zijn moet het beestje weer weg. Na een X aantal weken vormen ze echt een karakter. En vind dat een fokker daarin mee zou moeten kijken of die ene pup wel in jullie levenstijl past. (kinderen,werk,verwachtingen Ed)

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 22:47

Ik vind dat ook een betere manier, en super hoe de fokkers van dit nest dat doen. Maar ik ben zelf aan het kijken voor een sharpei, en daar is het aanbod betrouwbare fokkers zo klein, dat ze toch wel van hun pups afkomen, en ze dus niet gaan wachten tot er na een week of zes, zeven een karaktertje naar voren komt..
Maar juist omdat we bij een fokker al op dag 1 moesten kiezen, heb ik me daar toen terug getrokken. ..

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 22:55

Wat een leuke kruising én pups. Ik volg lekker mee :D

Al hoop ik wel dat de 'fokker' na dit (overigens prachtige!) ongelukje wel zijn/haar verantwoordelijkheid neemt en de teef laat steriliseren :-) maar dat is wellicht offtopic!

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-15 23:43

Lijkt mij erg lastig om vanaf dag 1 te moeten kiezen. Juist omdat de pups pas met enkele weken hun karaktertrekjes laten zien. Ik zou zelf ook niet voor zo'n pup kiezen, al werken heel veel erkende fokkers wel zo en heb je soms dus geen keus. Ik zou het zelf een enorme domper vinden als ik op zoek ben naar een onderdanig hondje en de pup blijkt de Alfa van het nest te zijn en ik zou om die reden ook echt de koop afzeggen :=

@billionache, ten eerste natuurlijk welkom en leuk dat je ook komt volgen :)) over het laten helpen; ze lopen shows met beide ouders en dan mag de hond dus niet geholpen worden. Ze worden nu heel erg goed uit elkaar gehouden en een toekomstig nest zit dan ook zeker niet in de planning :) ze hebben allebei hun eigen kennel en eigen maatje waarmee ze in de kennel zitten, dus ze zitten niet alleen. Ze worden om de beurt met hun maatje uit de kennel gehaald om op hun eigen omheinde wei te lopen of om mee op jacht te gaan :j Ze doen er dus alles aan om dit in de toekomst te voorkomen.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 00:09

Daar had ik uiteraard geen rekening mee gehouden. Wel goed dat ze in de toekomst trachten dit te voorkomen :j

Wat vreemd dat sommige fokkers je 'dwingen' om van de eerste dag te kiezen zeg! Erkende fokkers die ik ken werken hélemaal tegenovergesteld: zij geven enkel de keuze reu of teef, gegadigden mogen meermaals komen kijken om met de puppy's te spelen en knuffelen. Maar uiteindelijk is het de fokker die de knoop doorhakt welke puppy waar naartoe gaat :-)

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-15 00:53

Hadden wij ook met onze vroegere Newfoundlander :j ik geloof dat we daar wel 5x zijn wezen kijken voordat we echt een keuze hebben gemaakt. :))

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 08:13

Wat een leukerd zeg, wanneer mag ze mee naar huis :o