X

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 20:22

Gillbo schreef:
Waarom een hond als je nu al denkt dat die over een jaar al naar je ouders kan?
Misschien een idee dat je ouders een hond aanschaffen en jij die af en toe ophaalt om te knuffelen of uit laat

Eens.
Je koopt een hond voor 2 jaar en dan moet 'ie weg. Waarom dan? Verzin dan iets anders.

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-15 09:14

X
Laatst bijgewerkt door 44Myrthe44 op 03-11-25 23:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 10:14

Dan kunnen je ouders beter een hond nemen waar jij af en toe mag oppassen of een weekje meenemen ofzo?

Goof

Re: Hond op kamers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 10:20

Maar je neemt toch geen hond als je niet weet wat er over 2 jaar gaat gebeuren?
Kijk, nou kun je nooit de toekomst voorspellen, niemand weet wat er over 2 jaar gebeurt, maar jij weet wel met zekerheid dat je leven over 2 jaar verandert. Neem dan geen dier, maar wacht tot je meer vastigheid hebt.

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-15 10:48

X
Laatst bijgewerkt door 44Myrthe44 op 03-11-25 23:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 10:56

Ben het met Goof eens. Het is geen speelgoed wat je na twee jaar kan wegdoen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 10:57

Jeetje, net alsof wij allemaal weten wat er ons binnen 2 jaar boven het hoofd hangt! Wat met een alleenstaande die een hond neemt en volgend jaar een ongeneeslijke ziekte krijgt?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 11:01

Dat is iets heel anders dan nu een hond nemen en bij voorbaat al geenvastigheid wat werk hebben betreft.

Ik wil ook al heel lang een hond samen met mijn vriend. Ik werk nu niet dus heb alle tijd. Maar wat als ik straks werk heb en dan ineens geen tijd meer? Dat is niet eerlijk tegenover het dier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 11:20

Amandavd schreef:
Dat is iets heel anders dan nu een hond nemen en bij voorbaat al geenvastigheid wat werk hebben betreft.

Ik wil ook al heel lang een hond samen met mijn vriend. Ik werk nu niet dus heb alle tijd. Maar wat als ik straks werk heb en dan ineens geen tijd meer? Dat is niet eerlijk tegenover het dier.

Ik werk voltijds, in ploegen en mijne partner werkt ook voltijds, waarom zouden wij dan geen honden mogen hebben? Mensen moeten eens stoppen met dieren te vermenselijken. Een roedel wolven is ook niet continu bij elkaar hoor. Een hond kan best alleen zijn terwijl de bazen werken en toch genoeg aandacht krijgen.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 11:25

Ligt er maat net aan hoe lang die hond alleen is.

Bovendien gaat het daar niet om maar het feit dat TS de hond dan weg doet naar haar ouders. Ze haalt dus puur voor eigen plezier een hond maar zodra het leven er tussen komt kan die verkassen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 11:39

44Myrthe44 schreef:
Goof schreef:
Maar je neemt toch geen hond als je niet weet wat er over 2 jaar gaat gebeuren?
Kijk, nou kun je nooit de toekomst voorspellen, niemand weet wat er over 2 jaar gebeurt, maar jij weet wel met zekerheid dat je leven over 2 jaar verandert. Neem dan geen dier, maar wacht tot je meer vastigheid hebt.

Ben het daar niet mee eens. Voor mij is 2 jaar zekerheid lang genoeg om het te doen!

2 jaar is genoeg? En de overige 12 jaar dat het dier leeft?
Aan zulke 'dingen' begin je toch als je enige vastigheid in je leven hebt? Nogmaals; niemand weet hoe het leven loopt en wat er over 2 jaar gebeurt maar jij weet wel dat je geen enkele zekerheid hebt over 2 jaar. Voor de leuk nu een hond nemen en dan over 2 jaar realiseren dat je het dier niet kunt houden.
Heb dan gewoon geduld en koop over 2 jaar een hond. Neem een hamster, daar is 2 jaar lang genoeg voor (tenzij je de pech hebt en een hamster treft zoals ik bij mijn ex, dat ellendige ding ging maar niet dood....)

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 11:45

Vooral als je een wat oudere hond uit het asiel neemt, vind ik het not done om hem/haar in een van zijn laatste levensjaren alsnog te versjouwen en te verhuizen.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 11:50

je kan de toekomst nooit voorspellen. Toen wij net onze pup namen was mijn vriend zelfstandig, en ik werkte
dagen per week. Hond zat 3-4 dagen alleen van 9-17, met op donderdag 3 uur minder door poetsvrouw en op woensdag 2 uur minder door schoonmoeder. Vaak ging ze nog een dagje naar mijn moeder, dus al bij al zat ze een 20 tal uur per week alleen.
Momenteel werkt mijn vriend in loondienst en ben ik op zoek naar ander werk. Stel dat ik van maandag tot vrijdag van 8-17 zal moeten werken hebben we ook een probleem. Kan ik nu nog niet voorspellen, maar dan zoeken we daar een oplossing voor.

Sellyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 11:59

Als het een serieus aanbod is van je ouders, waarom niet? :) Ik snap niet dat mensen doen alsof het helemaal roekeloos is. Ts heeft wél een plan van aanpak, namelijk dat áls het na twee jaar niet meer gaat lukken, hij naar haar ouders kan. wat is daar mis mee? Wij hebben vijf jaar geleden een hond gekocht, die nu bij mijn ouders in Duitsland woont. Hadden we vantevoren ook niet gedacht, maar ze is daar helemaal gelukkig. Daar gaat het om. Onze hond was heel snel gewend, ik weet dat ze het daar in de bossen leuker heeft dan hier bij ons in het dorp, dus dat zit helemaal prima. En ik kan haar nog zien als we naar mijn ouders gaan.

En wat is er mis met een hond nemen omdat je het leuk vind? Je mag blij zijn dat ze het leuk vind? Dit hoeft totaal niet uit te sluiten dat iemand niet goed voor zijn hond zorgt, en dus egoïstisch voor zichzelf kiest! Wij houden allemaal zo van paardrijden, waardoor we er op wat voor manier dan ook iets mee doen? Dat is toch júist je motivatie om te doen wat je wil doen? :)

Ik druk me nu misschien een beetje extreem uit, ik snap heus wel dat je goed moet nadenken voordat je een dier aanschaft, en dat je serieus moet kijken of je er wel de tijd/verzorging/aandacht aan kunt geven.

Naar mijn idee moet je elk dier serieus aanschaffen. Een hamster of een konijn ook. Tuurlijk gaat in het ene dier meer verzorging zitten dan in het andere dier, dat zal ik niet ontkennen. Maar zoals hierboven gesproken werd over het nemen van een hamster wat vervolgens een ellendig dier wordt genoemd, komt op mij een beetje denigrerend over. Een hond mag je blijkbaar niet zomaar nemen maar een hamster wel. Het staat me vaak tegen dat we knaagdieren in een klein hokje stoppen, we ze als handig ( voor onszelf ) beschouwen omdat ze toch niet lang meegaan maar binnen een paar jaar dood zijn, en dat is dan opeens wel diervriendelijk ;) ( Naar mijn idee zouden deze dieren met de juiste leefruimte veel langer kunnen leven )

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 12:16

SandraVerl schreef:
Jeetje, net alsof wij allemaal weten wat er ons binnen 2 jaar boven het hoofd hangt! Wat met een alleenstaande die een hond neemt en volgend jaar een ongeneeslijke ziekte krijgt?

Maar de insteek is dan wel geweest dat je het dier zijn leven lang een thuis wilde geven, vind ik anders dan iemand die bij voorbaat al weet dat er over 2 jaar misschien geen plek/tijd meer is voor de hond...Er valt altijd wat te regelen als je moet gaan werken het is maar net hoeveel moeite en geld je in je dieren wilt stoppen.

Ik heb mijn paard ook gekocht om zijn leven lang bij hem te zijn, als ik kom te overlijden voordat hij dat doet dan houdt het op, vreselijk idee vind ik maar kan ik daar niks aan doen, behalve aangeven aan mij nabestaande om een heel goed thuis te geven of zoeken. Geldt ook voor mijn honden, dit gaat dan via fokker en stichting, no way dat mijn dieren op marktplaats komen te staan.

Stel dat je ouders over 2 jaar zegt, sorry het komt nu niet meer goed uit, je kan de toekomst inderdaad niet voorspellen....heb nu een herplaatser van een jaar via een stichting, als ik had gezegd, ik kan hem misschien maar voor 2 jaar houden, zouden ze daar niet mee akkoord zijn gegaan.

Heb ook een hondje op kamers gehad, meegenomen van mijn stage adres (asiel) en ging ook steeds mee daar heen of mee naar school of bleef bij mijn zus of oma voor een dagje, heb hem 16 jaar gehad.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 12:27

Andere insteek: ts, wat goed dat je er ook over na hebt gedacht als je de hond te weinig kan bieden in de toekomst. Met nadruk op 'als', want leven kan zo anders lopen immers. Maar t is toch goed dat je hebt nagedacht over een plan B voor de hond!

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 12:57

Er is in ieder geval wat voor te zeggen, vind ik, dat de ts full time werken en een hond geen goede combi vindt, volledig mee eens en dat is ook maar een mening.......2 jaar is in een poep en een scheet voorbij.....succes met de beslissing en dan eventueel de zoektocht naar een hondje ts! :)

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 13:48

Jis_ schreef:
SandraVerl schreef:

Maar de insteek is dan wel geweest dat je het dier zijn leven lang een thuis wilde geven, vind ik anders dan iemand die bij voorbaat al weet dat er over 2 jaar misschien geen plek/tijd meer is voor de hond...Er valt altijd wat te regelen als je moet gaan werken het is maar net hoeveel moeite en geld je in je dieren wilt stoppen.

Dit dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 14:25

Waarom zou dat met een andere hond niet kunnen? Als de hond in die eerste 2 jaar al mee gaat naar TS haar ouders zodat hij daar ook went dan zie ik het probleem niet. Honden passen zich vrij makkelijk aan als ze geen verlatingsangst hebben, als hij daar dan al gewend is lijkt me dat juist een mooie oplossing voor als het nodig is.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 18:36

dees_daan schreef:
Waarom zou dat met een andere hond niet kunnen? Als de hond in die eerste 2 jaar al mee gaat naar TS haar ouders zodat hij daar ook went dan zie ik het probleem niet. Honden passen zich vrij makkelijk aan als ze geen verlatingsangst hebben, als hij daar dan al gewend is lijkt me dat juist een mooie oplossing voor als het nodig is.

Hier ga ik in mee.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 19:14

Het klinkt alsof je overdag voldoende tijd voor je hond hebt en back-up van je ouders. Ik heb ook wel eens een hond 'gedeeld' met mijn ouders. Dat ging prima, Tibby voelde zich daar net zo thuis als bij mij.

Als ik jou was zou ik gewoon hier eens kijken http://animalinneed.com/ Een hele betrouwbare Nederlandse organisatie, ongeveer 600 honden zitten op een warm mandje te wachten. Ik heb begin dit jaar een superleuke hond van hen gekregen.

Wat zoek je nog meer in een hond, behalve dat hij bij jou op je kamer moet passen?

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 05:46

Niemand weet hoe zijn/haar leven er over twee jaar uit ziet. NIEMAND, ook niet als je nu een vaste baan hebt en een eeuwigdurende relatie denkt te hebben. Ipv TS af te kraken, het is toch juist geweldig dat ze al aan die onzekere toekomst denkt en al een adres voor de hond geregeld heeft.
Blijf verder bij mijn mening dat een oudere (en dat hoeft niet direct bejaard te zijn) herplaatser het meest geschikt is (omdat het karakter daarvan grotendeels bekend is).