Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
little_birdy schreef:Is het dan niet eens tijd om de hond te laten gaan als het dier duidelijk zo diep ongelukkig is?
is het misschien beter om ze te laten gaan...
voor wie heb de je de hond nu nog ? voor de hond?
is die gelukkig. Zoals je aangeeft ze wil en kan niks . Ze is te "lui" om iets te doen .
Zoals ik het lees is die hond er klaar mee. Ze wil niet meer.
gun de hond dan ook haar rust
krijg waarschijnlijk half bokt over me heen maar dat interesseert me niks.
Sonja89 schreef:Wat het lastig maakt om aan rauw voeren te beginnen is de praktische kant (wat ga je precies voeren, waar haal ik het vandaan, wat kost het) en daarnaast de discipline om het vol te houden (elke avond vlees uit de vriezer halen, niks anders geven behalve dat).
Mijati schreef:Je kunt ook elke dag een handje brokken pakken, dus wat is het verschil met elke avond een rol/bakje uit de vriezer halen. Zeker als het de gezondheid van je hond er ernstig op vooruit gaat.
Maar uit mijn omgeving weet ik dat dit -vooral in het begin- nog wel eens vergeten wordt. En dan moet je niet de neiging hebben alsnog naar de brokken te grijpen voor een keer, want dan heeft het hele dieet geen zin.
Je kan je hond niet binnen houden en nooit contact hebben met gras dus dan moet je het denk toch in de medische molen zoeken. liedje89 schreef:Bovendien heeft TS toch aangegeven waar de hond wel allergisch voor is, allerlei soorten planten en grasJe kan je hond niet binnen houden en nooit contact hebben met gras
Sonja89 schreef:Mijn ervaring: juist bij honden met mijten-, pollen- en grassenallergie waarbij de jeuk blijft ondanks de prednison, heeft het heel veel zin over te stappen op rauw voeren. Naast mijn eigen hond die op sterven heeft gelegen door de gevolgen van zijn allergieën en de prednison, heb ik inmiddels meerdere honden van anderen helpen overzetten op rauw. 100% jeukvrij is niet altijd haalbaar, maar in alle gevallen zijn de honden nu medicatievrij en leiden ze een heel waardig bestaan.
little_birdy schreef:Is het dan niet eens tijd om de hond te laten gaan als het dier duidelijk zo diep ongelukkig is?
is die gelukkig. Zoals je aangeeft ze wil en kan niks . Ze is te "lui" om iets te doen .
Yvank_ schreef:Wordt er wel gelezen? Ts geeft toch aan wáár de hond allergisch voor is én dat ze vers vlees geprobeerd hebben maar dat ook dit niet hielp + dat haar hond eigenlijk alleen de brokken die ze nu heeft goed eet...
+ dat er meerdere DA´s naar gekeken hebben allemaal onderzoeken gedaan zijn.. Ik vind dat TS nu wel heel makkelijk veroordeeld wordt hoor
Citaat:We hebben verschillende soorten voer geprobeerd van vlees tot dure lijn brokken naar goedkope en weer terug. Lady eet deze goed en we zien geen enkel verschil op de speciale als op deze. Voedsel allergieen zijn dan ook uitgesloten aldus mijn dierenarts.
Yvank_ schreef:Wordt er wel gelezen? Ts geeft toch aan wáár de hond allergisch voor is én dat ze vers vlees geprobeerd hebben maar dat ook dit niet hielp + dat haar hond eigenlijk alleen de brokken die ze nu heeft goed eet...
+ dat er meerdere DA´s naar gekeken hebben allemaal onderzoeken gedaan zijn.. Ik vind dat TS nu wel heel makkelijk veroordeeld wordt hoor
anneliesdj schreef:Toch snap ik niet dat ts zegt dat de hond altijd honger heeft, alles steelt en zelfs kastjes en koelkasten open maakt om bij eten te komen, maar dat ze dan zo kieskeurig is dat ze alleen lidl voer wil eten?
mijn eten en al het eten dat niet voor haar is staat ze vooraan met haar neus in mijn bord als ik dat toe zou laten. Maar eigen brokken? nááááááááh....