Aha Floortz
Dan zijn we het volledig eens.
lien_87 schreef:Ten eerste; trekken aan de riem leer je niet af door terug te 'rukken' hierdoor breng je alleen maar schade aan de nekwervels en zenuwbanen. Tuigjes zijn dus in dat opzicht fijner en prettiger voor de hond, ze gaan er niet meer van trekken.
Waar ze meer van gaan trekken is als jij meegeeft op het moment dat de hond trekt. Trekt hij? Dan sta je stil en loop je vervolgens rustig achteruit ( geen geruk), net zo lang tot je hond uit zichzelf weer bij jou is komen lopen, en dus de spanning van de lijn is... Op dat moment maak je contact en laat je het lekkers zien. Ga weer lopen en beloon na 1 of 2 passen naast je been, want daar wil je je hond graag hebben.
Dit kun je steeds verder uitbouwen maar het is een proces van weken, maanden om het te verfijnen. En je mag nooit, maar dan ook nooit meer meegeven als je hond trekt.....
Dus dat worden heel veel wandelingetjes maken, en de flexlijn weggooien...
Dit vind ik ook een goede manier
Met nadruk op heel veel wandelingetjes.. (en dat is als tip bedoeld TS..)
xPearl schreef:Oke. Ik ga toch maar reageren. Heb gedacht om hier niet meer te reageren (Behalve op eventuele tips), maar ik doe het nog 1x. Anders tip ik wel een mod.. Want er word alleen maar geklaagd dat ik niet goed voor m'n hond ben, terwijl ik écht mijn best doe en best open sta voor tips of kritiek.
Whut? Waar dan? Dit vind ik wel een beetje een aanstellerige reactie hoor, als ik heel eerlijk mag zijn..
Anyhow, super dat je met hem aan de slag gaat. En ik ben benieuwd naar verhalen over hoe de jonge hond er op gaat reageren TS