Kat plast nu voor de tweede keer op bed.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-15 16:01

Ja de da heeft voor het urineonderzoek eerst de kat zelf bekeken ook in haar mond :j natvoer eet ze gelukkig wel en verder heeft ze na vanochtend een grote boodschap niks meer gedaan overdag op de bak. Even afwachten dus hoe ze verder haar brokjes eet en of ze wel blijft drinken..
En het miauwen ook in de gaten houden. Heeft ze sinds de da bezoek ook niet meer gedaan.

xNathaliee

Re: Kat plast nu voor de tweede keer op bed.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-15 13:09

Nou ze heeft inmiddels al weer brokjes gegeten, lag vanochtend braaf voor de slaapkamerdeur te wachten toen ik waker werd en het gemiauw is weer terug (wel minder dan voorheen). Ook is ze opeens schootkat geworden, als ze al op je schoot kwam dan was ze er met een paar minuten van af. Nu lag ze vanochtend ruim driekwartier op me schoot en heb ik haar er zelf af moeten halen omdat ik huiswerk ging maken en nu ligt ze alweer bijna een halfuur op schoot :+

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 21:05

Aww, is ze een beetje angstig :(:)

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-15 07:45

Ze ligt heel ontspannen en slaapt vooral als ze op me schoot ligt dus geen idee waar dit vandaan komt. Vind het wel gezellig :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 07:56

Gewoon een kwestie van wennen ;)

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 20:15

Een verhuizing is voor katten heel ingrijpend. Je kunt ze ook niet uitleggen waarom opeens alles anders is. Stel je voor dat jij op een dag wakker wordt in een ander gezin, die je niet zo goed kent en waar alles anders is. Top dat er medisch gekeken is naar een eventuele oorzaak. Die lijkt er dus niet te zijn dus dan zal de onzindelijkheid van stress komen. Heeft de kat een plek in huis waar ze zich terug kan trekken? Waar ze echt alleen kan zijn als ze dat zou willen?
Het kan best een tijd duren eer ze echt gewend is bij jullie thuis. Katten laten niet veel merken maar daar kunnen maanden overheen gaan. Maar ze zoekt wel toenadering tot jullie door op schoot te komen. Dus ik denk dat het vanzelf goed komt. Ik zou haar alleen even niet op bed laten...

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-15 20:21

Ja ze zit dan altijd in de badkamer dus dan kan ze zich mooi afzonderen. Slaapkamerdeuren zijn ook dicht nu ook als wij op de slaapkamers zijn :j
Ze was bij mijn moeder trouwens nooit een schootkat. Heel af en toe lag ze bij me moeder op schoot als me moeder lag te slapen en maakte haar dan wakker. Ligt misschien ook aan de leeftijd. Ze is nu 4.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 13:11

De onze wilde vroeger ook nooit op schoot, heel af en toe kwam hij naast je zitten en dat was het dan.
Inmiddels begint het een oude zak te worden en komt hij af en toe echt even op schoot om een aai te halen. Hij is net 10 geworden.