KellyR schreef:@lisitano, wie zegt dat ik ze niet laat rennen? Er wordt gemiddeld 3 uur op een dag met ze gelopen, en ja ze zijn dan in het losloop gebied dus ze rennen genoeg en er wordt ook met ze getraind. Ik zie het echter niet zitten om 1,5 voor het werk en 1,5 na het werk met de honden uit te gaan. Of 1 om 2.
Ik merk het namelijk als ze minder lopen dan dat we normaal doen.
Ben benieuwd hoe iemand dat doet met husky's, want om husky's in al hun behoeften te voorzien moeten ze toch echt een paar uur goed aan het werk gezet worden. Jij brengt ze naar de oppas, maar om ze 5 dagen in de week zo lang alleen te laten...
En daarnaast vind ik ook dat er gespeeld kan worden in huis, maar met mate. Als ik even met ze wil stoeien e.d. dan doe ik dat en ze weten de momenten dat ze lekker gek mogen doen in huis. Daar zijn ze voor gemaakt en daar staan ze ook om bekend.
Je begrijpt me verkeerd. Ik vraag me af waarom je ze niet alsnog kunt laten rennen als je overdag weg bent.
Mijn Husky is gelukkig vrij lui, maar ook bij hem merk ik het als hij een dagje minder heeft gedaan. En goed ook. Ook een werkHusky zou het hier prima redden. Een rustige dag betekent dat ze 2,5 uur lopen. Dat is een dagje "minder" doen hier namelijk. En we werken beide fulltime.
Oppas laat ze plassen en knuffelt. Werken doen ze maar met mij.
Overigens hoeven ze ook niet meerdere keren per dag aan het werk hoor. En "werk" hoeft niet per se fysiek te zijn he. Hersenwerk is heel goede vervanging van beweging. Dat zou je met een Aussie toch wel moeten weten

Overigens, met een Husky MOET je 's zomers overdag niets doen. Dus dan ga je eerder je bed uit of later je bed in om alsnog goede beweging te kunnen geven. Ik ga echt niet 3x per dag flink de deur uit. Gewoon één keer en dan goed ook.
In huis wordt hier niet gespeeld, daar wonen we te klein voor en de haren vliegen alle kanten op. Maar omdat we zoveel buiten zijn hebben beide honden er absoluut geen probleem mee. Bovendien zijn ze al niet zo speels aangelegd.
Ik denk ook dat het scheelt dat ik heel zelfstandige rassen heb. Een Aussie is over het algemeen veel meer op de baas gericht. Mijn honden vermaken zichzelf wel. Ik ben meer een versiersel