Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

moonie schreef:Hoi ik kom even binnen vallen, mijn mening hier over is dat ik het een dubbele kant vind hebben hoe komt dit.
Mijn broertje(die al geen verstand van honden heeft heeft zo oostblokker een grote herder) wij zelf hebben ook een een welsh corgi iets.
Deze is netjes her opvoed maar dat beest van mijn broertje is een ramp verlaatings angst van hier tot tokio luisterd na niemand zijn vriendin kan er dus niks mee hij sloopt alles(logisch hond is nog geen jaar maar toch)
mijn broertje wil niet in zien dat op cursus gaan kan helpen
dus van mijn hoeven ze aan de ene kant ook niet te komen maar onze eigen hond is echt hele erg netje op gevoed en zulke zijn wat mijn betreft wel welkom

Kinke schreef:Honden die niet kunnen zwemmen Margee?? Bestaan die?
Wat mij betreft mogen ze hier de hopeloze gevallen ook in laten slapen.
Spruitjee schreef:Ik vraag mij dan af, worden de onplaatsbare honden in NL dan afgemaakt of blijven die dan tot hun dood in het asiel? Want dan zou je deze dus blijkbaar beter af kunnen maken en dan maar meer honden uit het buitenland halen. Of denk ik nu te zwart-wit?
kohtje schreef:Wat veel mensen niet weten is dat elke rasvereniging ook herplaatsers hebben. Dus honden die niet in het asiel zitten maar wel een nieuw huis zoeken.
anneliesdj schreef:250-300 is een vrij normaal bedrag als je kijkt naar de onkosten.
Stichtingen die minder vragen voor hondjes hebben vaak sponsoren die de kosten vergoeden, jij als adoptant betaald dan alleen nog het vervoer bijvoorbeeld.
maar 500,- euro is imo dan echt wel een beetje teveel van het goede.
Wat wel een feit is dat veel van de honden die naar Nederland komen erg sterk van gestel zijn door de manier van fokken terwijl rashonden en zeker die van broodfokkers vaak veel zwakker zijn.
Ragdollcat schreef:Mijn ouders hebben een hondje uit Roemenie, want na het overlijden van een hond uit asiel van ouderdom, wilden ze weer een hond.
Maar niet uit NL asielen, want alleen maar probleemhonden en of vechthondrassen en daar hadden mijn ouders, terecht, geen zin in, want ze zijn 65+, gelijk een lieve hondje waarmee het klikt en het is een hele makkelijke hondje.
Maar aan de andere kant, ik ben er wel tegen, het is dus dubbel.....
Toevallig hebben ze allemaal errugge zielige verhalen en daarom geloof ik het niet zo, het zijn gewoon straathonden en dan worden er puppys geboren en dus van de straat geplukt om te voorkomen dat het erger en erger worden, dat is wat ik denk..............Ze kunnen beter tijd en geld steken ter plaatse om ze humaan in te kunnen slapen en of onvruchtbaar te gaan maken.
Ipv de ellende naar NL te halen, het is gewoon dweilen met de kraan open, nog ff en de NL asielen zitten vol met buitenlandse honden...........want als mensen honden om wat voor redenen ook wegdoen naar asielen zal dat ook vroeg of laat met deze honden gebeuren.
En wat ook zo raar is: De NL honden dat mijn ouders kennen van de buren, omgeving, die hebben een virus en 2 zijn eraan overleden....en of zijn er ziek van behalve de honden uit het buitenland...........ik ben ervan overtuigd dat ze het meenemen naar hier en er zelf imuun voor zijn. Dierenartsen weten niet wat het precies voor een virus zijn. In de woonplaats van mijn ouders zitten vrij veel buitenlandse honden, ze hebben de kolder in hun hoofden en halen van alles wat zielig is in huis.
Dus ik ben er niet blij mee, want ze verspreiden de ziekten en het is dweilen met de kraan open, er komen van alles naar hier..........men weet toch niet wat ze binnenhalen.
Het banketstaaf is dat NL proberen de honden en katten te verminderen door ze onvruchtbaar te maken etc. wordt hiermee weer teniet gedaan door een stelletje trutten die niet nadenken die ze zo zielig vinden en er reclame mee gaan maken en geld te vragen etc. etc. en ze aan de mensen te proberen verslijten in NL.
Het beste is om er ter plekke de problemen aan te gaan pakken en te op te lossen.
www.dierasiels.com 06/10/2015 geteld schreef:Dogachtigen en berghonden: 99
Pitbull-achtigen+(Amerikaanse) bulldogs: 43
Kangals: 7
Geplaatst: 16
Dus nog 33 andere honden ter beschikking (voor als je van dog-achtigen houdt)
Keeshonden+poolhonden: 25
keeshonden: 2 (+1 geplaatst)
husky/alaska malamute: 16 (+4 geplaatst)
6 geplaatst (incl. 1+4)
dus keuze uit 2 keeshonden of 3 andere poolhonden als je niet van de husky's bent.
Terriërs: 135
Jack Russell: 27 (+4 geplaatst)
Pitbull-achtigen+(Amerikaanse) bulldogs: 74(+8 geplaatst)
Geplaatst 18 (incl. 4+8)
Maakt nog 18 andere terriërs beschikbaar
Gezelschapshonden: 40
Geplaatst: 21
Nieuw: 8
Senior: 5
Gedragsprobleem: 1 (verwond mensen)
Nog 5 honden die niet net er zitten, niet oud zijn en geen gedragsprobleem hebben.
Herder-achtigen: 100
Niet zijnde duitse, mechelse of hollandse herder: 10 (+9 geplaatst)
Geplaatst: 14 (incl. 9)
Waakhonden: 38
Pitbull-achtigen+(Amerikaanse) bulldogs: 7(+2 geplaatst)
Sharpei's: 5(+1)
Rottweiler: 7 (+3)
Oftewel, als je geen sharpei of pittbull-achtige wil, keuze uit 20 (incl. rottweilers)
Retrievers: 32
Labradors: 10 (+4)
Geplaatst: 10 (incl. 4)
Hoe groot is precies het percentage retrievers in Nederland? Hier kom ik op 22/472 niet geplaatste honden, dus krap 5%
Spaniels+kleine jachthonden: 29
10 beagles
2 Jack Russels (+1 geplaatst)
6 geplaatst (incl. 1)
Dus nog 11 over
Windhonden: 4
2 geplaatst
Bastaards: 88
18 geplaatst
Dus nog 60 beschikbaar, waarvan een aantal vallen onder de pitbull-achtigen maar die heb ik niet meer geteld
Totaal dus van de 472 beschikbare honden (118 geplaatst): 126+60 bastaards als je geen Jack Russell, pitbull-achtige of pittige herder wil. Waarvan de bastaards dan nog een deel pitbull-achtige, Jack-Russel of pittige herder is en het merendeel in ieder geval grote hond is.
Gelukkig mag het nog niet, anders had ik alweer een hele verzameling.
Equardor schreef:Ben dit jaar in januari in spanje geweest en naar mijn mening los je de problemen daar niet op door al die honden hierheen te halen. De spanjaarden (en waarschijnlijk ook de andere landen, maar ben ik niet geweest) moeten zelf hun problemen oplossen en dat gebeurd nu niet.
Robynn schreef:anneliesdj schreef:250-300 is een vrij normaal bedrag als je kijkt naar de onkosten.
Stichtingen die minder vragen voor hondjes hebben vaak sponsoren die de kosten vergoeden, jij als adoptant betaald dan alleen nog het vervoer bijvoorbeeld.
Ja ben ik met je eensmaar 500,- euro is imo dan echt wel een beetje teveel van het goede.
De stichting waar ik honden voor opvang heeft geen sponsor trouwens.
Maar vaak zijn dit ook honden uit NL. Adoptiekosten zijn ongeacht leeftijd 100,- euro.