jees dat is toch niet meer normaal!Dan prefereer ik toch liever 'Naar Mens'
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
jees dat is toch niet meer normaal!
lien_87 schreef:Met de dood bedreigtjees dat is toch niet meer normaal!
Dan prefereer ik toch liever 'Naar Mens'
. Ja, ik toch ook nu ik mijn frustratie zo teruglees
. Eén keer heb ik zelfs de politie gebeld, maar kreeg te horen dat ze niets voor me konden doen en dat aangifte doen geen zin had als ik toch niet wist wie me met de dood had bedreigd
. Ja, alsof ik dat netjes ga vragen aan die persoon die me net heeft bedreigd. Meneer, mag ik u nog iets vragen? Wat is uw naam?
' valt, eentje valt uit naar andere honden aan de lijn en heeft als hij losloopt een grote persoonlijke ruimte en wil liever genegeerd worden en de ander is vrij angstig en onderdanig. Hier in de wijk is het een grote ergernis dat veel honden loslopen en op die van mij af stuiven. Met inderdaad het bekende 'hij doet niks hoor' of 'hij wil alleen maar spelen'. Pislink word ik daar van, want zo krijgt onze reu er keer op keer slechte ervaringen bij en zal hij nooit stoppen met uitvallen aan de lijn (we werken er aan, maar dit maakt het heel moeilijk).
zijn er niet veel honden die dat nog leuk vinden
Sammyoo schreef:_Rianne_ schreef:Ik begrijp niet goed dat mensen een losloopgebied bestempelen als " ga je goddelijke gang maar" gebied.
Mijn oude hondje kon prima loslopen, was altijd in mn buurt, maar ze was kwetsbaar op haar 16e.
Als ik dan een loslopende hond tegenkwam, zonder baas, was ik niet blij. Zij bleef bij mij, maar ik weet niet wat die loslopende hond komt doen. Is hij lomp? wil hij spelen? Bonnie kon niet spelen, wilde ze ook niet, maar als er een Lab op geklapt was.. had ik een probleem.
Wil dat zeggen dat ik met mijn oudje losloopgebieden waar we jaren lekker gelopen hebben samen, opeens moet gaan vermijden?
Ook met bange Kai loop ik in een losloopgebieden, met ogen en oren op steeltjes. Heb ook helemaal geen probleem als er een hond naar me toe komt hoor, op een vriendelijke manier, prima. Maar ga me dan geen commentaar leveren als ik mijn eigen hondje even optil. ( zonder drama te maken, moge dat duidelijk zijn. )
Heb ik dat geschreven? Ze lopen lekker te spelen en te dollen, daarvoor ga ik met ze het bos in. Het zijn levendige, vrolijke honden.
En ik ben wel in de buurt hoor, maar kan zeker niet voorkomen dat mijn honden jouw hondje al gedag hebben gezegd voor ik jou zie. En van mij mag iedereen met zijn aangelijnde hond in het bos, die van mij doen toch niks. Maar ga niet op mij mopperen omdat jouw hond een probleem heeft.
Sammyoo schreef:Jammer dat er zo slecht gelezen wordt. Ik laat mijn honden niet op konijnen jagen. Ja, ze rennen er soms wel eens achterna, maar in het bos hebben de honden geen schijn van kans. Ik wist dat ik bij het plaatsen van mijn post iedereen over me heen zou krijgen. Ik heb al jullie reacties gelezen en overdacht, maar blijf bij mijn standpunt. Als jouw hond alleen aangelijnd kan en niet goed reageert op loslopende honden, kan je beter niet in losloopgebied uitlaten. Als je daar wel voor kiest moet je niet boos worden op eigenaren die de hond wel los hebben. Maak het niet het probleem van een ander. Overigens vind ik dat je op straat wel mag verwachten dat je hond met rust wordt gelaten door andere honden.
Sammyoo schreef:Thesserd schreef:
Gewoon maar een andere hond kiezen? Misschien heb je een hond al, kom je er als deze volwassen is achter dat hij/zij vervelend is/wordt naar andere honden. En dan moet ie maar weg ofzo? Dit soort gedrag is overigens ook lang niet altijd op te lossen.
Lekker makkelijk hoor. Misschien moet het uitlaten van moeilijke honden maar verboden worden?![]()
Puppycursus les 1 bij ons was: kom je een aangelijnde hond tegen, lijn die van jezelf dan ook even aan, of houd hem in ieder geval bij je. Ook met een moeilijke hond wil je buiten kunnen lopen. Wees blij dat mensen hun hond-agressieve of antisociale honden aanlijnen. Beetje bijzonder om te denken dat iedere hond maar sociaal moet en kan zijn. Hou je honden gewoon a.u.b. uit de buurt van aangelijnde honden. Je ziet duidelijk niet in hoe vervelend dit is voor zo'n hondeneigenaar. Terwijl het voor jou een kleine moeite zou moeten zijn om je perfecte goed luisterende en sociale honden even bij je te houden.
Nee hoor, die moeilijke hond hoeft niet weg en mag ook uitgelaten worden. Maar kijk andere hondenbezitters er niet op aan dat ze de hond in losloopgebied los laten lopen, en niet altijd in de gelegenheid zijn om hun honden snel genoeg aan te lijnen.
Als je dat niet wil riskeren kan je beter je hond op een andere plek uitlaten ipv boos worden op die andere hondeneigenaar.
Sammyoo schreef:Jammer dat er zo slecht gelezen wordt. Ik laat mijn honden niet op konijnen jagen. Ja, ze rennen er soms wel eens achterna, maar in het bos hebben de honden geen schijn van kans. Ik wist dat ik bij het plaatsen van mijn post iedereen over me heen zou krijgen. Ik heb al jullie reacties gelezen en overdacht, maar blijf bij mijn standpunt. Als jouw hond alleen aangelijnd kan en niet goed reageert op loslopende honden, kan je beter niet in losloopgebied uitlaten. Als je daar wel voor kiest moet je niet boos worden op eigenaren die de hond wel los hebben. Maak het niet het probleem van een ander. Overigens vind ik dat je op straat wel mag verwachten dat je hond met rust wordt gelaten door andere honden.
ElineS schreef:Sammyoo schreef:Jammer dat er zo slecht gelezen wordt. Ik laat mijn honden niet op konijnen jagen. Ja, ze rennen er soms wel eens achterna, maar in het bos hebben de honden geen schijn van kans. Ik wist dat ik bij het plaatsen van mijn post iedereen over me heen zou krijgen. Ik heb al jullie reacties gelezen en overdacht, maar blijf bij mijn standpunt. Als jouw hond alleen aangelijnd kan en niet goed reageert op loslopende honden, kan je beter niet in losloopgebied uitlaten. Als je daar wel voor kiest moet je niet boos worden op eigenaren die de hond wel los hebben. Maak het niet het probleem van een ander. Overigens vind ik dat je op straat wel mag verwachten dat je hond met rust wordt gelaten door andere honden.
En de Bokker met de 16 jarige hond dan? Die broos is en het niet aan kan hebben dat een lompe 'ik wil spelen' hond over haar heen dendert? Moet die na jaren in datzelfde bos altijd te hebben gelopen, nu maar ergens anders gaan lopen omdat mensen zo'n instelling hebben als jij en hun honden over andere honden heen laat denderen? De 'Ik laat mijn honden lekker los, hij doet niets, wat de rest denkt kan me niets schelen en als er iets mis gaat, dan is het de schuld van de eigenaar van de andere hond' instelling. Als er iemand aan komt met een aangelijnde hond, ook al is het in een losloop gebied, dan houd je je hond bij je, klaar. Dat zou een algemene regel moeten zijn.
Loopt een andere hond los in een losloop gebied, dan hangt het van de situatie af. Staat de hond duidelijk bij eigenaar onder commando zoals naast lopen, bezig met een ander commando bijvoorbeeld terugroepen, zitten of een training.. Of zelfs spel, laat ik mijn hond er ook niet heengaan. Komt iemand mij tegemoet lopen met een loslopende hond, roep ik het meestal van een afstand, of ze mogen snuffelen? Gaat het om teen veldje waar de eigenaren hun hond loslaten en toekijken hoe ze in een grote groep spelen, mag die van mij er ook heen etc. Per situatie verschillend. Hoewel je redelijk kan inschatten dat als iemand in een losloopgebied loopt met zijn of haar hond los, dat je hond erheen mag, maar dit is niet altijd zo...
Een losloop veldje is namelijk heel anders dan een losloop bos. Zo'n veldje waar een grote groep lekker samenspeelt of andere plek waar veel hondebezitters komen, ben ik sneller geneigd haar te laten gaan, dan in een rustig bos waar ze wel los mogen lopen, maar waar er haast niemand is. Dan roep ik haar vaak bij me als er iemand met zijn of haar hond aan komt lopen, ongeacht of die los is. Want ook mensen met honden die niet goed met andere honden kunnen willen hun hond eens los laten lopen en laten rennen.. En kiezen dan een rustig losloopgebied... Want buiten een losloopgebied riskeren ze boetes en niet iedereen wil dat riskeren.. Daarnaast is het losloopgebied vaak één van de weinige bossen in de buurt als je bijvoorbeeld in een stad woont.
Een losloopgebied betekend niet ik klik mijn hond los en ze mogen doen wat ze willen...
Ik heb een hele speelse niet al te grote Drentsche Patrijshond, zo'n 'hond die niks kwaads kan', en waarvan ik van mening ben dat dit in veel gevallen ook echt zo is ( wel ben ik bereid toe te geven wanneer mijn hond daadwerkelijk fout gedrag vertoond, en niet bij voorbaat de schuld altijd bij een ander te zoeken).
lor1_1984 schreef:Ik heb momenteel een hondje in opvang wat overal op afstuift als hij de kans krijgt.
Hij bedoeld het goed, is gewoon heel enthousiast (niet opdringerig) en met een blik van de andere hond ook tot rust te manen.
Maar ik krijg dus vaak 'mijn hond doet niets hoor' te horen als ik iets zeg als 'doorlopen!'.
Dan zeg ik gewoon dat ik gewoon niet wil dat de mijne overal op af stuift omdat niet elke hond dat waardeert.
Meestal begrijpen ze het dan wel.
Kijk, die gup hier is 2,5-3kg en de grootte van een gemiddelde tot grotere kat en iedereen vind hem schattig, maar als hij de verkeerde hond tegenkomt is 'ie stuk.![]()
Maar al zou het formaatje Labrador zijn dan zou ik dit gedrag nog niet willen.
Denk dat je blij mag zijn dat er zoveel mensen positief op reageren, dat geeft jouw wel de ruimte om het alsnog af te kunnen leren. Zo'n reactie als 'mijn hond doet niks' getuigt naar mijn idee ook van onwetendheid, want het feit dat jij je hond wil aanleren niet op mensen af te stuiven hoeft niet gelijk te betekenen dat jij andermans hond vervelend vind
Al lijkt het me wel irritant als mensen bijv. je hondje gaan aanhalen en daardoor zijn gedrag versterken, wat het weer lastiger maakt om hem te corrigeren.